Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2006, 21:28
Magictalla
Avatar van Magictalla
Magictalla is offline
Is er iemand al begonnen met leren voor de examens? Ik ben zelf van plan om volgende week te gaan samenvatten enzo, en daarna te gaan leren. Of ben ik dan echt te vroeg al bezig??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2006, 21:34
sdekivit
sdekivit is offline
als jij denkt te moeten beginnen zou je dat zeker moeten doen je hebt er niks aan om op het examen te verschijnen en je het gevoel hebt dat je te weinig hebt gedaan.

Ik zeg altijd: je kunt nooit te vroeg beginnen, wel te laat
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:36
professor2
professor2 is offline
ik moet nog een paar SE's en een mondeling man :/
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:37
Magictalla
Avatar van Magictalla
Magictalla is offline
ik ben al klaar met mn proefwerken, moet alleen nog mn mondelingen afhandelen. Daarna ben ik in principe klaar om te beginnen!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:41
Verwijderd
Moet al veel dezelfde dingen leren voor mijn toetsen deze toetsweek. Dus ben in zekere zin al begonnen.
Ga na pasen denk ik beginnen met leren voor de rest.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 22:43
Verwijderd
wat is beginnen? onbewust ben je al het hele jaar bezig

leren ga ik iig nog lang niet, heb over 2 weken eerst nog een tentamenweek...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 23:07
Verwijderd
Ik heb net de laatste SE's afgerond, en 18 april heb ik nog een herkansing daarvoor.

Ik heb maar één echt leervak, en dat is geschiedenis. Dat doe ik wel in 4-5 dagen hoor. Wiskunde begin ik denk ik twee weken van te voren, de talen gaan we sowieso nog in de lessen oefenen, maar 3 dagen voor zo'n examen ga ik nog een paar teksten oefenen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 23:13
professor2
professor2 is offline
ik ben van plan om voor het eerst inmijn level heel hard te leren /oefenen voor iets maar nu beginnen in wel ziekelijk
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 09:08
Verwijderd
ik heb vanaf morgen mn laatste toetsweek, als die voorbij is neem ik denk ik eerst nog een paar daagjes vrij, en daarna begin ik. Dat zal wel rond eind april zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 09:12
JoV
JoV is offline
Citaat:
Magictalla schreef op 08-04-2006 @ 22:28 :
Is er iemand al begonnen met leren voor de examens? Ik ben zelf van plan om volgende week te gaan samenvatten enzo, en daarna te gaan leren. Of ben ik dan echt te vroeg al bezig??

Hmm... In principe hadden we voor afgelopen toetsweek voor elk vak alle examenstof al af, en voor veel vakken zelfs toetsen over dezelfde stof die je voor het eindexamen krijgt.

Jullie niet dan?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 10:34
Nyawa
Citaat:
professor2 schreef op 08-04-2006 @ 22:36 :
ik moet nog een paar SE's en een mondeling man :/
Plus een herkansing op 27 april, maar dat wordt waarschijnlijk gewoon mijn Duits-1 cijfer een beetje ophogen i.v.m. loting, dus daar hoef ik niet echt voor te leren. Wat ik van de meeste mensen van vorig jaar hoor is dat ze in de meivakantie of direct na de meivakantie begonnen met leren en dat dat ruim voldoende was. Mijn toetsweek eindigt volgende week, daarna Pasen, die week daarna ga ik samenvatten wat ik nog niet heb samengevat (filosofie en geschiedeniskatern Van kind tot burger) en daarna begin ik echt met leren en het maken van oefenexamens.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 10:35
Nyawa
Citaat:
JoV schreef op 09-04-2006 @ 10:12 :
Hmm... In principe hadden we voor afgelopen toetsweek voor elk vak alle examenstof al af, en voor veel vakken zelfs toetsen over dezelfde stof die je voor het eindexamen krijgt.

Jullie niet dan?
Wij nog absoluut niet voor sommige vakken, en de meeste tentamens gingen maar over een deel van de examenstof en lang niet over alles... Ik heb sowieso het gevoel dat ze bij ons op school vrij laat zijn; we hebben bijvoorbeeld behalve voor economie voor geen enkel vak nog examens van vorig jaar gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:31
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Ga deze week eerst mijn tentamenweek maar is afronden. En dan ga ik daarna rustig alles samenvatten en wat examensoefenen (voor Nederlands en Engels) en dan begin ik langzaam ook om de andere vakken verder te gaan leren en oefenen!
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:37
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb een planning gemaakt.. Ben samenvattingen aan het doornemen en oefenen met examenbundel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 15:00
Experiment
Experiment is offline
Komende tijd heb ik SE's, en veel van de stof is al hetzelfde.Dus ben ook al min of meer begonnen.

Ik ga denk ik vanaf 15 mei echt leren
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 15:55
Verwijderd
Ik zit nog in mijn SE weken. DUs voorlopig doe ik nog even niets, want dit is even belangrijker.

Uuhm, ik denk dat ik in de meivakantie alle info bij elkaar ga schrapen en samenvattingen maak van dingen en dan alles een beetje verzamel zodat ik daarna kan beginnen.

Laatst gewijzigd op 09-04-2006 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:29
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Ik ben nu wel zo'n beetje begonnen. Niet met intensief leren, maar we hebben nu examentraining op school en daar leer ik voor.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:37
Verwijderd
Heb mijn laatste toetsweek achter de rug, dus alles wát ik nu doe is voor het examen. Niet dat dat veel is, tot nu toe. Maar ik ga vanaf morgen toch maar eens beginnen met alles te lezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2006, 19:49
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Bah, het is nog zo ver... en ik moet nog een heel werkstuk maken voor filosofie en een presentatie voor engels... dus de komende twee weken ga ik me daar eens mee bezighouden.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 20:26
Verwijderd
Ik heb echt de hele tijd het idee dat ik toch niet hoef te leren voor het CE dus ik word een beetje bang van jullie
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 08:43
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-04-2006 @ 21:26 :
Ik heb echt de hele tijd het idee dat ik toch niet hoef te leren voor het CE dus ik word een beetje bang van jullie
Volgens mij hoef je ook niet echt te leren Zeker niet als je er gewoon redelijk/goed voor staat... of zie ik dat nu verkeerd
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:21
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ik ben nog niet begonnen eerst nog een herkansing, ben van plan volgende week eens te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 10-04-2006 @ 09:43 :
Volgens mij hoef je ook niet echt te leren Zeker niet als je er gewoon redelijk/goed voor staat... of zie ik dat nu verkeerd
Nee je hebt wel gelijk, maar ook al zou ik slecht staan denk ik, ik heb ineens zo'n gevoel dat het eigenlijk al is afgelopen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:18
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
per piacere schreef op 10-04-2006 @ 17:14 :
Nee je hebt wel gelijk, maar ook al zou ik slecht staan denk ik, ik heb ineens zo'n gevoel dat het eigenlijk al is afgelopen
Ja, dat ken ik. Ik ben zo druk met uitvogelen waar ik volgend jaar heen wil.... dat ik me niet eens realiseer dat ik nog op school zit Ik ben er ook niet zo vaak.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 10-04-2006 @ 17:18 :
Ja, dat ken ik. Ik ben zo druk met uitvogelen waar ik volgend jaar heen wil.... dat ik me niet eens realiseer dat ik nog op school zit Ik ben er ook niet zo vaak.
Waar moet je tussen kiezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 16:26
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik begin over een paar weken denk ik.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:11
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Nou, ik heb net 2 se-weken achter de rug, dus ik ga in ieder geval 1 of 2 weken helemaal niets doen en dan begin ik.
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 11:05
Musick
Avatar van Musick
Musick is offline
Ik heb deze week nog herkansingen, vandaag de eerste gehad en nu nog 3, echt erg.. daarna eerst maar een paar daagjes pauze en dan begint het echte werk

Trouwens, klopt het dat als je oefent met bijvoorbeeld Engelse tekst en je haalt een cijfer, dat je cijfer op het CSE dan een hele punt lager uitvalt? Volgens mijn lerares is dat zo, vanwege stress & zenuwen en dergelijke, maar dat is toch best wel.. naaiend? Ik bedoel, dan oefen je gigantisch, maar dan valt je uiteindelijke cijfer een hele punt lager uit, best jammer
__________________
Everybody's looking for somebody's arms to fall into.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 14:16
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Musick schreef op 11-04-2006 @ 12:05 :
Ik heb deze week nog herkansingen, vandaag de eerste gehad en nu nog 3, echt erg.. daarna eerst maar een paar daagjes pauze en dan begint het echte werk

Trouwens, klopt het dat als je oefent met bijvoorbeeld Engelse tekst en je haalt een cijfer, dat je cijfer op het CSE dan een hele punt lager uitvalt? Volgens mijn lerares is dat zo, vanwege stress & zenuwen en dergelijke, maar dat is toch best wel.. naaiend? Ik bedoel, dan oefen je gigantisch, maar dan valt je uiteindelijke cijfer een hele punt lager uit, best jammer
Dat hangt er natuurlijk maar van af, sommige mensen presteren juist beter onder druk maar andere kunnen er inderdaad niet tegen. Je kent jezelf toch wel goed genoeg om te weten of je voor belangrijke toetsen meestal goed scoort of dat het je juist tegen valt?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 14:39
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Mijn SE's zitten erop en ik ben al een poosje bezig met af en toe wat examenvragen oefenen. Elke keer maar een beetje!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 19:31
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Ik ben al druk bezig inmiddels, want ik ben erachter gekomen dat ik voor alle 8 examenvakken nog hard zal moeten gaan oefenen. Die examens zijn zo anders dan de SE's! Vooral scheikunde en natuurkunde verschillen erg! En met teksten heb ik nog nauwelijks geoefend, dus dat moet nu ook maar eens gebeuren (Engels, Frans, Nederlands)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:31
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Musick schreef op 11-04-2006 @ 12:05 :
Ik heb deze week nog herkansingen, vandaag de eerste gehad en nu nog 3, echt erg.. daarna eerst maar een paar daagjes pauze en dan begint het echte werk
4 herkansingen? wij maar 3

Ik heb vrijdag ook 2 herkansingen, dan heb ik tegen die tijd ook wat hoofdstukken goed behandeld hopelijk. Ik denk dat ik dan die week daarop ga beginnen met samenvattingen doorlezen, normale sommen en examens oefenen en boeken doorbladeren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 17:44
Fides
Fides is offline
Nog 2 herkansingen voor mijn SE's. Daarna zie ik wel wanneer ik echt begin met leren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 19:08
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
'maar' 3 herkansingen? Over hoeveel toetsen gaat dat? Wij hebben er maar twee.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 19:19
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
4 herkansingen. Wow

Wij hebben er elke periode maar 1. (per periode ongeveer 7 toetsen)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 20:39
Green87
Green87 is offline
Ik ga zaterdag beginnen, ik heb al een planning gemaakt. Als ik me er aan hou, dan weet ik zeker dat ik het ga halen.

Ik moet mij er alleen aanhouden. That's it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2006, 09:19
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
kiek schreef op 17-04-2006 @ 16:31 :
4 herkansingen? wij maar 3

Ik heb vrijdag ook 2 herkansingen, dan heb ik tegen die tijd ook wat hoofdstukken goed behandeld hopelijk. Ik denk dat ik dan die week daarop ga beginnen met samenvattingen doorlezen, normale sommen en examens oefenen en boeken doorbladeren.
4 Herkansingen?? 3 Herkansingen..

Ik heb er gewoon maar 2 PER JAAR!
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 10:03
Nyawa
Citaat:
Cheenna schreef op 19-04-2006 @ 10:19 :
4 Herkansingen?? 3 Herkansingen..

Ik heb er gewoon maar 2 PER JAAR!
Raar dat elke school voor de SE's de hoeveelheid herkansingen zelf mag bepalen, terwijl het bij het CE wel gewoon landelijk bepaald is. Zo lijkt het me niet echt gelijkwaardig. (Wij hebben er overigens 3 per jaar (wel over 35-40 toetsen), dus dat valt nog mee).

Maar goed, ontopic, ik heb vandaag mijn eerste oefenexamen Nederlands gemaakt en dat ging best goed .
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 14:52
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
blubblubblub schreef op 18-04-2006 @ 20:08 :
'maar' 3 herkansingen? Over hoeveel toetsen gaat dat? Wij hebben er maar twee.
Gewoon over het hele jaar. In mijn geval zijn dat zo'n 20 toetsen geweest. Maar blijkbaar is het aantal herkansingen dus niet overal hetzelfde Ik gebruik er wel maar 2 want vandaag heb ik er een geannuleerd

Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 18:43
professor2
professor2 is offline
wij hebben 5 hers oin een jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 21:46
Verwijderd
wij hebben er 4 of 5 per jaar
maar deze toetsweek bijna al mn cijfers teruggekregen, en ga dit weekend nog even leren voor een herkansing en dan proberen te beginnen met trainen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 16:26
Fiskje88
Fiskje88 is offline
Ik denk dat ik zondag of begin volgende week ga beginnen. Ik heb in totaal 8 examens, waarvan ik maar voor 4 'echt' kan leren: wiskunde, geschiedenis, aardrijkskunde en Grieks.

Nederlands, Engels, Frans en Duits blijven dan nog over, maar dat is meer met de examenbundel oefenen heb ik het idee.
__________________
Nagyon szép vagyok!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:54
Muspel
Muspel is offline
Ik wil er ook aan beginnen, maar steeds stel ik het uit omdat ik geen zin heb. Maar binnenkort ga ik toch echt beginnen.

Ik heb trouwens maar 2 herkansingen dit jaar, en vorig jaar 1 en die kon je niet meenemen naar dit jaar. En ik vind het eigenlijk wel een groot verschil dat sommige scholen wel 7 herkansingen hebben, en andere scholen maar 2.

En daarbij weet ik ook niet of het helemaal eerlijk is dat sommige scholen heel makkelijke SE's maken en andere scholen moeilijke. Het schijnt dat mijn school moeilijke SE's maakt en dus hebben de leerlingen zeg maar een nadeel met het cijfer waarmee ze de examens ingaan. Aan de andere kant hebben we misschien een voordeel, aangezien de examens makkelijker zijn dan de SE's, en krijgen de mensen met makkelijke SE's het dan wel moeilijker en compenseert dat elkaar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 09:49
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
per piacere schreef op 10-04-2006 @ 17:20 :
Waar moet je tussen kiezen?
Utrecht/Nijmegen/Amsterdam Ik heb me maar om de goede vrede te behouden thuis ("Je hebt zes jaar de tijd gehad! Kies nou maar eens") me ingeschreven in Nijmegen. Maar 100% zeker ben ik niet van die keuze.

Vrijdag is laatste lesdag en bootfeest voor de examenklassen, het gaat nu toch wel een beetje hard.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 26-04-2006 @ 10:49 :
Utrecht/Nijmegen/Amsterdam Ik heb me maar om de goede vrede te behouden thuis ("Je hebt zes jaar de tijd gehad! Kies nou maar eens") me ingeschreven in Nijmegen. Maar 100% zeker ben ik niet van die keuze.
Bij welke studie?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:48
reno
reno is offline
Ik ben "begonnen" met op mijn gemak een Geschiedenisboekje te lezen.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:13
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Musick schreef op 11-04-2006 @ 12:05 :
Ik heb deze week nog herkansingen, vandaag de eerste gehad en nu nog 3, echt erg.. daarna eerst maar een paar daagjes pauze en dan begint het echte werk

Trouwens, klopt het dat als je oefent met bijvoorbeeld Engelse tekst en je haalt een cijfer, dat je cijfer op het CSE dan een hele punt lager uitvalt? Volgens mijn lerares is dat zo, vanwege stress & zenuwen en dergelijke, maar dat is toch best wel.. naaiend? Ik bedoel, dan oefen je gigantisch, maar dan valt je uiteindelijke cijfer een hele punt lager uit, best jammer
Bij ons hoorde ik juist dat je nog wel eens 1.5 punt hoger kon halen, omdat je dan meer geconcentreerd was en beter geleerd had (voor zover dat voor dat vak kan)..!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 15:06
Fiskje88
Fiskje88 is offline
Gister begonnen met geschiedenis samen te vatten, de rest komt er in de vakantie wel bij.
__________________
Nagyon szép vagyok!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 15:11
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
per piacere schreef op 26-04-2006 @ 16:13 :
Bij welke studie?
Nederlands

En nog steeds niet begonnen Net mijn werkstuk filosofie terug gehad Dus niets staat me nou nog in de weg...alhoewel... ik heb nog geen zin (en ga die ook niet krijgen)
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 21:10
Verwijderd
Ik ben nog nergens mee begonnen en in de vakantie zie ik het er ook niet van komen. Hoe ik dat ga doen? Geen idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wie is er fout?
Armoed
41 22-11-2007 17:27
Levensbeschouwing & Filosofie MAAR, Wie is HIJ dan!!!!!!!!!!
IGRA
24 28-08-2004 00:32
Seksualiteit Size DOES matter!
CharismaticBass
15 06-06-2004 20:43
Liefde & Relatie Onbeawntoord verliefd.
Sincerely yours
29 05-07-2002 17:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.