Oud 21-06-2018, 00:04
Verwijderd
Ugh. Goed dat het de kop werd ingedrukt
Advertentie
Oud 21-06-2018, 00:04
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ja, heel tof van ze!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 21-06-2018, 09:28
Verwijderd
Politiek en zwarte pieten et cetera wordt bij ons op werk vermeden als ware het cholera. Iedereen voelt aan dat er niets te winnen valt om dat te bespreken
Oud 21-06-2018, 11:27
Verwijderd
Politiek wordt bij ons heel veel besproken eigenlijk.
Oud 21-06-2018, 12:34
Verwijderd
Bij ons ook, maar veel dieper dan "ze doen het verkeerd," "we moeten meer geld," en "ik ben geen racist maar..." gaan de gesprekken niet, dus hou ik me daar ook maar buiten.
Oud 21-06-2018, 12:35
Verwijderd
Bij ons juist wel.
Oud 21-06-2018, 14:24
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Politiek wordt bij ons heel veel besproken eigenlijk.
Nou ja, bij ons komt er ook wel eens wat voorbij, maar dat is dan op redelijk abstract/hoog niveau waarbij het meer draait om de uitgangspunten en soms gaat men dan dieper in op details. Maar eigenlijk is er ook geen sprake van discussie, wel van oprecht uitwisselen van gedachten/visies, waarbij niet meteen "het nadeel van de twijfel" het uitgangspunt is ten opzichte van de ander en de bijbehorende messen worden geslepen.

En ook dan is het best prettig om te merken dat iedereen (in deze setting) eigenlijk hetzelfde voor ogen heeft, maar dat de methodiek soms wat verschilt. Met uitzondering van de eerder genoemde goedgelovige, her en der.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-06-2018, 19:10
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Politiek en zwarte pieten et cetera wordt bij ons op werk vermeden als ware het cholera. Iedereen voelt aan dat er niets te winnen valt om dat te bespreken
''een goed collega praat niet over politiek en religie''
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 21-06-2018, 22:28
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Een goed collega praat niet over politiek en religie, maar soms zou t echt verdraaid fijn zijn om over iets anders dan eten, verjaardagen, bruiloften, dopen of een combinatie van bovenstaande te praten.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-06-2018, 22:37
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Een goed collega praat niet over politiek en religie, maar soms zou t echt verdraaid fijn zijn om over iets anders dan eten, verjaardagen, bruiloften, dopen of een combinatie van bovenstaande te praten.
Je vergeet het weer te benoemen!
Oud 21-06-2018, 22:38
Verwijderd
Zwarte Piet hebben wij het ook niet over trouwens. Maar politiek zit iedereen bij ons wel redelijk dicht bij elkaar op de belangrijke vlakken. En we hebben ook allemaal heel veel exposure en dat zorgt er zelfs bij de rechtsere figuren voor dat er heel veel nuance in de verhalen zit.
Oud 21-06-2018, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Je vergeet het weer te benoemen!
Je mag in Denemarken alleen praten over het weer als het mooi weer wordt vind ik. Want er is zo weinig van dat je jezelf anders een depressie aanpraat. De temperaturen zijn er zo laag.
Oud 21-06-2018, 22:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Je mag in Denemarken alleen praten over het weer als het mooi weer wordt vind ik. Want er is zo weinig van dat je jezelf anders een depressie aanpraat. De temperaturen zijn er zo laag.
Oja, vergeten dat zoef in Denemarken zit! Maar in Nederland vind ik het ook stom om over het weer te praten. "Lekker he, dat zonnetje?" Nee ik heb liever regen nou goed . Het is heel vaak vragen naar de bekende weg
Oud 21-06-2018, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Een goed collega praat niet over politiek en religie, maar soms zou t echt verdraaid fijn zijn om over iets anders dan eten, verjaardagen, bruiloften, dopen of een combinatie van bovenstaande te praten.
Ik heb collega's bij wie ik juist ontzettend mijn best doe om het alleen maar over dat soort dingen te laten gaan. Anders gaat het oneindig door over hun moeilijke relatie, hoor ik voor de twaalfde keer dat ze zwanger werd omdat ze niet wist dat je tijdens borstvoeding of word er gejankt omdat ze het zo zielig vinden dat ik vroeger gepest ben.
Oud 21-06-2018, 22:56
Verwijderd
En dat is nog best een uitdaging af en toe.
Oud 21-06-2018, 23:27
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Een goed collega praat niet over politiek en religie, maar soms zou t echt verdraaid fijn zijn om over iets anders dan eten, verjaardagen, bruiloften, dopen of een combinatie van bovenstaande te praten.
Word voetballiefhebber. Dan heb je altijd wat om over te praten bij de waterkoeler
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 22-06-2018, 13:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
2 mannen, 16 vrouwen voetbal is echt niet het gesprek van de dag bij de waterkoeler
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-06-2018, 15:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Bah, zo vermoeiend een project waar de hele week door alleen maar gezeik van komt, al bijna een jaar lang en waarschijnlijk nog tot na de kerst dat het zo blijft lopen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-06-2018, 16:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Word voetballiefhebber. Dan heb je altijd wat om over te praten bij de waterkoeler
Het WK helpt echt op stage
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 22-06-2018, 16:59
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Twee massive deliverable's de deur uit, w00p. Happy hour is begonnen op kantoor
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-06-2018, 03:36
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Bah, zo vermoeiend een project waar de hele week door alleen maar gezeik van komt, al bijna een jaar lang en waarschijnlijk nog tot na de kerst dat het zo blijft lopen
Heb je iig wat om je aan te ergeren.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Oud 30-06-2018, 08:04
Verwijderd
Waaaa ik heb een nieuwe job!

Totaal onverwacht werd ik maandag gebeld naar aanleiding van een brief die ik de week daarvoor schreef. Dinsdag kwam ik op gesprek. Dacht dat het superkut ging en heb nog huilend met m’n ouders die op vakantie zijn gebeld
En toen donderdag belde ze ineens dat ik de baan heb!!!!!! dus gisteren mijn ontslag ingediend in de winkel waar ik werk (superlieve reactie) en in augustus begin ik in Nederland een paar uur les te geven. Dan ga ik mijn spaarrekening aanbreken en daarnaast proberen mijn eigen werk zoveel mogelijk op poten te krijgen dat ik op een gegeven moment ook daar inkomsten van krijg. Waaaaaa dit is zo spannend en ik slaap al een week niet ofzo
Oud 30-06-2018, 09:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat tof Mieke! Waar in NL ga je lesgeven? /nieuwsgierig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 30-06-2018, 14:33
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Yes, de rapporten zijn zo goed als af! Nu nog werken richting de afscheidsavond (moet ik ook weer voor ieder kind een leuk, persoonlijk woordje verzinnen) en de musical en dan zit het schooljaar er bijna op!!!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 30-06-2018, 14:34
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
En Mieke, dat klinkt heel tof en fijn!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 30-06-2018, 22:42
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gefeliciteerd, Mieke!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 01-07-2018, 08:47
Verwijderd
Citaat:
En Mieke, dat klinkt heel tof en fijn!
Jaaa! En die mevrouw is zó lief. Ze vroeg of ik mijn diploma’s kon meebrengen en ik zei; ‘oei, die liggen ergens bij mijn ouders en die zijn op vakantie.’ ‘Is niet erg!’ Zei ze; ‘kan ook nog in augustus.’ ‘Fijn!’ Zei ik. ‘Haha, dan ben je bijna dertig en moet je nog aan je ouders vragen waar je spullen liggen...’ en toen moest zij hard lachen en antwoordde; ‘dat is toch heerlijk, zolang dat goed voelt!’

Heb er echt heel veel zin in!
Oud 01-07-2018, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd, Mieke!
Dankjewel Miekje! jij geeft biologie toch? Of doe je dat niet meer?
Oud 01-07-2018, 10:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Waaaa ik heb een nieuwe job!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-07-2018, 11:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dankjewel Miekje! jij geeft biologie toch? Of doe je dat niet meer?
Ja, klopt!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 05-07-2018, 15:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Voor totaal 4 dagen werk op je bureau krijgen van 4 mensen waar iedereen verwacht dat ik het morgen voor het einde van de dag af heb en geërgerd reageren als ik aangeef dat dat me niet gaat lukken

Het wordt tijd dat ik weer met maximaal 2 projecten tegelijk bezig ben in de voorbereiding in plaats van 4
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 05-07-2018, 16:30
Verwijderd
Het lijkt me ook dat je direct doorloopt naar je manager om dat soort dingen niet te pikken
Oud 05-07-2018, 17:10
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Echt een kutdag vandaag, begon met reanimatie, daarna sneltreinvaart visite lopen want iedereen moest snel naar de afdeling zodat geplande oks naar binnen konden, daarna knalde iedereen onderuit en had ik om half drie m'n eerste koffie/lunch moment van de dag :') nog maar zeven maanden en dan weer terug naar m'n eigen vakgebied
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 05-07-2018, 17:39
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik had een heerlijke dag vandaag! Voor de musical is alles klaar, mijn rapporten zijn geprint, morgen nog in de mappen stoppen, voorbereiding afscheidsavond en dan.... weekend!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 05-07-2018, 20:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het lijkt me ook dat je direct doorloopt naar je manager om dat soort dingen niet te pikken
Die is op vakantie
Probleem deels opgelost inmiddels gelukkig
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-07-2018, 16:48
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Weekend dat uurtje eerder overdragen op vrijdag bevalt me wel.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 06-07-2018, 16:52
Verwijderd
Voordeel van twee schermen: ééntje voor Frankrijk - Uruguay, de andere voor de diffchecker.. Nadeel is natuurlijk dat er niet één groot scherm is met voetbal MAAR JA HE.
Oud 06-07-2018, 17:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
twee schermen is sowieso het minimum
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-07-2018, 16:35
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Maandag eerste dag op nieuwe werk, ben eens benieuwd.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-07-2018, 22:27
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Maandag eerste dag op nieuwe werk, ben eens benieuwd.
Spannend! Zin in?

Morgen knallen van 7.30 u tot 23.00 u, maar dan is het hoogtepunt van de week geweest en kan ik rustig naar vrijdag toewerken, naar 5 WEKEN zomervakantie, Omg Omg Omg!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 10-07-2018, 08:04
Verwijderd
Hoe ging het Methuus?
Oud 10-07-2018, 08:26
Verwijderd
Ik heb me voor iets spannends opgegeven.. wil ik hier nog niet delen wat. Maar daarvoor heb ik ook mijn cv weer helemaal opgepoetst, en als ik daarmee klaar ben ben ik altijd mega trots op wat ik toch tot nu toe bereikt heb. Gek dat je die trots dan in het dagelijkse leven niet hebt. CV uitprinten en op de wc hangen?
Oud 10-07-2018, 08:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gisteren diploma van de meest zinvolle opleiding van mijn huidige functie opgehaald, heb na 2 jaar weer mijn weekenden helemaal voor mezelf
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 10-07-2018, 08:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb me voor iets spannends opgegeven.. wil ik hier nog niet delen wat. Maar daarvoor heb ik ook mijn cv weer helemaal opgepoetst, en als ik daarmee klaar ben ben ik altijd mega trots op wat ik toch tot nu toe bereikt heb. Gek dat je die trots dan in het dagelijkse leven niet hebt. CV uitprinten en op de wc hangen?
Haha Ik ben eigenlijk altijd trotser op de dingen die ik bereikt heb niet niet op m'n CV genoemd worden, maar daar moet ik ook net zo goed af en toe even aan herinnerd worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-07-2018, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Haha Ik ben eigenlijk altijd trotser op de dingen die ik bereikt heb niet niet op m'n CV genoemd worden, maar daar moet ik ook net zo goed af en toe even aan herinnerd worden.
Waarom noem je die niet op je cv dan? Dat mag toch best wat breder zijn dan werkervaring en opleidingen? Ik zou er in ieder geval in een brief naar verwijzen, als het voor jou belangrijk is, is het dat voor een werkgever waarschijnlijk ook.

Tenzij je trots bent dat je de 20 grootste hunks van school gescoord hebt o f zo
Oud 10-07-2018, 09:53
Verwijderd
Evidence verzamelen.. /sigh.
Oud 10-07-2018, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Waarom noem je die niet op je cv dan? Dat mag toch best wat breder zijn dan werkervaring en opleidingen? Ik zou er in ieder geval in een brief naar verwijzen, als het voor jou belangrijk is, is het dat voor een werkgever waarschijnlijk ook.

Tenzij je trots bent dat je de 20 grootste hunks van school gescoord hebt o f zo
"Een van de ervaringen die me het meest gevormd heeft, is de zomervakantie van 2009. Na een heerlijke one night stand met de hunk van het animatieteam op de camping, bleek ik schaamluis te hebben. In een vreemde Spaanse apotheek waar geen Engels werd gesproken heb ik toen met handen en voeten uit kunnen leggen wat mijn probleem was. Een grote uitdaging, maar het bloed, zweet en tranen bereikte ik uiteindelijk toch mijn doel. Het heeft me laten zien hoe belangrijk, maar ook hoe groot, mijn doorzettingsvermogen is."
Oud 10-07-2018, 10:10
Verwijderd
Citaat:
"Een van de ervaringen die me het meest gevormd heeft, is de zomervakantie van 2009. Na een heerlijke one night stand met de hunk van het animatieteam op de camping, bleek ik schaamluis te hebben. In een vreemde Spaanse apotheek waar geen Engels werd gesproken heb ik toen met handen en voeten uit kunnen leggen wat mijn probleem was. Een grote uitdaging, maar het bloed, zweet en tranen bereikte ik uiteindelijk toch mijn doel. Het heeft me laten zien hoe belangrijk, maar ook hoe groot, mijn doorzettingsvermogen is."


"In uw vacature vroeg u om een pro-actieve goalgetter die deliverables binnen de doorlooptijd met een hands-on mentaliteit binnenkopt. Ik herken mijzelf hier erg in; in mei 2006 heb ik het volledige meisjes A1-team van hockeyclub Schaerweijde* doorgesmeerd, inclusief begeleidingsstaf. Ik wil in dit kader als typisch voorbeeld van mijn pro-actieve doorzettingsvermogen benoemen dat enkele dames en één van de trainers niet van mijn avances gediend waren, maar dat ik ondanks contactverbod en gevangenisstraf ik toch het gehele team doormidden gezaagd heb."

*Schaerweijde is overigens echt een hockeyclub, in Zeist geloof ik.
Oud 10-07-2018, 10:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom noem je die niet op je cv dan? Dat mag toch best wat breder zijn dan werkervaring en opleidingen? Ik zou er in ieder geval in een brief naar verwijzen, als het voor jou belangrijk is, is het dat voor een werkgever waarschijnlijk ook.

Tenzij je trots bent dat je de 20 grootste hunks van school gescoord hebt o f zo
Het zijn meer de dingen van thuis, wat ik allemaal geregeld heb toen m'n moeder overleden was en alle shit rondom verbouwen, dealen met oma, een autistische pa die niet de makkelijkste is om dat soort dingen mee te organiseren (het feit dat jij zijn geliefde modelspoor-collectie moet inpakken voor de verhuizing omdat hij het niet kan overzien zegt wel genoeg denk ik ) Ik heb tussen m'n 18e en 22e heel wat levenservaring opgedaan, maar dat zet je niet echt op je CV ofzo

In een gesprek komt het wel soms ter sprake, omdat met bijvoorbeeld vraagt of ik nog bij m'n ouders woon of omdat ik wil verklaren waarom ik zo lang over m'n bachelor heb gedaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-07-2018, 10:31
Verwijderd
Citaat:


"In uw vacature vroeg u om een pro-actieve goalgetter die deliverables binnen de doorlooptijd met een hands-on mentaliteit binnenkopt. Ik herken mijzelf hier erg in; in mei 2006 heb ik het volledige meisjes A1-team van hockeyclub Schaerweijde* doorgesmeerd, inclusief begeleidingsstaf. Ik wil in dit kader als typisch voorbeeld van mijn pro-actieve doorzettingsvermogen benoemen dat enkele dames en één van de trainers niet van mijn avances gediend waren, maar dat ik ondanks contactverbod en gevangenisstraf ik toch het gehele team doormidden gezaagd heb."

*Schaerweijde is overigens echt een hockeyclub, in Zeist geloof ik.
Shit ertur, wil je met me trouwen?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.