Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2011, 17:57
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Hoi ik heb vandaag een antibioticakuur gekregen voor mijn keelontsteking, en de apotheker zei erbij dat de pil nu niet meer betrouwbaar is. Maar volgende week is de kuur afgelopen, en de week erna ga ik op vakantie. Dan ben ik dus niet tussendoor ongesteld geweest, kan ik dan op vakantie weer onbeschermd seks hebben?

Op internet staat overal dat de pil minder betrouwbaar KAN zijn. Dat het niet altijd bewezen is.

Iemand ervaring of meer kennis?
Oud 20-07-2011, 18:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een jaar geleden ongeveer doxycycline gehad voor bronchitis en ook dat had invloed op m'n pil. Ik had een kuur voor een week en moest tijdens en zeven dagen na de kuur er rekening mee houden dat m'n pil niet meer betrouwbaar was volgens de apotheek. Maar omdat ik, toen ik begon met de antibiotica in de derde week van m'n strip zat en daarna dus m'n stopweek had was ik pas weer veilig na de eerste week van m'n nieuwe strip volgens mij. Als je even in het piltopic zoekt vind je mijn post daar nog wel, was ergens eind september/begin oktober 2010. Ik zou er vanuit gaan dat je tijdens je vakantie nog geen onbeschermde seks kan hebben want dat is dan nog geen week na stoppen met je kuur, toch? Welk antibioticum heb je gekregen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-07-2011, 18:25
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
amoxicilline, in zo'n standaardbriefje staat dat ik na de kuur nog 2 weken moet wachten. Ik ga 1 week na de kuur op vakantie. Ik vind twee weken wel erg lang vandaar dat ik hier om hulp vraag.
Oud 20-07-2011, 18:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
na de kuur moet je zeker 7 pillen weer op hebben voor je weer beschermd bent. de amoxi zorgt er nl voor dat de pil minder goed wordt opgenomen uit je darmen.
verder hoort dit natuurlijk gewoon in het pil-topic, dus deze gaat dicht en als er nog onduidelijkheid is mag je het daar posten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.