Oud 25-03-2003, 15:41
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Hallo iedereen,

Ik vroeg me af hoe de mensen van het vwo, en dan voornamelijk met scheikunde en natuurkunde OUDE STIJL! tegen de komende examens opkijken, en hoe jullie je voorbereiden.
Khoor het wel van jullie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 16:09
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Mmm...er voor gaan natuurlijk en vanzelf wel zien waar we belanden

Maar hoort deze niet op het examen forum thuis?
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:12
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Hoe kan het eigenlijk dat sommige mensen nog oude stijl examen doen?
De stof van de examens oude stijl en nieuwe stijl zullen toch wel een beetje overeen komen?
Ohnee, er is nu natuurlijk sk en na 1 en 2.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 25-03-2003 @ 16:12:
Hoe kan het eigenlijk dat sommige mensen nog oude stijl examen doen?
De stof van de examens oude stijl en nieuwe stijl zullen toch wel een beetje overeen komen?
Ohnee, er is nu natuurlijk sk en na 1 en 2.
*is principeel tegen halve vakken doen*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 17:27
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik laat het gewoon naar me toekomen: morituri te salutant
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:23
Miess
Miess is offline
Ik heb 2,5 jaar geleden eindexamen VWO oude stijl gedaan in onder meer wiskunde A en B, natuurkunde scheikunde en biologie. Tegen mijn examens van wiskunde (A en B) zag ik absoluut niet op, ik wist dat ik het kon. Ik ben de avond voordat ik het examen had ook gewoon nog even de stad in gegaan en ben naar zwemtraining gegaan. Wel ben ik vroeg naar bed gegaan, maar ik heb de dag voor het examen helemaal niks meer aan wiskunde A(9 op m'n eindlijst) en B(had een 10 op m'n eindlijst) gedaan. Zelf heb ik wel een keer een proefexamen gemaakt, na het maken hiervan was ik er zeker van dat ik het kon. Tegen mijn examen natuurkunde (had een 8 op m'n eindlijst) zag ik wel een klein beetje op, maar dit was na de eerste som op het CSE gelijk over.
Het examen scheikunde (had nog net een 7 op mijn eindlijst) vond ik echt vreselijk!! Over het algemeen vond (en vind) ik scheikunde vreselijk, ik heb het destijds ook alleen maar gekozen omdat ik vond dat ik het in mijn pakket moest hebben. Vooral die koolstofchemie was echt vreselijk, om het dan nog maar niet te hebben over die nog vreselijkere redox. Dit examen heb ik zelf voorbereid met behulp van een 'Samengevat' boekje, dit was vreselijk handig, een aanrader dus! (overigens moet ik wel zeggen dat ik dit boekje op de barbecue heb gegooid tijdens mijn examenfeestje). In het examen biologie (had een 9 op m'n eindlijst) had ik overigens wel erg veel zin, maar dit komt omdat ik biologie altijd een heel leuk vak heb gevonden. Gezien de grote hoeveelheid te reproduceren leerstof heb ik ook voor dit examen een 'samengevat' boekje gekocht (wat ik neit heb ge-ver-bar-be-cu-ed) waarmee ik het examen goed heb voorbereid.
Over het algemeen ben ik niet nerveus voor de examens geweest. Op een gegeven moment weet je gewoon dat je het kunt, je kan er dan toch niet al te veel meer aan veranderen. Het beste wat je dan kunt gaan doen is gewoon gaan ontspannen, tot diep in de nacht leren heeft echt geen zin. Verder, als het even kan (dus als je 's middags examen hebt) lekker op gaan staan en dan vooral niks meer aan je examen leren dat je die middag hebt! Ga gewoon lekker ontbijten en dan een stukje hardlopen ofzo (werkt altijd ontspannend) voor je naar de examenhal toegaat. En probeer je op je examen zelf toch zoveel mogelijk te concentreren, thee met veel suiker werkt op zo'n moment wonderbaarlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2012 bloopers, grappen en lachbuien rond de examens.
Duckdonkey
19 21-06-2012 23:58
VWO Oude Examens
Red Demo
9 17-05-2009 16:54
Eindexamens 2005 examens te moeilijk?
.Pure
94 12-06-2005 00:50
Psychologie Verwerken problemen rondom examens
Daantje_0705
18 10-04-2005 20:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen CITO examens Frans en Duits
robopij
5 01-02-2005 16:10
Eindexamens 2004 examens foetsie??!
annetjuh
1 12-06-2004 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.