Oud 14-10-2017, 23:55
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ze heeft een keer twee weken niet tegen me gepraat omdat ik haar gelijk gaf
Huh?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Advertentie
Oud 14-10-2017, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Huh?
I kid you not. Ik had het alleen redelijk sarcastisch verpakt. Er waren 10 anderen bij, zij snapte het simpelweg niet. Was heel bijzonder. Zelfs de baas was destijds aan het zeggen; "maar, maar.... *op hoofd krab*..."
Oud 15-10-2017, 00:15
Verwijderd
Oud 20-10-2017, 18:28
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Laatste avond van dienstweek. drukke spoedlijst maar nu wel even tijd om lekker te eten. Toe aan weekend
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-10-2017, 20:32
Verwijderd
Kusje op de Memel <3
Oud 20-10-2017, 23:50
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Gisteren evaluatie gehad en die was kak. Alle supervisors moeten feedback geven en dat wordt er dan in verwerkt, en ik weet precies van welke 2 de negatieve punten zijn. Dat zijn namelijk de enige 2 waar ik gefrustreerd van raak en waar ik niet mee kan communiceren. De rest zegt dingen gewoon recht in m'n bek.
Er zijn allerlei punten genoemd die gewoon niet waar zijn en er gaat strenger op me gelet worden omdat ik me zogenaamd niet aan de regels zou houden, niet flexibel ben en een stuk chagrijn.
Ik ken m'n gebreken en dat is dat ik niet binnen een seconde m'n werk kan laten vallen omdat iemand naar me blaft dat ik weer wat anders moet doen. Daar word ik chagrijnig van ja.
Zo lang gasten me complimenten blijven geven en ik sneller werk dan wie dan ook vind ik dat ik het goed doe. Mensen komen terug speciaal voor mij en ik haal daardoor hoge bonwaardes, dus ze moeten hun muil houden.
De opgefokte corporate gedoe en het veels te streng vasthouden aan de amerikaanse regeltjes werkt gewoon niet altijd.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-10-2017, 01:42
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Kusje op de Memel <3
Hihi

Ik denk dat ik eigenlijk toch een simpelere baan had moeten nemen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 23-10-2017, 13:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Na bijna een week vrij weer op moeten starten valt tegen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-10-2017, 15:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
^ Dit
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2017, 17:38
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
I feel ya
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-10-2017, 19:19
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb besloten part time te gaan werken. Kijken hoelang ik dit besluit volhoud en of ik het daadwerkelijk doorzet
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 23-10-2017, 19:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is bij mij echt de beste keuze ooit geweest. Ik ben beter op en in mijn werk nu en gezelliger thuis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2017, 19:24
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja heb innerlijk gewoon een tweestrijd want enerzijds vind ik dat ik me niet aan moet stellen en anderzijds werk ik met vier dagen alsnog 40 uur op papier en Is dat ook wel gewoon genoeg met studeren etc ernaast.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 23-10-2017, 19:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook heel lang nodig gehad om die keuze te maken maar ik heb nog geen moment spijt gehad.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2017, 21:43
Verwijderd
Hoe is 40 uur parttime werken?
Oud 23-10-2017, 22:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan als arts in opleiding een werkweek hebben van gemiddeld 48 uur. klik

Sowieso werk ik door mijn diensten meer dan het aantal uur in mijn contract.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2017, 23:11
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Niet twijfelen, Mema. Volgens mij is het gewoon een heel goed besluit. Part-time klinkt misschien alsof je een under achiever bent, maar dat ben je gewoon duidelijk niet. En zeker niet als je ziet dat je, met studeren erbij, alsnog makkelijk de 50 uur aantikt. Gewoon doen en niet te lang over nadenken.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 24-10-2017, 08:20
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn teamleider zei vorige week tegen me dat ze vindt dat ik te veel werk. Ik zit wel eens over de 32 uur, maar meestal zo rond de 30, dus ik begreep niet zo goed waarom ze dat zei. Beetje vreemd ook, om zoiets te zeggen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-10-2017, 08:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor hoeveel uur is je contract dan?

Mijn teamleider vindt dat ik teveel overwerk maar dat zijn altijd dingen die echt moeten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2017, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Mijn teamleider vindt dat ik teveel overwerk maar dat zijn altijd dingen die echt moeten.
Ik weet niet precies hoe dat bij jullie zit, maar wij zijn hard bezig met die hele "dit-moet" mentaliteit loslaten. Zolang iedereen het aan het einde van de dag nog doet, schoon en droog in bed ligt en eten en pillen heeft gehad, hebben we het goed gedaan. Voor de rest moet er niks. Nu wordt'ie heel zwart/wit neer gezet, als tegenhanger van het idee dat alles moet. Cliënten moeten op tijd weg, de was moet weggewerkt zijn, de zakken moeten opgeruimd zijn, de keuken moet schoon zijn, de vaatwasser moet leeg zijn, de boodschappen moeten vandaag gedaan worden etc. Alles is objectief, bij mij moet helemaal niet zo veel. Het moet vooral te doen blijven. De kunst voor ons als team is om daar een middenweg in te vinden, maar dat valt nog niet mee
Oud 24-10-2017, 11:14
Verwijderd
Ja, dat soort dingen zijn leuk en aardig, tot je opeens 400/500 servers en 16.000 werkstations moet voorzien van beveiligingsmaatregelen tegen iets als WannaCry in een weekend. Dan moet dat omdat de consequenties nog veel erger zijn.
Oud 24-10-2017, 11:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons zijn het vaak materialen die op een verkeerd moment zijn afgenomen en direct verwerkt moeten worden. Bloed kan je nog redelijk makkelijk opnieuw laten prikken al is dat al niet zo patiënt vriendelijk maar je gaat niet bij iemand opnieuw een beenmerg of liquor afnemen omdat ik op tijd naar huis wil en bij een lymfeklier heb je maar één kans. Die materiaalstroom is lastig omdat tegenwoordig alles uit heel Nederland komt.

In andere gevallen kan een uitslag niet wachten tot de volgende dag of na het weekend omdat de patiënt of haar ongeboren kind dan overleden is of onherstelbare orgaanschade oploopt.

Alle andere dingen kunnen in principe wachten.
Oud 24-10-2017, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat soort dingen zijn leuk en aardig, tot je opeens 400/500 servers en 16.000 werkstations moet voorzien van beveiligingsmaatregelen tegen iets als WannaCry in een weekend. Dan moet dat omdat de consequenties nog veel erger zijn.
vandaar dat ik me afvraag in wat voor dingen sat het dan gaat. Ik ben me er echt wel van bewust dat het in alle vakgebieden anders ligt en daar ben ik dua wel benieuwd naar.

Citaat:
Bij ons zijn het vaak materialen die op een verkeerd moment zijn afgenomen en direct verwerkt moeten worden. Bloed kan je nog redelijk makkelijk opnieuw laten prikken al is dat al niet zo patiënt vriendelijk maar je gaat niet bij iemand opnieuw een beenmerg of liquor afnemen omdat ik op tijd naar huis wil en bij een lymfeklier heb je maar één kans. Die materiaalstroom is lastig omdat tegenwoordig alles uit heel Nederland komt.

In andere gevallen kan een uitslag niet wachten tot de volgende dag of na het weekend omdat de patiënt of haar ongeboren kind dan overleden is of onherstelbare orgaanschade oploopt.

Alle andere dingen kunnen in principe wachten.
als je dat uitlegt, snapt je teamleider dat dan ook? Wij worden zo gekort op de uren dat er binnenkort heel erg kritisch gekeken gaat worden naar waarom er overuren worden gemaakt en als die reden niet goed genoeg bevonden word, heeft diegene pech en krijg je de uren niet.
Oud 24-10-2017, 14:15
Verwijderd
Volgens die redenering moet er op mijn werk zeker niks, er gaan niet meteen mensen dood of zo als we een dagje niets doen
Oud 24-10-2017, 15:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Volgens die redenering moet er op mijn werk zeker niks, er gaan niet meteen mensen dood of zo als we een dagje niets doen
Dat is hier zelfs een grapje als er opeens iets 'moet'. "Nou we redden hier geen levens dus joeeee je bent morgen de eerste"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 24-10-2017, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Dat is hier zelfs een grapje als er opeens iets 'moet'. "Nou we redden hier geen levens dus joeeee je bent morgen de eerste"
Dat is ook hoe ik 99% van alle incidenten en problemen en changes behandel. Die 1% is nou juist dat waar het niet altijd zo makkelijk redeneren is
Oud 24-10-2017, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is hier zelfs een grapje als er opeens iets 'moet'. "Nou we redden hier geen levens dus joeeee je bent morgen de eerste"

Ik roep met enige regelmaat "ze gaan er niet dood aan als (welk willekeurige taak dan ook) niet gedaan is, dus ik ben nu toch echt klaar."
Oud 24-10-2017, 16:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Net bij een collega op z'n bureau geplakt (type 'altijd eerst lijstjes en overzichtjes maken en dan pas verder')

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 24-10-2017, 16:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
als je dat uitlegt, snapt je teamleider dat dan ook? Wij worden zo gekort op de uren dat er binnenkort heel erg kritisch gekeken gaat worden naar waarom er overuren worden gemaakt en als die reden niet goed genoeg bevonden word, heeft diegene pech en krijg je de uren niet.
Ja, dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Ik heb vrijwel altijd mijn overuren ook wel gekregen. Hij is vaak ook wel blij dat ik er op vrijdag altijd rekening mee houd dat ik nooit weet hoelaat ik klaar ben, want niet iedereen doet dat maar daardoor heb ik waarschijnlijk zoveel meer overuren maar ik haat het om ergens op tijd te moeten zijn en in tijdnood te komen doordat ik nog niet weg kan op mijn werk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2017, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Net bij een collega op z'n bureau geplakt (type 'altijd eerst lijstjes en overzichtjes maken en dan pas verder')

[afbeelding]
Hehehe nice.
Oud 24-10-2017, 17:35
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Overuren bestaan bij ons niet :’(
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 24-10-2017, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Overuren bestaan bij ons niet :’(
Nee maar als je niet uitkomt met het huidige taakbeleid valt daar wel over te praten. Als de financiële compensatie daadwerkelijk gaat komen verzacht dat ook ietwat de pijn hoop ik
Oud 24-10-2017, 20:13
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hier ben ik nog altijd aan't wachten op die financiële compensatie.

De 40% extra voertuigen die ik moet beheren tov toen ik ben begonnen (portefeuille van een andere voltijdse schadebeheerder overgenomen), ligt wel aan mijn blijkbaar uitzonderlijke capaciteiten tov die andere.
Ik ben echter zeker dat ik niet 40% meer verdien, zelfs geen 10...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 24-10-2017, 21:41
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Hoe is 40 uur parttime werken?
Ik heb nu een 46 uur contract. En als je parttime werkt draai je wel het dienstrooster gewoon mee dus dan heb je ook weken van 70 uur dus gemiddeld kom je dan wel rond de 38-40 uit denk ik.

Citaat:
Niet twijfelen, Mema. Volgens mij is het gewoon een heel goed besluit. Part-time klinkt misschien alsof je een under achiever bent, maar dat ben je gewoon duidelijk niet. En zeker niet als je ziet dat je, met studeren erbij, alsnog makkelijk de 50 uur aantikt. Gewoon doen en niet te lang over nadenken.
Jaa weet ik ook wel maar dan Is m'n salaris ook opeens minder. Iedereen vindt dan wel dat je als arts veel verdient maar dat Is met name omdat je absurd veel uur draait, als student heb ik baantjes gehad die ongeveer net zoveel betaalden :')
Twijfel tussen 90 en 80%.
Misschien moet ik maar gewoon 80% doen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 24-10-2017, 21:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Voor hoeveel uur is je contract dan?

Mijn teamleider vindt dat ik teveel overwerk maar dat zijn altijd dingen die echt moeten.
0 maar mijn “wensuren” staat op 32. Maar dan ben ik er blijkbaar te vaak ofzo. Iemand moet mijn huur toch betalen

Werk jij nog steeds achter mijn huis?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-10-2017, 21:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jep
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2017, 22:01
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik, afgelopen juli: Dit is het ontwerp. Zo moet je het doen. Het resultaat moet er precies zo eruit zien.
B: Ok!
Ik, in oktober: Hoe gaat het inmiddels met de dinges die twee maanden geleden af zou zijn?
B: Eh wat moest ik ook alweer doen?
Ik: copy/paste mailtje uit juli
B: Ok! *maakt iets heel anders, wat niet het gewenste resultaat geeft*

Ik vind B inmiddels een beetje een enorme flapdrol
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 24-10-2017, 22:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Mema, gewoon doen. Wat voor jou parttime is is voor de gemiddelde Nederlander een fulltime baan. Minder geld is jammer, maar tijd is ook belangrijk. Daarnaast, straks als je klaar bent wordt dat wel weer meer.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-10-2017, 22:51
Verwijderd
En dat extra salaris levert netto ook weer niet zoveel extra op gok ik
Oud 25-10-2017, 06:42
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Nee klopt ook, en je kunt altijd weer opschalen, mocht ik me dood vervelen tijdens m'n vrije dagen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 25-10-2017, 15:22
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Nee klopt ook, en je kunt altijd weer opschalen, mocht ik me dood vervelen tijdens m'n vrije dagen
Je werkt volgens mij om een leuk leven te kunnen leiden. Zal wel goed komen met die vrije dagen van jou
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 25-10-2017, 16:05
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Jaa klopt ook wel, maar heb echt nooit veel vrije tijd gehad met allemaal bijbaantjes etc. Dus ben benieuwd!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 25-10-2017, 16:19
Verwijderd
Wat extra perspectief: Mema heeft momenteel ook rond 3 uur reistijd per dag. En dat bij werk waar je denk ik gemiddeld 10 uur per dag aanwezig bent. Dat plus werk waarbij je de hele dag bezig bent en echt niet een beetje brak wil verschijnen, maakt dat een sociaal leven gedurende een gewone week er niet in zit. Niet even uit eten, niet even naar de bios, zelfs samen op de bank een film kijken zit er niet echt in omdat daar gewoon geen tijd voor is. Tussen het gemiddelde moment dat ze thuiskomt en dat ze naar bed gaat zit misschien anderhalf uur. Ik kan met mijn kantoorbaantje best een nachtje wat minder slaap pakken en wat alcohol naar binnen duwen, dan ben ik de volgende ochtend maar wat chagrijniger en langzamer op mijn werk. Ik heb daar mezelf mee qua werk en mijn collega's voor wat betreft mijn humeur. maar als je patiënten hebt die geopereerd moeten worden, kan dat gewoon niet.

Als ik dat zou hebben, zou ik ook part time willen werken. En Mema je hebt het daar al jaren over, zou het gewoon proberen inderdaad.
Oud 25-10-2017, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Overuren bestaan bij ons niet :’(
Bij ons ook niet. Nu verdien ik denk ik iets meer dan jij maar ik gok Daantje (gecorrigeerd naar full time althans) ook.

Ik zou me inmiddels schuldig voelen als ik overuren kon schrijven. Daarmee wil ik niemand die dat wel doet een slecht gevoel aanpraten overigens. Maar ik vind het fijn dat ik niet op input maar op output beoordeeld word.
Oud 25-10-2017, 16:27
Verwijderd
Daarom zei ik ook dat ze het moest doen
Oud 25-10-2017, 17:29
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Bij ons ook niet. Nu verdien ik denk ik iets meer dan jij maar ik gok Daantje (gecorrigeerd naar full time althans) ook.

Ik zou me inmiddels schuldig voelen als ik overuren kon schrijven. Daarmee wil ik niemand die dat wel doet een slecht gevoel aanpraten overigens. Maar ik vind het fijn dat ik niet op input maar op output beoordeeld word.
Haha, dat denk ik ook. Parttime is voor mij daarom ook geen optie. Al is een klas in je eentje doen minder heftig dan met zijn tweeen: geen overdracht, geen verschillende gedachtes over invulling in de klas. Maar wat meer tijd voor mezelf zou ik heerlijk vinden!

Beoordeeld worden op output wordt bij ons ook steeds meer gedaan nu we een nieuwe directie hebben. Fijne ontwikkeling!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 25-10-2017, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Haha, dat denk ik ook. Parttime is voor mij daarom ook geen optie. Al is een klas in je eentje doen minder heftig dan met zijn tweeen: geen overdracht, geen verschillende gedachtes over invulling in de klas. Maar wat meer tijd voor mezelf zou ik heerlijk vinden!

Beoordeeld worden op output wordt bij ons ook steeds meer gedaan nu we een nieuwe directie hebben. Fijne ontwikkeling!
Maar het zal alsnog niet vergelijkbaar zijn met wat je bij CS's baan of die van mij hebt, gok ik. Als juf of in een ziekenhuis moet je gewoon van x tot y uur fysiek aanwezig zijn, of je daarin nou superhard werkt of de kantjes er vanaf loopt.
Bij een baan waar het echt gaat om het afleveren van bepaalde projecten of stukken is dat niet per se nodig, als jij in wat minder uur het perfect af weet te maken.
Oud 25-10-2017, 17:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik even snel kijk, is mijn salaris voor fulltime wel vergelijkbaar met LA schaal onderwijs.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2017, 18:57
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Wat extra perspectief: Mema heeft momenteel ook rond 3 uur reistijd per dag. En dat bij werk waar je denk ik gemiddeld 10 uur per dag aanwezig bent. Dat plus werk waarbij je de hele dag bezig bent en echt niet een beetje brak wil verschijnen, maakt dat een sociaal leven gedurende een gewone week er niet in zit. Niet even uit eten, niet even naar de bios, zelfs samen op de bank een film kijken zit er niet echt in omdat daar gewoon geen tijd voor is. Tussen het gemiddelde moment dat ze thuiskomt en dat ze naar bed gaat zit misschien anderhalf uur. Ik kan met mijn kantoorbaantje best een nachtje wat minder slaap pakken en wat alcohol naar binnen duwen, dan ben ik de volgende ochtend maar wat chagrijniger en langzamer op mijn werk. Ik heb daar mezelf mee qua werk en mijn collega's voor wat betreft mijn humeur. maar als je patiënten hebt die geopereerd moeten worden, kan dat gewoon niet.

Als ik dat zou hebben, zou ik ook part time willen werken. En Mema je hebt het daar al jaren over, zou het gewoon proberen inderdaad.
eigenbelang dit pleidooi!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 25-10-2017, 19:33
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Maar het zal alsnog niet vergelijkbaar zijn met wat je bij CS's baan of die van mij hebt, gok ik. Als juf of in een ziekenhuis moet je gewoon van x tot y uur fysiek aanwezig zijn, of je daarin nou superhard werkt of de kantjes er vanaf loopt.
Bij een baan waar het echt gaat om het afleveren van bepaalde projecten of stukken is dat niet per se nodig, als jij in wat minder uur het perfect af weet te maken.
Wij moeten wel degelijk aan eisen binnen bepaalde tijd voldoen. Feit is dat ons werk nauwelijks te doen is voor de uren die we uitbetaald krijgen, dus het ligt eraan hoe snel of langzaam je werkt, die extra overuren maak je (dus sowieso) toch wel...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.