Oud 08-12-2007, 00:38
Verwijderd
Ik denk dat er bij veel mensen wel vragen zijn bij het maken van een cv, dus dit hoeft niet alleen over mijn vragen te gaan.

Ik ben bezig met een cv omdat ik eeeindelijk wel aan een andere baan toe ben. Meeste dingen vind ik niet moeilijk, maar nu ben ik bij m'n hobby's aanbeland. Opz zich niet verplicht om te noemen, maar lijkt me toch relevant.
Maar aangezien ik veel van mijn tijd doorbreng met dingen die niet echt als hobby's op een cv passen weet ik niet goed wat ik er neer moet zetten. Ik had er net lezen op gezet toen ik las dat dat banaal is. Maar wat mag dan in vredesnaam nogwel? "netwerken via hyves en scholieren.com" lijkt me ook niet gepast "Uitgaan, bier schenken op borrels" (e.d.) lijken me voor een werkgever ook niet aantrekkelijk. Ik doe verder niet echt actief aan sport en vind het ook stom om er "wandelen" op te zetten... MAAR WAT IS DAN WEL GOED????
Ik wil waarschijnlijk solliciteren voor promotie werk.

Andere vragen over het maken van een cv natuurlijk van harte welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2007, 09:14
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zit je in het bestuur bij een vereniging? Doe je vrijwilligerswerk? Doe je bepaalde sporten? (bv hardlopen )
Kijk ook wat bij de functie van belang zou zijn, bij promotie werk willen ze dat je er representatief uit ziet en makkelijk een babbeltje kunt maken. Zoek een hobby waar dat bij naar voren komt, bv je bier schenken op borrels (maak er dan 'vrijwilliger bij verenigingsfeesten' van ofzo )
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 09:48
Gunkan
Gunkan is offline
Idd, de meeste hobbies kunnen die mensen echt niet schelen, tenzij ze ook getuigen van iets dat bij de nieuwe baan nuttig kan zijn.

Bestuurslid -> je kan organiseren
Teamsport -> je kan in een team werken
Indiv. sport -> je kan zelfstandig werken
Vrijwilliger -> je bent bereid tot hard werk
Een crea-bea -> je kan creatieve oplossingen verzinnen

Enz...

Dat je een filmcollectie hebt van 5000 DVDs, of dat je woonkamer vol boeken staat boeit de meeste bazen dan weer niet heel veel. Jammer, want ook aan heel veel lezen kan je wat hebben
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Zit je in het bestuur bij een vereniging? Doe je vrijwilligerswerk? Doe je bepaalde sporten? (bv hardlopen )
Kijk ook wat bij de functie van belang zou zijn, bij promotie werk willen ze dat je er representatief uit ziet en makkelijk een babbeltje kunt maken. Zoek een hobby waar dat bij naar voren komt, bv je bier schenken op borrels (maak er dan 'vrijwilliger bij verenigingsfeesten' van ofzo )
vrijwilligers werk en het bestuur van mn studievereniging heb ik al bij mn nevenactiviteiten staan. ik doe wel zwemmen maar niet heel intensief. ik denk dat ik hobby's maar weglaat anders
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 23:54
Gunkan
Gunkan is offline
Goed plan.

En zelfs al staat het er niet op, dan kan het alsnog bij je sollicitatie gesprek ter sprake komen. Ze kunnen je d'r naar vragen, of het wordt op een ander moment relevant. Who knows?

Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 00:06
knijtert
knijtert is offline
Ik hoorde juist dat je altijd Lezen op je cv moet zetten. Het is nooit een afknapper, maar kan alleen in je voordeel werken. Ook al is het heel gewoontjes.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 00:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hier forummen is natuurlijk "voeren van discussies over [onderwerp van je favo subforum"
Iedereen die niet sport doet uiteraard 'casual' aan hardlopen omdat dit geen clubs vereist en nooit door de mand kan vallen.
Bier tappen is 'horeca ervaring'. Werd je niet betaald, dan deed je 'vrijwilligerswerk voor [naam organiserende vereniging]'
Wandelen is tegenwoordig "Trekking", boeit niets dat we hier geen bergen of wildernis hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 13:35
fib
Avatar van fib
fib is offline
Je kunt je Kolb-leerstijl erin zetten; ben je een denker? doener? toepasser?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 20:18
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Je kunt je Kolb-leerstijl erin zetten; ben je een denker? doener? toepasser?
Het is sowieso wel slim om wat van dat soort persoonlijke dingen erin te zetten. En uiteraard ook waaruit dit blijkt. Alleen hoort dit uiteraard niet bij hobby.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 00:04
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
mijn persoonlijkheid ga ik niet beschrijven in een CV ?? dat doe ik wel in de brief.
ik vind persoonlijk een CV meer iets voor een opsomming van de feitelijk behaalde resultaten.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 18:17
Verwijderd
zet dan geen 'lezen' maar gewoon 'engelse literatuur' oid
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 13:06
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Nu ik dit lees krijg ik er zelf een vraag bij: bij hobby's kun je dus vrijwilligerswerk noemen. Maar omdat ik meerdere vrijwilligersfuncties doe en heb gedaan, heb ik dat gewoon een apart kopje 'vrijwilligerswerk' gegeven, omdat ik dat bij hobby's minder tot z'n recht vind komen dan. Dat kan toch ook gewoon?

Dan heb ik weer geen kopje hobby's, omdat ik dan ook uitkom op lezen en winkelen en dat interesseert dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 16:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Adore: ja dat kan ook gewoon. Er is geen vast staand protocol voor CV's. Ze kunnen enorm uiteenlopen.

Zo heb ik kopjes:

- Opleiding en diploma's
- Werkervaring
- Vrije tijd / vaardigheden

En onder vrije tijd / vaardigheden heb ik cursussen waaraan ik heb deelgenomen, bestuur waarin ik heb gezeten en vrijwilligerswerk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 17:21
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Dat is inderdaad weer anders dan ik.

Ik heb (zo even uit m'n hoofd)

- gevolgd onderwijs
- Werkervaring
- Stages en cursussen
- Vrijwilligerswerk
- Vaardigheden

In sommige sollicitaties had ik er nog het kopje 'referenties' aan toegevoegd.

Maar ik ben op grond van m'n CV nooit afgewezen voor bijbaantjes en voor m'n studie kreeg ik er een goeie voldoende voor. Dus ik hou 'm zo en werk 'm alleen bij.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 19:37
Gunkan
Gunkan is offline
Ik heb dat kopje "nevenactiviteiten" genoemd
* Stichtingwerk
* Organisatiewerk
* Hobbies die relevant zijn.

Dat kopje referenties is inderdaad een goede. Maar hoe vaak wordt dat tegenwoordig nog gebruikt? Het is al heel lang geleden dat ik iemand vroeg als referentie.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 22:38
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb dat kopje "nevenactiviteiten" genoemd
* Stichtingwerk
* Organisatiewerk
* Hobbies die relevant zijn.

Dat kopje referenties is inderdaad een goede. Maar hoe vaak wordt dat tegenwoordig nog gebruikt? Het is al heel lang geleden dat ik iemand vroeg als referentie.
Toen ik in oktober solliciteerde voor mijn huidige bijbaan werd er nog naar gevraagd. Ik moest er notabene twee opgeven. Eén persoon is toen ook daadwerkelijk opgebeld.

Zelf vind ik het voor een bijbaan wel overdreven. Maar goed, heb de bijbaan en heb het er naar m'n zin, dus prima.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 15:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dat kopje referenties is inderdaad een goede. Maar hoe vaak wordt dat tegenwoordig nog gebruikt? Het is al heel lang geleden dat ik iemand vroeg als referentie.
Bij bijbaantjes zal het niet erg interessant zijn, maar bij echte banen is het weldegelijk belangrijk, we bellen er ook altijd een paar. Iemand met 0 referenties nodigen we uberhaupt niet uit. Ik ben hier komen werken na m'n stage, en heb hier voor m'n stage gesolliciteerd, en toen werden m'n referenties ook gewoon gebeld.

Wat voor een bedrijf belangrijk is is naast vakgebonden kennis, ook dat je geen complete sociapaat bent die niet met anderen overweg kan. Sociale hobbies en verenigingswerk is dan erg positief. Ik heb op mijn CV ook staan dat ik hockey en daarnaast een damesteam train bijvoorbeeld, en dat trainen doe ik voor een deel ook omdat het goed op m'n CV staat.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 01:00
Verwijderd
Ik ben overigens zo goed als aangenomen zonder hobby's maar denk dat ik toch maar een ander baantje ga zoeken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2008, 20:45
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik heb er gewoon lezen opgezet banaal of niet, ik doe het graag.
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huur - Servicekosten
TheWhiteOwl
23 08-01-2014 12:25
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 10:00
Algemene schoolzaken Slechte school
Yasminalove
19 17-05-2010 22:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête: de jeugd heeft het druk
denise90
11 06-07-2008 19:51
Lichaam & Gezondheid Luchtzuiveraar?
XQseMe2
14 21-06-2007 22:56
De Kantine Weerwolfspel #28
Saarah
500 31-01-2007 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.