Oud 08-06-2008, 14:38
Verwijderd
Hallo
Ik doe nu 5Havo en heb net examen gemaakt.
Ik heb me aangemeld bij de opleiding HBO Acountancy maar nu twijfel ik.
Ik heb altijd gedacht dat ik vwo zou doen maar dat is niet gelukt. Waarom? geen idee. Ik had er de laatste jaren ook wel vrede mee, tot dit jaar. Ik ging namelijk het examen in met als laagste cijfer een 7.3 voor Ned(!) en hoogste een 8.5 voor M&O(!). De 2de fase was veel makkelijker voor mij dan de eerste 3 jarenIk twijfel nu echt of ik niet beter vwo kan doen aangezien het eigenlijk altijd mijn doel is geweest.

Accountancy lijkt wel het meest bij me te passen maar ook daar ben ik niet zeker over. Ik las op deze forum vooral dat je op HBO moet werken in groepen. Ik moet zeggen dat dat me niet echt licht, ik werk liever alleen. Maar als vwo of wo me niet lukt dan is alles voor niets geweest

Wie heeft een paar tips met argumentatie voor me over wat ik volgend jaar moet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2008, 19:09
Verwijderd
Je kan ook je HBO propedeuse halen en daarmee een WO opleiding gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 23:43
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
vwo! havo gaat je makkelijk af en je zegt dat vwo je doel is. als het je niet lukt, kun je alsnog naar t hbo en dan denk je tenminste niet 'wat als...'
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 19:19
Verwijderd
Ik denk toch vwo het beste voor je is, weinig verschil van stof tussen vwo en havo en je stroomt er makkelijker in. Propodeuse raadt ik je af, want daar moet je gewoon veelste veel voor doen vind ik als je kijkt tegenover het vwo.

succes met je keuzen ingeval!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook je HBO propedeuse halen en daarmee een WO opleiding gaan doen.
Zou ik niet doen.

Vwo! Als jij denkt dat je nog twee jaar op de middelbare school aankunt, kun je het gewoon proberen! Denk er wel overna of je het echt wilt. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het af en toe best zwaar is. Ik had zelf af en toe erg het idee dat ik stilstond terwijl de rest doorging. Je vrienden zitten op het hbo, zijn helemaal into het studentenleven en op kamers wonen, en jij zit voor je gevoel 'nog stééds' op dezelfde school. Het ligt dus niet zozeer aan de stof, maar aan het idee dat je alles opnieuw doet en de middelbare school je op een gegeven moment tegen gaat staan. Aan de andere kant had ik het ook niet willen missen! Deze twee jaar hebben me wel gevormd en ontwikkeld en ik heb op het vwo ook veel nieuwe vrienden gemaakt. En uiteindelijk is het ook gewoon leuk. Maar het is wel een beetje dubbel, je valt een beetje tussen wal en schip.

Ik denk dat je zelf wel weet of je een hbo- of wo-persoon bent. En vraag het ook eens aan je leraren! Zij weten wat je aankunt en of je een 'vwo-type' bent. Want daar schijnt verschil in te zitten . Ik heb zelf dus ook voor de keuze gestaan, en ik ben achteraf toch blij dat ik voor vwo gekozen heb. Bedenk bijvoorbeeld ook dat als je hbo - wo gaat doen, je ook weer een paar jaar stufi kwijt bent.

vwo:
- letterlijk voorbereiding op het wo, dus goede aansluiting
- algemene vorming
- geen stufi kwijt (wel scholierentegemoetkoming, als je 18 bent!)
- ander type mensen dan op havo (en hbo)
- kan heel frustrerend zijn, omdat je alles al eens gehad hebt, maar je het toch opnieuw moet doen
- nog twee jaar om te bedenken wat je echt wilt

hbo:
- niet nog twee jaar op de middelbare
- veel meer gericht op wat je zelf leuk vindt, i.p.v. algemene vakken op het vwo
- je kunt het studentenleven in
- aansluiting wo niet altijd even goed
- als je havo makkelijk vond ben je op het hbo waarschijnlijk ook niet op je plek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Vulploeg
SuicideFunky
34 14-01-2008 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.