Oud 29-06-2007, 14:21
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Aangezien de vorige vol zit...

Bij deze, alles over University College, topic nummer 5.

- University College Utrecht
- Roosevelt Academy, Middelburg
- University College Maastricht
- Amsterdam University College (in ontwikkeling)
- Academia Vitae in Deventer
- En misschien de nieuwe UC's die binnenkort worden opgestart?


Mini-samenvatting University College:
- Kies zelf je vakken & Major:
--> Science, Arts & Humanities of Social Science
- Engelstalig & Internationaal georienteerd
- Kleinschalig, kleine klassen & veel interactie (discussies, presentaties)
- Aanmeldings procedure (schriftelijk, motivatie brief, interview)
- 2 semesters van 15 weken per jaar, beide met een week vakantie in het midden op UCU en RA (UCM werkt iets anders).
- 4 vakken per semester (UCU & RA)
- Een studielast van 56 uur per week (zeggen ze)

Zie ook:

University College #4
University College #3
University College #2
University College (#1)

Thx voor deze handige post, CoolJessy...

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 14:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2007, 14:27
bingomassacre
bingomassacre is offline
yay numero 5
Maare Jelte, wat bedoel je met die stufi? je hebt je toch wel al ingeschreven bij de IBgroep? Via de site zeg maar ?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:30
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 29-06-2007 @ 15:27 :
yay numero 5
Maare Jelte, wat bedoel je met die stufi? je hebt je toch wel al ingeschreven bij de IBgroep? Via de site zeg maar ?
Mja, maar ze hadden aangeraden het niet te doen en te wachten op dit informatiepakket.. ik heb me trouwens ook ingeschreven bij de IBgroep met het adres van m'n ouders (nu nog mijn thuisadres), maar dat moet ik dus nog veranderen... en ook daarvoor rekenen ze 8 weken bij de IBgroep
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:52
lysias
lysias is offline
Ook het mailtje gehad! Jelte, op welke datum moet je je dan hooguit als uitwonend opgeven?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:59
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
lysias schreef op 29-06-2007 @ 15:52 :
Ook het mailtje gehad! Jelte, op welke datum moet je je dan hooguit als uitwonend opgeven?
Als je doorgeeft dat je uitwonend bent geworden, kijken wij hoe de situatie was op de eerste dag van de maand waarin je de wijziging hebt doorgegeven. Was je toen al uitwonend, dan gaat je hogere basisbeurs met ingang van die maand in. Was je op de eerste dag van die maand nog thuiswonend? Dan krijg je de hogere basisbeurs met ingang van de volgende maand. Geef je wijziging op tijd aan ons door. Je hebt daarvoor de lopende maand de tijd. Dus word je bijvoorbeeld op 1 oktober uitwonend, dan moet je je wijziging uiterlijk in de maand oktober aan ons doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:01
lysias
lysias is offline
Dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:13
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Het is alleen wel zo dat je dat dan vaak met terugwerkende kracht uitbetaald krijgt, omdat het zo'n mooi rommeltje is bij de IBG
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Wat ik had gehoord van een meisje in utrecht, is dat je arts kan worden met dat university college. Dat leek me echt heel erg raar, omdat ik al van dag 1 bezig ben met geneeskunde dingen. Is het echt zo? En wat moet je daar dan voor doen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:25
bingomassacre
bingomassacre is offline
Je kan een pre-med traject gaan doen. Dan volg je drie jaar lang theoretische vakken op UCU of RA en daarna kun je in 4 jaar je diploma (?) halen aan de UU. Je doet er dan dus 7 jaar over ipv 6.
Een vriend van mij wil het gaan doen als hij uitgeloot is. Ik vind het nogal wazig maargoed.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 16:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 29-06-2007 @ 16:25 :
Ik vind het nogal wazig maargoed.
ik dus ook
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 17:31
lysias
lysias is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 29-06-2007 @ 17:43 :
ik dus ook
Valt wel mee qua wazigheid. Het is een SUMMA-master aan de UU, ook 'gewone' studenten met Biomedische Wetenschappen en ik geloof zelfs Biologie kunnen dat doen. Daar worden de 'pure' geneeskunde vakken in de Master gegeven.

Want zijn redelijk veel gemeenschappelijke vakken bij BMW en Geneeskunde toch?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:14
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Heb de papieren net in huis, maar wat een lekker dubbelzinnig gebruik van het Engelse woord "copy" zit daarin zeg. Kan iemand me vertellen of ik nou een origineel diploma op moet sturen of dat een (door mezelf gemaakte) kopie van het diploma goed genoeg is?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:19
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
SchelefrieS schreef op 30-06-2007 @ 15:14 :
Heb de papieren net in huis, maar wat een lekker dubbelzinnig gebruik van het Engelse woord "copy" zit daarin zeg. Kan iemand me vertellen of ik nou een origineel diploma op moet sturen of dat een (door mezelf gemaakte) kopie van het diploma goed genoeg is?
Een gewaarmerkte kopie, dus moet je op school laten stempelen/tekenen.
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:48
lysias
lysias is offline
Citaat:
Esther schreef op 30-06-2007 @ 15:19 :
Een gewaarmerkte kopie, dus moet je op school laten stempelen/tekenen.
Hmm..papieren nog niet in huis. Maar laten tekenen op school. Wat leuk.....nu we officieel zomervakantie hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:48
Laura89
Laura89 is offline
Nee, er staat 'a Dutch VWO diploma doesn't have to be certified, a copy is enough'...

Ik had gehoopt dat we te horen zouden krijgen welke kamer we hebben volgend jaar, maar ik heb alleen het adres van mn postbus gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 15:44
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik vroeg me al af of het aan mij lag Maar een gesigneerd/gestempeld diploma is dus niet nodig (gelukkig!) Ik had ook gehoopt dat we wat informatie over de kamers/intro ofzo zouden krijgen maar helaas Maandag staat volgens mij wel de nieuwe ehm student handbook online ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 11:05
Laura89
Laura89 is offline
Ik snap niet zo goed hoe je er voor zorgt dat je in September al uitwonende studiefinanciering krijgt. Ik heb van de IBbroep zo'n wijzigingsformulier. Kan ik dan gewoon bij 'adres gegevens' campusplein 1 invullen enzo? En dan alleen aankruisen dat het een woonadres is? Wordt dan (voorlopig) alle post wel nog steeds naar mijn thuisadres gestuurd? En wat moet ik bij ingangsdatum adreswijziging invullen? Per 20 augustus of nu al?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 12:31
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik weet niet hoe dat gaat met een wijzigingsformulier, maar je moet thuiswonende beurs naar uitwonende beurs veranderen (vanaf 1 september). Dan moet je bij uitwonend dit adres opgeven: Campusplein 1, 3584 ED, Utrecht. Ik kon hierna kiezen op welk adres ik mijn post wilde ontvangen. Met DigiD kun je dit allemaal online veranderen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2007, 15:21
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Ze hebben duidelijk weer erg veel aandacht besteed aan het Info Booklet... bij de betaalinfo: je moet voor April 2007 betaald hebben.. top
Zou het toch wel leuk vinden als ze daar iets meer aandacht aan zouden besteden
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 21:55
Vehendi
Vehendi is offline
Ik heb vandaag gesproken met iemand die in Utrecht gestudeert had en daar een docent geschiedenis internationale betrekkingen had die bij UCU of RA had gedoceerd, maar was weggegaan omdat er geen nieuwsgierigheid was en men bij elk thema vroeg of men het moest kennen.

Kan een student hier misschien wat meer over vertellen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 16:00
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Vehendi schreef op 02-07-2007 @ 22:55 :
Ik heb vandaag gesproken met iemand die in Utrecht gestudeert had en daar een docent geschiedenis internationale betrekkingen had die bij UCU of RA had gedoceerd, maar was weggegaan omdat er geen nieuwsgierigheid was en men bij elk thema vroeg of men het moest kennen.

Kan een student ier misschien wat meer over vertellen?
Denk dat dat dan een UCU docent is geweest, RA heeft nog niet zo veel ex-docenten en volgens mij nog geen in de IR hoek (of je moet in de war zijn met World History).

Misschien kan je de naam van de desbetreffende docent PM'en?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 18:48
Vehendi
Vehendi is offline
Ik denk dat het C. Klep of G. de Valk is.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 19:05
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Vehendi schreef op 03-07-2007 @ 19:48 :
Ik denk dat het C. Klep of G. de Valk is.
Klep heeft 1 semester een geschiedenis vak op RA gegeven maar daar was, voor zover ik kon constateren, bepaald geen gebrek aan interesse en Klep was zelf ook behoorlijk enthousiast .

Er zaten wel een stel zwijgende mutsen, maar het was hun eerste semester en het was een 100 level vak met ongeveer 22 mensen. Weet niet wat hij nu doceert of aan wie, maar ik kan me wel voorstellen dat hij gelukkiger wordt van een groep ouderejaars geschiedenis die wellicht meer met de materie op hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 21:13
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Nog een vraagje;

Kan er in de kleinste kamers een slaapbankje staan? Want ik heb gezien dat 'ie wel in de middelgrote en grootste kamer kan staan en ik wil er graag één neerzetten voor logés.

Ik heb het al aan een meisje gevraagd dat nu in het eerste jaar zat, zij zei van niet. Maar ik blijf hoop houden . Dus weet één van jullie dit misschien?
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 10:25
PaulaD
PaulaD is offline
Zo, weer eens een reactie van mij. Lekker laat, maar toch nog even de opmerking dat de meeting naar mijn mening echt heel gezellig was!
Ook even een vraag die vast al tienduizend keer beantwoord is: ik ben studiefinanciering aan het aanvragen en begin nu toch te twijfelen:
Moet je je als 'thuiswonend' inschrijven en dat zo snel mogelijk veranderen begin september? Of alvast als 'uitwonend' inschrijven met adres Campusplein 1 of zo? Ik hoor namelijk tegengestelde geluiden... (Sorry, voor de domme vraag... )
__________________
Sans toi les émotions d’aujourd’hui ne seraient que la peau morte des émotions d’autrefois.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2007, 10:58
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
In de inmiddels op www.ucu.uu.nl verschenen Information Booklet Fall 2007 staat eindelijk een advies van UCU zelf:

Citaat:
[...]
You can register as living at home. In this case you can change your address in as soon as you arrive on campus and receive your new residence address, and you will receive an ‘uitwonende beurs’. However, since this is a very busy time for the IBG, it is possible that you will receive the September part for ‘uitwonend’ in October (so you will get it, only a little later).
OR:
· You can register at the following address: Campusplein 1, 3584 ED in Utrecht. Please note that this is not a real address, and that any mail sent there will be returned! It will however make sure you receive your ‘uitwonende beurs’ at the start of the semester. You MUST give the IBG your new campus address in August, or you risk getting a fine, as well as losing your uitwonende beurs!
[...]

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 12:21
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 03-07-2007 @ 22:13 :


Ik heb het al aan een meisje gevraagd dat nu in het eerste jaar zat, zij zei van niet. Maar ik blijf hoop houden
Ik hoop met je mee Een bank is cruciaal en een slaapbank is gewoon handig. Het MOET passen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 17:19
Sam89
Sam89 is offline
Een paar weken volg ik dit topic nu een beetje en ik dacht laat ik ook maar eens reageren.
Ik ga naar RA in augustus, ik was al toegelaten bij de eerste deadline in december. Als major had ik Science opgegeven, maar de laatste maanden zit ik er steeds meer aan te denken om te switchen naar Arts & Humanities, niet dat dat een hele andere richting is ofzo.
Het lijkt me wel lijkt om elkaar te ontmoeten op 17 augustus, aangezien ik nogal freaked out ben bij het feit dat ik daar niemand ken... ik zal niet de enige zijn maar toch.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 18:10
lalaloveyou
Avatar van lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Citaat:
Sam89 schreef op 05-07-2007 @ 18:19 :
Een paar weken volg ik dit topic nu een beetje en ik dacht laat ik ook maar eens reageren.
Ik ga naar RA in augustus, ik was al toegelaten bij de eerste deadline in december. Als major had ik Science opgegeven, maar de laatste maanden zit ik er steeds meer aan te denken om te switchen naar Arts & Humanities, niet dat dat een hele andere richting is ofzo.
Het lijkt me wel lijkt om elkaar te ontmoeten op 17 augustus, aangezien ik nogal freaked out ben bij het feit dat ik daar niemand ken... ik zal niet de enige zijn maar toch.
Ik ken wel 1 iemand^^, Ach, bijna iedereen zal niemand kennen. En ja, dat is ook wel spannend, maar nieuwe mensen leren kennen is ook heel erg leuk =D
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 19:03
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Sam89 schreef op 05-07-2007 @ 18:19 :
Ik ga naar RA in augustus, ik was al toegelaten bij de eerste deadline in december. Als major had ik Science opgegeven, maar de laatste maanden zit ik er steeds meer aan te denken om te switchen naar Arts & Humanities, niet dat dat een hele andere richting is ofzo.
Dat is geen probleem hoor. Je hoeft pas aan het einde van je eerste jaar je major op te geven. Misschien moet je wel even bellen als je veel science vakken hebt ingevuld op dat formulier, want de kans is groot dat je dan eerst wiskunde moet doen. En ik zou geen wiskunde gaan doen als het echt niet nodig is, dat is echt geen pretje schijnt.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 19:05
wouterkolk
wouterkolk is offline
Nadat ik een e-mail gestuurd heb, heb ik nu ook eindelijk mijn uitslag gekregen. Ik ben niet aangenomen maar kom wel op de wachtlijst omdat ik wel 'qualified' ben.

Nu nog een weekje wachten op de uitslag van IBEB, anders wordt het Economics in Utrecht en zal ik jullie op de UCU campus mischien nog wel eens tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 10:47
Caran
Caran is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 05-07-2007 @ 20:03 :
ik zou geen wiskunde gaan doen als het echt niet nodig is, dat is echt geen pretje schijnt.
En ik was al geen held in wiskunde

Mjah ik zit ook nog steeds een beetje te twijfelen tussen Science en Social Sciences, maar aangezien ik nog een jaar heb maakt dat niet heel veel uit.
__________________
Wocka Wocka Wocka - Fozzie Bear
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 13:12
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Caran schreef op 06-07-2007 @ 11:47 :
En ik was al geen held in wiskunde

Mjah ik zit ook nog steeds een beetje te twijfelen tussen Science en Social Sciences, maar aangezien ik nog een jaar heb maakt dat niet heel veel uit.
Je hebt welliswaar een jaar om je major te bepalen, maar het is wel handig om alvast vakken te doen in de richting die je (waarschijnlijk/misschien/eventueel) gaat doen. Het lijkt me vervelend als je in het derde semester (dus het eerste semester nadat je je major hebt bepaald) nog moet beginnen met allerlei basis vakken van je major.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 15:23
Sam89
Sam89 is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 05-07-2007 @ 20:03 :
En ik zou geen wiskunde gaan doen als het echt niet nodig is, dat is echt geen pretje schijnt.
Ik deed N&T en N&G op VWO en het enige profielvak waar ik goed in was, was wiskunde, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Hoewel het wel op een hoger niveau zal liggen...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 19:01
CoolJessy
CoolJessy is offline
Een vriending van mij (ook eind 2e jaars) heeft pas nog haar major gewijzigd. Ze zou een interdepartmental major doen maar omdat de linguistics track toch niet zo beviel is ze nu geswitcht naar een science major met minor (of in elk geval een track) psychologie, maarja als je twijfelt moet je gewoon twee vakken of meer in beide majors kiezen en kijken wat het best bevalt.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 19:44
Caran
Caran is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 07-07-2007 @ 20:01 :
Een vriending van mij (ook eind 2e jaars) heeft pas nog haar major gewijzigd. Ze zou een interdepartmental major doen maar omdat de linguistics track toch niet zo beviel is ze nu geswitcht naar een science major met minor (of in elk geval een track) psychologie, maarja als je twijfelt moet je gewoon twee vakken of meer in beide majors kiezen en kijken wat het best bevalt.
Ik twijfel tussen een Social Science major met Law en Psychology+minor in Computer Science of Earth Sciences enerzijds en een Science major met Computer Science, Earth Science en Cognitive Science+minor in Law anderzijds.

Het probleem ligt dus niet direct bij welke tracks ik wil kiezen, want dat weet ik wel, maar in de vraag waar ik me nou het meest op wil richten. Allebei de majors doen lijkt me haast onmogelijk, dan moet je zoveel vakken nemen dat je bijna elk semester 5 vakken hebt als ik goed reken.

Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de Science major, daarom heb op het aanmeldformulier (bij die 3 vakken waarvan je er 2 volgt in het eerste semester als alles goed loopt) dan ook neergezet:
1 SCI 151 Programming in Java
2 SSC 171 Law, Society and Justice
3 SCI 141 Earth System Science I

Ach ja ik zie het wel volgend jaar. Zolang het maar niet de hele tijd regent zal ik me in Middelburg heus wel vermaken, zelfs met wiskunde...

...hoop ik
__________________
Wocka Wocka Wocka - Fozzie Bear
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-07-2007, 16:51
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
Caran schreef op 08-07-2007 @ 20:44 :
Zolang het maar niet de hele tijd regent zal ik me in Middelburg heus wel vermaken, zelfs met wiskunde...

...hoop ik
Vandaag heeft het weer eens niet geregent in Middelburg, terwijl Goes (20 km verder) toch weer blank stond

Maar een dubbele major moet volgens mij gewoon kunnen hoor.

Even rekenen je wil een track psychology, law, Earth system science, computer science, cognitive science = 5*3 = 15

Plus de verplichte 6 ACC vakken = 21, en dan nog wiskunde omdat dat bij een science major moet (ik weet alleen niet of dat dan een track of alleen 100 level moet zijn, maar either way, je hebt 24 courses).

Ja dan moet je niet natuurlijk meer dan die track in Law willen doen ofzo want dan wordt het inderdaad lastig, maar opzich is dit dus binnen 6 semesters met 4 vakken wel mogelijk. Het is echter niet verstandig om al zover te plannen want de vakken die je wil worden of NOG niet gegeven, of NU niet gegeven, of op het gewenste moment niet gegeven....
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 20:28
Caran
Caran is offline
Mjah als je beredeneert dat de requirement voor een Science major 12 courses in het Science departement is, en de requirement voor een Social Science major 10 courses in het Social Science department is, zit je al aan 22. Plus de ene course in A&H plus de 6 ACC courses zit je aan 29. Dat is toch iets te veel hooi op mn vork nemen, niet waar


Mjah en dat dacht ik ook al, zelfs al zou je 29 courses kunnen doen dan is de kans zeer klein dat je net al die courses kunt doen die je het liefste had.
__________________
Wocka Wocka Wocka - Fozzie Bear
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 10:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Opgelet!

In dit topic wordt vanaf nu géén offtopic gedrag meer getolereerd.

Het is de bedoeling dat dit topic gebruikt wordt voor studiekiezers. Er mag dus informatie gegeven worden over de studie en daarbij mogen dus ook vragen gesteld worden over de toelating, vakken etc.
Alle andere vragen van mensen die al weten dat ze deze studie (willen) gaan doen en huidige studenten horen hier niet meer thuis.

Er is een nieuw topic aangemaakt waarbij alles is toegestaan. Dit is de link naar het nieuwe topic: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1606027
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 12:32
lysias
lysias is offline
Ik wil niet heel vervelend zijn maar je moet bij het kiezen van deze studie ook een deel van je vakkenpakket kiezen, dus sommige mensen plannen graag drie jaartjes vooruit. Kun je mij dan alsjeblieft uitleggen waarom dit 'offtopic' is?, een schijnbare halsmisdaad hier op scholieren.com.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 16:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
lysias schreef op 10-07-2007 @ 13:32 :
Ik wil niet heel vervelend zijn maar je moet bij het kiezen van deze studie ook een deel van je vakkenpakket kiezen, dus sommige mensen plannen graag drie jaartjes vooruit. Kun je mij dan alsjeblieft uitleggen waarom dit 'offtopic' is?, een schijnbare halsmisdaad hier op scholieren.com.
Dit topic is voor studiekeuze. Alles wat betrekking heeft op studiekeuze is hier dus toegestaan. Als je over de studie twijfelt en vragen hebt over vakken, dan mag dat hier gewoon.

Als je al de studie doet valt het niet meer onder studiekeuze en kun je het dus heel goed op onzin bespreken.

Als je voorgaande posts leest, zie je dat het over meetings etc. gaat, dat heeft niks met studiekeuze te maken en daarom mag dat hier dus niet meer.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:42
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-07-2007 @ 17:11 :
Dit topic is voor studiekeuze. Alles wat betrekking heeft op studiekeuze is hier dus toegestaan. Als je over de studie twijfelt en vragen hebt over vakken, dan mag dat hier gewoon.

Als je al de studie doet valt het niet meer onder studiekeuze en kun je het dus heel goed op onzin bespreken.

Als je voorgaande posts leest, zie je dat het over meetings etc. gaat, dat heeft niks met studiekeuze te maken en daarom mag dat hier dus niet meer.
Ok mensen, later dan, tot 20 augustus voor sommigen.. op scholieren.com zullen jullie me niet meer zien ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 18:21
bingomassacre
bingomassacre is offline
Mij ook niet. Beetje simpel dat jij alles gelijk als "onzin" beschouwt Miracle. Maar je zult dit bericht waarschijnlijk ook wel meteen verwijderden
(en op Onzin wil ik nog niet dood gevonden worden)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 19:24
simoneR
simoneR is offline
Je ziet nu al dat het Onzin topic over UC vol staat met mensen die zich helemaal niet interesseren voor UC en je kunt veel zeggen over dit topic maar het ging wel gewoon over UC.
Persoonlijk heb ik ook heel veel gehad aan dit topic toen ik de keuze voor UC ging maken en tijdens het selectieprocess. Ook tijdens de opleiding moet je nog keuzes maken, bijv. over de vakken dus het is een beetje vreemd dat je niets mag zeggen op dit topic als je de opleiding al doet....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 07:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
simoneR schreef op 10-07-2007 @ 20:24 :
Je ziet nu al dat het Onzin topic over UC vol staat met mensen die zich helemaal niet interesseren voor UC en je kunt veel zeggen over dit topic maar het ging wel gewoon over UC.
Persoonlijk heb ik ook heel veel gehad aan dit topic toen ik de keuze voor UC ging maken en tijdens het selectieprocess. Ook tijdens de opleiding moet je nog keuzes maken, bijv. over de vakken dus het is een beetje vreemd dat je niets mag zeggen op dit topic als je de opleiding al doet....
Als jullie er daar gewoon een leuk topic van maken, dan blijven de pestkoppen echt wel weg hoor.

En je mag hier wel blijven posten, maar dus ten behoeve van studiekeuze (van anderen).

Sorry als het voor jullie overkomt alsof dit plotseling komt, maar dit echt niet het geval. Er is hier al vaker discussie geweest over het offtopic gehalte.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 12:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 10-07-2007 @ 19:21 :
Mij ook niet. Beetje simpel dat jij alles gelijk als "onzin" beschouwt Miracle. Maar je zult dit bericht waarschijnlijk ook wel meteen verwijderden
(en op Onzin wil ik nog niet dood gevonden worden)
Ik vind het zeker geen onzin. Uit dit topic blijkt dat iedereen er veel baat bij heeft om met studiegenoten te praten, dat herken ik zelf ook wel (ik ben tenslotte ook gewoon een student). Alleen is dit topic bedoeld voor studiekeuze en niet voor meetings en verhalen over docenten etc.

Op onzin worden ook wel eens serieuze dingen gepost. Jullie mogen van het topic gebruik maken om verder te gaan waar jullie hier gebleven waren, maar dat hoeft niet. En na een tijdje is iedereen er echt wel aan gewend dat jullie daar een eigen topic hebben.

Maar nogmaals, het is vrijwillig. Jullie mogen zelf weten of jullie van het topic op Onzin gebruik gaan maken of niet.

Edit: het lijkt me duidelijk dat offtopic reacties vanaf nu verwijderd worden (dus ook over een meeting lysias).
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 13:18
Verwijderd
Citaat:
bingomassacre schreef op 29-06-2007 @ 16:25 :
Je kan een pre-med traject gaan doen. Dan volg je drie jaar lang theoretische vakken op UCU of RA en daarna kun je in 4 jaar je diploma (?) halen aan de UU. Je doet er dan dus 7 jaar over ipv 6.
Een vriend van mij wil het gaan doen als hij uitgeloot is. Ik vind het nogal wazig maargoed.
ja dat kan, dan stroom je daarna in SUMMA, als je het toelatingsexamen haalt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 19:29
Sha-ron2
Sha-ron2 is offline
Ik heb een paar vragen de toelatingseisen van university college

- je prestaties: naar welke cijferlijst kijken ze (examendossier, cijferlijst of rapport klas 5?) en wat is dan 'goed', is summa of cum laude normaal of juist een pluspunt?
- internationaal geörienteerd, ze kunnen toch moeilijk buitenlandervaring verwachten van een 17-jarige, hoe moet ik dat dan zien?
- het engels, hoe belangrijk is het dat je goed engels kan?

Bedankt voor het antwoorden alvast
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 19:47
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Citaat:
Sha-ron2 schreef op 01-08-2007 @ 20:29 :
- je prestaties: naar welke cijferlijst kijken ze (examendossier, cijferlijst of rapport klas 5?) en wat is dan 'goed', is summa of cum laude normaal of juist een pluspunt?
Naar welke cijfers ze kijken hangt af van welke cijfers je opstuurt. Als je in de 6e zit, kan je je eindrapport van de 5e sturen. Als je al geslaagd bent, kan je beter je uiteindelijke eindlijst opsturen. Hoe hoger je cijfers hoe beter, maar wat nog veel belangrijker is, is wat je allemaal hebt uitgespookt dat niets met die cijfers te maken heeft.

Citaat:
Sha-ron2 schreef op 01-08-2007 @ 20:29 :
- internationaal geörienteerd, ze kunnen toch moeilijk buitenlandervaring verwachten van een 17-jarige, hoe moet ik dat dan zien?
Door hun internationale karakter kan UCU juist WEL van een 17-jarige verwachten dat die internationaal georiënteerd is. Let op het woord "georiënteerd"; dat betekent dus niet per se dat je je halve leven in het buitenland moet hebben gewoond of naar een Amerikaanse Highschool moet zijn geweest. Het gaat er maar om dat je op z'n minst geďnteresseerd bent in het buitenland, en er ook een beetje van op de hoogte bent wat er in de wereld meer gebeurt dan het overlijden van de kanarie van oom Piet.

Citaat:
Sha-ron2 schreef op 01-08-2007 @ 20:29 :
- het engels, hoe belangrijk is het dat je goed engels kan?
Aangezien alles in het Engels gebeurt is het toch wel handig als je je kan redden in het Engels. Je hoeft het echt niet zo goed te beheersen als je moedertaal, je leert het vanzelf wel als je daar eenmaal zit. Maar voor de eerste paar maanden is het wel belangrijk dat je een goede basis hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 17:34
lysias
lysias is offline
Voor de mensen die het net als ik niet gekregen hadden:

Monday August 20th
09:00-12:00 Arrival on campus/moving in Dining Hall Lounge
12:00-13:00 Welcome to UCU/lunch with parents Dining Hall
16:00-18:00 Announcing groups/get to know groups Dining Hall
18:00-19:30 Barbecue Soccer Field
20:00-22:00 ASIC: Movie (optional) Voltaire Lounge
22:00-02:00 First party of the year Bar

Tuesday August 21st
10:00-11:00 International students meeting Auditorium
10:30-12:00 Brunch Dining Hall
11:30-17:00 City tour/Foxhunt Downtown
18:30-21:00 Formal dinner Dining Hall
22:00-04:00 Villa Equites Party (campus fraternity) Soccer Field

Wednesday August 22nd
10:30-12:00 Brunch Dining Hall
11:30-17:00 Sports day Campus
17:30-19:00 Dinner Dining Hall
20:00-22:00 ASIC: Movie (optional) Voltaire Lounge
22:00-02:00 Pub crawl Downtown
02:00-05:00 Primus party (campus fraternity) Downtown

Thursday August 23rd
11:00-13:00 Uithof tour Uithof
10:30-12:00 Brunch Dining Hall
13:00-18:00 Tutor meetings College Hall
13:00-18:00 ASIC/College Hall lectures Voltaire
20:00-22:00 ASIC: Movie (optional) Voltaire Lounge
20:00-22:00 Primus cocktail party (campus fraternity) Kromhout/Locke
22:00-04:00 Theme Party: “Strippers & Clowns” Bar

Friday August 24th
10:30-12:00 Brunch Dining Hall
10:30-12:30 Committee market Dining Hall
12:30-13:00 Group photo Kromhout
13:00-17:00 English language assessment Academic buildings
13:00-17:00 Tutor meetings College Hall
17:30-19:00 Dinner Dining Hall
18:00-00:00 UCAA Beach Party (alumni organisation) Scheveningen

Saturday August 25th
12:00-16:00 Picnic Wilhelmina Park
22:00-00:00 Pub quiz Bar
00:00-02:00 Karaoke Bar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Master applicaties met laag GPA
Taartappel
0 16-02-2017 14:54
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.