Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2012, 12:29
Applepie
Avatar van Applepie
Applepie is offline
Hoi iedereen,
Gisteren heb ik voor het eerst seks gehad mijn superlieve vriendje, maar we hebben het meteen voor elkaar gekregen om het condoom te scheuren. Hij is niet klaargekomen en het was precies 1 dag na mijn menstruatie (minder zelfs, die dag was het net opgehouden), maar ik word wel een beetje zenuwachtig van het idee dat het condoom is gescheurd... Moet ik me nu zorgen gaan maken & actie ondernemen? Wat moet ik dan precies doen?
Liefs van mij
Applepie
P.s. Ik twijfel trouwens of dit niet bij Lichaam & Gezondheid moet.. Mijn excuses als het verkeerd staat.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 12:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dit moet bij L&G, ja. Dat staat ook in het gesloten belangrijke topic hier bovenaan. Maar ik zal je topic even naar L&G verplaatsen.

En verder lijkt de kans dat je zwanger wordt me heel klein (vanwege dat hij niet klaarkwam) maar niet geheel onmogelijk. Je zou als je bang bent dat je zwanger bent en het nog geen 3 dagen geleden is dat je seks hebt gehad de MAP kunnen halen (kan via je huisarts, dan is het geloof ik ook vergoed, maar wellicht dat je het ook zo bij de apotheker kan krijgen) en dan is het hoe sneller hoe beter.

Verder lijkt het me trouwens ook geen verkeerd idee om zo snel mogelijk aan de pil te gaan, dan voorkom je dit soort dingen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 12:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Gewoon, direct (als in: nu, op dit moment) naar de apotheek en een MAP halen. Hij werkt binnen 72 uur, maar het effectiefst als je hem zo snel mogelijk gebruikt dus ga het niet uitstellen.

Edit: oh, hij is niet klaargekomen. Nouja, voor de zekerheid toch maar gewoon een MAP halen. Ook in het voorvocht kunnen zaadcellen zitten.

En inderdaad overwegen om aan de pil te gaan (en allebei naar de huisarts voor een SOA-test).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 13:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
die morning after pil kan je gewoon bij de apotheek kopen. Kost ongeveer 7,50.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 13:14
Catch
Catch is offline
De morning afterpil kun je ook bij de drogist halen trouwens, al is hij daar rond de 15 euro dacht ik. Jammer dat je eerste ervaring meteen zoveel stress oplevert. Misschien is het een idee om aan de pil te gaan? Dan hoef je niet zo te stressen als je condoom knapt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 13:55
Verwijderd
Een morning after pil halen is inderdaad nu toch het beste.

En check ook even goed in de gebruiksaanwijzing van de condooms, hoe het condoom om moet. Er moet geen lucht bij in zitten, dan knapt hij bij het erin gaan; en je moet bovenaan een stukje condoom overlaten voor het sperma, anders knapt hij als je vriend klaarkomt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:20
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Inderdaad even een MAP halen. Er is in het weekend altijd een dienstdoende apotheek. En anders is er meestal een apotheek in het ziekenhuis.
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:46
Applepie
Avatar van Applepie
Applepie is offline
Ik heb de MAP gehaald voor 14,- euro bij de Ethos en hem meteen ingenomen. Ik hoop niet dat ik er erg misselijk van ga worden..

Citaat:
En inderdaad overwegen om aan de pil te gaan (en allebei naar de huisarts voor een SOA-test).
Is een Soa-test nodig denk je? Hij heeft ook nog nooit eerder seks gehad.

En wat betreft het condoom omdoen is dat volgens mij wel goed gegaan. Dat stukje aan de bovenkant vastgehouden en daarna simpelweg afrollen...? Dat is in elk geval wat mijn docent mij wijs maakte.

Ik zat er zelf inderdaad ook aan te denken om aan de pil te gaan, maar ik heb liever niet dat mijn ouders het weten. Ik weet niet of ze me dan de vrijheid gunnen om zo vaak bij mijn vriend te zijn... En de pil kun je volgens mij niet bij de drogist halen, toch? Daar heb je toch een receptje voor nodig bij de apotheek?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de MAP gehaald voor 14,- euro bij de Ethos en hem meteen ingenomen. Ik hoop niet dat ik er erg misselijk van ga worden..



Is een Soa-test nodig denk je? Hij heeft ook nog nooit eerder seks gehad.

En wat betreft het condoom omdoen is dat volgens mij wel goed gegaan. Dat stukje aan de bovenkant vastgehouden en daarna simpelweg afrollen...? Dat is in elk geval wat mijn docent mij wijs maakte.

Ik zat er zelf inderdaad ook aan te denken om aan de pil te gaan, maar ik heb liever niet dat mijn ouders het weten. Ik weet niet of ze me dan de vrijheid gunnen om zo vaak bij mijn vriend te zijn... En de pil kun je volgens mij niet bij de drogist halen, toch? Daar heb je toch een receptje voor nodig bij de apotheek?
Je hoeft niet per se seks te hebben om een reden te hebben om de pil te slikken. Je kunt gewoon tegen je ouders zeggen dat je de pil wilt zodat je een regelmatigere menstruatiecyclus krijgt. " En je vriendinnen nemen ook allemaal de pil, blabla". En ja, de pil is alleen verkrijgbaar op voorschrift van de dokter. Je kunt trouwens ook zelf een recept van je dokter regelen, je ouders komen er dan niet achter. Tenzij ze de pillen in je kamer vinden, natuurlijk

Ik snap echt niet dat je nog niet aan de pil zit
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Is een Soa-test nodig denk je? Hij heeft ook nog nooit eerder seks gehad.
Als je hem vertrouwt, nee dan niet, je kunt geen soa hebben als je nog nooit eerder seks hebt gehad (nouja, strikt genomen wel in sommige gevallen als de moeder een soa had maar laten we daar maar niet van uitgaan )

Citaat:
En wat betreft het condoom omdoen is dat volgens mij wel goed gegaan. Dat stukje aan de bovenkant vastgehouden en daarna simpelweg afrollen...? Dat is in elk geval wat mijn docent mij wijs maakte.
Dan heb je gewoon een keertje pech gehad

Citaat:
Ik zat er zelf inderdaad ook aan te denken om aan de pil te gaan, maar ik heb liever niet dat mijn ouders het weten. Ik weet niet of ze me dan de vrijheid gunnen om zo vaak bij mijn vriend te zijn... En de pil kun je volgens mij niet bij de drogist halen, toch? Daar heb je toch een receptje voor nodig bij de apotheek?
Je kunt een recept halen bij je huisarts, en verder wat TythorZeth zegt. De pil is wel maar voor 99,9% effectief, dus als je écht zeker wil zijn dat je niet zwanger wordt, kun je het beste ook nog een condoom gebruiken.

En verder zijn er ook nog de prikpil en het spiraaltje. Laat je gewoon eens voorlichten door je huisarts!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:59
Applepie
Avatar van Applepie
Applepie is offline
Citaat:
Ik snap echt niet dat je nog niet aan de pil zit
Is dat raar? Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn menstruatiecyclus en ik had eigenlijk nooit verwacht nu al seks te hebben, daarbij dacht ik dat een condoom verder geen probleem zou zijn. En dan vind ik het idee toch fijner om niet al die hormonen in mijn lichaam te hebben als het verder toch niet echt nodig is.
En ik denk dat die smoesjes voor mijn ouders nogal doorzichtig zijn, mijn moeder weet dat ik een regelmatige cyclus heb en geen van mijn vriendinnen is aan de pil, dat weet ze ook.
Maargoed, ik denk niet dat ik het ze ga vertellen, ik maak zelf denk ik wel even een afspraak met de huisarts zonder dat ze het weten. Hoe zit dat trouwens met betaling van die pillen? Wordt het nog verzekerd? En hoeveel gaat het me dan kosten? Ik ben niet echt onwijs rijk..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Is dat raar? Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn menstruatiecyclus en ik had eigenlijk nooit verwacht nu al seks te hebben, daarbij dacht ik dat een condoom verder geen probleem zou zijn. En dan vind ik het idee toch fijner om niet al die hormonen in mijn lichaam te hebben als het verder toch niet echt nodig is.
En ik denk dat die smoesjes voor mijn ouders nogal doorzichtig zijn, mijn moeder weet dat ik een regelmatige cyclus heb en geen van mijn vriendinnen is aan de pil, dat weet ze ook.
Maargoed, ik denk niet dat ik het ze ga vertellen, ik maak zelf denk ik wel even een afspraak met de huisarts zonder dat ze het weten. Hoe zit dat trouwens met betaling van die pillen? Wordt het nog verzekerd? En hoeveel gaat het me dan kosten? Ik ben niet echt onwijs rijk..
Veel verzekeringen dekken de kosten van de anticonceptiepil (ik weet niet of alle verzekeringen dat doen, zal er bij sommigen misschien wel van afhangen of je een aanvullende verzekering hebt of niet), dat zou je zelf even moeten uitzoeken, aan de hand van welke verzekering je hebt. Maarja, dan moet je aan je ouders vragen welke verzekering je hebt
En dan zullen ze misschien vragen waarom je dat wilt weten, haha. Moeilijk, moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 18:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tot je 21e wordt de pil vergoed vanuit de basisverzekering. Als je dan je pasje van je zorgverzekering meeneemt naar de apotheek, hoef je niets te betalen. Tot 18 jaar heb je ook geen eigen risico wat je hoeft te betalen dus het kost je niets, tenzij je een pil krijgt waarvoor een eigen bijdrage geldt bijvoorbeeld Yasmin. Boven de 18 heb je een eigen risico (dit jaar 220 euro per jaar) wat je eerst zelf moet betalen voordat je verzekering betaald. Boven de 21 wordt de pil soms vergoed vanuit een eventuele aanvullende verzekering.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Help, condoom gescheurd!
Verwijderd
34 18-04-2013 20:32
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Seksualiteit scheurende condooms
Maroon
42 10-11-2004 23:16
Seksualiteit condoom gescheurd.
elledc
33 02-01-2003 18:48
Seksualiteit Condoom
scorpio_og
25 31-08-2002 16:51
Lichaam & Gezondheid 3 dagen vruchtbaar he ???
Verwijderd
32 12-04-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.