Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2016, 11:09
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Hoi, ik begin in september aan mijn mbo-3 opleiding. Mijn uiteindelijke doel is om hoger te komen. Ik schat in dat ik het niveau aankan aangezien ik havo advies hebt gekregen op de basisschool en daaruit naar onder ben gezakt ivm geen aandacht aan schoolwerk. Nu ben ik wat ouder, heb ik een tussenjaar genomen en ben ik meer volwassen geworden.

Ik zie mijn fouten in en die wil ik gaan rechtzetten. Alleen het zit dus zo; na mijn mbo-3 van 2 jaar wil ik een entreetoets doen om toegelaten te worden op het hbo. Daarvoor ga ik me dus ruim van tevoren op voorbereiden en als dat lukt ben ik daar 4 jaar mee bezig. Als het lukt wil ik dan nog een wo-master gaan volgen van 1 jaar

Ik heb er zelf geen moeite mee wat betreft de tijdsduur maar ik heb moeilijk inzicht of lang studeren negatieve gevolgen kan hebben. Ik ben 27 als ik klaar ben. Iemand vertelde mij dat je moeilijker aan een baan komt als je op je 27ste nog niet over 'echte werkervaring' beschikt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2016, 11:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bedenk dat je vaak niet zonder schakeljaar van het HBO naar een WO master kan dus dat kost je nog een jaar extra.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 11:16
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Citaat:
Bedenk dat je vaak niet zonder schakeljaar van het HBO naar een WO master kan dus dat kost je nog een jaar extra.
Oké prima, 28 jaar dan. Niet dat het veel verschil maakt aangezien beiden een beetje aan de 'latere kant' van studeren staan kwa leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 11:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt denk ik heel erg aan het vakgebied en of het een meerwaarde heeft. In mijn vakgebied zou het wel een nadeel zijn denk ik. Ik werkte al zes jaar op mijn 28e en had daarvoor ook al ervaring opgedaan met stages. Langer studeren maakt mij geen betere analist, meer werkervaring heb je meer aan. Mijn vriend heeft zowel bedrijfskunde als planologie gestudeerd en voor zijn functie is dat (zeker in combinatie met zijn studentenbaantje) echt een meerwaarde en dan is het minder belangrijk dat hij 26 ofzo was toen hij ging werken.

Denk ook verder. Hoe ga je zoveel jaar studeren bekostigen, vind je het erg om zolang bij je ouders of in een studentenhuis te wonen en wat vinden je ouders daar eventueel van. Wil je kinderen en heb je een partner en hoe ziet zijn en jullie toekomst eruit? Meisje van mijn roeivereniging is 28 en studeert nog. Dat is op zich niet erg maar het is voor haar wel veel minder leuk dat ze veel minder geld te besteden heeft, niet buiten de schoolvakantie op vakantie kan en dus soms activiteiten moet laten schieten. Heb je dat soort dingen ervvoor over?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 11:38
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Citaat:
Het ligt denk ik heel erg aan het vakgebied en of het een meerwaarde heeft. In mijn vakgebied zou het wel een nadeel zijn denk ik. Ik werkte al zes jaar op mijn 28e en had daarvoor ook al ervaring opgedaan met stages. Langer studeren maakt mij geen betere analist, meer werkervaring heb je meer aan. Mijn vriend heeft zowel bedrijfskunde als planologie gestudeerd en voor zijn functie is dat (zeker in combinatie met zijn studentenbaantje) echt een meerwaarde en dan is het minder belangrijk dat hij 26 ofzo was toen hij ging werken.

Denk ook verder. Hoe ga je zoveel jaar studeren bekostigen, vind je het erg om zolang bij je ouders of in een studentenhuis te wonen en wat vinden je ouders daar eventueel van. Wil je kinderen en heb je een partner en hoe ziet zijn en jullie toekomst eruit? Meisje van mijn roeivereniging is 28 en studeert nog. Dat is op zich niet erg maar het is voor haar wel veel minder leuk dat ze veel minder geld te besteden heeft, niet buiten de schoolvakantie op vakantie kan en dus soms activiteiten moet laten schieten. Heb je dat soort dingen ervvoor over?
Hbo voeding & diëtetiek > Health Sciences. Mijn ouders zeggen dat ik flink aan de bak moet gaan, dus ze moedigen me aan. Ze weten nog niet van mijn wo-plannen af.

Ik woon nu nog bij mijn ouders maar daar wil ik na 2 jaar mbo-3 verandering in brengen. Ik wil geen kinderen en ik heb ook geen partner. Activiteiten laten schieten kan ook voorkomen als je werk hebt met veel uren dus daar denk ik niet al te veel over na.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 07:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Om toegelaten te worden tot het HBO heb je een MBO-4 diploma nodig naast wat hierboven nog wordt gezegd. Het traject dat je in je wilt doen wordt dus een behoorlijk stuk langduriger nog.

Zie ook hier: http://www.hbostart.nl/mbo-opleiding-gedaan/
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 09:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Om toegelaten te worden tot het HBO heb je een MBO-4 diploma nodig naast wat hierboven nog wordt gezegd. Het traject dat je in je wilt doen wordt dus een behoorlijk stuk langduriger nog.

Zie ook hier: http://www.hbostart.nl/mbo-opleiding-gedaan/
Topicstarter schrijft dat hij/zij na mbo-3 de toelatingstoets (21+-toets) voor het hbo wil doen, wat in principe kan zonder vooropleiding als topicstarter dan minimaal 21 is
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 10:53
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Citaat:
Topicstarter schrijft dat hij/zij na mbo-3 de toelatingstoets (21+-toets) voor het hbo wil doen, wat in principe kan zonder vooropleiding als topicstarter dan minimaal 21 is
Wat jij zegt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
7 17-06-2015 15:28
Wegwijzen & Voorstellen Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
0 15-06-2015 15:19
Algemene schoolzaken Studeren in Nederland als half-Nederlander
lis.a99
1 21-09-2014 20:37
Studeren Duaal studeren, Small Business
.Daan
6 26-05-2011 20:15
Algemene schoolzaken VWO na Havo,, maar in 1 of 2 jaar?? HELP!!
Appeltje89
26 25-05-2007 11:15
Algemene schoolzaken instelling van studenten
ganralph
96 13-12-2006 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.