Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Oh, geheid. Maar dat wat je linkt is zeg maar het niveautje Vlooienmars, om het kort door de bocht te omschrijven; heel basaal en plat en het gaat niet veel verder dan de basisprincipes. Het wordt pas lastig als je echt grote/brede tabellen moet gaan normaliseren in hogere normaalvormen; en hoe je deze wil joinen en indexeren enzo. Het 'werk' zit ook niet in de syntax maar meer in de kennis en analyse; dus optimalisatie-taak kan dus zijn gaan meten hoe lang bepaalde queries duren, uitzoeken waarom ze zo lang duren, en kijken (en weten) hoe dat sneller kan.

en dan heb je natuurlijk ook nog het locking verhaal.
Ja, ik maak me geen illusies over optimalisatie of het niveau van dat stuk Als ik me laat omscholen dan is het primaire doel 't opdoen van genoeg kennis zodat ik (desnoods als uitzendkracht) onderaan kan beginnen. Updates/backups/andere standaard-jobs, rechten toewijzen, oogje in 't zeil houden in SSMS en aan de bel trekken als ergens iets écht scheef begint te lopen. Ik hoef verder ook helemaal geen carrière te maken op dit gebied, mijn ambities liggen toch elders.

Ik denk dat m'n plan nu dit wordt:
- Eenjarige master Persuasive Communication op de UvA, om m'n nutteloze mediabachelor om te buigen naar een iets minder nutteloze MSc en aan te vullen met statistische kennis, data-analyse, een randje beleidsmaken/marketing en misschien een stage als daar nog ruimte voor is
- Kijken of ik direct daarna kan binnenstromen bij een reclamebureau, voorlichtingsproject of overheidscampagne
- Zo niet dan wordt het de ICT en dan ga ik lekker 3k per maand binnenhalen met werk dat ik saai vind.

Ondertussen lekker blijven moonlancen qua tekenwerk, zoals nu.
Advertentie
Oud 20-11-2013, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Hoi Sanne zit je nog op Tinder groetjes Lisa
Oud 20-11-2013, 18:33
Verwijderd
He heb net een match en ze woont maar 3 km van me af.
Wie weet bespaar ik die 10 euro wel
Oud 20-11-2013, 18:34
Verwijderd
Oud 20-11-2013, 18:35
Verwijderd
Citaat:
He heb net een match en ze woont maar 3 km van me af.
Wie weet bespaar ik die 10 euro wel
Gratis soa
Oud 20-11-2013, 18:37
Verwijderd
Wat een toeval.
Oud 20-11-2013, 18:38
Verwijderd
Paranoïde ik vind dit een gek moment om te zwichten voor het geld waarom niet vroeger bij studiekeuze? Of pas als het financieel echt pijn doet?
Oud 20-11-2013, 19:00
Verwijderd
That did it.
Oud 20-11-2013, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Paranoïde ik vind dit een gek moment om te zwichten voor het geld waarom niet vroeger bij studiekeuze? Of pas als het financieel echt pijn doet?
Geld interesseert me niet zoveel, ik zou voor 900,- per maand ook wel saai werk doen. Maar wat ik nu doe sloopt m'n gewrichten en iets anders is niet te krijgen, dus er moet sowieso iets gebeuren. Een uitkering wil ik niet, dus dan maar pragmatisch doorstuderen en daarna eventueel omscholen.

Qua vervolgopleiding: ik zou veel liever naar de kunstacademie gaan, maar dan loop ik over 4 jaar tegen precies dezelfde dingen aan als nu, maar dan met 40k studieschuld erbij.
Oud 20-11-2013, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Hallo
haaaaaaaai
Citaat:
Hoi Paranoide ik ga weer weg strakjes hoor
nooooooo
Citaat:
Pip en een verder niet door haar genoemde forumster schijnen me zelfs te missen hier en te omschrijven als een leuke forumer lees ik net
ja. ik had het laatst nog over je met paranoide op skype. dat je een verrijking bent voor de saaitopics enzo en dat het lame is dat je de hele tijd bans loopt te nemen
Oud 20-11-2013, 19:20
Verwijderd
ik had haast en ipv de zeepfles greep ik vanmorgen met m'n duim in een scheermes en toen sneed ik een groot stuk vel en vlees weg uit mn duim. En nu bloedt het de hele tijd. En m'n pleister was vies geworden maar die was helemaal aangekoekt in de wond ik ben zo zielig.
Oud 20-11-2013, 19:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja vingers zijn een goeie plek om te snijden, veel pijn en weinig bloed in verhouding.
Oud 20-11-2013, 19:31
Verwijderd
Nooit muggenbulten op je vinger openkrabben, daar krijg je lelijke littekens van op je vinger. En snijwondjes ook. Mijn handen zitten vol met littekens
Oud 20-11-2013, 19:33
Verwijderd
Uit vingers komt toch juist best veel bloed?
Oud 20-11-2013, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ja vingers zijn een goeie plek om te snijden, veel pijn en weinig bloed in verhouding.
Katarina tvp voor als je ooit nog eens bellebesluit te experimenteren met am.
Oud 20-11-2013, 19:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee hoor, daar zitten de kleinste aderen. Uit een hals komt veel bloed, stel je voor! Terwijl dat niet zoveel pijn doet, omdat er minder zenuwuiteinden zitten. Uit een pols komt ook veel bloed. Maar volgensmij mag je niet over snijden praten, ook niet als je het grappig bedoelt, dus mijn excuses forumbazen!
Oud 20-11-2013, 19:35
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Katarina tvp voor als je ooit nog eens bellebesluit te experimenteren met am.

Spoiler
Oud 20-11-2013, 19:36
Verwijderd
En wat citroen erover voor het te verzachten.
Oud 20-11-2013, 19:36
Verwijderd
Al zou ik liever iets doen met veel bloed, lekker kliederen en mezelf daarna intens zielig vinden.
Oud 20-11-2013, 19:37
Verwijderd
Mijn vingers bloeden altijd echt als een malle. Erger dan andere plekken voor mijn gevoel
Oud 20-11-2013, 19:37
Verwijderd
ik kan heel veel bloed van anderen mensen aanzien, maar van mijn eigen val ik flauw
Oud 20-11-2013, 19:37
Verwijderd
Maar goed over het algemeen zijn het bij mij ook meteen van die gaten geen sneetjes.
Oud 20-11-2013, 19:38
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Citaat:
En wat citroen erover voor het te verzachten.
Ik denk dat ik zou automutileren om mezelf van allemaal emotiedingen te bevrijden, niet uit samochisme, kom nou.
Oud 20-11-2013, 19:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar als je zulke gaten op een andere plek dan je vinger had, zou het erger bloeden waarschijnlijk. Je scheenbeen ofzo. Alleen omdat dat minder pijn doet, lijkt het ook minder te bloeden!
Nouja het kan natuurlijk best dat jij bijzonder wijde vaten in je vingers hebt
Oud 20-11-2013, 19:38
Verwijderd
Het lijkt me ook wel leuk om 3k per maand te verdienen. Vooral omdat ik niet vreselijk geïnteresseerd ben in verhuizen, vakanties, winkelen, autobezit, kinderen of huizen kopen. Dus dan verandert er helemaal niks, behalve dat ik opeens like 12.000,- per jaar kan sparen. Ik moet een beetje handenwrijven als ik denk aan de projecten die ik daarmee particulier zou kunnen financieren. Even ertussenuit om alsnog de kunstacademie te gaan doen is dan opeens ook heel haalbaar. Of handje contantje een huis kopen, in de onwaarschijnlijke situatie dat er 10 jaar niets verandert.

Ik had me zo rond m'n twaalfde al helemaal neergelegd bij levenslang minimumloon dus dit is wel een beetje gek.

Maar goed, laat ik de koelkast niet verkopen voor ik verhuisd ben.
Oud 20-11-2013, 19:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik denk dat ik zou automutileren om mezelf van allemaal emotiedingen te bevrijden, niet uit samochisme, kom nou.
Maar dan gebruik je toch samochisme om jezelf van emotiedingen te bevrijden? Of dat nu wonden maken of zout erin wrijven is! Je gebruikt drogredenen juffie!
Oud 20-11-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Maar dan gebruik je toch samochisme om jezelf van emotiedingen te bevrijden? Of dat nu wonden maken of zout erin wrijven is! Je gebruikt drogredenen juffie!
Ik bedoel dat ik, als ik de koelbloedigheid heb om dingen met azijn en citroenen te doen, waarschijnlijk niet meer geemotioneerd genoeg ben om lekker te am'en.
Oud 20-11-2013, 19:43
Verwijderd
Oh, het gaat alweer over iets anders. Ik zat te lang verlekkerd naar een illustratieopleiding in Nieuw Zeeland te kijken.
Oud 20-11-2013, 19:46
Verwijderd
Citaat:
ik had haast en ipv de zeepfles greep ik vanmorgen met m'n duim in een scheermes en toen sneed ik een groot stuk vel en vlees weg uit mn duim. En nu bloedt het de hele tijd. En m'n pleister was vies geworden maar die was helemaal aangekoekt in de wond ik ben zo zielig.
Ik had laatst iets vergelijkbaars! Heel stuk eraf, ten grootte van m'n pinknagel. Het duurde een eeuwigheid voor dat geheeld was.

Citaat:
haaaaaaaai

nooooooo


Citaat:
ja. ik had het laatst nog over je met paranoide op skype. dat je een verrijking bent voor de saaitopics enzo en dat het lame is dat je de hele tijd bans loopt te nemen
Ik wilde je nog smsen met 'hey, als je Ertur gedag wil zeggen moet je nu naar WSZ', maar dat heb ik toen toch maar niet gedaan. De mysterieuze ongenoemde forumster zijn is één ding, maar een smsdienst onderhouden is iets heel anders.
Oud 20-11-2013, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, laat ik de koelkast niet verkopen voor ik verhuisd ben.
Oud 20-11-2013, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, laat ik de koelkast niet verkopen voor ik verhuisd ben.
Ik moest hier hardop om lachen
Oud 20-11-2013, 19:47
Verwijderd
Citaat:
samochisme
Huh.

Onderbewustzijn. <3
Oud 20-11-2013, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, laat ik de koelkast niet verkopen voor ik verhuisd ben.



Ik denk dat als jij een eigen hoekje met rare internetzaken op Buzzfeed zou moeten hebben, dat lijkt me een mooi baantje voor jou.
Oud 20-11-2013, 19:50
Verwijderd
Ik kan waarschijnlijk volgend jaar een bijbaan krijgen bij een lobbykantoor, beetje kranten/internet doorspitten op voor hun relevante ontwikkelingen.
Oud 20-11-2013, 19:51
Verwijderd
ik dit jaar bij slechtste georganiseerde action van Nederland.
Oud 20-11-2013, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Ze vinden het ook raar dat m'n hoofddoel op Tinder is iemand een moord te laten bekennen HALLO LEVEND CLUEDO SUPERLEUK
Oh deze quote stond nog.
Citaat:
Nee hoor, daar zitten de kleinste aderen. Uit een hals komt veel bloed, stel je voor! Terwijl dat niet zoveel pijn doet, omdat er minder zenuwuiteinden zitten. Uit een pols komt ook veel bloed. Maar volgensmij mag je niet over snijden praten, ook niet als je het grappig bedoelt, dus mijn excuses forumbazen!
Haarvaten =/= weinig bloeden.
Oud 20-11-2013, 19:54
Verwijderd
Ik vind snijden een beetje een raar onderwerp om gezellig over te praten. Wel heb ik een grote snee op mijn pols, een millimeter of 0,5 naast mijn slagader, omdat ik een keer door een glazen deur ben gelopen.
Oud 20-11-2013, 19:56
Verwijderd
Dat heb ik vaker gehoord van mensen.
Oud 20-11-2013, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Geld interesseert me niet zoveel, ik zou voor 900,- per maand ook wel saai werk doen. Maar wat ik nu doe sloopt m'n gewrichten en iets anders is niet te krijgen, dus er moet sowieso iets gebeuren. Een uitkering wil ik niet, dus dan maar pragmatisch doorstuderen en daarna eventueel omscholen.

Qua vervolgopleiding: ik zou veel liever naar de kunstacademie gaan, maar dan loop ik over 4 jaar tegen precies dezelfde dingen aan als nu, maar dan met 40k studieschuld erbij.
Citaat:
Het lijkt me ook wel leuk om 3k per maand te verdienen. Vooral omdat ik niet vreselijk geïnteresseerd ben in verhuizen, vakanties, winkelen, autobezit, kinderen of huizen kopen. Dus dan verandert er helemaal niks, behalve dat ik opeens like 12.000,- per jaar kan sparen. Ik moet een beetje handenwrijven als ik denk aan de projecten die ik daarmee particulier zou kunnen financieren. Even ertussenuit om alsnog de kunstacademie te gaan doen is dan opeens ook heel haalbaar. Of handje contantje een huis kopen, in de onwaarschijnlijke situatie dat er 10 jaar niets verandert.

Ik had me zo rond m'n twaalfde al helemaal neergelegd bij levenslang minimumloon dus dit is wel een beetje gek.

Maar goed, laat ik de koelkast niet verkopen voor ik verhuisd ben.
Van je gewrichten was ik niet op de hoogte. Voorgaande zinnetje is grappig. Ik snap het iets beter nu. Ik hoor je alleen verlekkerd over geld praten als een hebzuchtige 17-jarige, of verbitterde 37-jarige, dus ik was even verbaasd over welke fase je nu doormaakt

Ik ben niet zo gericht op materieel bezit maar heb ook al <20 besloten dat ik me geen zorgen wil maken om geld en daardoor íets minder gaaf leef dan ik had kunnen doen als muzikant
Oud 20-11-2013, 19:57
Verwijderd
Mijn ex had een heel groot lelijk litteken op zijn onderarm, aan de buitenkant bij zijn elleboog, zeg maar. Hij had al slaapwandelend eens zijn slaapkamerraam ingeslagen en dat was heel lelijk gehecht.
Oud 20-11-2013, 19:59
Verwijderd
Heb jij een ex? ik dacht oprecht dat jij als ultragroen blaadje bij je vriend terecht was gekomen.
Oud 20-11-2013, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik vaker gehoord van mensen.
Ik dacht dat ik uniek was.
Oud 20-11-2013, 20:00
Verwijderd
Ik heb hechtingen in mijn hoofd gehad. Op mijn hoofd is nog een lelijk litteken te zien. Het jeukt som, en het voelt als een verdikking.
Oud 20-11-2013, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat ik uniek was.
Jammerdebammer
Oud 20-11-2013, 20:00
Verwijderd
Ik heb de binnenkant van een vingergewrichtje een paar maanden geleden tot op het bot geraakt en ik twijfel nog steeds of er malle dingen in zitten.
Oud 20-11-2013, 20:01
Verwijderd
Tot zover deze informatie.
Oud 20-11-2013, 20:01
Verwijderd
ik heb splinters in mijn hand.
Oud 20-11-2013, 20:01
Verwijderd
Ik heb alleen littekens op mijn duimen glasscherven en de kaasschaaf zijn mijn beste vriendjes
Oud 20-11-2013, 20:02
Verwijderd
Ik heb ook wel eens met mijn vingers tussen een putdeksel gezeten. Lekker kromme vingers.
Oud 20-11-2013, 20:02
Verwijderd
Aardappelschilmesjes zijn mijn vijanden. En de kat was die hechting op mijn hoofd schuld. Ze sprong in mijn gezicht. Mensen dachten toen dat ik mishandeld was
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.