Oud 07-05-2009, 22:54
Verwijderd
Hoi,

Ik zit met wat problemen, ik zal het hier gaan plaatsen. Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat ik advies kan krijgen, en wat jullie ervan vinden.

Het begint zo:

Ik zit de afgelopen maanden met heel veel dingen. Dit had ik eerlijk aan school verteld, en die hebben mij aangemeld bij bureau jeugdzorg. Ik woon momenteel op mezelf in een andere stad dus mijn ouders en zussen zie ik zowieso amper. Ook vertel ik hun niet over mijn problemen omdat ze het simpelweg gewoon niet kunnen begrijpen.

Ik heb nogal stemmingswisselingen namelijk, en huilbuien, en ik zit erg met mezelf, en zonder me af van mensen en vrienden omdat ik het gewoon niet aankan. Bureau jeugdzorg heeft mij ondervraagt en ik ben meteen verwezen naar de GGZ en ze gaven mij voorrang omdat ze zorgen maakten om mij. Nou ben ik bij de GGZ geweest, en het blijkt dat ik borderline heb. Ik herken me hierin ook veel.

Ik heb namelijk deze dingen:

- stemmingswisselingen
- moeilijk alleen kunnen zijn
- woede uitbarstingen
- dreigen met zelfdoding, alsmede zelfverwonding, , eetstoornissen, koopverslaving, - psychotische verschijnselen.
- angst, soms door agressie bedekt
- eenzaamheid, zelfs in gezelschap
- leegte, niet weten wat je wilt, voelt of vindt
- een kloof tussen gevoel en verstand
-overspoeld raken door heftige emoties, waar je niets mee kan en die moeilijk te verdragen zijn
- relaties niet kunnen aangaan en/of kunnen volhouden, ook met betrekking tot werk
- periodes van depressie, enorme spanning en weinig gevoel van eigenwaarde.

Nou hebben wat vrienden mij hierin gesteund, vooral 2. Eentje is gewoon een vriend van mij die ik al 3 jaar lang ken en mij in alles helpt en alles voor me doet. De ander ken ik anderhalf jaar, heb hem tijdens het uitgaan ontmoet, en hij had heel veel gevoelens voor me, maar het was niet wederzijds.

De laatste heeft me vooral heel erg gesteund, en is vaak bij mij langsgekomen en heeft me weer meegenomen naar een feest. Hij heeft een vriendin waar hij geen gevoelens meer voor heeft. Ik heb zo het idee dat hij nog steeds wat voor mij voelt, omdat hij dit erg laat merken. Maar dit deed hij altijd al. Ik waardeerde z'n hulp en aandacht heel erg omdat ik bij niemand anders terechtkon naar mijn gevoel.

Nou zit het zo. Hij heeft een goeie vriend waar die weleens mee uitgaat en waar die vaak mee praat. Ze kennen elkaar al n paar jaar. Ik ken die vriend ook, want tijdens het uitgaan praatten we vaak met elkaar en dan knuffelden we ook, sinds een paar weken heb ik hem nu op msn alleen in het begin spraken we amper met elkaar, en ik had er ook niet echt behoefte aan eigenlijk.

Nou was ik laatst met die goede vriend uitgegaan en hij was ons aan het opwachten samen met iemand anders. Ik zag hem na een paar maanden weer, en hij was weer erg aardig en ik keek ook vaak naar me. Na het uitgaan liep hij met ons mee naar m'n huis wat ik erg aardig vond.

Ik heb die goeie vriend eerlijk verteld wat ik van die jongen vind, ik vond hem namelijk leuk en ja weet niet, hij heeft iets..die goeie vriend van mij steune me hierin en ik had hem ook gevraagd het geheim te houden enzo, hij beloofde het.

Op een gegeven moment sprak die jongen op msn mij aan, en spraken we veel met elkaar. Ik vond de heel onverwacht en dacht dat die goede vriend erachter zat. We hadden meteen de dag erna afgesproken en van die goeie vriend van mij hoorde ik dat hij wou dat ie met hem meeging, ik wist niet waarom maar vond het wel goed.

Toen ze bij mij kwamen, was ik best wel een beetje stil en deed ik heel vaag enzo, maar als ik iemand niet goed ken doe ik in het begin altijd zo. Maar we gingen veel praten, muziek luisteren en filmpjes kijken met z'n drietjes. Ik werd op een gegeven moment ook wat kleffer met de jongen, en we knuffelden en ik begon tussen z'n benen te zitten en hij hield me middel vast. Ik merkte dat die goede vriend zich er niet zo goed bij voelde en hij werd een beetje afwezig en zag aan zn blik dat hij zich nogal ongemakkelijk voelde.

Later zijn ze allebei weggegaan, en ja ik weet niet hoe ik me voelde. Ik voelde me niet goed, maar ook niet slecht, en ik dacht aan negatieve dingen, ik wst niet wat er nu zou gebeuren met die jongen enzo.

Op msn sprak ik weer met die jongen, hij begon dan met t gesprek. Maar die goeie vriend deed heel kortaf en hij zei eerlijk dat ie zich niet goed voelde door situatie enzo..hij deed heel vaag. Ik begon me heel erg warrig te voelen en wist niet wat ik met die jongen moest doen. Ik was erg in de war enzo.

Nouja, vandaag heb ik die jongen eerlijk verteld dat ik hem interessant en leuk vond. Maar het blijkt nu dat hij niemand nu leuk vindt, en hij vond dat ik me beter niet liet meeslepen door hem. Hij zei dat ie me heel aardig, leuk, lief vindt en dat ik leuke hobbies heb, maar dat hij me te gothic vindt. Ik voelde me erg in de war en wist niet meer wat ik moest doen! Ik bedoel, we waren best klef die dag dat ie bij mij was, heel vaag allemaal.

Ik zei ook dat ik liever niet zo snel een relatie wil, maar hij deed echt vaag, hij zei dat ie door z'n ex depri werd en dat ie dat nu al half is en dat ie vaag is en dat ik dit beter niet moet doen en dat ie liever had dat we beste maatjes zouden zijn. Ik heb hem gezegd dat ik het laat zinken en dat ik wel beste maatjes wilde zijn, hij zei 'mischien beter idee'. Toen ben ik erna offline gegaan.

Maar ik snap het echt niet meer, ik weet echt niet meer wat ik hiervan moet vinden. Wat moet ik nou doen? Ik wil het liefst gewoon rust, en ik voel me nu zoo depri en eenzaam.

Morgen komt een ander vriend van mij hiernaartoe, en we zouden gaan chillen (die ik erg leuk vond), maar ik kijk er niet naar uit. Ik ben gewoon heel erg in de war, want ondertussen is er ook een meisje die me leuk vindt en waarmee ik flirt op msn maar niet veel mee doe en ik heb heeele heftige gesprekken met een ander jongen, we lijken wel een verliefd stel op msn. Ik ben gewoon erg fucked up van binnen en moest gewoon heel erg veel huilen.

Die andere vriend (die mij met alles helpt) zei zowieso al dat ik hem moet laten stikken en dat ik beter verdien en dat ik te mooi voor hem ben, (hij is niet echt mooi, ook niet lelijk, maar hij heeft gewoon iets).


Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben zo in de war met mezelf en alles, i kzonder me af van iedereen en zaterdag ga ik naar n leuk evenement en ik kijk er ook niet naar uit. Ik doe afstandelijk en heb net erg zitten huilen omdat die jongen zo deed. Ik wil gewoon iemand waar ik me goed en close mee kan voelen maar tegelijkertijd voel ik me er dan ook depri door en alsof mensen zich aan mij vastklampen/

Wat is het beste wat ik moet doen, moet ik die goede vriend smsen dat ik een tijdje rust voor mezelf neem? Ik weet niet, wat vinden jullie hiervan?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit hier gewoon super erg mee, en voel me zo klote, het liefst wil ik gewoon dood. Ik zie geen lol in het leven en voel me zoo waardeloos.

Sorry voor het lange verhaal nogmaals, ik hoop op reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2009, 15:53
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Ik snap helemaal niets van je hele verhaal. Wat is nou precies het probleem?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 15:57
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Ik snap helemaal niets van je hele verhaal. Wat is nou precies het probleem?
Van de borderline wiki:

De persoon vertoont een patroon van instabiele en intense persoonlijke relaties, waarbij idealisatie en minachting elkaar afwisselen.

Nou ben ik zelf ook de gelukkige eigenaar van een borderline stoornis dus ik mag eigenlijk niks zeggen maar:
Probeer het wat rustiger aan te doen. Continu jezelf in nieuwe flirts storten is wel leuk op het moment maar geen oplossing op langere termijn
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 16:03
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Van de borderline wiki:

De persoon vertoont een patroon van instabiele en intense persoonlijke relaties, waarbij idealisatie en minachting elkaar afwisselen.

Nou ben ik zelf ook de gelukkige eigenaar van een borderline stoornis dus ik mag eigenlijk niks zeggen maar:
Probeer het wat rustiger aan te doen. Continu jezelf in nieuwe flirts storten is wel leuk op het moment maar geen oplossing op langere termijn
bedankt, dat je het nog eventjes uitlegt, maar ik weet heus wel wat borderline is

Ik snap niet zo goed wat haar probleem is. Volgens maakt ze een groot drama om niets. Iedereen wordt in zijn of haar leven wel eens een keer afgewezen. De meeste mensen voelen zich rot. Zij voelt zich misschien iets slechter, maar dat gaat vanzelf wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 16:16
Verwijderd
Ik heb een beetje het idee alsof je die rust probeert te vinden in iemand anders, nu deze jongen, evt. een van de anderen die interesse hebben... maar dat gaat natuurlijk niet werken. Dat soort oplossingen liggen altijd bij jezelf, dat werkt uiteindelijk nooit. Op die manier wordt liefde een verslaving - je zoekt iemand waarbij je je goed en close kunt voelen, en af en toe (of vaak zelfs) vind je iemand bij wie dat kan, maar dat blijft natuurlijk nooit, want die onrust en dat depri gevoel zit in jou. En dan kun je weer overnieuw beginnen.

Oftewel, dat gedoe en geflirt is heel leuk en aardig als je stabiel bent en goed in je vel zit, maar op deze manier sloop je jezelf er alleen maar mee geloof ik. Probeer wat afstand te nemen en die rust te zoeken in jezelf, in je eigen bezigheden/leven/interesses, in dingen die niet zo wisselvallig en onzeker zijn als andere mensen, want is nooit goed. Iemand anders kan jou je niet goed laten voelen, en die verantwoordelijkheid moet je iemand ook niet aandoen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 16:36
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
bedankt, dat je het nog eventjes uitlegt, maar ik weet heus wel wat borderline is

Ik snap niet zo goed wat haar probleem is. Volgens maakt ze een groot drama om niets. Iedereen wordt in zijn of haar leven wel eens een keer afgewezen. De meeste mensen voelen zich rot. Zij voelt zich misschien iets slechter, maar dat gaat vanzelf wel weer over.
Dit is nu precies de reden waarom hij de definitie van borderline er nog even bij haalde...

Haar hele verhaal is het probleem, zou je bijna kunnen zeggen. Er zit geen rust in en dat kan weleens funest uitpakken voor een borderliner.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 22:11
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
bedankt, dat je het nog eventjes uitlegt, maar ik weet heus wel wat borderline is

Ik snap niet zo goed wat haar probleem is. Volgens maakt ze een groot drama om niets. Iedereen wordt in zijn of haar leven wel eens een keer afgewezen. De meeste mensen voelen zich rot. Zij voelt zich misschien iets slechter, maar dat gaat vanzelf wel weer over.
Ik haalde dat er dus eventjes bij omdat haar hele verhaal precies dat ene puntje van borderline is (en er zijn meer punten dus om dat ding nu precies de definitie te noemen )

Wat de persoon boven mij ook al zegt. Ze doet exact de dingen die ze eigenlijk niet moet doen
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 12:39
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ik haalde dat er dus eventjes bij omdat haar hele verhaal precies dat ene puntje van borderline is (en er zijn meer punten dus om dat ding nu precies de definitie te noemen )

Wat de persoon boven mij ook al zegt. Ze doet exact de dingen die ze eigenlijk niet moet doen
Ik snap nu wat je bedoelt. Ik heb je vorige post niet goed gelezen, of eerlijk gezegd, las ik alleen dat je verwees naar wikipedia. Ik ben ook een ervaringsdeskundige wat betreft borderline. Mijn ex heeft het Dus ik kan wel zeggen, dat dit meisje zich zelfs voor een borderline aanstelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Weet het niet meer
hansaplast10
12 29-09-2016 23:19
Psychologie Ik weet het niet meer
Shaneq
1 15-12-2011 15:59
Algemene schoolzaken Weet even niet meer wat te doen..
snippersz1
11 25-10-2010 17:50
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 20:34
Liefde & Relatie HELP, ik weet het niet meer
LA BLADIRA
6 29-09-2003 13:18
Psychologie Ik weet het niet meer...
Dark-Wings
2 06-06-2002 21:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.