Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2011, 12:37
10766506
10766506 is offline
begin september mag mijn beugel eruit.(na 1,8 jaar)
Nu staat er op de site van de ortho het volgende.
Als eindfase krijg je een spalkje boven en beneden van hoektand tot hoektand.
Er staat ook een of ander OIR(zie google) Ortodontic Invisible Retainer
Welke moet ik nu dragen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 13:47
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik heb geen idee, heb je er iets bij gekregen dan? Meestal plaatsen zij die dingen toch?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 15:22
107727
107727 is offline
ligt erraan dat spalkje krijg je onder zoiezo en boven ligt erraan weet niet hoe je tanden erruit zien, maar het is zo dat je met je ondertanden je bovenspalk eraf kan bijten en dan kapot gaat dus dan krijg je dat andere ding voor een tijdje en daarna ben je er klaar mee. (weet dit omdat me moeder bij de ortho werkt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 15:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wisselt per orthodontist. ik heb boven en onder zo'n spalkje achter m'n tanden (al sinds m'n 12e) en dat ding blijft m'n hele leven zitten als het goed is. Vorig jaar heb ik opnieuw een beugel gehad omdat m'n bovenspalk ongemerkt kapot was gegaan, en nu heb ik naast de spalkjes, ook zo'n onzichtbare beugel voor de nacht. Dat is een plastic hoesje voor je tanden, en dat hoesje dat houdt dus ál je tanden en kiezen op z'n plek, ipv alleen je voortanden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 17:14
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Ik heb gewoon spalkjes gekregen. voel je helemaal niks van btw.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 18:51
Shyboy
Shyboy is offline
Ik heb niks gehad na 2 jaar beugel, dus wellicht dat je niks krijg wie weet
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 21:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb onder en boven spalkjes, al jaren, die blijven als het goed is de rest van mijn leven zitten. Over het algemeen heb ik er weinig last van, alleen blijft er soms een appelschilletje of een popcorndingetje achter hangen. En volgens mij is het beter dan een nachtbeugel, omdat het je tanden permanent op de juiste plaats houdt ipv alleen even erna.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 23:05
Verwijderd
Ik heb gewoon twee spalkjes, onder en boven. Maar ik ken ook mensen en die hebben een nachtbeugel en een spalkje onder.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 08:26
Verwijderd
Ik heb alleen onder een spalkje, en voor boven een nachtbeugel. Die nachtbeugel is inmiddels al 4x kapot gegaan geloof ik, dus de laatste keer heb ik bij de ortho gevraagd of ik ook geen spalkje boven kan krijgen. Maar dat kon niet omdat ik die er dan af zou bijten ofzo, dus niet iedereen kan twee spalkjes krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 18:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij mij zeiden ze dat de spalkjes 10 jaar moesten blijven zitten. Dat moet dus je hele leven?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 11:30
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Ik had een orthodontist die vooraf vond dat ik 1 beugel moest hebben, heel misschien zelfs een tweede...
Na 1,5 jaar ofzo wou die nummer 3 aansmeren.. Nou daar hebben we vriendelijk voor bedankt...
Kreeg ik een soort dreigbrief mee, dat als mijn tanden nu weer verkeerd zouden gaan staan dat hij niet aansprakelijk was enzo...

Inmiddels ben ik 18, dus dan is nu al 4,5 jaar geleden, en mijn tanden staan nog precies goed...

moraal van het verhaal: Blijf kritisch!!
misschien als je toevallig nog naar de tandarts moet voor een controle, misschien dat ie je wat advies kan geven, als dat tenminste niet ook je orthodontist is...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.