Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2008, 17:29
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Je vriend of vriendin komt voor de eerste keer eten? Je kookt voor het eerst thuis? Verjaardagen?

Ben je op zoek naar een leuk (eventueel makkelijk) recept voor op een speciale avond? Of ken jij leuke recepten die wel toepasselijk zijn op dergelijke avonden? Kijk en post hier!



Extra Informatie:
De bedoeling van dit topic is dat je hier zoekt naar ideetjes voor recepten wanneer je totaal niet weet wat te maken. Je kan hier de gelegenheid plaatsen waarvoor je een recept kan gebruiken, en andere reageren misschien dan met een leuk idee! Het is NIET de bedoeling dat je recepten voor specifieke gerechten gaat vragen.

Met andere woorden:
wel Ik kook vrijdag avond voor het eerst voor mijn familie, ik zoek iets makkelijks.
Niet: Wat is een goed recept voor cake?

Dit laatste vraag je beter in een apart topic op Eten en Drinken
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 12-10-2008 om 20:15. Reden: omdat ik dat kan!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2008, 11:58
Verwijderd
Tamme kastanjes! De enige recepten die online te vinden zijn, zijn voor kastanjepuree, kastanjekoekjes, etcetera. Maar ik wil bijvoorbeeld een roerbak- of pastagerecht maken waar ze in kunnen! Kan zelf wel wat bedenken, maar misschien heeft iemand nog ergens een recept liggen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 12:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Met die kastanjepuree kun je ravioli vullen (A).
Maar je kunt ze ook door groenten doen, bv door rode kool of spruitjes.
Verder ga ik ff zoeken .

Edit: Gerst met kastanjes en gemengde groente
Kroketten met pastinaak en kastanjes
Herfstschotel
Salade met kastanjes en paddestoelen

En ik kom allerlei recepten met kalkoen, eend en hert tegen. Mja, die roerbakgerechten/pasta's waar je naar vroeg kan ik niet echt vinden..
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 14:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Over drie weken studeer ik af. Dan wil ik graag trakteren op m'n stageplaats als bedankje dat ze de afgelopen acht maanden me begeleid hebben. Normaal gesproken wordt er altijd taart gehaald maar ik wil graag zelf iets maken. Ik heb een klein oventje thuis en zat te denken aan brownies of muffins maar misschien heeft iemand nog een heel leuk ander idee? Het moet voor iets van 20-25 mensen zijn, niet te ingewikkeld en makkelijk mee te nemen zijn. Ideen voor variatie op gewone muffins/brownies mag ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Met die kastanjepuree kun je ravioli vullen (A).
Maar je kunt ze ook door groenten doen, bv door rode kool of spruitjes.
Verder ga ik ff zoeken .

Edit: Gerst met kastanjes en gemengde groente
Kroketten met pastinaak en kastanjes
Herfstschotel
Salade met kastanjes en paddestoelen

En ik kom allerlei recepten met kalkoen, eend en hert tegen. Mja, die roerbakgerechten/pasta's waar je naar vroeg kan ik niet echt vinden..
We hebben het nu zelf geprobeerd met ui, paprika, spruitjes, feta en een relatief hoog kurkuma- en laosgehalte Was op zich best lekker, maar niet echt top.

En ja, het wordt meestal gebruikt als bijgerecht bij wild. Probleem is dat ze behoorlijk droog zijn, het is moeilijk om daar iets mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Over drie weken studeer ik af. Dan wil ik graag trakteren op m'n stageplaats als bedankje dat ze de afgelopen acht maanden me begeleid hebben. Normaal gesproken wordt er altijd taart gehaald maar ik wil graag zelf iets maken. Ik heb een klein oventje thuis en zat te denken aan brownies of muffins maar misschien heeft iemand nog een heel leuk ander idee? Het moet voor iets van 20-25 mensen zijn, niet te ingewikkeld en makkelijk mee te nemen zijn. Ideen voor variatie op gewone muffins/brownies mag ook
Ik heb een heel lekker recept van Nigella Lawson van espressocakes en cappucino cupcakes. De espresso is met pure chocola en espresso dus en de cappucino zijn met witte chocolade en poedersuiker. erg lekker, ik wil ze wel overtypen, als je denkt dat je dat leuk vindt?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 17:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Klinkt goed en chocola valt bij m'n collega's ook altijd wel in de smaak dus als je het zou willen doen, heel graag
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 20:13
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik heb een zak verse cranberries gekregen. Heeft iemand een leuk en lekker (vegetarisch) recept hiermee?
Op internet vind ik wel van alles, maar ik heb geen idee hoe het smaakt dus ik hoop dat iemand me kan helpen .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 07:40
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Ik heb een zak verse cranberries gekregen. Heeft iemand een leuk en lekker (vegetarisch) recept hiermee?
Op internet vind ik wel van alles, maar ik heb geen idee hoe het smaakt dus ik hoop dat iemand me kan helpen .
deze is echt heel lekker, maar weet niet of je ook op zoek was naar recepten voor gebak?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 08:50
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
deze is echt heel lekker, maar weet niet of je ook op zoek was naar recepten voor gebak?
Oe ! Dankjewel.
Ik weet niet zo goed waar ik naar op zoek ben(A), ik heb zo weer wat meer tijd en dan vind ik het wel leuk om weer wat te bakken. Ik denk dat ze ook het lekkerste smaken in gebak/taart?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 17:28
Larry Flint
Larry Flint is offline
ze schijnen ook goed te smaken bij paté haha maar paté is dan weer mega ranzig dus zelfs al zou je vlees eten raadt ik het je af.
ehh oke verder denk ik dat het lekker is in robuste, zwaardere wintermaaltijden, iets van stoofpotjes of stamppotten met aardappels/wortel/wintergroente ofzo (wel gepureerd dan natuurlijk). of natuurlijk over ijs, door yoghurt, of aanmaken als limonade of sap.
ja hmm lastig eigenlijk.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 17:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat je er ook wel jam van kan maken, of het kan gebruiken als vlaaivulling oid. Waar ik ze van ken is de gehaktballetjes van de Ikea. Ik weet niet of je die op een goede vega-manier kan nabootsen maar die zakjes sausmix zijn te kook bij de Ikea en ook het wereldgerecht gehakt Bullar van Knorr is eigenlijk een beetje hetzelfde en daar kan je ze prima bij eten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 09:14
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Dankjulliewel . Ik heb ondertussen een recept voor cranberrie-appelcompote. Dat lijkt me wel lekker en makkelijk (A). Lekker bij avondeten maar misschien ook wel bij yoghurt? Even kijken iig. En dit kan ik ook invriezen..

(Schil zo'n 4 appels, verwijder de klokhuizen en snijd ze in stukjes. Eventueel wat citroen toevoegen. Doe de cranberries met een half kopje water, 100 gram suiker, de appels en het citroensap in een pannetje en breng het aan de kook. Laat het ca. 15 minuten zachtjes koken. Afkoelen en klaar)
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 13:18
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn moeder wordt eerste Kerstdag 50 jaar. Nu wilde ik een winterfeest organiseren in de tuin. Met een wit zeil over de tuin, fakkels, vuurkorven, een terrasverwarmer en spuitsneeuw (aangezien er in Nederland toch nooit sneeuw ligt, zeker niet met Kerst). Ook wilde ik zoiets als marshmellows of worstjes roosteren, en ga een tap lenen van mensen die ik ken, maar wilde eigenlijk nog wat meer tips qua eten en drinken wat dan weer toepasselijk is op het thema én op Kerst. En andere tips m.b.t. een winterfeest zijn natuurlijk ook welkom!
Oh en er zullen zo'n 30-50 mensen komen dus het moet wel een beetje makkelijk te maken zijn voor zoveel mensen. Of verschillende kleine hapjes bijvoorbeeld.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 19:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gluhwein of juist Jaegermeister
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 23:56
PV
PV is offline
oliebollen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 18:18
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oh wat een leuk idee . Gluhwein en chocolademelk <3.
Oliebollen en appelflappen natuurlijk! En een winterse taart bakken o.i.d.? Bv een tulband met chocolade enzo dat is ook nog’s winters.
Ik weet niet zo goed wat je lekker vindt, maar je kunt bijvoorbeeld van die mini pizza’s kopen of zelf maken (van die eenhaps pizza’tjes).
Tapas zijn ook wel leuk en makkelijk: bv dadels met geitenkaas, prikkertjes met fuet en kaas, bolletje meloen met sersanoham, sweetbites met roomkaas, dat soort dingen?
En verder wat standaard dingen die het altijd goed doen: nootjes, mixen, chips, kaas, frituurhapjes, olijven, stokbrood met brie, filet american, quiche etc.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 14:04
Maaike-feyenoor
Maaike-feyenoor is offline
Hallo,

heeft iemand een paar leuke ideeen voor wat gerecht voor een kud-buffet, want we gaan met school een 1 malig restaurant doen, en dat moet koud buffet zijn, zelf zat ik al aan pastasalade te denken...hebben jullie misschien nog ideeen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2008, 17:18
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik weet niet hoe grootschalig het is?
Maar pastasalade zat ik ook aan te denken. Hier kun je natuurlijk ook varianten op maken: een aardappelsalade, couscoussalade en een rijstsalade. Een verse fruitsalade etc.
Gazpacho, meloen (met rauwe ham), salade caprese, rauwkost, hollandse dingen als augurken met ham, of juist tapas (gecopieerd uit mijn antwoord op andere vraag hierboven): dadels met geitenkaas, prikkertjes met fuet en kaas, bolletje meloen met seranoham, sweetbites met roomkaas, olijven dat soort dingen.
Quiche of een soort hartige (koude) taart?
Verder stokbrood of ander vers brood en allerlei soorten sausjes/tapenades en dips.

Ik weet niet hoor, of je hier wat aan hebt . Zo ja, dan wil ik nog wel wat ideetjes voor de ingrediënten van de soorten salades opnoemen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:11
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Jaegermeister
Gadverdamme.

Ik zou liever iets van koffie met likeur doen ofzo.
En broodjes Unox of iets in die richting, broodjes braadworst met zuurkool zoals ze in Duitsland gegeten worden... Of warme verse wafels met kersen. Of erwtensoep.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 10:41
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Heeft iemand nog een leuk, makkelijk recept voor een nagerecht?
Het is bedoeld voor 4 personen.
En het liefst maak ik geen gebruik van de oven.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 12:25
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Is het voor een bijzondere gelegengheid o.i.d.?
Naast de kant en klaar vla, kwark, yoghurt, pudding, ijs enz waar je zelf al wel aan gedacht hebt, kun je ook kant-klare pannenkoekjes of poffertjes nemen met een bolletje ijs erbij.
Verder warme kersen (uit een pot en die eventjes aan de kook brengen) met ijs?
Je kunt ook een appel schillen, in partjes snijden en die aanbakken met boter, kaneel en suiker. Wederom met ijs.
Wat ik laatst zag bij een kookprogramma, soort wafel-idee en dan voor deze tijd van het jaar: grote bol speculaasijs en aan beide kanten een speculaasje er tegenaan.
Of misschien wel een kaasplankje? Met dadels, vijgen, walnoten, blauwaderkaas, boerenkaas, zachte geitenkaas enz?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 13:34
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Het is voor een vervroegd kerstetentje.
Mmmmmm.... Dat idee van appel schillen en bakken klinkt wel heel lekker.
Denk dat ik dat maar ga doen.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 13:39
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
. Oh trouwens, als die appels te hard gaan kun je er wat diksap/appelsap bij doen.
En met rozijnen/noten is het ook lekker als je nog wat uitgebreider wilt.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 16:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt ook van die pakken voor appel crumble van ik denk honig, die is ook wel heel lekker, met vanille ijs of vanillevla. Daar heb je alleen wel een oven voor nodig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2008, 14:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zoek een lekker gerecht voor 8 personen dat redelijk makkelijk te maken is en niet te duur (rond de 20 euro) is.

Liever geen lasagne, standaard pasta met rode saus uit een potje, bami, nasi, tjap tjoi en shoarma. Heeft iemand tips? Oh ja, en er mogen geen noten in verwerkt zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 14:46
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Uhm moussaka? Aardappel anders? Of een stamppot (andijvie, zuurkool, boerenkool, hutspot of spinazie). Of iets van gevulde soep met brood? Wraps, tortilla's? Paella? Broodje falafel? Pastasalade? Hartige taarten, quiche oid. Of Pannenkoeken?
Is het voor een bijzondere gelegenheid of 'gewoon'?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 10:30
Verwijderd
Ik vind aardappels uit de oven dan heerlijk. Is een soort van Aardappel Anders, maar dan met een zelfgemaakte saus.

Voor 8 personen heb je dan een saus gemaakt van:
2 flesjes magere kookroom
4 bakjes magere smeerkaas
een aantal teentjes knoflook (naar eigen smaak)
nootmuskaat
peper

Dat verwarm je tot de kaas gesmolten is, aardappels (krieltjes of al voorgekookte aardappelschijfjes) in een ovenschaal en het mengsel er doorheen scheppen. Je kan eventueel nog geraspte kaas over de aardappels doen. Alles in de oven tot de korst bruin in, op een graad of 150.
Wij eten er meestal kipfilet bij (gekruid) en een salade met appeltjes, pijnboompitjes, komkommer, salade, ei, tomaat en dressing.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 14:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh dat klinkt goed. Dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 19:29
Verwijderd
Mijn mama heeft bedacht dat voor het kerstdiner iedereen een gerecht maakt. Mijn vriend en ik mogen een toetje maken, maar er komt ook iemand eten met een glutenallergie. Heeft iemand nog ideeen voor een lekker, leuk uitziend, relatief makkelijk te maken nagerecht of andere tips of dingen waar ik dan op moet letten?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 19:55
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
@ sterrenmeisje. Deze vraag hoort eigenlijk in het "Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2"-topic, dus ik heb hem hieraan toegevoegd.

Ik heb geen verstand van glutenallergie etc, maar misschien heb je hier iets aan:
http://recepten.voedingscentrum.nl/scripts/zoek.php
aanvinken: nagerecht & géén gluten.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 20:04
Verwijderd
ow, ik dacht: recept voor een specifiek gerecht, dus niet in dit topic
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 18:57
smarties
smarties is offline
Citaat:
ow, ik dacht: recept voor een specifiek gerecht, dus niet in dit topic
nee, dat is niet zo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 23:36
Verwijderd
Citaat:
nee, dat is niet zo


ik dacht sowieso aan gewoon iets met fruit, dat is lekker fris en niet zo zwaar en voor zover ik weet glutenvrij.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 08:55
dennis018
dennis018 is offline
ik moet vanaaf zelf iets maken, weetiemand miss wat simpels te maken kwa vlees/maaltijd? (liefst wat in de oven te bereiden is)?
ik dacht aan krieltjes of rijst
met een pakje magnetron groenten
alleen nog iets van vlees ofzo erbij...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 13:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dan snij je toch gewoon een stuk rundvlees of kip in stukken en dat roerbak je dan met een sausje. En de groenten ook, als die er geschikt voor zijn. En de rijst, nadat ie gekookt is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2008, 16:56
Viadi
Avatar van Viadi
Viadi is offline
Ik moet volgende week het voorgerecht verzorgen voor het kerstdiner, weet iemand nog een makkelijk te maken vegetarisch voorgerecht voor 5 personen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 23:13
PV
PV is offline
een lekkere soep?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 01:54
Verwijderd
Ideeën van de afgelopen kerstfeestjes voor Sterrenmeisje en Viadi:

Toetje met fruit: Creme fraiche met vanillesuiker, en dan warm fruit erbij (uit het vriesvak, opgewarmd in pan) en een plakje (citroen)cake erbij.

Voorgerecht: champignon gevuld met pesto en amandelen (en stukjes champignon); paprikaroomsoep; champignon gevuld met kruidenroomkaas; tomaat gevuld met ui, knoflook, kaas en kruiden...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 18:27
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Hai! Ik heb eigenlijk nog wel een makkelijk recept (of meerdere) nodig voor dit weekend.
Het maakt niet uit, als het niet te ingewikkeld is dus. Ik heb geen oven.
Verder heb ik nog tomaten en maïs in huis, naast wat basisdingen als balsamico azijn, olijfolie, een paar kruiden, uien en knoflook enzo.
Het zou mooi zijn als ik die dingen kon gebruiken, maar het mag ook iets heel anders zijn!
Bij voorkeur geen pasta, dat eet ik al vaak genoeg

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 18:33
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Wraps. Dan kun je de tomaten, maïs, olijfolie, uien en knoflook gebruiken.
Hoef je alleen nog de wraps/tortilla's, gehakt, sla, geraspte kaas en zure room/of ander sausje te kopen. Eventueel nog kidneybonen, avocado etc.

Gehakt met knoflook en uien bakken. Voeg de tomaat en kruiden, zout en peper toe, even doorwarmen.
Later de maïs, bonen etc toevoegen.
Verwarm de tortilla's volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Schep het gehakt, wat sla op de tortilla's, wat zure room/of ander sausje, bestrooi met kaas en rol op.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 18:43
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Weet niet of het nou hier moet of in het baktopic, maargoed. Ik ben op zoek naar een recept voor bij voorkeur koekjes, maar het mag ook cake of taart of iets anders lekkers (zoet) zijn. Maar dan wel glutenvrij. Ik heb al even gegoogled, maar ik vind alleen maar receptem waar je hele speciale ingedriënten voor nodig hebt. Dat is niet echt handig, aangezien ik dat hier nooit ga vinden en als ik het wel vind ik het daarna nooit meer ga gebruiken. Bestaan er uberhaupt wel glutenvrije recepten waar je geen hele speciale ingrediënten voor nodig hebt en zoja, weet iemand er een?

Oh, en ik ben ook nog op zoek naar een gewoon lekker en makkelijk recept voor koekjes (hoeft dus niet glutenvrij). Geen zandkoekjes, daar ben ik niet zo'n fan van.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 18:53
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
@ Biseïs
http://www.voedselallergie.nl/recepten
http://www.glutenvrij-eten.nl/
http://recepten.voedingscentrum.nl/scripts/zoek.php (glutenvrij aanvinken)
http://glutenvrij.nl/ (bij dieet)
Op deze sites kun je aangeven dat je een gerecht glutenvrij wilt, er zit best veel keus tussen hoor. Hopelijk kun je daar wat mee. Ook zonder hele vage ingrediënten.

Wat betreft de koekjes. Zelf maak ik soms pindakaaskoekjes, die ingrediënten heb ik meestal wel in huis en het is heel simpel. Via google vindt je ook wel andere verhoudingen, het is beetje spelen ermee.
Nodig:
* 125 gram pindakaas met stukjes noot
* 1 ei
* 125 gram zachte boter
* 175 gram zelfrijzend bakmeel
* 175 gram bruine basterdsuiker
Bereiden
Schakel de oven in op 180 graden/gas stand 3. Snijd de boter in de kom in kleine stukjes en doe de bastersuiker erbij. Klop het mengsel romig. Doe de pindakaas, het bakmeel en het ei er bij en klop met een houten lepel tot de massa goed is gemengd. Leg met theelepeltje bergjes deeg op de bakplaat. Bak de koekjes ongeveer in 20 minten en laat ze op het rooster afkoelen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 22:58
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Hmm, ik neem aan dat dat niet zo'n succes is als je niet zo'n grote fan van pindakaas bent?
iig bedankt
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 17:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zoek een koud voorgerecht voor zaterdag dat vrij gemakkelijk te maken is (het moet of het een uur in de auto volhouden of snel gemaakt kunnen worden) en niet te extreem qua smaak (voor 14 mensen, dus weet niet de precieze smaakvoorkeuren van iedereen).

Daarbij zijn 2 van de 14 mensen vegetariër, dus ik dacht eraan voor ongeveer 7 mensen een gerecht met vlees/vis te maken en één gerecht zonder vlees/vis.

Heeft iemand leuke tips?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 18:03
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Je kunt soep van te voren maken? En dat opwarmen? Of heb je geen fornuis daarna? Koude soep kan natuurlijk ook, bv gazpacho. En dan stokbrood erbij serveren (uit de oven? als dat kan), met wat tapenades/sausjes, kaas, eventueel rauwe ham met soepstengels voor de niet vegetariërs.
Óf je kunt thuis een paar quiches maken. En dan kun je die daar aansnijden en gewoon koud serveren? Mss met wat simpele salade erbij, maar ik weet niet of je dat lang goedhoudt in de auto en/of je een koelbox oid hebt..
- Hm, ik weet eigenlijk niet of je hier wat aan hebt -
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 21:29
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Aubergine mozzarella torentjes!
Aubergine in plakken snijden even in de oven of de pan (voor zoveel mensen waarschijnlijk handiger in de oven), mozzarella ook in plakken en dan een torentje bouwen met af en toe wat basilicum ertussen. Balsamico azijn erover heen en smullen maar!
Je kunt het koud eten maar daar maken is waarschijnlijk wel beter, maar het is heel snel en makkelijk.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 22:27
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Zalmbonbons.
Plakjes zalm in een kleine cirkel leggen, beetje vulling erop en dichtvouwen in een bolletje. Vulling met bijv. ei, komkommer, bieslook en rivierkreeftstaartjes.
't Is het makkelijkst als je de zalm op plastic legt, dan kun je het plastic gebruiken om de bonbon strak dicht te 'draaien'.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 08:08
Verwijderd
Ik ben bijna jarig en wil grag trakteren op mijn stage. Een van de cliënten heeft alleen en koemelkallergie, en mag daarom vrij weinig. In plaats van een koekje neemt hij meestal een plak ontbijtkoek. En als het éven kan een niet te zoet recept, daar houden ze ook niet zo van...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 16:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Je kan zelf een taart maken zonder melk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.