Oud 08-02-2005, 16:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
overtuigende preken van moslim(a)s onder ons gezocht!

uberactieve christenen, helaas veel te veel. gedreven boeddhisten, happy wiccasletjes vinden we ook op de hoek van de straat. maar van die geestdriftige moslims kom ik niet vaak tegen.

en dus zou ik graag willen weten wat allah eigenlijk betekent in het leven van de gewone man.

wat heb je aan jouw god?
wat doe je ermee?
wat voor relatie heb je met hem?
in tijden van actie zijn wij moslim, wordt het niet meer een nationaliteit als een geloof?
of hebben wij in ons dagelijks leven ook nog wat met allah?

waar baseer je het op dat je een ware gelovige bent?
alleen omdat je wat regels naleeft, of ook echt op je verhouding?

wat bid je eigenlijk tot allah?

of blijft de islam voor jou alleen een stelsel van levenswijze en een sussing van je geweten?

heeft de koran nog een andere boodschap dan de verdoeming van de ongelovigen?

etc.

brand los!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 17:33
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
idd wil ik ook wel eens weten, en geen off-topic gezeur alsjeblieft.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
overtuigende preken van moslim(a)s onder ons gezocht!

uberactieve christenen, helaas veel te veel. gedreven boeddhisten, happy wiccasletjes vinden we ook op de hoek van de straat. maar van die geestdriftige moslims kom ik niet vaak tegen.
Lekker respectvol

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
en dus zou ik graag willen weten wat allah eigenlijk betekent in het leven van de gewone man.
Vrouw niet?

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
wat heb je aan jouw god?
wat doe je ermee?
wat voor relatie heb je met hem?
in tijden van actie zijn wij moslim, wordt het niet meer een nationaliteit als een geloof?
of hebben wij in ons dagelijks leven ook nog wat met allah?
- Je kan eerder stellen, wat heb je niet aan God? Het biedt je houvast en zekerheid. Hij zorgt ervoor dat je een doel hebt om naar te leven. En het biedt antwoord op al mijn vragen wat betreft het leven.

- Ik aanbid hem, en wil zoveel mogelijk Zijn regels navolgen.

- God-mens relatie

- Geen nationaliteit, maar eenheid.

- Islam zorgt ervoor dat je ziel, geest en lichaam in perfecte balans zijn met elkaar. Het biedt je innerlijke rust, Zekerheid. En een doel in je leven. in moeilijke tijden is het een houvast.

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
waar baseer je het op dat je een ware gelovige bent?
alleen omdat je wat regels naleeft, of ook echt op je verhouding?

wat bid je eigenlijk tot allah?

of blijft de islam voor jou alleen een stelsel van levenswijze en een sussing van je geweten?

heeft de koran nog een andere boodschap dan de verdoeming van de ongelovigen?
- Dat weet ik niet, dat beslist alleen God.

- Ik bid om vergeving, niet alleen voor mij maar voor al mijn geliefden. Ik aanbid hem uit dankbaarheid.

- Heb je überhaupt de koran gelezen? Laten we ervan uitgaan dat God rechtvaardig is, en uiteindelijk iedereen eerlijk berecht wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:50
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 17:38 :
- Islam zorgt ervoor dat je ziel, geest en lichaam in perfecte balans zijn met elkaar. Het biedt je innerlijke rust, Zekerheid. En een doel in je leven. in moeilijke tijden is het een houvast.
hoe ervaar je dat in moeilijke tijden? dat hij iets voor je doet of je leven bestuurt? heeft hij sowieso je leven al vastgelegd? denk je dat hij je helpt als je tot hem bid?
geeft hij je ook liefde? hou je van hem?
heb je dan een echte vriend-relatie?

Citaat:
- Ik bid om vergeving, niet alleen voor mij maar voor al mijn geliefden. Ik aanbid hem uit dankbaarheid.
dan ben ik best benieuwd waar je dankbaar voor bent.

Citaat:
- Heb je überhaupt de koran gelezen? Laten we ervan uitgaan dat God rechtvaardig is, en uiteindelijk iedereen eerlijk berecht wordt.
alles wat ik las kwam daarop neer. mss las ik dan de verkeerde delen, daar niet van hoor. maar hoeveel het er sowieso in stond, en de islam maakt sowieso geen positieve indruk op me.
maar dat maakte je mss al op.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:55
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 17:50 :
hoe ervaar je dat in moeilijke tijden? dat hij iets voor je doet of je leven bestuurt? heeft hij sowieso je leven al vastgelegd? denk je dat hij je helpt als je tot hem bid?
geeft hij je ook liefde? hou je van hem?
heb je dan een echte vriend-relatie?
Hoe meer je lijdt en geduld hebt. Hoe meer je beloond wordt in het hiernamaals

Mijn leven staat vast gesteld, maar dat weetk niet alleen Hij.

Natuurlijk houd ik van Hem. In een haddieth staat dat God 20 keer meer van ons houdt en om ons geeft, als een vrouw van haar pasgeboren kind (ik weet niet zeker over het getal 20, maar iig tig keer).

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
dan ben ik best benieuwd waar je dankbaar voor bent.
Het leven.

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
alles wat ik las kwam daarop neer. mss las ik dan de verkeerde delen, daar niet van hoor. maar hoeveel het er sowieso in stond, en de islam maakt sowieso geen positieve indruk op me.
maar dat maakte je mss al op.
109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Nee, sinds het Iran topic volgens mij
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:30
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 17:55 :
Hoe meer je lijdt en geduld hebt. Hoe meer je beloond wordt in het hiernamaals
ah, handig. dan zou ik ook maar een goed leven leiden.

Citaat:
Mijn leven staat vast gesteld, maar dat weetk niet alleen Hij.
dus allah weet ook wanneer jij dood gaat? alles, tot in de kleinste details?

Citaat:
Het leven.
lijkt me nou niet iets om per definitie dankbaar voor te zijn, maar dat is mss persoonlijk.

Citaat:
109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Nee, sinds het Iran topic volgens mij
juist. dat is niet het enige.
ik heb heel wat soerah's door gelezen (en het irantopic niet), maar het viel me zo ontzettend op. heeft allah niet iets anders te doen als dat straffen, als hij toch genadig is. of is hij alleen genadig voor z'n eigen aanbidders?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:30
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
overtuigende preken van moslim(a)s onder ons gezocht!

uberactieve christenen, helaas veel te veel. gedreven boeddhisten, happy wiccasletjes vinden we ook op de hoek van de straat. maar van die geestdriftige moslims kom ik niet vaak tegen.
waarschijnlijk ligt dat meer aan jou dan aan een gebrek aan geestdriftige moslimas. ik kom ze namelijk wel tegen
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 08-02-2005 @ 18:30 :
waarschijnlijk ligt dat meer aan jou dan aan een gebrek aan geestdriftige moslimas. ik kom ze namelijk wel tegen
dat zou zeker kunnen. en ik kom ze hier mss ook wel tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:36
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:30 :
ah, handig. dan zou ik ook maar een goed leven leiden.
Uiteraard.

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:30 :
dus allah weet ook wanneer jij dood gaat? alles, tot in de kleinste details?
Natuurlijk.

l
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:30 :
ijkt me nou niet iets om per definitie dankbaar voor te zijn, maar dat is mss persoonlijk.
Alleen maar te denken wat je allemaal hebt (gezondheid, goed leven, genoeg eten, gezond stel hersenen), en dat het altijd veel slechter kon zijn

Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:30 :
juist. dat is niet het enige.
ik heb heel wat soerah's door gelezen (en het irantopic niet), maar het viel me zo ontzettend op. heeft allah niet iets anders te doen als dat straffen, als hij toch genadig is. of is hij alleen genadig voor z'n eigen aanbidders?
Uhm, op dat punt zijn veel religies toch hetzelfde?

Hij beloont mensen die het verdienen en straft mensen die het niet verdienen. Naja ik bepaal niet wie het wel of niet verdient. Ik doe mijn best, en wat jij doet, naja je weet wat de koran zegt:

'Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:41
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 18:36 :
Uhm, op dat punt zijn veel religies toch hetzelfde?

Hij beloont mensen die het verdienen en straft mensen die het niet verdienen. Naja ik bepaal niet wie het wel of niet verdient. Ik doe mijn best, en wat jij doet, naja je weet wat de koran zegt:

'Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
ja, mss wel.
wanneer verdien je iets dan? als je de wetten volgt, of als je van allah houd zeg maar. wanneer kom je in jouw hemel, als je de wetten volgt, of als je een waar geloof hebt.

en over die zondes, allah vergeeft alles maar? wanneer vergeeft hij en wat?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:41 :
ja, mss wel.
wanneer verdien je iets dan? als je de wetten volgt, of als je van allah houd zeg maar. wanneer kom je in jouw hemel, als je de wetten volgt, of als je een waar geloof hebt.

en over die zondes, allah vergeeft alles maar? wanneer vergeeft hij en wat?
Waar geloof gaat gepaard met zijn wetten volgen. Dus niet of dit of dat.

Alleen Allah bepaald of zondes worden vergeven of niet. Ook moslims moeten boeten voor hun zondes. Dus ik als moslim heb geen zekerheid over hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:50
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 18:44 :
Waar geloof gaat gepaard met zijn wetten volgen. Dus niet of dit of dat.

Alleen Allah bepaald of zondes worden vergeven of niet. Ook moslims moeten boeten voor hun zondes. Dus ik als moslim heb geen zekerheid over hoe en wat.
allah bepaald wel veel zeg.

en elke niet vergeven zonde? hoe bedoel je, boeten?
is er ook nog een kwestie van rangen in de hemel bijvoorbeeld? en stel dat allah een zonde niet vergeeft, kom je dan ook de hemel niet meer in?

stel ik houd vele regels, leid een goed leven, maar geloof in een andere god. wat gebeurt er dan met mij? wanneer geloof je trouwens in allah, als je hem zijn naam geeft?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:50 :
allah bepaald wel veel zeg.

en elke niet vergeven zonde? hoe bedoel je, boeten?
is er ook nog een kwestie van rangen in de hemel bijvoorbeeld? en stel dat allah een zonde niet vergeeft, kom je dan ook de hemel niet meer in?

stel ik houd vele regels, leid een goed leven, maar geloof in een andere god. wat gebeurt er dan met mij? wanneer geloof je trouwens in allah, als je hem zijn naam geeft?
wel duh.

Ja boeten. Ja er zijn rangen. Uiteindelijk worden alle zondes vergeeft. (behalve van de niet-gelovigen, dus bekeer je snel )

Andere god? wat bedoel je daarmee. Er is 1 God. en als jij hem God noemt en ik Allah, whats the difference? Dit geeft ook een antwoord op je andere vraag btw.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:59
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 18:53 :
Andere god? wat bedoel je daarmee. Er is 1 God. en als jij hem God noemt en ik Allah, whats the difference? Dit geeft ook een antwoord op je andere vraag btw.
wanneer weet ik dat ik de goede god dien dan?

hoe geloof jij trouwens dat het einde van de wereld komt?

als ik dood ga, lig ik dan hetzelfde moment in de hel?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 18:59 :
wanneer weet ik dat ik de goede god dien dan?

hoe geloof jij trouwens dat het einde van de wereld komt?

als ik dood ga, lig ik dan hetzelfde moment in de hel?
\

Hoeveel Goden ken jij?

judgement day.

je wacht op je 'rechtzaak' maar je hebt wel een glimp van je eindbestemming ja.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 17:55 :
Hoe meer je lijdt en geduld hebt. Hoe meer je beloond wordt in het hiernamaals
Tof Vrouwen worden meer beloond dan mannen in het hiernamaals
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 19:01 :
\

Hoeveel Goden ken jij?

judgement day.

je wacht op je 'rechtzaak' maar je hebt wel een glimp van je eindbestemming ja.
1.
dus ik lig niet gelijk in de hel? er komt een zeker moment waarop iedereen tegelijk berecht word en daarna pas naar zijn eindbestemming verhuisd?

is trouwens het scheppingsverhaal gelijk aan die van het christelijke scheppingsverhaal?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:28
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 19:04 :
1.
dus ik lig niet gelijk in de hel? er komt een zeker moment waarop iedereen tegelijk berecht word en daarna pas naar zijn eindbestemming verhuisd?

is trouwens het scheppingsverhaal gelijk aan die van het christelijke scheppingsverhaal?
ik ook. Dus waarom zou er gewoon geen 1 God kunnen zijn?

Ja.

Uhm, niet helemaal. Wij geloven niet dat de aarde 6000 jaar oud is bv. Wij geloven ook niet dat Eva Adam heeft meegetrokken in hun zonde.

Verder hebben we gezamelijke profeten als het christendom. Alleen wij geloven niet dat Jezus de zoon van God is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2005, 19:31
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 19:04 :
1.
dus ik lig niet gelijk in de hel? er komt een zeker moment waarop iedereen tegelijk berecht word en daarna pas naar zijn eindbestemming verhuisd?
Jij bent Christen geloof ik? In de Kuran staat hete volgende:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-02-2005 @ 19:31 :
Jij bent Christen geloof ik? In de Kuran staat hete volgende:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
uh, dit geld voor de christenen, voor de profeet Mohammed heb ik me laten wijsmaken...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 19:33 :
uh, dit geld voor de christenen, voor de profeet Mohammed heb ik me laten wijsmaken...
Daar kunnen wij dus niet over oordelen ik vraag me dan ook af waarop die persoon die jou dat heeft verteld zich baseerd.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 19:33 :
uh, dit geld voor de christenen, voor de profeet Mohammed heb ik me laten wijsmaken...
Klopt.

Het geldt ook voor Joden en Christenen die nooit van de Islam hebben gehoord en desondanks goed hebben geleefd.

Maar voor Christenen en Joden die de mogelijkheid hebben/hadden om zich te laten overtuigen van de Koran en Sunnah geldt dit uiteraard niet.
Let op: Allah (swt) heeft de Koran als Laatste Boek gestuurd en Mohammed (saws) als Laatste profeet. Wie niet in de Koran (of Sunnah) gelooft, kan zichzelf geen moslim noemen. En Allah (swt) heeft ons laten weten dat Joden en Christenen van na Mohammed(saws)'s tijd dwalenden zijn.


En Allah (swt) weet het Allerbeste (Wa Allahoe Alem)

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:40
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-02-2005 @ 19:46 :
Daar kunnen wij dus niet over oordelen ik vraag me dan ook af waarop die persoon die jou dat heeft verteld zich baseerd.
koran is allahs woord. Als je als christen of jood met de koran in aanraking ben gekomen en je verwerpt dat, verwerp je allahs woord, en maakt jou een ongelovig.

Verder gelovigen christenen in een drie-heid. Ze aanbidden naast God ook Jezus en de heilige geest.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 08-02-2005 @ 21:30 :
Klopt.

Het geldt ook voor Joden en Christenen die nooit van de Islam hebben gehoord en desondanks goed hebben geleefd.

Maar voor Christenen en Joden die de mogelijkheid hebben/hadden om zich te laten overtuigen van de Koran en Sunnah geldt dit uiteraard niet.
Let op: Allah (swt) heeft de Koran als Laatste Boek gestuurd en Mohammed (saws) als Laatste profeet. Wie niet in de Koran (of Sunnah) gelooft, kan zichzelf geen moslim noemen. En Allah (swt) heeft ons laten weten dat Joden en Christenen van na Mohammed(saws)'s tijd dwalenden zijn.


En Allah (swt) weet het Allerbeste (Wa Allahoe Alem)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 08-02-2005 @ 22:19 :
Wat valt er te lachen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 23:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 08-02-2005 @ 22:57 :
Wat valt er te lachen?
de cirkelredenering dat je het enige ware geloof hebt aangezien god wijs zou zijn komt nogal komisch over als die dwalenden dezelfde god aanbidden en precies hetzelfde beweren.

Als er geen identiteitskwestie aan verbonden is komt het gekibbel tussen jodendom, christendom en islam over wie nu de ware is een beetje over als een welles-nietes discussie over niks.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-02-2005 @ 23:25 :
de cirkelredenering dat je het enige ware geloof hebt aangezien god wijs zou zijn komt nogal komisch over als die dwalenden dezelfde god aanbidden en precies hetzelfde beweren.
Dezelfde God, maar met niet dezelfde Boodschap. Twee zijn aangepast door mensen, de ander is gebleven zoals God het gestuurd heeft, en het zal nooit veranderd worden door mensen. Zij mogen van mij hetzelfde beweren, zij beleiden dan ook een ander godsdienst. Even voor de duidelijkheid, dit heeft met logica te maken. Voor ieder zijn/haar godsdienst. Alles is tussen jou en God, niemand die daar tussen staat.

Citaat:
T_ID schreef op 08-02-2005 @ 23:25 :

Als er geen identiteitskwestie aan verbonden is komt het gekibbel tussen jodendom, christendom en islam over wie nu de ware is een beetje over als een welles-nietes discussie over niks.
Natuurlijk ziet een ieder zijn/haar eigen godsdienst als enige Waarheid. Hoezo zou je er anders in geloven? Je oprechtheid moet 100% zijn. Niets minder.
En bovendien is er hier geen wellus-nietes discussie op gang gekomen. Trouwens zegt de topic titel wel genoeg: Islam

En het boeit me niets dat jij God ontkent. Je hebt (lijkt me wel zo verstandig) genoeg gelezen over verschillende godsdiensten om jouw conclusie te trekken. Voor de rest zal ik zeggen: Blijf lekker ongelovig. Blijf lekker dwalen . Ik weet dat niemand tot je door zal kunnen dringen. Ben ik ook niet van plan. Maar kom niet interessant doen als je onwetend bent.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 00:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dan wissen we het misverstand toch? (zie vorige twee posts )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 00:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2005 @ 00:39 :
Dan wissen we het misverstand toch? (zie vorige twee posts )
Gebeurd
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 21:40 :
koran is allahs woord. Als je als christen of jood met de koran in aanraking ben gekomen en je verwerpt dat, verwerp je allahs woord, en maakt jou een ongelovig.
³
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 07:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-02-2005 @ 01:26 :
³
Wat valt daar nou aan te rologen? Vanuit Moslimperspectief klopt het.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 08:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-02-2005 @ 01:26 :
³
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-02-2005 @ 07:43 :
Wat valt daar nou aan te rologen? Vanuit Moslimperspectief klopt het.
Het is gewoon een redenering van het type 'als je dit niet accepteert ben je ongelovig en dus stom' en daar hou ik niet van.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-02-2005 @ 12:50 :
Het is gewoon een redenering van het type 'als je dit niet accepteert ben je ongelovig en dus stom' en daar hou ik niet van.
ik wel.

@nanahara, 3eenheid wil zeggen -voor mij- dat er 1 god is, met verschillende kanten.

en hoe is de zonde dan ontstaan? en wie is de duivel eigenlijk, hoe ontstond hij en wie zal hij worden?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2005 @ 13:26 :
ik wel.

@nanahara, 3eenheid wil zeggen -voor mij- dat er 1 god is, met verschillende kanten.

en hoe is de zonde dan ontstaan? en wie is de duivel eigenlijk, hoe ontstond hij en wie zal hij worden?
Jezus = God = Heilige geest?

Er was zegmaar een soort van 'hoofdduivel' die iblis heet (ik heb geen idee wat zijn christelijke naam is, zal vast bestaan btw), en die weigerde Adam te gehoorzamen, ookal gebood God hem dat. Hij vond zichzelf superieur aan Adam, omdat hij van vuur was gemaakt, en adam 'maar'van aarde. En hij beloofde God dat hij tot judgement day mensen zou proberen te verleiden om het ongeloof in te gaan. verder zijn er dus duivels, en ook duivels kunnen moslim worden (dit weet ik niet zeker, tis mij geleerd). God geeft duivels geschapen, zodat zij het een beetje 'moeilijk' voor ons maken op het goede pad te blijven. Alle het slechte komt van de duivel. Duivels zijn door God gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:38
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 13:33 :
Jezus = God = Heilige geest?
god bevat --> 1. vader / 2. zoon / 3. heilige geest
je moet het als eenheid zijn, als 1 god, bestaande uit 3 personen, dwz hebbende 3 kanten - vader, zoon, hg.

Citaat:
Alle het slechte komt van de duivel. Duivels zijn door God gemaakt.
het slechte komt dus uit jouw god. dus jouw zonde komen regelrecht uit allah. want, god --> duivel --> zonde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2005, 13:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2005 @ 13:38 :
god bevat --> 1. vader / 2. zoon / 3. heilige geest
je moet het als eenheid zijn, als 1 god, bestaande uit 3 personen, dwz hebbende 3 kanten - vader, zoon, hg.


het slechte komt dus uit jouw god. dus jouw zonde komen regelrecht uit allah. want, god --> duivel --> zonde.
Christenen geloven toch dat iedereen de kinderen zijn van God. Waarom nemen jullie het wel letterlijk aan dat jezus de zoon van God is?

Nope.

God maakt duivels, engelen en djiens.

djiens - > leven om mensen heen
duivels - > laten je zondigen, en voeren enkel hun functie uit. Zonder hen was het leven veel te makkelijk en zou iedereen wel in de hemel komen.
engelen -> beschermen je van het kwaad, en voeren ook enkel hun functie uit.

Hij geeft je een keuze, en als jij naar de duivel wilt luisteren, is dat jou keuze.

Hoe zien christenen dit eigk?

Je zou het zo btw altijd zo kunnen redeneren. Mensen maken bv zondes. Mensen zijn door God gemaakt, en dan komen zondes dus van God?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 13:44 :
Christenen geloven toch dat iedereen de kinderen zijn van God. Waarom nemen jullie het wel letterlijk aan dat jezus de zoon van God is?

Nope.

God maakt duivels, engelen en djiens.

djiens - > leven om mensen heen
duivels - > laten je zondigen, en voeren enkel hun functie uit. Zonder hen was het leven veel te makkelijk en zou iedereen wel in de hemel komen.
engelen -> beschermen je van het kwaad, en voeren ook enkel hun functie uit.

Hij geeft je een keuze, en als jij naar de duivel wilt luisteren, is dat jou keuze.

Hoe zien christenen dit eigk?

Je zou het zo btw altijd zo kunnen redeneren. Mensen maken bv zondes. Mensen zijn door God gemaakt, en dan komen zondes dus van God?
mijn punt is hier dat het slechte uit god voortkomt. en dat kan voor mij niet.

het hele leven is dus een proef, als ik het goed begrijp.

ik geloof niet dat iedereen een kind van god is, sterker nog, iedereen is een kind van de duivel.

wat is letterlijk aannemen dat jezus de zoon van god is? dat is ook beeldspraak, want god de vader kan natuurlijk nooit een natuurlijke zoon hebben. maar die kanten -of hoe ik het ook moet noemen- staan in de vader-zoon-verhouding.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:57
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2005 @ 13:52 :
mijn punt is hier dat het slechte uit god voortkomt. en dat kan voor mij niet.

het hele leven is dus een proef, als ik het goed begrijp.

ik geloof niet dat iedereen een kind van god is, sterker nog, iedereen is een kind van de duivel.

wat is letterlijk aannemen dat jezus de zoon van god is? dat is ook beeldspraak, want god de vader kan natuurlijk nooit een natuurlijke zoon hebben. maar die kanten -of hoe ik het ook moet noemen- staan in de vader-zoon-verhouding.
Alles komt voort uit God, het is maar waar jij voor kiest. God raadt jou aan dat je voor het goede kiest, doe je dat niet, naja even goeden vrienden, maar je moet dan wel de consequenties accepteren.

Als je gelooft dat God de duivel niet heeft geschapen, wie heeft dan wel gedaan? Als duivels ongewild zijn, waarom vernietigd God hun gewoon niet?

ja het leven is voor elke mens een proef, islamitisch gezien.

Verklaar eens?

Is het voor christen zo moeilijk te geloven dat Jezus ook maar een mens was, die met een goed boodschap kwam?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 08-02-2005 @ 21:40 :
koran is allahs woord. Als je als christen of jood met de koran in aanraking ben gekomen en je verwerpt dat, verwerp je allahs woord, en maakt jou een ongelovig.
waarom wordt er dan wel in de Koran onderscheid gemaakt tussen de mensen van het Boek (joden en christenen) en ongelovigen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:02
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 13:57 :
Alles komt voort uit God, het is maar waar jij voor kiest. God raadt jou aan dat je voor het goede kiest, doe je dat niet, naja even goeden vrienden, maar je moet dan wel de consequenties accepteren.

Als je gelooft dat God de duivel niet heeft geschapen, wie heeft dan wel gedaan? Als duivels ongewild zijn, waarom vernietigd God hun gewoon niet?

ja het leven is voor elke mens een proef, islamitisch gezien.

Verklaar eens?

Is het voor christen zo moeilijk te geloven dat Jezus ook maar een mens was, die met een goed boodschap kwam?
god kan dus niet goed zijn.

waarom? moet je niet bij mij zijn. in zekere zin zal hij er toch ook een bedoeling meehebben.

en wat te denken van mohammed?
jezus is god. hij was er -altijd al-, hij kwam op de aarde zodat iedereen de hemel kon bereiken en om de toorn van zijn vader te dragen-, hij ging -naar de hemel-, en wacht daar nu -als god- tot de laatste dag en op al zijn gelovigen. god was dus op de aarde, en niet een zoon ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-02-2005 @ 07:43 :
Wat valt daar nou aan te rologen? Vanuit Moslimperspectief klopt het.
Klopt, en de rest van de wereld neemt er aanstoot aan.

Vandaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:09
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-02-2005 @ 14:00 :
waarom wordt er dan wel in de Koran onderscheid gemaakt tussen de mensen van het Boek (joden en christenen) en ongelovigen?
Oorspronkelijk waren de joden en christenen ook 'moslim'. En een aantal versen gaan over hun. Er zijn tal van versen te vinden, waarin de koran zegt dat God geen deelgenoten kent (zoals de christenen en sommige joden wel doen).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:10
Verwijderd
Vanuit elk geloofsperspectief is het bestaan van een god 'waar' of 'bewezen', maar dat wil nog niet zeggen dat het niet een vette roloog waard is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:13
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2005 @ 14:02 :
god kan dus niet goed zijn.

waarom? moet je niet bij mij zijn. in zekere zin zal hij er toch ook een bedoeling meehebben.

en wat te denken van mohammed?
jezus is god. hij was er -altijd al-, hij kwam op de aarde zodat iedereen de hemel kon bereiken en om de toorn van zijn vader te dragen-, hij ging -naar de hemel-, en wacht daar nu -als god- tot de laatste dag en op al zijn gelovigen. god was dus op de aarde, en niet een zoon ofzo.
God is goed, de mens soms niet. Om God overal maar de schuld van te geven, is zinloos.

Het lijkt mij logisch, dat ze gemaakt zijn om het ons 'moeilijker' te maken, anders wa shet leven veel te makkelijk

Ik geloof niet dat jezus God is, maar gewoon mens. Net zoals ik geloof dat onze profeet Mohammed gewoon een mens was. jezus de timmerman, en mohammed de schapenherder. Uit ons midden is er een boodschapper gekomen, om ons te bekeren. Wij geloven dat jezus niet gekruisigd was, maar direct was opgenomen in de hemel, en dat hij op judgement day terug komt om tegen de anti christ te vechten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 14:09 :
Oorspronkelijk waren de joden en christenen ook 'moslim'. En een aantal versen gaan over hun. Er zijn tal van versen te vinden, waarin de koran zegt dat God geen deelgenoten kent (zoals de christenen en sommige joden wel doen).
ja, m'n moeder. ik vind het altijd zo arrogant van moslims om dat te beweren.

het waren de joden, waar wij als nieuwe, vreemde sektes uit voortkwamen. en wij hebben gewoon de oude religie overgenomen en naar onze hand gezet.

en ik denk dat god absoluut geen deelgenoten kent. het kader is sowieso al absurd klein. voor mij.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:31
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2005 @ 14:26 :
ja, m'n moeder. ik vind het altijd zo arrogant van moslims om dat te beweren.

het waren de joden, waar wij als nieuwe, vreemde sektes uit voortkwamen. en wij hebben gewoon de oude religie overgenomen en naar onze hand gezet.

en ik denk dat god absoluut geen deelgenoten kent. het kader is sowieso al absurd klein. voor mij.
waarom zouden wij anders moslim zijn? Konden we voor hetzelfde geld het (veel mildere) christendom kiezen.

en voor de joden was er geen religie van god?

Welke religie hang jij btw aan? Ik dacht altijd christendom..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:45
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 14:31 :
waarom zouden wij anders moslim zijn? Konden we voor hetzelfde geld het (veel mildere) christendom kiezen.
ik zie dat als erkennen van de feiten. wanneer is de koran geschreven? juist. de basis is overgenomen van het jodendom. maar wat je verder geloofd, moet je natuurlijk zelf weten.

Citaat:
en voor de joden was er geen religie van god?
hoe bedoel je dat nou weer.

Citaat:
Welke religie hang jij btw aan? Ik dacht altijd christendom..
dat heb je redelijk goed gedacht. waarom?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:57
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2005 @ 14:45 :
ik zie dat als erkennen van de feiten. wanneer is de koran geschreven? juist. de basis is overgenomen van het jodendom. maar wat je verder geloofd, moet je natuurlijk zelf weten.


hoe bedoel je dat nou weer.


dat heb je redelijk goed gedacht. waarom?
Oorspronkelijk was de thora ook heilig, koran verkondigd dezelfde boodschap als de thora. Maar dat mensen de thora als basis hadden genomen voor het schrijven van de 'koran' Geloof ik niet.

Nou voor dat mozes kwam, waren erook tal ben profeten en gelovigen geweest.

hadk volgens mij eens gelezen, maar ik vertrouw mezeelf heel vaak niet, dus ik twijfelde
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:47
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 13:57 :
Alles komt voort uit God, het is maar waar jij voor kiest. God raadt jou aan dat je voor het goede kiest, doe je dat niet, naja even goeden vrienden, maar je moet dan wel de consequenties accepteren.

Als je gelooft dat God de duivel niet heeft geschapen, wie heeft dan wel gedaan? Als duivels ongewild zijn, waarom vernietigd God hun gewoon niet?

ja het leven is voor elke mens een proef, islamitisch gezien.

Verklaar eens?

Is het voor christen zo moeilijk te geloven dat Jezus ook maar een mens was, die met een goed boodschap kwam?
Waarom doen jullie eigenlijk niet aan evangelisatie oid. Willen jullie niet dat de 'liefde' van allah andere mensen ook bereikt?

De duivel is volgens ons een gevallen engel. Hij was een van de mooiste en machtigste engelen en werd jaloers ofzo en heeft toen iets gedaan waardoor hij door God uit de hemel werd gezet. Als je uit zo'n fantastische plaats word gezet word je denk ik wel boos en dat werd de duivel ook en hij begon God zoveel mogelijk tegen te werken. Ik weet niet waarom God de duivel niet vernietigt, dat staat niet in de Bijbel.

ik snap niet hoe zwart wit erbij komt dat iedereen een kind van de duivel is.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een stukje waarheid over de Islam
Kaka8
4 23-01-2011 11:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Stemmingmakerij over islam onverantwoord'
Verwijderd
159 27-04-2006 01:16
Levensbeschouwing & Filosofie [Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam.
Hydrogen
1 25-09-2005 15:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten?
Gatara
463 29-01-2005 14:56
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 23:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.