Oud 14-10-2015, 15:17
sophie456
sophie456 is offline
heyyy,

volgensmij ben ik verslaafd aan ongezond eten..
ik kan gewoon geen dag zonder hihi...
heel erg stout van mij, maar mijn vraag is, hebben jullie daar ook last van en/of wat doen jullie ertegen? het lukt mij namelijk niet strenge regels op te stellen want ik houd me er toch nooit aan haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2015, 08:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zorgen dat je geen ongezond eten in huis hebt of onderweg koopt! Als jij alleen normaal voedsel in je voorraadkast hebt liggen, dan neem je bij trek sneller een boterham, puur omdat je geen zak chips hebt om open te trekken.

Als je meer eet bij lunch en ontbijt zal je gedurende de dag ook minder trek hebben en minder in verleiding komen om slecht voedsel te nemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 10:32
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Eerst even nadenken of je écht honger hebt voor je iets eet, of aan het begin van de dag bedenken wat je voor ongezonds wilt eten: (bijv: 's middags een koekje, en 's avonds nog iets).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2015, 18:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vooral zorgen dat je niet echt honger hebt, wat Eline zegt: echt genoeg eten bij ontbijt, lunch en avondeten. En dan is een tussendoortje echt niet erg, maar als je bij je ontbijt drie boterhammen met kaas of worst hebt gehad, is de kans groter dat je in de kleine pauze genoeg hebt aan een banaan en een pakje melk en niet naar een frikandelbroodje grijpt.
Als je 's ochtends alleen een klein bakje cornflakes eet, heb je in de kleine pauze nog een echte honger en dan roept je lichaam natuurlijk om makkelijk opneembare koolhydraten, verzadigde vetten en zout!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2015, 20:57
valerie99
valerie99 is offline
Als je verslaafd bent aan ongezond eten is het niet handig om het jezelf te gaan verbieden om het te eten, je moet alleen zorgen dat je er niet te veel van eet. Minder de snoepjes, koekjes, chips enzovoort. Spreek met jezelf af dat je bijvoorbeeld 1 koekje pakt als je thuiskomt en dan na het avond eten mag je nog wel iets kleins. Pak alleen in het weekend chips of nootjes, zo eet je het minder vaak en daardoor is het lekkerder als je het eet!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 13:40
Helpimstuck
Helpimstuck is offline
Vraag andere om hulp, soms is dit gewoon een verslaving en dan kan je het vaak niet alleen meer tegenhouden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:37
Helpimstuck
Helpimstuck is offline
Zoek anders online voor meer hulp, zoals op websites als https://happyhealthy.nl/ervaringen-reviews/
als je ouders of huisarts te ver zijn, is het internet je beste optie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Moeder verslaafd aan alcohol?
irisiris
3 22-06-2015 13:22
Lichaam & Gezondheid Verslaafd aan stress
Jackdaw
6 11-12-2008 19:47
Psychologie Verslaafd aan meisjes
JeffreyS
18 17-06-2004 08:47
Drugs & Alcohol Verslaafd raken en zo.
R
7 07-04-2003 17:26
De Kantine Niet meer verslaafd!!
poki
7 09-12-2002 23:12
Psychologie Snel verslaafd
Pletterprater
20 13-11-2002 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.