Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 10:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
De gemeente North Tyneside in Engeland wil Connor McCreaddie scheiden van zijn alleenstaande moeder, Nicola. Reden hiervoor is het lichaamsgewicht van de achtjarige jongen: hij weegt 89 kilo. De plaatselijke autoriteiten vinden dat ouders verantwoordelijk zijn voor het gewicht van hun kinderen. Door het overvoeden heeft de moeder van McCraddle zich schuldig gemaakt aan verwaarlozing en kindermishandeling, vindt de gemeente. Op die gronden wordt het mogelijk om het zwaarlijvige jongetje bij een pleeggezin te plaatsen.

Met 89 kilo weegt McCreaddie driemaal zoveel als zijn leeftijdsgenoten. Door zijn overgewicht kan hij zichzelf nauwelijks wassen en aankleden. De zeven minuten lange wandeling naar school is vaak te zwaar voor hem, waardoor hij regelmatig spijbelt. Talloze bedden, stoelen en wc-potten zijn onder zijn gewicht gesneuveld. Moeder Nicola McCreaddie wijt dit aan het ongezonde eetpatroon van haar zoon. Zij vertelt dat Connor geen groenten en fruit lust. Hij eet graag hamburgers en friet, het liefst tijdens elke maaltijd. Mevrouw McCreaddie geeft hier ook gehoor aan. "Als een kind niets anders wil eten, moet je hem geven wat hij wel lust", stelt zij.

De gemeente vindt het onacceptabel dat zij hem de voorzieningen biedt, om aan dit ongezonde verlangen te kunnen voldoen. Daarom dient zij de voogdij over haar kind te verliezen. Connor hoort thuis in een gezin waarbij mensen hem dwingen om gezond te eten. Deze week worden artsen, pedagogen, voedingsdeskundigen, maatschappelijk werkers en juristen over dit onderwerp gehoord. Dinsdag beslist de Britse kinderbescherming of de jongen uit huis wordt geplaatst.

Overgewicht is nog nooit eerder als kindermishandeling gekenmerkt. Als Connor naar een pleeggezin gaat, heeft dat waarschijnlijk grote gevolgen in Groot-Brittannië, aangezien 13% van alle Britse kinderen onder 11 jaar met ernstig overgewicht kampt.

Bron

Overgewicht is kindermishandeling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2007, 11:02
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Idd mishandeling. Z'n moeder moeten ze in een gesticht stoppen.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het bekort zijn leven.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:07
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Wel belachelijk dat híj nu in het nieuws komt. Er zijn zoveel kinderen die op die manier volgestampt worden.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:09
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline


Sexy huh?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:14
Verwijderd
Sorry, dit is natuurlijk ernstig maar hierom
Citaat:
Talloze bedden, stoelen en wc-potten zijn onder zijn gewicht gesneuveld.
moest ik wel even lachen.

En ik ben voor een verplicht cursus "opvoeding" van een paar weken voor aanstaande moeders!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:19
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Hoe kun je ooit in vredesnaam met 89 kilo WC's, stoelen en bedden laten sneuvelen? Ze wonen zeker in een krakkemikkig huisje... volgens mij is dit verhaal flink opgeleukt. Wat een bullshit.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 11:26
bosaap
bosaap is offline
Inderdaad lijkt me sterk dat je met 89 kilotjes wc's kapot kan maken...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:01
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Zij vertelt dat Connor geen groenten en fruit lust. Hij eet graag hamburgers en friet, het liefst tijdens elke maaltijd. Mevrouw McCreaddie geeft hier ook gehoor aan. "Als een kind niets anders wil eten, moet je hem geven wat hij wel lust", stelt zij.
ik word van het laatste nog misselijker dan van het eerste. ouders hebben een grote verantwoordelijkheid voor de gezondheid van hun kinderen.
aan de andere kant moet je dat kind misschien ook niet onderschatten. sommige kinderen zijn moeilijk in de hand te houden. (algemeen) ingrijpen lijkt me in jedem fall niet overbodig. dit is iets wat een land niet moet willen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-02-2007 @ 11:58 :
Overgewicht is kindermishandeling?
In deze proporties, zeker.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik vind het kindermishandeling omdat je de gezondheid van je kind door je handelen bewust in gevaar brengt (want om te zeggen dat je geen idee hebt, is een beetje onzin).

Nouja, in deze stressvolle periode moeten zijn ouders hem maar extra verwennen. Hij heeft het al zo moeilijk.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:55
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 27-02-2007 @ 12:09 :
[afbeelding]

Sexy huh?
He's bringing sexy back
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 15:50
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Ik vind zelf dat ze niet gescheiden moeten worden. Maar een zo gehete Nanny

Dit was ook op het journaal. En die moeder zei dat ze het kind moeilijk aankon. Het zeurde de hele dag, enz. Dus een nanny zou hier goed werk kunnen verichten.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:31
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Het is sowieso denk ik niet echt goed om zo'n kind in dit stadium dan ook nog eens van zijn ouders (moeder) weg te halen.

Want:
-hij moet al afvallen (is overduidelijk)
-afvallen is moeilijk om lichamelijk vol te houden
-afvallen is emotioneel zwaar
-scheiden van je ouders op jonge leeftijd is zwaar

alles bij elkaar is het beter als er iemand bij hem thuis komt om hem te helpen dan dat hij uit huis wordt geplaatst om daar af te vallen.

Kindermishandeling?? Nee
Moet er wat gebeuren?? Ja
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Scheiden van de ouders lijkt me inderdaad erg ver gaan, dat is voor zo'n kind ook niet leuk, maar er moet zeker ingegrepen worden door opvoeddeskundigen.

Dikke kinderen zijn overigens wel lachwekkend.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:40
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 27-02-2007 @ 16:50 :
Ik vind zelf dat ze niet gescheiden moeten worden. Maar een zo gehete Nanny
Eens, dat kind valt nooit af als hij op jonge leeftijd van zn moeder is gescheiden. De moeder had in ieder geval niet de intentie (tenminste zo kwam ze op me over) dat kind te 'mishandelen' , help dat gezin, maak het niet nog meer stuk.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 27-02-2007 @ 22:37 :

Dikke kinderen zijn overigens wel lachwekkend.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-02-2007 @ 22:41 :
Bron?
dik + lachwekkend = 39.000, dun + lachwekkend = 11.000.


En: we hebben een uitslag.
Tonnetje Rond mag bij zijn moeder blijven nadat ze afspraken heeft gemaakt met de kinderbescherming dat hij gezonder eten krijgt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 22:00.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2007, 22:30
fractuur
fractuur is offline
Uit huis plaatsing was niet de meest slimme oplossing geweest, wel de meest efficiënte denk ik. Dat joch moet goede begeleiding hebben ipv een moeder die hem kritiekloos vet voer toestopt. Misschien dat wanneer ze die moeder een leeftijdsprognose van de jongen geven dat het dan doordringt..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 23:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-02-2007 @ 22:47 :
dik + lachwekkend = 39.000, dun + lachwekkend = 11.000.


En: we hebben een uitslag.
Tonnetje Rond mag bij zijn moeder blijven nadat ze afspraken heeft gemaakt met de kinderbescherming dat hij gezonder eten krijgt.
Afspraken? Die moeder is oerstom, die heeft intensieve begeleiding nodig, geen afspraken. Uithuisplaatsing vind ik inderdaad wat ver gaan hoor, maar iemand die haar kind 90 kilo laat worden omdat hij anders zo zeurt heeft wel wat meer nodig dan een paar afspraken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 23:32
Verwijderd
ik vind dit echt een geval van emotionele én lichamelijke verwaarlozing, dus idd mishandeling... ik begrijp niet dat elke debiel maar kinderen mag en kan krijgen...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 00:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-02-2007 @ 22:41 :
Bron?
http://nl.wikipedia.org/wiki/dikkekinderen
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 14:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik ben het er wel mee eens dat er in deze situatie ingegrepen moet worden en als de moeder dat zelf niet aankan dan moet er maar (verplichte) hulp komen, want deze jongen wordt volgens mij in zijn lichamelijke ontwikkeling (en daardoro wellicht nu of later ook op andere gebieden) bedreigd. Ik weet niet of ik het direct nodig zou vinden deze jongen uit huis te plaatsen maar een gezinsvoogd die zorgt voor een goede dieetist lijkt me niet overbodig
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 14:28
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-02-2007 @ 00:15 :
Afspraken? Die moeder is oerstom, die heeft intensieve begeleiding nodig, geen afspraken. Uithuisplaatsing vind ik inderdaad wat ver gaan hoor, maar iemand die haar kind 90 kilo laat worden omdat hij anders zo zeurt heeft wel wat meer nodig dan een paar afspraken.
Idd...
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 17:12
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Ik quote mijzelf maar even hier

Citaat:
nanny
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2007, 17:26
Verwijderd
Tja. We vinden nu eenmaal dat zwakzinnige mensen ook kinderen moeten krijgen. Wie haalt er anders het vuilnis op?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 17:44
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
bosaap schreef op 27-02-2007 @ 12:26 :
Inderdaad lijkt me sterk dat je met 89 kilotjes wc's kapot kan maken...
voor de lagere klassen hebben ze op basisscholen toch vaak kleinere wc's? Neem aan dat het daar om gaat.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 11:56
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
In Amerika is alles groter:

Citaat:
Bron: Fok.nl
7-jarig meisje weegt 180 kilo
Een zevenjarig meisje uit het Amerikaanse stadje Knoxville is in het ziekenhuis opgenomen, vanwege haar overgewicht. Het kind weegt maar liefst 180 kilo en volgt nu een streng dieet. Door haar overgewicht kan de kleine Jessica niet meer lopen. Eerder deze week kwam een 8-jarige Britse jongen al in het nieuws met een gewicht van 89 kilo. Het Amerikaanse meisje maakt het nog bonter. Bekijk hier de schokkende beelden van de zevenjarige Jessica:
Tja... dit bericht maakte me ziek.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 17:45
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 02-03-2007 @ 12:56 :
In Amerika is alles groter:



Tja... dit bericht maakte me ziek.
Is het aan de ene kant ook wel.

Aan de andere kant lijkt het me erg moeilijk om een kind van 7 180 kilo te laten wegen. ( moet je dus gemiddeld per jaar al meer dan 20 kilo aankomen, bij kinderen...)
die 89 is denk ik al eigenlijk net op de rand van het geloofwaardige voor mij. Daarbij is het voor mij toch echt wel overtuigend dat de media er toch zo bovenop zat. Maar dit...
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 18:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik moet zeggen dat ik het bericht noch op Fok, noch via google terug kon vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 18:25
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-03-2007 @ 19:11 :
Ik moet zeggen dat ik het bericht noch op Fok, noch via google terug kon vinden.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74006

De video is wel smerig.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 02-03-2007 @ 19:25 :
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74006

De video is wel smerig.
OMFG wat gaaf, ze moet in mijn army of freaks. Ik wil wel een documentaire zien over dat kind, hoe is ze in godsnaam zo dik geraakt? En wiiieeee zijn haar ouders en wat vinden ze ervan?

Verdammt, ik heb 25 uur niet geslapen maar nu kan ik niet naar bed, ik moet het internet afzoeken naar meer informatie
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 18:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
K-pax schreef op 02-03-2007 @ 19:25 :
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74006
De video is wel smerig.
Ah, gats, dus toch. Prestatie op zich om een kind zo dik te krijgen en niks te doen. Mental case, ouders net zo lijkt, want anders gaat er ergens halverwege bij kind of ouders toch wel een lampje branden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 19:08
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
K-pax schreef op 02-03-2007 @ 19:25 :
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74006

De video is wel smerig.
ik dacht net even iets te gaan eten, maar ik ben hier een beetje misselijk van geworden . het is wel een leuke manier van publiciteit trekken. het blijft voor veel mensen ook interessant nieuws, al die maatschappelijke mislukkingen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 19:13
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 02-03-2007 @ 12:56 :
In Amerika is alles groter:



Tja... dit bericht maakte me ziek.
Ik zou wel wat foto's willen zien. Kan je de link naar het bericht sturen. Want volgens mij is die HIER laatste pagina een link naar de foto's
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 15:47
Boebsie
Boebsie is offline
Mwaa ik vind het idd een vorm van "slecht opvoeden" of "verwaarlozen", maar kijkende naar de intentie van ouders die hun kinderen vetmesten en gezien het aantal mensen met extreem overgewicht is de term kindermishandeling misschien wat misplaatst. Het gaat hier om een te algemeen probleem.
Ik ben er helemaal voor om ouders te stimuleren of te begeleiden (vorm van gedwongen begeleiding) in het opvoeden van hun kind betreffende dit soort extreme gevallen, het weghalen van zo een kind dient echt een laatste redmiddel te zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2007, 16:00
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 03-03-2007 @ 16:47 :
Mwaa ik vind het idd een vorm van "slecht opvoeden" of "verwaarlozen", maar kijkende naar de intentie van ouders die hun kinderen vetmesten en gezien het aantal mensen met extreem overgewicht is de term kindermishandeling misschien wat misplaatst. Het gaat hier om een te algemeen probleem.
Ik ben er helemaal voor om ouders te stimuleren of te begeleiden (vorm van gedwongen begeleiding) in het opvoeden van hun kind betreffende dit soort extreme gevallen, het weghalen van zo een kind dient echt een laatste redmiddel te zijn.
Vroeger werd het geven van een flink pak slaag ook gezien als een goede manier van opvoeden. Ouders hadden echt de intentie dat hun kinderen goed opgroeide, maar probeer die ouderwetse methode tegenwoordig maar
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 16:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 03-03-2007 @ 17:00 :
Vroeger werd het geven van een flink pak slaag ook gezien als een goede manier van opvoeden. Ouders hadden echt de intentie dat hun kinderen goed opgroeide, maar probeer die ouderwetse methode tegenwoordig maar
Ja daar zit wel wat in ghehe
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 20:34
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 03-03-2007 @ 16:47 :
Mwaa ik vind het idd een vorm van "slecht opvoeden" of "verwaarlozen", maar kijkende naar de intentie van ouders die hun kinderen vetmesten en gezien het aantal mensen met extreem overgewicht is de term kindermishandeling misschien wat misplaatst. Het gaat hier om een te algemeen probleem.
Ik ben er helemaal voor om ouders te stimuleren of te begeleiden (vorm van gedwongen begeleiding) in het opvoeden van hun kind betreffende dit soort extreme gevallen, het weghalen van zo een kind dient echt een laatste redmiddel te zijn.
wat nou zo ironish is, is dat er in engeland een dikke hele dikke jongen leeft. En in Afrika een dunne hele dunne jongen leeft.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:10
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
K-pax schreef op 02-03-2007 @ 19:25 :
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74006

De video is wel smerig.
dat is gewoon afgrijselijk, dat ze dat een kind aandoen. wat voeren ze die bij het ontbijt? zestien hamburgers?
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 02-03-2007 @ 19:34 :
OMFG wat gaaf, ze moet in mijn army of freaks.
Operation Human Shield: "Get behind the fatties!"
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 04-03-2007 @ 22:10 :
dat is gewoon afgrijselijk, dat ze dat een kind aandoen. wat voeren ze die bij het ontbijt? zestien hamburgers?
Ook gedragsproblemen zijn eigenlijk doodsimpele wiskunde:
"You got any popcorn?!" + willoze apathische moeder = tig kilo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 22:02
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5..._af.html?p=6,1

ze is inmiddels al wat afgevallen
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 04:50
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 04-03-2007 @ 22:51 :
Operation Human Shield: "Get behind the fatties!"
Nee, ze moet gewoon een beetje rondrollen en de vijand angst inboezemen terwijl mijn amputees op hem inhameren met hun missende ledematen. <3
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-03-2007 @ 19:46 :
Ah, gats, dus toch. Prestatie op zich om een kind zo dik te krijgen en niks te doen. Mental case, ouders net zo lijkt, want anders gaat er ergens halverwege bij kind of ouders toch wel een lampje branden.
Knoxville Tennessee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:25
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
, dat meisje is breder dan dat ze hoog is.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pesten--> Schadevergoeding?
Multilot
62 15-09-2011 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.