Oud 22-12-2015, 00:49
Acework
Avatar van Acework
Acework is offline
H

Laatst gewijzigd op 22-07-2016 om 20:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2015, 01:08
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Je kunt op 2 manieren te werk gaan:

- Je kunt een programma nemen dat ervoor gemaakt is, zoals bijvoorbeeld een CMS om een website te bouwen.
- Je kunt zelf programma's schrijven / laten schrijven door iemand.

Aangezien je geen antwoorden weet op je eigen vragen, gok ik dat een al gebouwd programma opzetten waarschijnlijk handiger en makkelijker is. Daarnaast is er de vraag over hoe je het gaat doen met hosting, huur je serverruimte / hosting in bij een hostingbedrijf (makkelijker) of heb je een eigen server? Als je hosting neemt, is het handig te kijken wat ze precies bieden, ook qua versies voor bijvoorbeeld PHP etc. en dat matchen met de programma's die je wilt gaan gebruiken. Je wilt er niet achteraf achter komen dat je host een verouderde versie runt waardoor je software naar keuze niet werkt.

Wat betreft SQL injecties: dat is niks nieuws en ja het komt voor. Als de software die je gebruikt / je code die je hebt er kwetsbaar voor is, kan het een probleem vormen. De meeste goed ondersteunde software krijgt regelmatig updates om kwetsbaarheden te dichten, maar het kan ja. Besef je echter dat alle beveiliging gebroken kan worden, dus ik zou me niet extra druk maken om SQL injecties in het bijzonder.

Wat betreft je app, wat bedoel je met "live mee moeten doen"? Je bedoelt een app om je website te bezoeken? Ja, dat kan, ook daar is al gebouwde software voor, of iets wat je zelf kunt schrijven.

Ik zou je goed verdiepen in wat je precies wilt gebruiken voor je er in duikt en daarna niet bang zijn om dingen uit te proberen.

Succes!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 01:35
Acework
Avatar van Acework
Acework is offline
Citaat:
Je kunt op 2 manieren te werk gaan:

- Je kunt een programma nemen dat ervoor gemaakt is, zoals bijvoorbeeld een CMS om een website te bouwen.
- Je kunt zelf programma's schrijven / laten schrijven door iemand.

Aangezien je geen antwoorden weet op je eigen vragen, gok ik dat een al gebouwd programma opzetten waarschijnlijk handiger en makkelijker is. Daarnaast is er de vraag over hoe je het gaat doen met hosting, huur je serverruimte / hosting in bij een hostingbedrijf (makkelijker) of heb je een eigen server? Als je hosting neemt, is het handig te kijken wat ze precies bieden, ook qua versies voor bijvoorbeeld PHP etc. en dat matchen met de programma's die je wilt gaan gebruiken. Je wilt er niet achteraf achter komen dat je host een verouderde versie runt waardoor je software naar keuze niet werkt.

Wat betreft SQL injecties: dat is niks nieuws en ja het komt voor. Als de software die je gebruikt / je code die je hebt er kwetsbaar voor is, kan het een probleem vormen. De meeste goed ondersteunde software krijgt regelmatig updates om kwetsbaarheden te dichten, maar het kan ja. Besef je echter dat alle beveiliging gebroken kan worden, dus ik zou me niet extra druk maken om SQL injecties in het bijzonder.

Wat betreft je app, wat bedoel je met "live mee moeten doen"? Je bedoelt een app om je website te bezoeken? Ja, dat kan, ook daar is al gebouwde software voor, of iets wat je zelf kunt schrijven.

Ik zou je goed verdiepen in wat je precies wilt gebruiken voor je er in duikt en daarna niet bang zijn om dingen uit te proberen.

Succes!
Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik weet dat er mogelijkheden zijn om een website te bouwen met bestaande systemen die dit mogelijk maken (Wordpress, Joomla, Wix etc). Alleen zijn dit als ik het goed heb meer standaard sites met een beperkt aantal mogelijkheden. Hier kun je niet je eigen unieke website met zelf gekozen functies ontwikkelen.

Qua hosting was ik al van plan om het niet zelf te gaan doen. Heb liever een goede host waar ik maandelijks voor kan betalen dan dat ik zelf met alle servers zit. Wie weet dat deze gedachte met de tijd kan veranderen indien ik meer ervaren ben.

Wat voor programma's refereer je naar wanneer je het woord software gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 10:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik weet dat er mogelijkheden zijn om een website te bouwen met bestaande systemen die dit mogelijk maken (Wordpress, Joomla, Wix etc). Alleen zijn dit als ik het goed heb meer standaard sites met een beperkt aantal mogelijkheden. Hier kun je niet je eigen unieke website met zelf gekozen functies ontwikkelen.

Qua hosting was ik al van plan om het niet zelf te gaan doen. Heb liever een goede host waar ik maandelijks voor kan betalen dan dat ik zelf met alle servers zit. Wie weet dat deze gedachte met de tijd kan veranderen indien ik meer ervaren ben.

Wat voor programma's refereer je naar wanneer je het woord software gebruikt?
Nou ja, de mogelijkheden als je zelf iets bouwt zijn natuurlijk oneindig (mits je iemand hebt die het goed genoeg kan), maar in het algemeen zijn standaardoplossingen voor de meeste mensen / bedrijven meer dan voldoende. Je kunt deze vaak redelijk customizen qua uiterlijk, er zijn addons verkrijgbaar die je extra functionaliteiten of thema's geven en als je na dat alles nog steeds echt dingen mist, kun je altijd nog nog zelf iets maken om die functionaliteit toe te voegen.

Qua hosting is het erg afhankelijk van wat je precies wilt en verwacht. Goedkoop hosting krijgen is niet zo moeilijk, maar dat zal bijvoorbeeld niet zo'n succes worden als je miljoenen bezoekers per dag krijgt. Voor een kleine / nieuwe website is het dan vaak wel weer een aardige keuze. Lees in ieder geval goed reviews door van welke hosting je ook overweegt, want sommige hosts zijn echt bizar slecht.

Software is vrij breed, voor CMS'en is dat inderdaad iets als Joomla, Drupal of Wordpress, voor een forum zou dat iets zijn als vBulletin, xenForo of phpBB, voor apps zijn er ook weer leveranciers, vaak geïntegreerd met een CMS / forum, etc. Het probleem is dat ik niet precies weet wat je wilt en verwacht en dus een beetje moet gokken, maar voor vrijwel alles is wel een standaardoplossing te vinden die redelijk naar je verwachtingen zal werken vermoed ik.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 12:58
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Wat betreft je app, wat bedoel je met "live mee moeten doen"? Je bedoelt een app om je website te bezoeken? Ja, dat kan, ook daar is al gebouwde software voor, of iets wat je zelf kunt schrijven.
Ik denk dat TS bedoelt dat wijzigingen in de app direct op de site zichtbaar zijn, en vice versa. Je kunt dat op een paar manieren doen. De eerste die mij te binnen schieten, zijn een mobiele variant van je website, je mobiele website 'embedden' in een app, maar ook een echte native app bouwen die met een paar webservices data uitwisselt.


Waar je sowieso het beste mee kunt beginnen, is voor jezelf concreet opschrijven wat je site allemaal moet kunnen. Je moet dan wel specifieker zijn dan 'registeren + inloggen'. Op basis van die requirements kan je gaan zoeken naar bestaande systemen en hun mogelijke addons. Met een beetje geluk vind je precies datgene dat voldoet aan je eisen en wensen.

Je kan natuurlijk altijd een Wordpress of Joomla site pakken als basis en zelf de extra functionaliteiten er bovenop bouwen. Dat zou ik alleen maar doen wanneer addons niet de gewenste functionaliteit bieden.


Mochten die niet bestaan, of je bent er echt van overtuigd dat jouw functies zo uniek zijn dat je er niets voor gaat vinden, dan zul je het zelf moeten (laten) bouwen. PHP + MySQL is een optie om je site mee te bouwen, maar er zijn legio opties. Elke omgeving heeft zo zijn sterke en zwakke punten die het moeilijker of makkelijker maken om je idee uit te werken.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware e-mail forwarding aanbieden
forum.scholieren.com
3 04-09-2002 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.