Oud 13-06-2006, 20:01
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik vind het belachenlijk dat mensen zeggen dat het waarschijnlijk wel een rede heeft..

Ik ben 1.70 en 59 kilo.. en ik hoor mijn hele leven al van mijn ouders dat ik te dik ben..
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:54
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Maija schreef op 13-06-2006 @ 21:01 :
Ik vind het belachenlijk dat mensen zeggen dat het waarschijnlijk wel een rede heeft..

Ik ben 1.70 en 59 kilo.. en ik hoor mijn hele leven al van mijn ouders dat ik te dik ben..
Haha, wtf...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:55
Verwijderd
Ik vind die ouders belachalijk. Ts en ^^ hebben allebei gezond gewicht, dus niks van aantrekken. Hoewel dat makkelijker gezegt dan gedaan is.
@TS: heb je broers/zussen? Misschien kan je eens vragen wat zij ervan vinden en samen een gesrpek aan gaan met je ouders en ze duidelijk maken wat het voor jou betekend dat ze dit zeggen.
Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:58
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja, ik moet zelf ook maar proberen in te zien dat het belachenlijk is..
(mijn zusjes/halfzusje) zijn veel tot 'iets' dunner dan mij, en bij de jongens word er niet echt naar gekeken (hij is 'normaal')

Die afkeuring altijd doet idd wel pijn,
Als iemand een koekje heeft gepakt,
heeft Maaike het ALTIJD gedaan.. ondertussen dat ik bijna t minste eet..
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 21:37
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn ouders laten het wel uit hun hoofd aangezien ik begin te huilen en vervolgens uren van streek ben

Ik ben trouwens niet te dik (als in overgewicht)
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 21:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Maija schreef op 13-06-2006 @ 21:58 :
ja, ik moet zelf ook maar proberen in te zien dat het belachenlijk is..
(mijn zusjes/halfzusje) zijn veel tot 'iets' dunner dan mij, en bij de jongens word er niet echt naar gekeken (hij is 'normaal')

Die afkeuring altijd doet idd wel pijn,
Als iemand een koekje heeft gepakt,
heeft Maaike het ALTIJD gedaan.. ondertussen dat ik bijna t minste eet..
Mijn ouders denken ook vaak dat ik allemaal dingen uit de kast eet.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 13-06-2006 @ 21:58 :
ja, ik moet zelf ook maar proberen in te zien dat het belachenlijk is..
(mijn zusjes/halfzusje) zijn veel tot 'iets' dunner dan mij, en bij de jongens word er niet echt naar gekeken (hij is 'normaal')

Die afkeuring altijd doet idd wel pijn,
Als iemand een koekje heeft gepakt,
heeft Maaike het ALTIJD gedaan.. ondertussen dat ik bijna t minste eet..
Laat ze weten dat het je raakt, en dat je het niet meer wil horen. Even goed voor jezelf opkomen. Zeggen ze er toch weer iets over? Open zijn, en zeggen dat 't echt niet waar is en dat ze het niet meer mogen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 13-06-2006 @ 20:55 :
Goed, ze hadden het niet zo moeten zeggen. Waarschijnlijk ben je helemaal niet te dik (aan je lengte en gewicht te zien). Maar is het niet zo dat je bijvoorbeeld te strakke broeken draagt en te hoge truitjes waardoor je dik líjkt of zo? Soms zie ik dat en dan denk ik: Kind, wat doe jij jezelf aan... zo kan ik óók dik zijn (lijken).
Dan moeten ouders misschien zeggen dat de kleren niet erg mooi zitten, niet 'Je bent dik!'.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 23:18
Jonkvrouw
Avatar van Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Als ik chocolade eet zegt mijn moeder altijd dat ik op moet passen omdat ik er een dikke kont van krijg, en 'eet je niet alles op???', zelfs toen ik 55 kg woog (ik ben 1.70) terwijl ik jaaaren meer woog. Whateverrrr.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 23:29
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb vanmiddag mijn bmi uitgerekend en het er bij wijze van expiriment met mijn moeder over gehad. Resultaat: 1,70 (ongeveer) en 65 kilogrammen. Een Bmi van 22,49 dwz, op 0,01 na precies gemiddeld. Netjes dus, en dat vond mijn moeder ook .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 00:25
Verwijderd
Als mijn ouders me te dik vinden zouden ze zoiets alleen maar zeggen omdat ze dat dan in mijn belang achten, niet omdat ze zo graag willen dat hun dochter een den is. Meer omdat ze weten dat het niet bij me past en zich dan zorgen maken over hoe het met mij en mijn gezondheid gaat.
Ik zou daar dus dan zeker over nadenken.
Ik denk dat het ook wel meetelt hoe je figuur eerst was. Als je altijd al aan de gezette kant was is het onzin, maar als je in korte tijd veel aangekomen bent vind ik het wel logisch.

Wel gehoord dat ik te dun was. Werd toen op dieet gezet op aan te komen. Ze waren wel streng, maar absoluut niet gemeen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 07:18
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Mijn ouders riepen het ook mijn hele puberteit, bij verzet ging ik eten en toen werd ik het ook. Maar was het dus in principe niet.
Ben nu goed op weg die fout recht te zetten Want je leeft voor jezelf, niet voor anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 13-06-2006 @ 17:12 :
*proest water over toetsenbord*

Je hebt wel gelijk man. Zondag op het zwembad, damn. Het begint gewoon al met die 13 jarigen, dikke lovehandles, vooruitstekende pens. Niet normaal Waar gaat het heen... En zich maar volkanen met allerlei troep. Het zijn vooral vrouwen waar het bij mis gaat.
Ze doen maar, joh, lijken wij lekker slank. En ik zorg wel dat mijn kinderen later niet zoveel naar binnen werken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 13-06-2006 @ 21:01 :
Ik vind het belachenlijk dat mensen zeggen dat het waarschijnlijk wel een rede heeft..

Ik ben 1.70 en 59 kilo.. en ik hoor mijn hele leven al van mijn ouders dat ik te dik ben..
Pf, die zijn gek, dat is gewoon slank
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 09:11
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Vroeger zei mama altijd: Ruben je bent dik
Toen ben ik beginnen te vermageren en toen zei mama je bent te mager
Nu ben ik normaal en zegt mama: je ziet er niet uit (medicatie)


Ik hou van mama <3
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 10:12
Verwijderd
Zeg eens tegen je ouders dat je die opmerkingen vervelend vindt. Misschien denken zij dat het gewoon leuke grapjes zijn en hebben ze niet door dat jij er mee zit.


Als je erg snel aankomt of als je overgewicht hebt vind ik het wel normaal als ouders daar iets van zeggen - maar dan alsnog niet elke keer. Maar als dat niet het geval is dan snap ik écht niet waarom mensen het nodig zouden vinden om dat soort opmerkingen te maken het enige wat je er mee opschiet, is dat je kinderen onzeker en ontevreden worden, dat wil je toch niet?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 16:44
Maresha
Maresha is offline
ik ben stevig gebouwd maar ze zeggen nooit dat ik dik ben, ze willen juist dat ik geniet en niet met mn gewicht bezig ben
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 16:56
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-06-2006 @ 09:46 :
Ze doen maar, joh, lijken wij lekker slank. En ik zorg wel dat mijn kinderen later niet zoveel naar binnen werken.
Mja dat is waar

Citaat:
Maresha schreef op 14-06-2006 @ 17:44 :
ik ben stevig gebouwd maar ze zeggen nooit dat ik dik ben, ze willen juist dat ik geniet en niet met mn gewicht bezig ben
'Stevig gebouwd' is zo'n slap excuus voor iemand die gewoon vettig is :')
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:05
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Idd lekker excuus om lekker door te vreten. Geloof ik heus wel dat dikke mensen intens kunnen genieten van een reep chocolade maar daar gaat het niet om...
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:11
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Er zijn anders ook genoeg mensen die door medicatie, enorme aanleg (zoals een maand niet sporten en aankomen terwijl je niet extreem veel eet), ziekte, psychische problemen en andere dingen waar ze niks aan kunnen doen zwaar worden.
Dus wees alsjeblieft een beetje sociaal zeg, er is níemand die er op zit te wachten om moddervet te worden.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:44
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Heb je helemaal gelijk in Dith, maar er zijn helaas ook zat mensen die 'genen' als excuus nemen om dik te zijn. Daar walg ik van. Tuurlijk is het voor de een makkelijker als de ander om op gewicht te blijven, maar wie er echt voor gaat zal ook veel bereiken.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:02
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Zolang ze een excuus in hun eigen hoofd goed vinden klinken is het goed ..
Want dat ik 100% beter dan je je hele leven slecht blijven voelen over je eigen lichaam,

als ik tegen mijn ouders zeg dat ik het niet leuk vind, zeggen ze dat ik een probleem heb. En als ik zeg dat het pijn doet dan is het van 'Je hebt een eetprobleem, en we willen je alleen helpen..'

Nouja ik heb idd een eetprobleem, ja.. maar hou dan op om te zeggen dat ik dik ben.. goh..
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:04
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
En jij kan bepalen wie het zichzelf aandoet en wie niet?
Daarbij, zoals ik al zei, vreet niemand zichzelf 'zomaar' vol, daar zit altijd een achterliggende gedachte bij die waarschijnlijk vervelender is dan het dikzijn zelf.

En ik snap mensen die uiteindelijk veel te dik zijn geworden heel goed als ze niet dúrven te sporten. Kijk maar eens rond in een sportschool, hoeveel dikke mensen zijn daar? Wat weer deprimerend werkt en wéér een impuls geeft om te eten.

Ik zal ook echt niet zeggen dat niemand er iets aan kan doen en ik weet ook heel goed dat je er veel tegen kan doen maar om het ook daadwerkelijk te dóen is gewoon heel moeilijk.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:06
Verwijderd
Proberen om 10 % van het lichaamsgewicht verliezen en dit er minimaal 2 jaar af te houden mislukt vaker dan proberen om af te kicken van een heroïneverslaving
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:09
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
klopt, maar ik ga het deze zomer toch weer proberen om nar de 55 kilo te komen
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:41
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Juist heeft moeder nog gezegd: Ruben ge ziet er verschrikkelijk uit: kijk nar uwe mond (medicatie) en uw haar trekt ook op niets!


En toen ben ik boos geworden want ze zegt dat altijd als ik haar zie, maar ik weet dat het niet helpt want ze doet dat toch terug
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:00
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 14-06-2006 @ 17:56 :
Mja dat is waar

'Stevig gebouwd' is zo'n slap excuus voor iemand die gewoon vettig is :')
wat nou slap excuus, dat is mijn bouw en zal ook altijd zo blijven
ja ik heb een buikje maar er is een verschil tussen stevig en dik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:53
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2006 @ 19:06 :
Proberen om 10 % van het lichaamsgewicht verliezen en dit er minimaal 2 jaar af te houden mislukt vaker dan proberen om af te kicken van een heroïneverslaving
Nee hoor, iemand 2 jaar geen heroine zien gebruiken mislukt vaker. En afkicken van heroine moet je echt willen, terwijl het bij de meeste mensen zoiets is als: 'even paar pondjes eraf voor de zomer'. Afkicken van heroine heeft een 10x grotere zelfdiscipline nodig en ja heb het van dichtbij meegemaakt en is totaal iets anders dan gewicht verliezen.
Beetje nutteloze post imo
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:05
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Er is niet zoiets als stevige bouw. Als je stevig bent, eet je gewoon teveel. Wedden dat als jij een maand lang alleen water drinkt, veel sport en alleen avondeten eet, je een stuk slanker bent? Als je 'stevig gebouwd' bent, kan je gewoon niet stoppen met lekkere dingen eten en roep je maar gewoon dat je stevig bent, zodat mensen met je meevoelen ofzo.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:23
Verwijderd
Mijn ouders zeggen nooit zulk soort dingen. Ze zijn best wel supportive.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:30
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 14-06-2006 @ 20:53 :
Nee hoor, iemand 2 jaar geen heroine zien gebruiken mislukt vaker. En afkicken van heroine moet je echt willen, terwijl het bij de meeste mensen zoiets is als: 'even paar pondjes eraf voor de zomer'. Afkicken van heroine heeft een 10x grotere zelfdiscipline nodig en ja heb het van dichtbij meegemaakt en is totaal iets anders dan gewicht verliezen.
Beetje nutteloze post imo
Ik zeg dat niet omdat ik het zomaar verzin, want het klinkt inderdaad erg onwaarschijnlijk, maar het is toch echt zo .
En ik postte die post dus omdat enkelen hier, waaronder jij, afvallen lijken te onderschatten.

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:53
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 14-06-2006 @ 21:05 :
Er is niet zoiets als stevige bouw. Als je stevig bent, eet je gewoon teveel. Wedden dat als jij een maand lang alleen water drinkt, veel sport en alleen avondeten eet, je een stuk slanker bent? Als je 'stevig gebouwd' bent, kan je gewoon niet stoppen met lekkere dingen eten en roep je maar gewoon dat je stevig bent, zodat mensen met je meevoelen ofzo.

kijk jij wel verder dan je neus lang is?

teveel eten?!
dus alle 'stevige' of dikke mensen hoe jij het maar wilt noemen eten teveel
dat slaat natuurlijk nergens op vind ik
je kunt ook een tragere metabolisme hebben of dat soort dingen
ik vind dat sommigen hier best aan het voor oordelen zijn
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:55
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
adon1s schreef op 14-06-2006 @ 20:53 :
... 'even paar pondjes eraf voor de zomer'. Afkicken van heroine heeft een 10x grotere zelfdiscipline nodig ....
ik denk dat afvallen juist daarom vaker mislukt!
Want die paar pondjes gaan er echt niet snel af als het misschien doet lijken! Daarentegen denk ik dat een junkie pas begint met afkicken wanneer hij er echt achter staat, magoe, ik weet niet of mijn gedachtegang juist is
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 14-06-2006 @ 21:05 :
Er is niet zoiets als stevige bouw. Als je stevig bent, eet je gewoon teveel. Wedden dat als jij een maand lang alleen water drinkt, veel sport en alleen avondeten eet, je een stuk slanker bent? Als je 'stevig gebouwd' bent, kan je gewoon niet stoppen met lekkere dingen eten en roep je maar gewoon dat je stevig bent, zodat mensen met je meevoelen ofzo.
Nou ja, als je bijv. in families kijkt waarin een van de kinderen een stuk dikker is dan de andere, terwijl ze toch echt hetzelfde te eten krijgen - bij sommigen zit het er gewoon wel in, denk ik. Dat wil niet zeggen dat je niet slank kunt zijn, maar wel dat het heel wat meer moeite kost.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:24
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Plus, niet iedereen vindt slank mooi. En dan wil ik niet meteen zeggen dat die mensen dan heel dik wel mooi vinden maar daar zit ook nog iets tussen.
In de tijd van Rubens was het juist beter om wat dikker te zijn.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:49
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Dith schreef op 14-06-2006 @ 22:24 :
Plus, niet iedereen vindt slank mooi. En dan wil ik niet meteen zeggen dat die mensen dan heel dik wel mooi vinden maar daar zit ook nog iets tussen.
In de tijd van Rubens was het juist beter om wat dikker te zijn.
maar het blijkt wel weer in dit topic dat slank zijn een 'must' is.
beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:13
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 14-06-2006 @ 22:49 :
maar het blijkt wel weer in dit topic dat slank zijn een 'must' is.
beetje jammer.
Vandaag Devils Advocate gekeken, daar zit aan het einde ook zo'n veeeeel te dunne vrouw in. Echt GRUW-WE-LIJK hoe die eruit ziet. Haar borsten lijken wel van plastic, en haar buik is niet levend meer te noemen. Een voruw moet er zacht uitzien vind ik, niet als een pop.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:27
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-06-2006 @ 22:01 :
Nou ja, als je bijv. in families kijkt waarin een van de kinderen een stuk dikker is dan de andere, terwijl ze toch echt hetzelfde te eten krijgen - bij sommigen zit het er gewoon wel in, denk ik. Dat wil niet zeggen dat je niet slank kunt zijn, maar wel dat het heel wat meer moeite kost.
Dat 'erin zitten' is afkomstig uit de manier hoe ze zijn opgevoed. Het is bewezen dat het genetisch helemaal niet zoveel uitmaakt. Tuurlijk heb je mensen die genetisch wat minder snel vet opslaan dan anderen, maar je doet het nog altijd zelf.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:30
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Maija schreef op 14-06-2006 @ 19:02 :
Zolang ze een excuus in hun eigen hoofd goed vinden klinken is het goed ..
Want dat ik 100% beter dan je je hele leven slecht blijven voelen over je eigen lichaam,

als ik tegen mijn ouders zeg dat ik het niet leuk vind, zeggen ze dat ik een probleem heb. En als ik zeg dat het pijn doet dan is het van 'Je hebt een eetprobleem, en we willen je alleen helpen..'

Nouja ik heb idd een eetprobleem, ja.. maar hou dan op om te zeggen dat ik dik ben.. goh..
En ze denken dat dat helpt
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:33
Tabla
Avatar van Tabla
Tabla is offline
mijn moeder zit zo ongeveer elke dag te zeike dat k moet afvalle,ik luister er gewoon niet naar, ik vind niet dat ze het recht heeft om dat tegen mij te zegge, ik ben dik, maar niet super dik. ik negeer t gwn ik voel me dr wel kut over..want mn moeder zou me juist moete steune met wat ik ook doe...maarja. ze bedoelt t vast wel goed, zo komt t alleen niet over.
__________________
je merkt pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit ^.^
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:38
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Als je nu dik bent kan je er beter voor zorgen dat je 't er aftraind anders want het wordt steeds moeilijker... Je bent nu nog 15, je huid rekt nog als je afvalt, dat is over een paar jaar echt een heel eind minder.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:03
GirlOnTheMove
Avatar van GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 14-06-2006 @ 21:05 :
Er is niet zoiets als stevige bouw. Als je stevig bent, eet je gewoon teveel. Wedden dat als jij een maand lang alleen water drinkt, veel sport en alleen avondeten eet, je een stuk slanker bent? Als je 'stevig gebouwd' bent, kan je gewoon niet stoppen met lekkere dingen eten en roep je maar gewoon dat je stevig bent, zodat mensen met je meevoelen ofzo.
Sorry voor je, maar er is wel degelijk iets als een stevige bouw. Ik zelf heb brede heupen. Dat wil zeggen dat als ik mijn minimale gewicht zou hebben (bij mijn lengte van 1m80 dus 60 kg, dat ben ik geweest) dat ik nog steeds mijn broekmaat 2 maten groter nodig heb dan mijn maat van truitjes. Toen ik 16 was, was ik een tijdje een echte bonestaak, ik woog amper 60 kilo en droeg maatje 34 van truitjes, maar maat 38 van broeken. Toch staken mijn heupbotten eruit, omdat ik gewoon geen vet had, maar dat neemt niet weg dat het BREDE heupen zijn, en dus STEVIG gebouwd. Ook veel armbandjes paste ik niet omdat ze gemaakt zijn op smalle polsen, en die heb ik niet vanwege mijn bouw. Nee, ook niet als ik 60 kilo weeg en dus een BMI van 18.5 heb. De reden waarom jij denkt dat stevige bouw bullshit is, omdat de term gewoon gebruikt wordt door mensen die overgewicht hebben, en zich er dan vanaf maken door te zeggen dat ze "stevig gebouwd" zijn.
__________________
OMG high five!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 00:24
Aline17
Aline17 is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 14-06-2006 @ 21:05 :
Wedden dat als jij een maand lang alleen water drinkt, veel sport en alleen avondeten eet, je een stuk slanker bent?
Dit slaat nergens op Alleen avondeten heeft geen enkele zin. Het ontbijt is juist de belangrijkste maaltijd. Waarom denken ze bijna allemaal dat weinig tot niet eten helpt om gezond af te vallen Lekker naief
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 14-06-2006 @ 23:27 :
Dat 'erin zitten' is afkomstig uit de manier hoe ze zijn opgevoed. Het is bewezen dat het genetisch helemaal niet zoveel uitmaakt. Tuurlijk heb je mensen die genetisch wat minder snel vet opslaan dan anderen, maar je doet het nog altijd zelf.
Nou ja, dat bedoel ik, ik ken een gezin waarin een van de drie kids een stuk molliger is dan de andere twee, terwijl ze precies hetzelfde opgevoed worden. Tenminste, ik weet niet of het ondertussen is bijgetrokken (heb ze een tijdje niet meer gezien), maar de oudste waren als kind en de hele puberteit door gewoon heel dun, en de jongste niet. Dus tja...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Aline17 schreef op 15-06-2006 @ 01:24 :
Dit slaat nergens op Alleen avondeten heeft geen enkele zin. Het ontbijt is juist de belangrijkste maaltijd. Waarom denken ze bijna allemaal dat weinig tot niet eten helpt om gezond af te vallen Lekker naief
Ze had het ook niet over gezónd afvallen. Ik heb een paar weken veel te weinig gegeten en ben ook 5 kg lichter. Als je echt per se gewicht wil kwijtraken (zonder het gezond te doen, dus), lukt je dat écht wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 06:36
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 00:03 :
Sorry voor je, maar er is wel degelijk iets als een stevige bouw. Ik zelf heb brede heupen. Dat wil zeggen dat als ik mijn minimale gewicht zou hebben (bij mijn lengte van 1m80 dus 60 kg, dat ben ik geweest) dat ik nog steeds mijn broekmaat 2 maten groter nodig heb dan mijn maat van truitjes. Toen ik 16 was, was ik een tijdje een echte bonestaak, ik woog amper 60 kilo en droeg maatje 34 van truitjes, maar maat 38 van broeken. Toch staken mijn heupbotten eruit, omdat ik gewoon geen vet had, maar dat neemt niet weg dat het BREDE heupen zijn, en dus STEVIG gebouwd. Ook veel armbandjes paste ik niet omdat ze gemaakt zijn op smalle polsen, en die heb ik niet vanwege mijn bouw. Nee, ook niet als ik 60 kilo weeg en dus een BMI van 18.5 heb. De reden waarom jij denkt dat stevige bouw bullshit is, omdat de term gewoon gebruikt wordt door mensen die overgewicht hebben, en zich er dan vanaf maken door te zeggen dat ze "stevig gebouwd" zijn.
Het punt is, die term wordt veel te vaak door dikkere mensen gebruikt als excuus. Wat jij zegt klopt. Maar er zijn zoveel dikkerds die gewoon zwaar zijn en dan met excuus komen dat ze 'stevig gebouwd' zijn :')
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:11
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 14-06-2006 @ 23:27 :
Dat 'erin zitten' is afkomstig uit de manier hoe ze zijn opgevoed. Het is bewezen dat het genetisch helemaal niet zoveel uitmaakt. Tuurlijk heb je mensen die genetisch wat minder snel vet opslaan dan anderen, maar je doet het nog altijd zelf.
Helaas is het zo met wetenschapelijk onderzoek dat er bijna altijd ook het tegenovergestelde bewezen is. Ik weet zo niet of dat hier ook zo is, maar aangezien overgewicht zo'n issue is gok ik van wel. En wat moet je dan geloven? Dat moet je zelf beoordelen op de testmethode, de hypothese en het andere werk van deze onderzoeker of onderzoekers. Dit is bovendien moeilijk te onderzoeken, tenzij je een "dikheidsgen" vind, kun je nooit met zekerheid zeggen dat het niet aan de genen van een persoon ligt. Dan krijg je procentages, waaruit je als onderzoeker kunt besluiten, niet afleiden of je gelijk hebt of niet. Dit onderzoek lijkt me niet heel geloofwaardig.

Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 00:03 :
Sorry voor je, maar er is wel degelijk iets als een stevige bouw. Ik zelf heb brede heupen. Dat wil zeggen dat als ik mijn minimale gewicht zou hebben (bij mijn lengte van 1m80 dus 60 kg, dat ben ik geweest) dat ik nog steeds mijn broekmaat 2 maten groter nodig heb dan mijn maat van truitjes. Toen ik 16 was, was ik een tijdje een echte bonestaak, ik woog amper 60 kilo en droeg maatje 34 van truitjes, maar maat 38 van broeken. Toch staken mijn heupbotten eruit, omdat ik gewoon geen vet had, maar dat neemt niet weg dat het BREDE heupen zijn, en dus STEVIG gebouwd. Ook veel armbandjes paste ik niet omdat ze gemaakt zijn op smalle polsen, en die heb ik niet vanwege mijn bouw. Nee, ook niet als ik 60 kilo weeg en dus een BMI van 18.5 heb. De reden waarom jij denkt dat stevige bouw bullshit is, omdat de term gewoon gebruikt wordt door mensen die overgewicht hebben, en zich er dan vanaf maken door te zeggen dat ze "stevig gebouwd" zijn.
Mja, zoiets heb ik ook, ik ben ook vrij breed, ook boven mijn heupen, maar op mijn heupen nog meer. Heb op mijn heupen 40/42, in mijn taille meestal 36, soms 38, en bij mijn borsten weer 40/42 (maar dit komt ook vooral omdat ik een grote cupmaat heb). Ben 1.70 en mijn gewicht schommelt tussen de 60 en 65 kilo, dat zijn in principe voor mij volgens de rekening van de bmi de normale gewichten, maar bmi houd geen rekening met breette. Mijn vriend had laatst een bmi van bijna 25, maar hij is totaal niet dik, alleen maar hel erg breed (en dat mag ook als je 2 meter lang bent). Mijn zorgvader krijgt er waarschijnlijk ook geen logisch getal uit, omdat hij 2 meter is en juist heel erg smal. And so on. Overall zegt gewicht en lengte denk ik weinig, je moet iemand zien om te zeggen of die persoon dik is of niet.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 15-06-2006 @ 01:44 :
Nou ja, dat bedoel ik, ik ken een gezin waarin een van de drie kids een stuk molliger is dan de andere twee, terwijl ze precies hetzelfde opgevoed worden. Tenminste, ik weet niet of het ondertussen is bijgetrokken (heb ze een tijdje niet meer gezien), maar de oudste waren als kind en de hele puberteit door gewoon heel dun, en de jongste niet. Dus tja...
ik ken ook zo'n gezin, maar het dikkere kind pakt 'stiekem' koekjes uit de kast

Mensen die prednisolon gebruiken of hormonen (bijvoorbeeld om lengtegroei te remmen) kunnen daardoor dik worden. Mensen met een te traag werkende schildklier (hypothyroïdie) kunnen er ook niets aan doen dat ze te dik worden. Deze twee groepen zijn samen ongeveer 5 % van de mensen met overgewicht. Verder is het wel zo dat sommige mensen makkelijker aankomen dan anderen en dus meer moeite moeten doen om geen overgewicht te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:10
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Meadow schreef op 15-06-2006 @ 10:11 :
Helaas is het zo met wetenschapelijk onderzoek dat er bijna altijd ook het tegenovergestelde bewezen is. Ik weet zo niet of dat hier ook zo is, maar aangezien overgewicht zo'n issue is gok ik van wel. En wat moet je dan geloven? Dat moet je zelf beoordelen op de testmethode, de hypothese en het andere werk van deze onderzoeker of onderzoekers. Dit is bovendien moeilijk te onderzoeken, tenzij je een "dikheidsgen" vind, kun je nooit met zekerheid zeggen dat het niet aan de genen van een persoon ligt. Dan krijg je procentages, waaruit je als onderzoeker kunt besluiten, niet afleiden of je gelijk hebt of niet. Dit onderzoek lijkt me niet heel geloofwaardig.
Waar was die grote heoveelheid dikke mensen dan 40 jaar geleden?

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:48
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik heb het te vaak gehoord vroeger. Dat was zo elke dag.. of ik echt niet wilde afvallen, want het was ongezond zo. Terwijl dat ongezonde wel mee viel. Nu heb ik het ze gezegd, maar eerst deed ze dat niet veel. Aangezien ik nu depressief ben en zwaar met mezelf aan t tobben bent halen ze niet meer in hun hoofd om zoiets te zeggen. Ook omdat ze weten dat die depressie ook wel een beetje door hun is gekomen.

En hoe ik reageerde.. dat scheelde; vaak begon ik meteen te janken als ze t zeiden. Soms werd ik enorm boos en begon te schreeuwen.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Verhalen & Gedichten De Blauwe Overall
joes
0 11-06-2007 10:18
Psychologie laxeerpillen
darkfairy
133 15-11-2006 19:58
Psychologie Erfenis van een eetstoornis
Verwijderd
48 25-11-2005 18:18
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 15:41
Verhalen & Gedichten [verhaal] Australische Griep
Type
3 09-10-2002 22:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.