Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2011, 20:43
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Hoii
Ik ben sinds de vakantie is begonnen de hele tijd heel erg moe, en ik weet niet hoe het komt.
Je zou toch juist verwachten dat je frisser bent als je een week alleen hebt uitgeslapen en niet hebt hoeven werken? Ik slaap nu 8 tot 10 uur per nacht, en overdag ben ik ook gewoon bezig. Weet iemand hoe dit komt?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:44
Verwijderd
Misschien ben je voor de vakantie druk bezig geweest en komt je vermoeidheid er nu uit, je hebt tijd nodig om bij te komen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:48
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Ik ben wel best druk bezig geweest met de proefwerkweek enzo, maar ik deed lang niet zo mijn best als in de rest van het jaar. Dus ik vind het nog steeds een beetje vreemd. Ik heb net ook wat opgezocht op internet, en daar staat dat je ook moe wordt als je niet genoeg eet. Op het moment eet ik ook minder dan dat ik deed op school, maar ik heb nooit echt een hongergevoel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:51
Verwijderd
Ik zou voldoende fruit eten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 22:02
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Zorg dat er regelmaat in zit. Dat je op dezelfde tijd slaapt en ook op dezelfde tijd weer opstaat. Van teveel slapen kun je ook weer moe worden, net als te weinig doen. Overdag sporten/iets actiefs doen maakt ook dat je beter slaapt en je uiteindelijk minder moe bent.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 10:10
Verwijderd
Had zal inderdaad wel het moment van ontspanning zijn.
Door de moeheid kan je honger ook een stuk minder worden. Dus opzich is het best logisch.
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk te ontspannen (ook d.m.v. beweging zoals de dame hier boven zegt Ik zou dan denken aan een stukje gaan wandelen. Dus ik zou zeggen; Ga een lekker uurtje wandelen!).
En probeer zo min mogelijk achter de computer te zitten (dit kan ook best een flink effect hebben.)
Gun jezelf ook eens een x een 'verwenmomentje', dat je aan niks hoeft te denken en bijv. eens extra lang in de douche blijft hangen om wat meer aandacht aan jezelf te besteden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Heel snel/vaak moe
fizzle-fluffy
53 23-10-2009 12:58
Lichaam & Gezondheid Moe en aantal uren slaap
Daantje_0705
22 16-06-2008 21:58
Lichaam & Gezondheid Hoe voel je je als je heel moe bent?
Stefanie
46 19-01-2004 14:07
Lichaam & Gezondheid altijd moe...
tiram
16 09-09-2003 16:40
Psychologie Moe van niks doen (vakantie!) :)
kleine wicca
2 13-07-2002 20:43
Lichaam & Gezondheid niet kunnen slapen, moe
punkyfish
11 27-05-2002 08:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.