Oud 21-05-2006, 20:09
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Laat ik eens even een topic starten daarover. De meeste cursus examens zijn nog niet geweest, maar vond je dat de cursus nuttig was, heb je een hoger cijfer gehad, ben je er tevreden over. enz enz

Het kan handig zijn voor mensen die volgend jaar ook cursus gaan doen, kunnen ze even onze ervaringen erop nalezen. (als dit topic dan nog niet is gewist!)

Ik heb cursus b1 gedaan in Leiden, was opzich wel chill. Maar ik vond het wel iets te simpel, dus als je al heel veel had geoefend brachten ze niet veel nieuws meer. Statistiek werd ook behoorlijk omslachtig behandeld, echt heel erg lomp. Onze leraar heeft iedereen een programmatje gegeven en zij deden vet moeilijk.
Ik vond het ook heel erg basic, de moeilijke dingen werden niet uitgeplozen en daarom is het zeker niet geschikt voor de cum laude mensen onder ons, hoewel ze dat wel beweren.
Al met al is het een zeer nuttige cursus voor mensen die niet weten wat een integraal is en nog nooit een examen hebben gezien.(de luie flikkers dus) Heb je daarentegen al wel veel gedaan is gewone bijles veel nuttiger voor als je iets niet begrijpt.
Ik heb namelijk ook veel bijles gehad en daarom heb ik het idee dat die cursus niet veel meer toevoegde.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 22:04
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Zoals je zelf al zegt heb je veel zelf geoefend en bijles gehad enzo, dus misschien heb jij er minder aangehad dan ik. Ik denk dat de cursus zelf een heel duidelijk beeld geeft van wat je precies moet leren voor je examen en waar precies de nadruk op ligt. Als je wiskunde 'redelijk' hebt bijgehouden is het best een nuttige cursus.

Je krijgt les in blokken van 2 uur, met aan het begin steeds een vrij korte uitleg van de stof, en daarna ga je dus gewoon opgaven maken. Bij alles wat je daarover niet snapt kun je meteen vragen stellen.

Ik heb zelf wiskunde b12 cursus gedaan, en ik heb er veel aan gehad. Ik ga nu veel rustiger en met meer vertrouwen het examen in.

Ik sta een 4,7 maar ik ben er redelijk zeker van dat een 6,3 op het examen mogelijk moet zijn.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 22:11
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Ik heb de examencursus economie 12 gevolgd, en voor mijn gevoel kan ik het in ieder geval een stuk beter.
Voorheen was beredeneren een groot probleem voor mij ik wist niet waar ik moest beginnen en al helemaal niet waar ik moest eindigen. Dankzij de cursus gaat dat een stuk beter.
Soms zie ik dingen nog niet snel of uiteindelijk helemaal niet maar ik denk dat ik de 5,7 die ik moet halen wel kan halen als ik gewoon rustig alles bekijk en logisch probeer na te denken.
Tijdens de cursus werd alles ook gewoon uitgelegd alsof je niks wist vond ik wel fijn ze gingen er niet vanuit dat je al heel veel wist ofzo. En daarna had je de tijd om opdrachten te maken die bij de stof hoorde die was uitgelegd. En wanneer je het niet begreep konden de mensen daar je het heel duidelijk uitleggen!
Ik weet nog niet of het werkelijk een succes gaat worden voor mij maar ik ga in ieder geval met een stuk meer zelfvertrouwen het examen in.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 22:39
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 21-05-2006 @ 22:04 :

Ik heb zelf wiskunde b12 cursus gedaan, en ik heb er veel aan gehad. Ik ga nu veel rustiger en met meer vertrouwen het examen in.
Wat hebben ze jou daar zoal geleerd dan? Hebben ze verteld welke onderdelen meer aandacht krijgen dan andere?
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 08:39
Dzjun
Dzjun is offline
Ik heb een wiskunde b1 cursus en scheikunde1 cursus gevolgd en ik ben er hartstikke tevreden mee.. Ik ben er veel zekerder door geworden .. Nu hopen dat ik die examens ook een beetje goed maak!
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ja, ik denk inderdaad dat de mensen met weinig zelfvertrouwen er veel aan hebben. De hulp jufjes en meesters (of hoe ze ook heten) Zijn echt zeer chill. Ze geven gewoon hele relaxte uitleg en ze laten ook niet merken dat ze je dom vinden ofzo. Terwijl vrienden en en leraren nog best wel eens geirriteerd kunnen raken. Ik vond de hulpjes dan ook echt het beste van de cursus, die konden het echt goed.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 15:12
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb wiskunde b1 gedaan (SE: 5,4, toen op het CE een 7,6)
En natuurkunde1 (SE: 5,1, toen op het CE en 6,8)

Dus ik vond het wel nuttig ja.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:08
RuPcHgIrL
RuPcHgIrL is offline
Ik heb wel gehoord van mensen die eerst er echt geen ruk van snapten en nu ineens zaten van, oooooh zit het zoooo.
__________________
Life is what you make it :)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:12
DjBumfck
Avatar van DjBumfck
DjBumfck is offline
als je er geen ruk van snapt vraag het dan aan je leraar...

je doet de laatste paar weken toch alleen maar herhalen. Ik snap zo'n cursus ook niet echt, heb er beetje dubbel gevoel bij. Meer voor mensen zonder zelf vertrouwen ofzo, of die het niet kunnen opbrengen te leren ofzo?, zoveel kan het toch niet uitmaken? je hebt toch echt alles al gehad.

sorry als ik nu heel volksstammen beledig..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:13
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
DjBumfck schreef op 23-05-2006 @ 21:12 :
als je er geen ruk van snapt vraag het dan aan je leraar...

je doet de laatste paar weken toch alleen maar herhalen. Ik snap zo'n cursus ook niet echt, heb er beetje dubbel gevoel bij. Meer voor mensen zonder zelf vertrouwen ofzo, of die het niet kunnen opbrengen te leren ofzo?, zoveel kan het toch niet uitmaken? je hebt toch echt alles al gehad.

sorry als ik nu heel volksstammen beledig..
Ik heb de helft van alles lessen ongeveer gemist in de bovenbouw, dus voor mij was het heel nuttig..

Mijn leraren kunnen het mij niet zo goed uitleggen.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:15
DjBumfck
Avatar van DjBumfck
DjBumfck is offline
dan natuurlijk wel ja, maar dan zijn andere omstandigheden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:28
Dzjun
Dzjun is offline
Weet je wat het is... Als je nu gaat leren voor een examen moet je al je boeken doornemen, examens maken enz enz.. (en dan begin je niet met het begin dus VWO 4)
Als je naar zo'n examencursus gaat moet je het doen, zit iedereen in hetzelfde schuitje en vatten ze 6 boeken in 20 kantjes aantekeningen samen. Verder kijken ze alles wat je maakt meteen na en geven ze aan waar je op moet letten. Als je zo'n examencursus hebt gedaan ben je bijna klaar met leren voor dat vak, alleen nog aant doornemen en misschien nog 1 examen oefenen... Ik ben zelf iemand die nogal moeite heeft met ergens aan beginnen als er een stapel van 6 boeken voor me ligt, ik weet niet waar ik moet beginnen dus ga ik maar wat anders doen.. Daarom vond ik de examencursussen heel erg fijn. En omdat ze alles uitleggen heb je ook meteen een overzichtje in je hoofd van de gehele stof!
Echt ik kan het iedereen aanraden, ook al sta je een 8 voor dat vak ofzo, het helpt echt nog steeds! (er waren daar serieus mensen die een 8 stonden en toch examencursus deden omdat ze dan nog meer kans hadden dat ze de 8 konden vasthouden of een 9 ervan konden maken...)

Als je herexamen hebt, doe een cursus in Leiden (of ergens anders )!! Echt het helpt!!!!
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:31
DjBumfck
Avatar van DjBumfck
DjBumfck is offline
niemand heeft zin om 6 boeken door te nemen, en niemand doet het. maar om dan een (dure?) cursus te volgen...?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 22:49
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Tsja daarom zou het handig zijn dat toekomstige examencursus cursisten bv dit topic erop zouden kunnen naslaan en zo een keuze maken die niet alleen is gebaseerd op het jubelende voorlichtingsmateriaal van Leiden. Als ik mn examen heb gehad zet ik mn cijfer neer!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 23:05
Verwijderd
Die honden van Leiden hebben wel lef. Vier A4'tjes (waarvan 5 kantjes referenties) opsturen aan alle VWO'ers in de database is niet erg netjes. Die provinciale honden hoeven mij volgend jaar niet te verwachten
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 23:09
Verwijderd
Ik heb al die blaadjes ook gekregen, het leek wel een Tel Sell-reclame.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 23:19
FLechdrop
Avatar van FLechdrop
FLechdrop is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 23-05-2006 @ 10:21 :Ze geven gewoon hele relaxte uitleg en ze laten ook niet merken dat ze je dom vinden ofzo.[/B]
Want dat vinden ze natuurlijk eigenlijk wel.
__________________
met een 4 als A
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 00:29
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 21-05-2006 @ 22:39 :
Wat hebben ze jou daar zoal geleerd dan? Hebben ze verteld welke onderdelen meer aandacht krijgen dan andere?
Ze geven precies aan op welke onderdelen de nadruk ligt en op welke niet. Ze maken duidelijke stappenplannen hoe je alles precies aan moet pakken. Bij gonio zeggen ze precies welke formule je waar moet gebruiken. Verder oefen je veel met de stof en zodra je iets niet snapt geven ze hints hoe je verder moet en zonodig leggen ze alles gewoon nog een keer uit.

Verder zit je in een klas met 20 kinderen en heb je 5 docenten tot je beschikking. Je gaat veel intensiever met de stof om dan dat je zelf maar wat aan zit te kloten, ergens vast zit en vervolgens een kwartier moet wachten voordat je eigen docent het aan je kan uitleggen.

Verder wordt alles net even anders gedaan waardoor je misschien wel ineens het licht ziet bij iets wat je eerder totaal niet snapte. Ik wel in ieder geval.

Kunnen jullie wel zeggen dat het allemaal telsell onzin is, moet je lekker zelf weten. Voor mij heeft het heel erg geholpen.

En verder heb ik precies hetzelfde als Dzjun. Als er een grote stapel boeken voor me ligt weet ik ook totaal niet waar ik moet beginnen. En zij geven gewoon een heel duidelijk overzicht van de stof.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2006, 10:02
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-05-2006 @ 23:09 :
Ik heb al die blaadjes ook gekregen, het leek wel een Tel Sell-reclame.
Ja he, ze doen wel heel erg agressief aan marketing. Maar opzich is het wel een goede cursus. Ik vond het dan ook erg jammer dat ik nergens een kritisch geluid kon vinden toen ik naar info over de cursus zocht.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 11:32
syneck
Avatar van syneck
syneck is offline
Ik heb de cursus voor economie1,2 gedaan.
Ik moet voor mijn centraal een 6,2 halen terwijl ik op het SE nooit hoger kwam dan een 5, meestal zat ik rond de vier, en ik niks van economie snap.
De cursus heeft me heel erg geholpen.

De stof die je op je examen krijgt word duidelijk uitgelegd. Veel duidelijker dan op school. Vooral bijvoorbeeld het redeneerschema. Het is opeens veel logischer.
Normaal gesproken vind ik een economie toets heel lastig, ben ik lang bezig. Nu was ik vergelijken met andere toetsen snel klaar met leren en had ik het gevoel dat ik er klaar voor was. Zonder die cursus had ik nooit geweten wat ik precies moest doen, hoeveel, hoe diep en wat er bijvoorbeeld (zeer waarschijnlijk) nooit zou worden gevraagd. Onderwerpen waar ik veel moeite mee had, zouden zeer waarschijnlijk nooit op mijn centraal komen.
Daardoor ging ik met een veel beter gevoel naar mijn examen toe en heb ik veel beter gemaakt. Zonder die cursus kan ik zeggen dat ik mijn economie examen lang niet zo goed heb gemaakt.
Het heeft dus vooral geholpen in het leren (voor wat ik moest leren, en een gevoel dat ik klaar was met leren) en dus ook in het maken van de toets.
Ik heb er zeer veel aan gehad.
__________________
You're lost little girl
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 14:32
Yos
Avatar van Yos
Yos is offline
Ik heb er een gedaan voor wiskunde (a1,2) alleen snap er eigenlijk nog geen bout van. Op de laatste dag kreeg ik ook een proefexamen, alleen het correctiemodel daarvan vind ik echt belabberd. Ze slaan hele stappen over, en dan volg ik het niet meer 100%.
__________________
Boven wiskunde maken?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 14:36
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Yos schreef op 31-05-2006 @ 14:32 :
Ik heb er een gedaan voor wiskunde (a1,2) alleen snap er eigenlijk nog geen bout van. Op de laatste dag kreeg ik ook een proefexamen, alleen het correctiemodel daarvan vind ik echt belabberd. Ze slaan hele stappen over, en dan volg ik het niet meer 100%.
Vriendin van mij heeft die cursus ook gevolg en ik heb de aantekeningen gekopieerd, vind sommige dingen alleen vaag uitgeled. Maar komt misschien ook wel omdat ik er niet bij was tijdens de uitleg..
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 14:43
Verwijderd
Heeft er ook iemand zo´n kerstcursus gedaan ofzo? Ik zou graag willen weten wat ze daar doen.

Ik kreeg namelijk gister die spam over stoomcursus, met de boodschap "de meeste schoolonderzoeken beginnen al in oktober van 6VWO". Terwijl ik al 2 jaar lang schoolexamens maak en alles even zwaar meetelt (6e iets zwaarder maar niet meer).

Ik zie het nut van een eindexamencursus opzich wel in, maar ik zou graag willen weten of iemand zo'n cursus met kerst heeft gedaan, wat daar behandeld wordt en of dat nut heeft gehad?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:40
Estar
Estar is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 31-05-2006 @ 14:43 :
Heeft er ook iemand zo´n kerstcursus gedaan ofzo? Ik zou graag willen weten wat ze daar doen.

Ik kreeg namelijk gister die spam over stoomcursus, met de boodschap "de meeste schoolonderzoeken beginnen al in oktober van 6VWO". Terwijl ik al 2 jaar lang schoolexamens maak en alles even zwaar meetelt (6e iets zwaarder maar niet meer).

Ik zie het nut van een eindexamencursus opzich wel in, maar ik zou graag willen weten of iemand zo'n cursus met kerst heeft gedaan, wat daar behandeld wordt en of dat nut heeft gehad?
Ik heb een kerstcursus gedaan daar.

Daar bereiden ze je ook voor op de examens.Met scheikunde werd 95% van de examenstof uitgelegd en kreeg je vragen.Met wiskunde 55%
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 31-05-2006 @ 18:40 :
Ik heb een kerstcursus gedaan daar.

Daar bereiden ze je ook voor op de examens.Met scheikunde werd 95% van de examenstof uitgelegd en kreeg je vragen.Met wiskunde 55%
Hoeveel kost zo´n kerstcursus? En is het drie of twee dagen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 20:07
Estar
Estar is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 31-05-2006 @ 18:57 :
Hoeveel kost zo´n kerstcursus? En is het drie of twee dagen?
1 dag en kostte 95 euro.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 14:26
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Even mn cijfers posten: voor wis had ik een 5,1 (stond 6,3) das lager dan elk oefenexamen wat ik heb gemaakt en dan ik verwachtte op grond van het correctiemodel. Conclusie, die Leiden shit was echt weggegooid geld. En ik had geen faalangst ofzo tijdens het examen. Jammer jammer, maar ik verwachtte al dat die cursus me niet zou gaan helpen.(en de ellenlange uren wis maken met met bijles helaas ook nie)

Een meisje uit mn klas heeft natuurkunde gedaan daar, en zij had er ook helemaal nkis aan gehad. beetje de zelfde kritiek als ik, het is te basic.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-06-2006 @ 14:26 :
Even mn cijfers posten: voor wis had ik een 5,1 (stond 6,3) das lager dan elk oefenexamen wat ik heb gemaakt en dan ik verwachtte op grond van het correctiemodel. Conclusie, die Leiden shit was echt weggegooid geld. En ik had geen faalangst ofzo tijdens het examen. Jammer jammer, maar ik verwachtte al dat die cursus me niet zou gaan helpen.(en de ellenlange uren wis maken met met bijles helaas ook nie)

Een meisje uit mn klas heeft natuurkunde gedaan daar, en zij had er ook helemaal nkis aan gehad. beetje de zelfde kritiek als ik, het is te basic.
Daarentegen heeft mijn examentraining wel effect gehad bij jou, het verschuldigde bedrag kan dus worden overgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 31-05-2006 @ 20:07 :
1 dag en kostte 95 euro.
Wat doen ze op zo'n dag?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:33
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-06-2006 @ 14:26 :
Even mn cijfers posten: voor wis had ik een 5,1 (stond 6,3) das lager dan elk oefenexamen wat ik heb gemaakt en dan ik verwachtte op grond van het correctiemodel. Conclusie, die Leiden shit was echt weggegooid geld. En ik had geen faalangst ofzo tijdens het examen. Jammer jammer, maar ik verwachtte al dat die cursus me niet zou gaan helpen.(en de ellenlange uren wis maken met met bijles helaas ook nie)

Een meisje uit mn klas heeft natuurkunde gedaan daar, en zij had er ook helemaal nkis aan gehad. beetje de zelfde kritiek als ik, het is te basic.
Bij mij had het gelukkig wel effect .
Gemiddeld scoorde ik voor mijn schoolexamens een 4 ofzow en op mijn examen heb ik een 5,9 gehaald ben zeer tevreden dus!
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:25
Estar
Estar is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 15-06-2006 @ 16:21 :
Wat doen ze op zo'n dag?
Nou ja, voor scheikunde dus 95% examenstof en wiskunde 55%

Onderwerpen behandelen,uitleggen en dan je helpen met de vragen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 19:23
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-06-2006 @ 16:12 :
Daarentegen heeft mijn examentraining wel effect gehad bij jou, het verschuldigde bedrag kan dus worden overgemaakt.
Ha in je dromen jongeman! No cure no pay
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 16-06-2006 @ 19:23 :
Ha in je dromen jongeman! No cure no pay
ik vind een verandering van een 6,5 naar een 8,4 toch wel een goede verbetering...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:35
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ja oke voor natuurkunde... ben je rekeningnummer kwijt
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:51
Bobby B
Bobby B is offline
ja het werkt echt, een vriend van mij deed het bij www.evhn.nl en dat was echt goed hoorde ik... toch maar even overwegen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 22:18
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Bobby B schreef op 23-01-2007 @ 17:51 :
ja het werkt echt, een vriend van mij deed het bij www.evhn.nl en dat was echt goed hoorde ik... toch maar even overwegen
Jep, ik heb ook veel positieve reacties gehoord!!
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2007, 15:49
Bob der Bär
Avatar van Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Nee
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden? ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.