Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 15:58
Coléoptère
Avatar van Coléoptère
Coléoptère is offline
Ik heb een probleem, ik ben heel hard wiskundeexamens aan het maken, en als er staat bereken, dan sla ik hard aan het bereken, ik doe de raarste dingen. Maar ga ik het dan nakijken, dan zeggen ze heel vaak: plotten en intersecten.
Ik heb van mijn leraar juist altijd gehoord: berekenen is berekenen en bepalen is plotten en intersecten.
Rekenen ze het op je examen wel goed als je plot en intersect? Of zegt mijn examenbundel hele vreemde dingen?
__________________
nunc est bibendum
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2006, 16:29
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Volgens mij mag je dingen altijd met je rekenmachine berekenen, tenzij er letterlijk staat 'bereken algebraïsch' of iets dergelijks.

Zoiets had onze leraar in ieder geval gezegd.
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 16:55
planckton
planckton is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 05-05-2006 @ 17:29 :
Volgens mij mag je dingen altijd met je rekenmachine berekenen, tenzij er letterlijk staat 'bereken algebraïsch' of iets dergelijks.

Zoiets had onze leraar in ieder geval gezegd.
Yep, klopt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 17:16
Brack
Brack is offline
Citaat:
planckton schreef op 05-05-2006 @ 17:55 :
Yep, klopt
Tis idd zo dat er algebraisch bij moet staan, pas dan mag het NIET met de GR

Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 09:36
sdekivit
sdekivit is offline
als er staat: bereken ...... --> mag uitschrijven maar GRM mag ook als je maar laat zien wat je hebt gedaan.

als er staat: bereken exact / algebraisch / met behulp van differentieren of integreren en dat soort dingen: je zult het wiskundig uit moeten schrijven --> GRM mag je aalleen gebruiken om getalletjes uit te rekenen.

Let op: staat er: bewijs --> doe het wiskundig uitschrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 12:03
Verwijderd
Bovendien staat er voor zover ik weet nooit 'bepaal..' in een examen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 12:13
Verwijderd
Als er staat 'onderzoek' mag je zelfs gokken of uitproberen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 13:51
Verwijderd
Mijn wiskunde leraar zei, dat als je niet zeker wist wat je moest doen (vooral bij Bepaal) je gewoon naar het aantal punten moest krijgen wat je er voor krijgt. Krijg je er in vergelijking tot andere vragen veel punten voor dan moet je gewoon dingen algebraïsch doen en anders mag je gewoon doen wat je wil, als je maar wat opschrijft.

Maar volgens hem staat het er altijd bij
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:51
Verwijderd
Ik heb geleerd dat als er staat "bereken" je het algebraisch moet berekenen. Als er staat "bereken in x decimalen nauwkeurig" dan mag het met je rekenmachine.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:59
samsmiles
samsmiles is offline
Als er staat Bereken: dan met GR ( of op elke andere manier waarmee jij het kan vinden)...

Pas als er uitdrukkelijk staat dat het algebraisch moet ( dus bereken zonder GR) dan moet je het ook echt zonder GR doen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 15:20
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
als er staat bereken in X aandal decimalen mag je met GR. Als er staat bereken dan moet je algebraisch.

(dus wat Supermuis al vertelde)
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 15:23
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
remy476 schreef op 10-05-2006 @ 16:20 :
als er staat bereken in X aandal decimalen mag je met GR. Als er staat bereken dan moet je algebraisch.

(dus wat Supermuis al vertelde)
is niet waar. er staat expliciet vermeld wanneer je een opgave met algebra moet oplossen. Alleen bereken betekent dus dat je je grm-functies als intersect enzo mag gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 15:32
Verwijderd
Dat is maar goed ook, ik zou dat soort dingen nooit algebraïsch kunnen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 10-05-2006 @ 16:23 :
is niet waar. er staat expliciet vermeld wanneer je een opgave met algebra moet oplossen. Alleen bereken betekent dus dat je je grm-functies als intersect enzo mag gebruiken.
Beter.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 20:48
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik kan er weinig aan toevoegen maar toch handig, bereken is kloten met je GR. Bereken exact/algebraisch is alles netjes exact oplossen met wortels, breuken en ln.

Bij bereken MOET je altijd de stappen op je GR aangeven en wat je intoetst, bv menu 4, gsolv, insct blabala. Alleen een pijltje en GR is niet genoeg

Bij bereken met behulp van integreren, moet je dus een integraal opstellen en uitrekenen, maar de andere stappen hoeven dus NIET exact. Dus als je uit die integraal een waarde krijgt en die vul je in in een vergelijking, mag die vergelijking met de solver op je GR.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 21:28
sdekivit
sdekivit is offline
nog een opmerking: staat er bereken exact o.i.d:

LAAT JE ANTWOORD IN EEN LN/LOG-VORM, WORTEL ENZ STAAN!!!

(veel mensen gaan dat zitten uitrekenen en geven een kommagetal --> dat is dus niet meer exact)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde A (4vwo) standaadevitatie en linearie formule
hoihoihoi5
2 25-06-2012 00:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Wiskunde A2] Getal&Ruimte H4 Boek 2.
freakinaround
21 02-04-2005 15:54
Levensbeschouwing & Filosofie Geologische Kolom
Sperzieboon
36 16-03-2005 10:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde
DikkeBanaan
8 01-03-2005 13:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde A12 [Kansberekenen]
Bobby James
4 12-12-2003 13:57
Huiswerkvragen: Exacte vakken FF een paar wiskunde-vraagjes
Yeah_Right
8 19-05-2002 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.