Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 15:33
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Hoi mensuh,

In September vorig jaar kreeg ik de ziekte van Pfeiffer. Heel vervelend, zeker in het examenjaar, maar er was niets aan te doen natuurlijk. De ziekteverschijnselen gingen gepaard met hartkloppingen. Volgens de dokter vrij normaal, maar ik kreeg er toch een pilletje voor want die hartkloppingen maken je toch onrustig. Niets aan de hand dus.

Enkele maanden later ben ik weer redelijk over de Pfeiffer heen. Na een bloedtestje bleek dat het helemaal uit mijn bloed verdwenen was. Heel mooi dus ! Maar mijn weerstand was natuurlijk 0,00 zoals dat bij mensen die Pfeiffer hebben gehad meestal wel voorkomt. De dokter adviseerde me om het gewoon rustig aan te doen.

In periodes van/na stress krijg ik dus altijd weer last van die hartkloppingen. Die pilletjes doen het voor gene meter. Voorbeeldjes:

- Mijn relatie stond op knappen, hartkloppingen, zweten etc. etc.
- Eindexamen gehad, hartkloppingen, zweten...

Nu gaat het op een of andere manier ook pijn doen. Af en toe voel ik zo'n felle steek maar meestal niet in het hart, maar zeg maar iets onder je onderste linker rib. Heel vreemd, want je hart zit veel hoger. Ik ben geen risicogroep voor hart en vaatziekten want ik rook niet, drink niet, leef niet extreem ongezond etc. etc. Oke ik sport niet regelmatig maar om nou te zeggen dat ik lui ben nee.

Ik vind het allemaal maar een beetje eng en het belet me enorm in mijn doen en laten. Ik ben druk bezig met zingen, maar na een tijdje zingen krijg ik het ook en dat is heel vervelend. De dokter blijft lachen, typen op zijn compjoetertje en wuift me lachend weg met een receptje. En gezondheidsplein.nl geeft aan dat het 'paniekaanvallen' zijn. Maar die krijg je dan vanzelf wel weer als je die hartkloppingen krijgt )

Heeft iemand hiermee ervaring of tips (behalve dan 'naar de dokter gaan', want dat ga ik morgen maar weer -> dit keer een andere )

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 17:15
Verwijderd
wat voor bloeddruk heb je dan, is die niet veel te hoog..?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 17:25
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
wat voor bloeddruk heb je dan, is die niet veel te hoog..?
Bloeddruk is prima aldus dokter...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 17:35
Verwijderd
als je je erg zorgen maakt kun je ms een afspraak bij de cardioloog regelen.....ECG'tje laten maken
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 18:31
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Die steken heb ik ook een tijdje gehad, en dat andere klinkt ook wel bekend... Hoe lang heb je het al? Bij mij is het op de 1 of andere manier vanzelf overgegaan... 'k heb er misschien 4, 5 maanden last van gehad.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:06
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Die steken heb ik ook een tijdje gehad, en dat andere klinkt ook wel bekend... Hoe lang heb je het al? Bij mij is het op de 1 of andere manier vanzelf overgegaan... 'k heb er misschien 4, 5 maanden last van gehad.
Toen ik Pfeiffer kreeg (September) had ik er last van, toen ik een keer ziek was in maart, toen mijn relatie stukliep begin april en nu sinds het einde van mijn eindexamens weer (als door een wonder heb ik er tijdens de examens geen last van gehad).

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 20:33
X-je
X-je is offline
Weet je wat het ook kan zijn? Je spieren in je borst. Ik heb es zo'n tijdje last gehad in mn hartstreek, altijd maar steken enzo. Ging ik toen naar me moeder, kwas redelijk ongerust, (ze is verpleegster) en die zei me dat dat waarschijnlijk mn spieren zijn die samentrekken enzo. Heel vervelend gevoel, maar het is niet ernstig. Het is bij mij vanzelf over gegaan. Helpt dit jou?

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:55
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Even zien... dat verhaal van X-je klinkt niet onbekend... 't was bij mij door inspanning, maar ik was algeheel stressed in die periode dus ik kan er niet echt meer een peil op trekken.

De leeftijd valt me trouwens op. Jij bent 18, ik was 19 en een half, X-je ook zoiets... zou het een groeifase kunnen zijn?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 04:14
Markiex
Markiex is offline
Perioden van stress, zoals examens en kwijtraken van je vriendinnetje, kunnen bij sommige mensen wel degelijk hartkloppingen geven. Dit wil echt niet zeggen dat er iets mis is met je hart. Steken zoals jij die beschreef zijn niet echt typisch voor hartklachten, zoals bijvoorbeeld dichtgeslibde kransslagaderen. En wat ze op gezondheidsplein zeiden:"van paniekaanvallen kan je hartkloppingen krijgen", dat kan wel degelijk. Maar zoals jij zei, andersom kan ook. Het lijkt dus meer op een stressreactie...en wat x-je zei is ook heel goed mogelijk.
Helpt dit?
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 11:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Captain schreef:

Ik vind het allemaal maar een beetje eng en het belet me enorm in mijn doen en laten. Ik ben druk bezig met zingen, maar na een tijdje zingen krijg ik het ook en dat is heel vervelend. De dokter blijft lachen, typen op zijn compjoetertje en wuift me lachend weg met een receptje. En gezondheidsplein.nl geeft aan dat het 'paniekaanvallen' zijn. Maar die krijg je dan vanzelf wel weer als je die hartkloppingen krijgt )

Heeft iemand hiermee ervaring of tips (behalve dan 'naar de dokter gaan', want dat ga ik morgen maar weer -> dit keer een andere )

Grt,
Captain
Drink je veel koffie? Cola?
En voel je ook wel eens steken elders in je lichaam?
Ik heb zelf ook wel eens steken rond die plek gehad, maar ik kreeg ook steken aan de rechterkant van mijn borstkas, dus dat stelde me een beetje gerust.
Ook heb ik een keer een spiertje (of pees?) gekneusd. Daar heb ik toen enkele dagen last van gehad (continue steken).

Zelf zwem ik regelmatig en wil dan wel eens spierpijn krijgen aan mijn borstspieren Da's ook niet altijd een fijn gevoel
Maar je sport niet, zei je, dus dat kan het niet zijn.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 11:29
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Hmz...twee tot drie koppen koffie per dag...dus dat valt wel mee ;-) en Cola valt ook wel mee hooguit 1 a 2 glazen per dag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 11:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Captain schreef:
Hmz...twee tot drie koppen koffie per dag...dus dat valt wel mee ;-) en Cola valt ook wel mee hooguit 1 a 2 glazen per dag.
Zelf krijg ik last van hartkloppingen na twee kopjes koffie per dag. Van cola heb ik minder last.

Probeer eens te matigen? Even een paar weken niets?
(enneh, neem wat paracetamolletjes voor de afkickverschijnselen (hoofdpijn) van de koffie )

Gatara
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.