Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2011, 04:30
Verwijderd
ik had altijd pure blond haar en nu is het bijna pik zwart geworden moet ik naar de huisarts?

Laatst gewijzigd op 17-11-2011 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 08:33
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Misschien komt het door de omstandigheden van het warme land? Ik weet het niet precies.
Maar wat ik wel weet is dat je haarkleur wél kan veranderen: Ik had toen ik werd geboren zwart haar, toen ik een paar maanden was werd het rood, en toen ik 1 jaar was had ik heel licht blond haar. Met de jaren mee werd het steeds donkerder en nu heb ik donkerblond haar.

Maar verder weet ik er ook weinig van af. Up dus.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 08:40
Verwijderd
Dat kan wel zeker. Mijn ouders hebben ook steeds donkerder haar gekregen toen ze ouder werden, en ik had vroeger blond (krullend) haar en nu donkerblond haar met slag. Je haar kan dus veranderen in de loop van de tijd. Ik heb geen idee waar dit mee te maken heeft, maar is het niet zo dat je een gen hebt voor verschillende soorten haarkleur/soorten haar oid? Maar het is in ieder geval niet raar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 09:12
Verwijderd
Haar kan zeker veranderen, toen ik geboren was had ik een beetje roodachtig haar en toen donkerblond en dat werd wel lichter. Nu heb ik het wel laten verven maargoed, door de zon wordt mijn haar lichter en als je ouder wordt krijg je meestal grijsachtig haar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 10:57
Verwijderd
Ikzelf had vroeger ook bijna-blond haar. Met name als ik een tijd doorbracht in de zon was mijn haar erg licht.

Tegenwoordig heb ik donkerbruin haar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 11:13
Verwijderd
Haarkleur kan door van alles beïnvloed worden; hormonale veranderingen kunnen er invloed op hebben (bv. tijdens de puberteit of zwangerschap), maar ook omgevingsfactoren zoals zonlicht. En je genen leggen natuurlijk de basis.
Ik ken iemand die als kind - tot een jaar of 12 ongeveer - heel blond haar had, maar nu is hij 32 en is z'n haar bijna zwart (héél donkerbruin). Echt een enorm verschil! En er zijn natuurlijk ook mensen die hun hele leven pikzwart haar hebben en dan worden ze ouder en ineens wit-grijs.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 11:37
Verwijderd
mijn ogen zijn zelfs van kleur veranderd sinds mijn 6e.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 11:43
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik had eerst zwart haar, toen goudblonde krulletjes, toen steil donkerbruin haar en nu lichtbruin met slag.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Misschien komt het door de omstandigheden van het warme land? Ik weet het niet precies.
Maar wat ik wel weet is dat je haarkleur wél kan veranderen: Ik had toen ik werd geboren zwart haar, toen ik een paar maanden was werd het rood, en toen ik 1 jaar was had ik heel licht blond haar. Met de jaren mee werd het steeds donkerder en nu heb ik donkerblond haar.

Maar verder weet ik er ook weinig van af. Up dus.
maar toen was je nog wel jong he? Dan verranderen er wel veel dingen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 09:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het kan óók in je genen staan dat je haarkleur verandert. Haarkleur kan ook veranderen bij bijvoorbeeld ondervoeding, en door hormonen. Zeker bij mannen onder invloed van testosteron kan de haarkleur donkerder worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat voor jongen/meisje is helemaal jou type?
Verwijderd
228 01-05-2011 21:04
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.