Oud 23-05-2005, 16:59
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Ik had 26 punten, soepeltjes nagekeken en inclusief de stelopdracht... Ik vond het ook heel erg tegenvallen, terwijl economie toch zeker niet mijn slechtste vak is. Ik had een 3,1 nodig dus ik denk dat ik het wel voldoende afsluit, maar een echt goed gevoel heb ik er niet over
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Advertentie
Oud 23-05-2005, 17:13
nomario
nomario is offline
OEI! Om eerlijk te zijn heb ik er ook geen geweldig gevoel aan over gehouden, maar toen ik ging nakijken zag ik opeens dat ik 34 punten had, inclusief de opstelopdracht. Best nog wel streng nagekeken, dus ben benieuwd! Het zou inhouden dat ik een cijfer tussen de 5.7 en de 7.2 heb! Dat zou genoeg zijn, sta een 6.8 nu! Ik mag zelfs zakken naar ~24 punten, dan nog zou ik een 6 staan!

Die vragen over de staatsschuldquote vond ik wel erg moeilijk, ook die vragen met dat informatieboekje vond ik lastig!
Oud 23-05-2005, 17:16
masterdj
Avatar van masterdj
masterdj is offline
staat er ergens op internet het "vragenmodel?" we mochten het niet meenemen van onze school
__________________
Jip&Janneke <3 || <3 Kelz || G.o.d.M.a.d.e.M.e.F.u.n.k.y.
Oud 23-05-2005, 17:20
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
masterdj schreef op 23-05-2005 @ 17:16 :
staat er ergens op internet het "vragenmodel?" we mochten het niet meenemen van onze school
vaag
geen idee... ik denk het wel hoor, moet je ff googelen ofzo.
Oud 23-05-2005, 17:21
nomario
nomario is offline
Citaat:
masterdj schreef op 23-05-2005 @ 17:16 :
staat er ergens op internet het "vragenmodel?" we mochten het niet meenemen van onze school
Vragenboekje Economie 1,2

There you go!

Zielige school btw.
Oud 23-05-2005, 17:22
thaboss87
Avatar van thaboss87
thaboss87 is offline
Vond het een lastig examen, maar kom toch uit op ongeveer 33 punten van de 58. In elk geval voldoende en genoeg voor een 7 op de eindlijst. Er waren bij mij op school nu al mensen die wisten dat ze gingen zakken op economie door dit examen. Hopen dat de normering hoog komt.

Vonden jullie ook niet dat het examen in vergelijking met die van vorige jaren heel anders was?
Oud 23-05-2005, 17:23
Co
Avatar van Co
Co is offline
wel vreemd...

als je vorig jaar 30 punten haalde van de 59, zou je een 5,8 hebben
als je dit jaar 30 punten haalde, zou je nu een 4,8 hebben
ook van vorige jaren wijkt deze normering erg af
bron: www.examen.nl

hoe zou dit komen?
Oud 23-05-2005, 17:24
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
thaboss87 schreef op 23-05-2005 @ 17:22 :
Vond het een lastig examen, maar kom toch uit op ongeveer 33 punten van de 58. In elk geval voldoende en genoeg voor een 7 op de eindlijst. Er waren bij mij op school nu al mensen die wisten dat ze gingen zakken op economie door dit examen. Hopen dat de normering hoog komt.

Vonden jullie ook niet dat het examen in vergelijking met die van vorige jaren heel anders was?
Ik heb zelf geen oefenexamens gemaakt, maar mijn klasgenoten vertelden inderdaad dat het heel anders was dan de examens van 2004 en 2003; men vond die makkelijker...
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 23-05-2005, 17:25
nomario
nomario is offline
Citaat:
thaboss87 schreef op 23-05-2005 @ 17:22 :
Vond het een lastig examen, maar kom toch uit op ongeveer 33 punten van de 58. In elk geval voldoende en genoeg voor een 7 op de eindlijst. Er waren bij mij op school nu al mensen die wisten dat ze gingen zakken op economie door dit examen. Hopen dat de normering hoog komt.

Vonden jullie ook niet dat het examen in vergelijking met die van vorige jaren heel anders was?
Wij hebben in de les opgaven uit examens gemaakt van voorgaande jaren, 2003/2004 zowel eerste en tweede tijdvak, maar dat was wel makkelijker! Zelf had ik eerste tijdvak 2000 gemaakt, die was ook relatief makkelijk. De vraag is alleen, of je deze examens ook makkelijk had gevonden als je ze in die zaal had gemaakt. Dat is toch altijd weer even wat anders, denk ik..
Oud 23-05-2005, 17:28
Codaz
Codaz is offline
Het was ook moeilijker dan die vorige examens. Shit ik wist echt niets meer van die staatschuldquote.

Verder dan financieringstekort=stijgingstaatsschuld en begrotingstekort-aflossing staatsschuld kwam ik niet

Andere vragen gewoon stom, gewoon punten laten liggen.
Volgens mij heb ik die brief wel redelijk goed gemaakt.
Die laatste opgaven over de sigaretten weer niet goed...

Damn ik weet niet wat ik ervan moet denken....
Oud 23-05-2005, 17:29
Pleister
Avatar van Pleister
Pleister is offline
Uhm, waarom mochten we maar tot 4 uur? terwlijl het normaal toch tot half 5 is? Of mis ik weer eens iets?
(indien ik iets mis, post dan gelijk ook maar even wat)
Oud 23-05-2005, 17:30
nomario
nomario is offline
Citaat:
Pleister schreef op 23-05-2005 @ 17:29 :
Uhm, waarom mochten we maar tot 4 uur? terwlijl het normaal toch tot half 5 is? Of mis ik weer eens iets?
(indien ik iets mis, post dan gelijk ook maar even wat)
We mochten tot 4uur.
VWO Scheikunde 1,2 mocht tot half 5 dacht ik.
Oud 23-05-2005, 17:30
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Cijfer : tussen de 4.3 en de 5.8
(25P op eindexamen.nu)

weet bij paar vragen niet meer wat ik had ingevuld dus die heb ik niet meegerekend
dus kan altijd hoger
sta nu 6.6 dus als ik hoger dan 4.4 haal ist goed

vond um TE LANG en TE moeilijke vraagstelling (hallooo is havo hoor geen vwo!! damn!)
ze moeten niet denken dat we vet intelectueel zijn ofzo
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 23-05-2005, 17:37
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
hij was te lang. en daar is iedereen het wel mee eens dnek ik.
dus---> klagen
dan kunnen we nog een hoger cijfer krijgen
Oud 23-05-2005, 17:38
pioen
ik vond het echt fijjjjnn gaan. had niet echt goed geleerd enzo dus was wel blij toen ik et zag.

heb nu even nagekeken en heb tussen een 7 - 8.2
maar ik heb nog wel beetje soepel nagekeken, maarja mocht 4.2 halen dus dat is wel gelukt
Oud 23-05-2005, 17:39
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
eeee......waarom hebben we nu eigenlijk moeten leren voor dit examen. Zonder extra te leren had m'n punt niet veel uitgemaakt. Was vooral wat logisch nadenken. ik had een 5.1 nodig en die zal er wel inzitten denk ik
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 23-05-2005, 17:42
God's Lemonade
Avatar van God's Lemonade
God's Lemonade is offline
Ik vond het ergg moeilijk + tijdnood.

Ben bang dat ik voor dit vak gezakt ben, maargoed ging er al van uit dat Economie het ergst zou zijn, en stort me nou volledig op de rest, als ik die goed maak is er geen probleem verder.


Oh & ja ik vond het ook heel anders dan de oudere examens die ik geoefend heb, want daar ging het nog best goed.
__________________
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Oud 23-05-2005, 17:43
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 23-05-2005 @ 17:39 :
eeee......waarom hebben we nu eigenlijk moeten leren voor dit examen. Zonder extra te leren had m'n punt niet veel uitgemaakt. Was vooral wat logisch nadenken. ik had een 5.1 nodig en die zal er wel inzitten denk ik
dat is wle zo ja... extra hiervoor leren was niet bepaald nodig geweest nee.

beetje jammer dat het logische nadenken door de spanning en het tekort aan tijd soms latig was.
Oud 23-05-2005, 17:43
Sharona1988
Sharona1988 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 23-05-2005 @ 17:30 :
Cijfer : tussen de 4.3 en de 5.8
(25P op eindexamen.nu)

weet bij paar vragen niet meer wat ik had ingevuld dus die heb ik niet meegerekend
dus kan altijd hoger
sta nu 6.6 dus als ik hoger dan 4.4 haal ist goed

vond um TE LANG en TE moeilijke vraagstelling (hallooo is havo hoor geen vwo!! damn!)
ze moeten niet denken dat we vet intelectueel zijn ofzo
op examen.nl is er een hele andere normering.. dan zou 29 punten maar een 4.5 zijn.. en jij hebt 25 punten en tussen de 4.3 en de 5.8 dat is dus best vreemd. Kan iemand hier wat meer over vertelle? ik moet een 5 halen en heb iets van 29 punten
Oud 23-05-2005, 17:45
para siempre
para siempre is offline
Eerst dacht ik... ja wel makkelijk... maar nu ik alle antwoorden zie .... nou ja zeg.. de tijd was ook veeeeeeeeeel te kort!!!
Oud 23-05-2005, 17:46
textuele_TC
textuele_TC is offline
bij mij ging et ook nie zo best kwam zwaar in tijd noodd!!!!!!
Oud 23-05-2005, 17:48
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik had echt veel te weinig tijd , ik had het anders echt wel veel beter gemaakt. Viel me vies tegen, terwijl eco een van me beste vakken is . Vond het een stront-examen.
__________________
vive le bob?
Oud 23-05-2005, 17:49
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
mensen, die tijdnood... ik zeg klagen.
http://www.eindexamen.nu/laks/eekl/
Oud 23-05-2005, 17:50
Billy_bob
Billy_bob is offline
als ik meer had geleerd, had ik er echt niet meer van gebakken , argh. had nog wel zo mijn verwachtingen hiervoor
__________________
vive le bob?
Oud 23-05-2005, 17:56
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Weet iemand nu hoe dat zit met de puntentelling?

Ik had 38 punten maar op examen. nu zou ik dan een 5.8 krijgen

Daar mee heb iknog wel een voldoende maar vind het toch laag. Is dit nu de juistepunten telling of is het die andere?
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Oud 23-05-2005, 18:03
moontje16
moontje16 is offline
bij mij viel het ook goed tegen
heb nu volgens mijn eigen berekeningen 33 punten. vind ik niet genoeg
Oud 23-05-2005, 18:03
thaboss87
Avatar van thaboss87
thaboss87 is offline
Voor iedereen even duidelijkheid over de normering. Op veel sites die de cijfers uitrekenen gaan ze uit van de Normering 0 of 0,5 terwijl de normering van Economie 1,2 vanwege de moeilijkheid toch minstens boven de 1 zal komen (1,3 is gemiddelde van de afgelopen 10 Ec 1,2 examens), dus hij zit denk ik nu ook wel op 1,3 of erboven.
Oud 23-05-2005, 18:06
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 23-05-2005 @ 17:56 :
Weet iemand nu hoe dat zit met de puntentelling?

Ik had 38 punten maar op examen. nu zou ik dan een 5.8 krijgen

Daar mee heb iknog wel een voldoende maar vind het toch laag. Is dit nu de juistepunten telling of is het die andere?
Ehm, de 5.8 is dan wel met de allerslechtse normering mogelijk... Volgens eindexamen.nu streven ze ernaar de normering tussen de 0.5 en de 2 te hebben. En:

Van de 58 punten heb je er 38 goed gescoord. De CITOgroep wil de norm voor dit examen tussen de 0.5 en de 2.0 krijgen. De uiteindelijke norm kan afwijken van de hierboven genoemde waarden.
Als je in de tabel hierboven kijkt, dan zal je zien dat je cijfer tussen de 6.4 en de 7.9 komt te liggen.

Ik heb het zelf uit mijn hoofd even nagekeken en ik had er minstens 33 punten en ik had een stuk of 5 vragen (=10 punten) twijfels bij, of ik wist niet meer helemaal wat ik er nou precies had ingevuld. Ik heb volgens die site tussen de 5.6 en de 7.1
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 23-05-2005, 18:06
pioen
http://ncrv.eindexamen.nu/eindexamen.../economie_1,2/

moet je anders daar even cijfer uitrekenen,
helemaal naar onder scrollen
daar laten ze dan een tabelletje met de verschillende normen en bijbehorende cijfer zien
Oud 23-05-2005, 18:32
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
De normering is nog niet bekend. Hieronder staat een overzicht van de cijfers die bij de verschillende normen gehaald zouden zijn.

Norm : 0 0.1 0.2 0.3 0.4 0.5 0.6 0.7 0.8 0.9 1
Cijfer : 5.9 6.0 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 6.7 6.8 6.9


Norm : 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 2
Cijfer : 7.0 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 7.7 7.8 7.9

Van de 58 punten heb je er 38 goed gescoord. De CITOgroep wil de norm voor dit examen tussen de 0.5 en de 2.0 krijgen. De uiteindelijke norm kan afwijken van de hierboven genoemde waarden.
Als je in de tabel hierboven kijkt, dan zal je zien dat je cijfer tussen de 6.4 en de 7.9 komt te liggen.


Nu ben ik een stuk opgeluchter
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Oud 23-05-2005, 18:36
Co
Avatar van Co
Co is offline
wel kut dat die normering niet overal gelijk is

ik had 30 punten, zou op www.examen.nl een 4,7 hebben maar op http://ncrv.eindexamen.nu/eindexamen.../economie_1,2/ zou mijn punt tussen de 5.2 en de 6.7 liggen...

beetje vreemd, en niet lekker
Oud 23-05-2005, 18:45
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Co schreef op 23-05-2005 @ 18:36 :
wel kut dat die normering niet overal gelijk is

ik had 30 punten, zou op www.examen.nl een 4,7 hebben maar op http://ncrv.eindexamen.nu/eindexamen.../economie_1,2/ zou mijn punt tussen de 5.2 en de 6.7 liggen...

beetje vreemd, en niet lekker
inderdaad, zoiets heb ik ook. En in het eerste geval zou iok dan al weten dat ik gezakt ben en in het tweede geval is er nog hoop.
Ik weet verder ook niet welke site nou het meest betrouwbaar is.

Maar die van het eerste cijfer is sowieso vreemd want dat ligt aan de normering en ze kunnen niet zeggen dit is je vijfer zonder ene normering. Toch?

Maar goed ik wil duidelijkheid en weten welke site we moeten gebruiken voor de goede
__________________
einde
Oud 23-05-2005, 18:59
JuulWelten
JuulWelten is offline
Die 1e site klopt echt niet!!

Ze weten de normering helemaal niet......

Op www.havovwo.nl kun je kijken tussen welke 2 cijfers je in zit!
Oud 23-05-2005, 19:26
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
JuulWelten schreef op 23-05-2005 @ 18:59 :
Die 1e site klopt echt niet!!

Ze weten de normering helemaal niet......

Op www.havovwo.nl kun je kijken tussen welke 2 cijfers je in zit!
Bedankt, het werkt idd volgens die omzettingstabel

KIJK DUS HIER WAT JE CIJFER ONGEVEER IS:

http://www.havovwo.nl/havo/hec/besta...ec1205itab.pdf


Maar als we allemaal DIK klagen, dan komt het met die normering wel goed

Ik sta iig geen 7 meer

Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 19:28.
Oud 23-05-2005, 19:39
Larsman
Larsman is offline
ik heb ongeveer 36 punten, zit wel goed dus
__________________
Ik praat graag alleen, dat scheelt tijd en argumenten.
Oud 23-05-2005, 19:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 23-05-2005 @ 16:59 :
Ik had 26 punten, soepeltjes nagekeken en inclusief de stelopdracht... Ik vond het ook heel erg tegenvallen, terwijl economie toch zeker niet mijn slechtste vak is. Ik had een 3,1 nodig dus ik denk dat ik het wel voldoende afsluit, maar een echt goed gevoel heb ik er niet over
Bij mij precies hetzelfde...
Vond het wel behoorlijk pittig veel lezen enzo
Echt balen...
En idd wat er ook wordt gezegd de profexamens van vorige jaren waren heel anders maarja doe je nu toch niets meer aan =S
En op het nieuws zeiden ze dat het veel berekenen was maar dat vond ik echt vies tegevallen eigenlijk...
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-05-2005, 19:58
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
thank god dat er geen vragen inzaten over kapitaalbalansen en over pariteit enzo.
Maja, ik zit tussen de 27-44 punten (27 op zn strengst, 44 op zn soepelst), enkmoet een 4.9 halen. Dus dat zit wel goed denk
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 23-05-2005, 20:44
nomario
nomario is offline
Citaat:
kalinho schreef op 23-05-2005 @ 19:58 :
thank god dat er geen vragen inzaten over kapitaalbalansen en over pariteit enzo.
Maja, ik zit tussen de 27-44 punten (27 op zn strengst, 44 op zn soepelst), enkmoet een 4.9 halen. Dus dat zit wel goed denk
Maar goed dat er geen pariteit vragen inzaten, want ik weet geen eens wat dat is.

Maar vragen met kapitaaldingen etc, is imo toch wel makkelijker dan die onzin met het informatieboekje!
Oud 23-05-2005, 21:08
Codaz
Codaz is offline
Niet eens:

Marketingmix
Waarom mensen meer kansen hebben op een baan
Loonruimte
Loonquote
Arbeidsinkomensquote
Doelstellingen politiek (merit goods en demerit goods)

Bah, dat valt me nou echt tegen. 29 punten heb ik voor zover ik nog weet.
Oud 23-05-2005, 21:09
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
nomario schreef op 23-05-2005 @ 20:44 :
Maar goed dat er geen pariteit vragen inzaten, want ik weet geen eens wat dat is.

Maar vragen met kapitaaldingen etc, is imo toch wel makkelijker dan die onzin met het informatieboekje!
Wat hoorde ik nou net op de radio iets van die getallen in dat BBP overzicht waarbij je bij België nog moest uitrekenen niet??
*vond het al zo extreem wazig*
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-05-2005, 21:39
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 23-05-2005 @ 21:09 :
Wat hoorde ik nou net op de radio iets van die getallen in dat BBP overzicht waarbij je bij België nog moest uitrekenen niet??
*vond het al zo extreem wazig*
snap je zin niet helemaal? maar die vraag was erg vaag ja.
__________________
vive le bob?
Oud 23-05-2005, 21:48
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
ik bedoel vraag 17 daar moest je met de behulp van een tabel *die ging over het BBP van Nederland engeland Duitsland en België* het totale BBP van België uitrekenen met de behulp van de gegevens die je al had...
Nou vond ik het al een wazige vraag, maar ik hoorde dat die vraag in zijn algemeenheid helemaal niet klopt...
Iemand die dat ook heeft gehoord of daar misschien iets nuttigs over kan zeggen??
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-05-2005, 22:03
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 23-05-2005 @ 21:48 :
ik bedoel vraag 17 daar moest je met de behulp van een tabel *die ging over het BBP van Nederland engeland Duitsland en België* het totale BBP van België uitrekenen met de behulp van de gegevens die je al had...
Nou vond ik het al een wazige vraag, maar ik hoorde dat die vraag in zijn algemeenheid helemaal niet klopt...
Iemand die dat ook heeft gehoord of daar misschien iets nuttigs over kan zeggen??
Dan bedoel je denk ik vraag 16 want vraag 17 ging over het aantal deeltijdwerkers in NL en Belgie. Vraag 16 klopte wel gewoon, je moest uitrekenen hoe groot het BBP van Belgie was.
Dan moet je dus het BBP per hoofd vd bevolking vermenigvuldigen met de bevolkingsomvang.
Dus 10.2miljoen personen x $ 22750 = $232050 miljoen
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Oud 23-05-2005, 22:23
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
voor je cijfer: http://forum.scholieren.com/showthre...0#post17335050
Oud 23-05-2005, 22:27
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Laen schreef op 23-05-2005 @ 22:03 :
Dan bedoel je denk ik vraag 16 want vraag 17 ging over het aantal deeltijdwerkers in NL en Belgie. Vraag 16 klopte wel gewoon, je moest uitrekenen hoe groot het BBP van Belgie was.
Dan moet je dus het BBP per hoofd vd bevolking vermenigvuldigen met de bevolkingsomvang.
Dus 10.2miljoen personen x $ 22750 = $232050 miljoen
Maar als je datzelfde deed bij Nederland dus je neemt 21123 *bbp per hoofd van de bevolking* en dat vermenigvuldig je met 15,6 *van het aantal inwoners* dan komt daaruit 329528,8 en niet zoals in die tabel staat 327407.
Het lijkt me dus vrij onlogisch dat je dat bij België dan wel zo berekend omdat het immers bij Nederland ook niet klopt....
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-05-2005, 22:30
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
zou had ik dat ook berekend maar ik denk dat ze dat expres fout hebben neergezet in de tabel om ons te pesten
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 23-05-2005, 22:33
kipusoep
Avatar van kipusoep
kipusoep is offline
Hij ging echt supergoed die Economie 1 examen! Heb minimaal een 7,5

En volgens eindexamen.nu een 8.1 tot een 9.3

Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 23:04.
Oud 24-05-2005, 07:00
nomario
nomario is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 23-05-2005 @ 22:27 :
Maar als je datzelfde deed bij Nederland dus je neemt 21123 *bbp per hoofd van de bevolking* en dat vermenigvuldig je met 15,6 *van het aantal inwoners* dan komt daaruit 329528,8 en niet zoals in die tabel staat 327407.
Het lijkt me dus vrij onlogisch dat je dat bij België dan wel zo berekend omdat het immers bij Nederland ook niet klopt....
Inderdaad! Die vraag klopt toch voor geen barst!
Als je het BBP per hoofd van de bevoling keer het aantal inwoners doet bij Belgie, dan moet dat bij de andere ook kunnen, en dat is niet het geval! Zowel Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Nederland weken af.
Oud 24-05-2005, 07:21
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 23-05-2005 @ 22:27 :
Maar als je datzelfde deed bij Nederland dus je neemt 21123 *bbp per hoofd van de bevolking* en dat vermenigvuldig je met 15,6 *van het aantal inwoners* dan komt daaruit 329528,8 en niet zoals in die tabel staat 327407.
Het lijkt me dus vrij onlogisch dat je dat bij België dan wel zo berekend omdat het immers bij Nederland ook niet klopt....
Ja dat was me ook opgevallen, maar de manier waarop je het bij België moest berekenen klopte uiteindelijk wel want ik had mn antwoord wel goed. Toch is het stom want omdat die andere landen niet klopten kon je het ook niet controleren ofzo
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Oud 24-05-2005, 08:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
nomario schreef op 24-05-2005 @ 07:00 :
Inderdaad! Die vraag klopt toch voor geen barst!
Als je het BBP per hoofd van de bevoling keer het aantal inwoners doet bij Belgie, dan moet dat bij de andere ook kunnen, en dat is niet het geval! Zowel Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Nederland weken af.
e vraag klopt perfect, maar dat tabelletje niet helemaa.
Nou hoop ik niet dat ze die vraag gaan schrappen ofzo, dat zou echt oneerlijk zijn
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Schoolboeken Economie 1,2
Matsh
5 18-06-2008 14:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie 1,2 zelftest markten 1
economie89
3 09-03-2007 00:52
HAVO economisch betoog (economie 1,2)
Swiss
6 30-05-2006 13:55
Eindexamens 2004 Economie 1,2 Stof
levi's
7 06-04-2004 17:35
Eindexamens 2003 eco 1,2 havo in C&M vrije deel ???
Jeanineshere
5 30-05-2003 09:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.