Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 12:31
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Weet iemand waar ik een verzekering af kan sluiten voor mijn laptop.
Ik heb mijn laptop sinds vrijdag nieuw gekregen, hij is van het merk Acer. Ik kan op de website geen informatie vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 12:53
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
een laptop is moeilijk te verzekeren mits je bereid bent veel te betalen (heel veel en de meeste doen het nog niet eens).. heb het destijds ook geprobeerd..
dat was vorig jaar misschien is het nu anders.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:00
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 19-09-2004 @ 13:31 :
Weet iemand waar ik een verzekering af kan sluiten voor mijn laptop.
Ik heb mijn laptop sinds vrijdag nieuw gekregen, hij is van het merk Acer. Ik kan op de website geen informatie vinden.
waneer je al meerdere verzekeringen bij dezelfde maatschapij hebt lopen is het echt niet zo duur.. ik betaalde voor een notebook van 2700 euro 2,81 p/m (Elektronikaverzekering Nationale Nederlanden)

Winkels zoals de laptopper hebben verzekeringen voor een eenmalig bedrag , maar dan is die op plaatsen zoals scholen niet verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:14
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Mijn laptop is verzekerd bij de nationale nederlanden voor zo'n 50 euri per jaar (verzekerd voor 1300 euri)...wat er exact gedekt word weet ik niet..dat zou ik op moeten zoeken...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:53
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 19-09-2004 @ 15:00 :

Winkels zoals de laptopper hebben verzekeringen voor een eenmalig bedrag , maar dan is die op plaatsen zoals scholen niet verzekerd.
Dat is dus ronduit waardeloos, want 70% van de tijd gebruik ik dat ding juist op school. Vraag gewoon je eigen verzekeraar eens of die een elektronica verzekering heeft die ook notebooks dekt. Veel doen dat er idd niet, omdat ze erg diefstalgevoelig zijn en tevens snel afgeschreven, maar even navragen kan nooit kwaad natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:57
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-09-2004 @ 17:53 :
Dat is dus ronduit waardeloos, want 70% van de tijd gebruik ik dat ding juist op school.
mja daarom waarschuw ik ff
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:53
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-09-2004 @ 16:14 :
Mijn laptop is verzekerd bij de nationale nederlanden voor zo'n 50 euri per jaar (verzekerd voor 1300 euri)...wat er exact gedekt word weet ik niet..dat zou ik op moeten zoeken...
Ik heb even gekeken op de site maar ik kan er niks over vinden. Misschien is het een idee om ze te bellen?
Als je student bent kan je hem toch ook laten verzekeren bij de ABN AMRO?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 01:09
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Mja ik heb er ook naar geïnformeerd toen ik m'n laptop aanschafte, maar zo'n verzekering kan in 9 van de 10 gevallen gewoon niet uit. Tenzij je je graag blauw betaalt, natuurlijk.
Nee, ik zou er maar gewoon zuinig op wezen...
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 06:33
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Kan je ook niet iets van een slot op je laptop zetten?
Of maak ik nu een hele domme opmerking?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 08:07
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
p-chez schreef op 21-09-2004 @ 02:09 :
Mja ik heb er ook naar geïnformeerd toen ik m'n laptop aanschafte, maar zo'n verzekering kan in 9 van de 10 gevallen gewoon niet uit. Tenzij je je graag blauw betaalt, natuurlijk.
Nee, ik zou er maar gewoon zuinig op wezen...
mm ok lag dus niet aan mij..

vraag me af waar die andere hem dan verzekerd hebben voor zo weinig geld
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 10:19
Verwijderd
Volgens mij is een laptop praktisch niet tegen diefstal te verzekeren. Draag hem dan ook niet bij je in een zogenaamde laptop-tas. Dan ziet iedereen dat je een laptop hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 10:52
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
Citaat:
PIE schreef op 22-09-2004 @ 11:19 :
Volgens mij is een laptop praktisch niet tegen diefstal te verzekeren. Draag hem dan ook niet bij je in een zogenaamde laptop-tas. Dan ziet iedereen dat je een laptop hebt.
Naja, dat is ook beetje overdreven. Bij ons loopt 4/5 met laptop rond, en voor zover ik weet is er nog nooit iets gestolen. Misschien ligt het er ook aan wat voor instelling je rond loopt met je honderden euro's apparaat, maar ik laat mijn laptop vaak genoeg 2/3 minuten onbemand achter waar iedereen hem zou kunnen stelen, maar vertrouw erop dat studenten niet van elkaar stelen.
Mijn verzekering dekt alles wat er aan kapot gaat bijna (behalve dan de externe schade zoals toetsenbord niet), maar ik heb er al 2 keer gelukkig gebruik van kunnen maken.. Laptop apparatuur is gevoelig en die van mij heeft heel wat km's af te leggen in bussen, dus verzekering is geen overbodige luxe. Geen idee waar hij verzekerd is btw, kon meteen 4 jaar afsluiten bij aanschaf.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 13:19
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 22-09-2004 @ 07:33 :
Kan je ook niet iets van een slot op je laptop zetten?
Of maak ik nu een hele domme opmerking?
tuurlijk kan dat, ook extrene cdromspeler etc hebben vaak een aansluiting voor een slot.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:07
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
Harrie schreef op 22-09-2004 @ 11:52 :
Naja, dat is ook beetje overdreven. Bij ons loopt 4/5 met laptop rond, en voor zover ik weet is er nog nooit iets gestolen. Misschien ligt het er ook aan wat voor instelling je rond loopt met je honderden euro's apparaat, maar ik laat mijn laptop vaak genoeg 2/3 minuten onbemand achter waar iedereen hem zou kunnen stelen, maar vertrouw erop dat studenten niet van elkaar stelen.
Mijn verzekering dekt alles wat er aan kapot gaat bijna (behalve dan de externe schade zoals toetsenbord niet), maar ik heb er al 2 keer gelukkig gebruik van kunnen maken.. Laptop apparatuur is gevoelig en die van mij heeft heel wat km's af te leggen in bussen, dus verzekering is geen overbodige luxe. Geen idee waar hij verzekerd is btw, kon meteen 4 jaar afsluiten bij aanschaf.
En waar heb je hem dan aangeschaft?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:58
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 22-09-2004 @ 07:33 :
Kan je ook niet iets van een slot op je laptop zetten?
Of maak ik nu een hele domme opmerking?
Dat kan, maar als iemand dat ding écht wil hebben en de tijd krijgt hem te stelen, knipt ie zo'n slotkabel ook wel los. Het vertraagt wel en mindert de kans op stelen, maar voorkomt het niet met 100%.

Citaat:
PIE schreef op 22-09-2004 @ 11:19 :
Volgens mij is een laptop praktisch niet tegen diefstal te verzekeren. Draag hem dan ook niet bij je in een zogenaamde laptop-tas. Dan ziet iedereen dat je een laptop hebt.
De 'echte' notebook-tassen makers maken wel de beste. Wil je je notebook dus echt goed vervoeren, dan zit je praktisch altijd vast aan een merk van een fabrikant die alleen notebook tassen maakt. Dat valt dan wel op natuurlijk, maar liever dat dan een tas die m'n notebook niet goed beschermt.

Citaat:
Harrie schreef op 22-09-2004 @ 11:52 :
maar ik laat mijn laptop vaak genoeg 2/3 minuten onbemand achter waar iedereen hem zou kunnen stelen, maar vertrouw erop dat studenten niet van elkaar stelen.
Ik weet niet op wat voor school jij zit, maar dat hoef ik niet te proberen. Ik ben echt niet overdreven achterdochtig of wantrouwig, maar een notebook is een dusdanig gewild object dat onbemand achterlaten voor mij echt not-done is.

Daarbij dekt je verzekering 0,0 als je je laptop onbemand achterlaat en hij wordt gejat. Reken maar dat dat veel vaker gebeurt dan je denkt. De verleiding is voor meer (arm) studenten te groot om een notebook te laten staan die compleet onbeheerd is dan je denkt, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:30
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 22-09-2004 @ 09:07 :
mm ok lag dus niet aan mij..

vraag me af waar die andere hem dan verzekerd hebben voor zo weinig geld
Ik denk niet dat die hem verzekerd hebben voor 'weinig geld'.

Verzekeraars willen er gewoon liever niet aan. Niet alleen omdat laptops diefstalgevoelig zijn, maar ook omdat het redelijk breekbare apparatuur is, en het om een draagbaar object gaat, die dus snel defect kan raken.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Laptop verzekeren
Acres
12 09-07-2006 20:13
Drugs & Alcohol "Heroineverstrekking als effectieve behandeling" - wat vind jij?
Gatara
58 11-09-2003 11:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.