Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2012, 11:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo mensen,

Ik ben gestopt met nagelbijten en dus steeds in de weer met nagellak. Nou heb ik gisteravond een half uur met mijn hand in de lucht gezeten en heb ik niks aangeraakt en toch heb ik beschadigingen (misschien toch ergens langs gegaan, want het is op een paar plekjes verschoven tot een hoopje). En nu zie ik dat er bobbeltjes opzitten, het lijkt of er zand onder zit.

Dus eigenlijk is mijn vraag: Hoe brengen jullie nagellak aan, hoe drogen jullie het en hoe zorgen jullie dat het niet beschadigd raakt?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2012, 11:59
Verwijderd
gewoon nagel lakken (en niet je handen in de lucht houden) maar juist voor je op een tafel bijvoorbeeld zodat je ze goed in de gaten kunt houden je vingers wel versprijd houden he (dit is wat ik altijd doe en heb nooit last van beschadigingen aan mijn nagels
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 12:13
Verwijderd
Ik lak mijn nagels, lak de 2e keer en ga dan gewoon typen. Over het algemeen kan typen bij mij geen kwaad tenzij ik uitschiet. Maar mijn nagels moeten ook al wat langer zijn dan net tot mijn vingertop.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 13:06
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Na een half uur voelen ze ook wel droog, maar de lak is nog niet hard. Dat duurt wel een dik uurtje. Lak je heel erg dik, dan kun je beter twee dunne laagjes doen met 5 minuten ertussen, dat scheelt ook al in tijd om het te laten harden.

Je vingertoppen 5 min. na het lakken een tijdje in een schaaltje koud water houden laat ze eerder droog aanvoelen. Je kunt als je weinig geduld hebt ook zo'n speciaal UV-lampje kopen om je nagels te laten drogen, die blaast ook nog. Blokker had ze met Kerst, misschien nu nog. En Kruidvat heeft van Essence van die druppeltjes, daar staat ook op dat het bij gebruik van 1-2 druppels op je nagel veel sneller droog is. Hier ergens heeft ooit iemand gezegd dat het nog goed werkt ook, kun je proberen.

Ik doe altijd handen wassen, mooi vijlen, afspoelen, base coat erop, na 5 min het lakje dat ik wou nét of net niet dekkend aanbrengen, na 5 min wapperen even in koud water, droog wapperen, indien nodig nog een laagje, en dan ga ik meestal even computeren. Top coat doe ik niet bij alleen een kleurtje. Meestal werkt dit prima, bubbeltjes krijg ik alleen in de zon of veel warmte.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 13:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh top! Dat ga ik van de week eens proberen, dank je!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 13:25
Verwijderd
Oh, mijn moeder heeft inderdaad ook die druppels nu en die schijnen echt geweldig goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 09:36
Verwijderd
Ik doe altijd gewoon twee dunne laagjes en ga dan iets doen waar ik mijn handen niet echt voor nodig heb. Lezen, computeren of tv kijken. Meestal beschadigt het dan niet. Maar ik vind het wel heel erg verschillen welke nagellak je gebruikt. Het valt mij vaak op dat de ene nagellak veel sneller beschadigt dan de andere.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 11:00
Verwijderd
Ik koop alleen sneldrogende lak. Die slijt wel wat sneller, maargoed, liever eens in de vijf dagen 2 minuten m'n handen stilhouden dan eens in de tien dagen een half uur mijn handen stilhouden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 10:21
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik doe altijd dit overeen, werkt als een malle http://www.beautybay.com/cosmetics/s...FYqq3god6GmfYA
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 21:58
JustADreamer
JustADreamer is offline
Als je schudt met je nagellakflesje dan komt er lucht in en krijg je bobbeltjes. Niet doen dus, je kunt wel het flesje voorzichtig ronddraaien zodat het zich weer mengt... Verder zet ik het kwastje meestal iets boven de grens tot waar ik wil lakken en duw dan naar beneden, dan gaat het preciezer... En verder, geduld... En ik gebruik altijd een basecoat tegen verkleuring en vaak ook een topcoat zodat de nagellak langer blijft zitten... Maar goed, met m'n werk houden m'n nagels het toch niet lang vol dus dat laatste sla ik vaak zat over.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 09:44
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
de meeste nagellak die ik heb is van essence, catrice of NYC, die drogen vrij snel.
Wat bij mij ook werkt is als je nagels echt niet meer plakkerig zijn, zo'n sneldrogende doorzichtige nagellak eroverheen doen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 23:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat bakje koud water hielp wel!

Nu heb ik gelijk nog een vraag. En het is misschien vreemd, maar mijn nagels zijn best breed. Vooral van mijn duimen, wijs- en middelvingers. En ik probeer ze smaller te vijlen, maar het groeit net zo hard weer terug in de breedte. Heeft iemand hier nog een tip voor of moet ik dan echt naar een manicuredame?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 17:48
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Dat bakje koud water hielp wel!

Nu heb ik gelijk nog een vraag. En het is misschien vreemd, maar mijn nagels zijn best breed. Vooral van mijn duimen, wijs- en middelvingers. En ik probeer ze smaller te vijlen, maar het groeit net zo hard weer terug in de breedte. Heeft iemand hier nog een tip voor of moet ik dan echt naar een manicuredame?
Ik vijl dat ook regelmatig weg (en het snapt nog steeds niet dat het weg mag blijven, same with beenhaar en zo, het snapt de hint gewoon níet), maar wat ook helpt is om niet je héle nagel te lakken, dus die buitenste randjes bloot te laten dan lijken je nagels iig al minder breed en ze lijken daardoor ook een stukje langer.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle welke kleur nagellak?
darkfairy
121 11-10-2011 14:56
Lifestyle Nagellak
sarahanna
9 22-11-2010 22:24
Lifestyle "ik zoek" topic deel zoveel
Haligh
500 10-11-2010 15:40
Lifestyle Nagellak
*oma*
49 22-06-2005 21:19
Lifestyle nagellak
kiddiestyle
16 11-04-2005 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.