Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 22:17
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Heey iedereen! ik zit met een probleem waar volgens mij wel meer mensen mee zitten..ik bijt namelijk heel erg op mijn nagels en ik heb dat nogal behoorlijk erg ...dat ziet er dus heel erg vies en onverzorgd uit maar soms bijt ik ze zo kort af dat het echt pijn doet en daar blijf ik dan steeds last van hebben ....zwaar irritant!!ik heb al heel wat dingen geprobeerd..van die niet-te-proeven (=ranziiiig) middeltjes die je erop moet smeren, pleisters erop plakken (die er na een paar uur al weer afgefrunnikt zijn), nepnagels...whatever...maar ik kom er maar niet vanaf terwijl ik echt heel graag mooie, lange nagels wil (ik weet ook wel dat ik die nie zo maar ineens krijg, maar toch)

duzz hebben jullie wat tips voor mij die kunnen helpen/ bij jullie zelf geholpen hebben, wantk ik wil hier echt vanaf!!
thnxxz alvast!!!

Kuzzz
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 22:32
cyrillic
cyrillic is offline
Neem een beugel, het lukt niet meer, en nu ben ik er vanaf
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:16
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Ik heb op een gegeven moment tegen mezelf gezegt en nou hou je op aan je nagels te eten... en toen ben ik op gehouden en ik gebruik gewoon veel nagelijk, worden ze sterker van, groeien beter (denk ik) en ik heb altijd een fijl bij me, omdat ik dan niet bijt maar fijl...
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:42
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
cyrillic schreef:
Neem een beugel, het lukt niet meer, en nu ben ik er vanaf
die heb ik al gehad (paar jaar geleden)...daardoor ben ik gestopt met duimen (deed ik ook nog ) maar nie met nagelbijten....aarrrghhh!!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 11:09
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
Als je al heel lang nagelbijt kun je gewoon niet zomaar in een keer stoppen! Ik bijt ook al zo'n 8 jaar nagels ofzow en heb al wel 100.000 x geprobeerd te stoppen! Nu eindelijk heb ik er een randje aanzitten maar dat komt ook alleen maar omdat ik nu effe niet zoveel stress met school enzo heb. Ik ga het toch proberen vol te houden, tis toch wel mooier om lange nagels te hebben. Tis zo'n slechte gewoonte...
__________________
We all share the same air
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 11:15
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Kippetje schreef:
Als je al heel lang nagelbijt kun je gewoon niet zomaar in een keer stoppen! Ik bijt ook al zo'n 8 jaar nagels ofzow en heb al wel 100.000 x geprobeerd te stoppen! Nu eindelijk heb ik er een randje aanzitten maar dat komt ook alleen maar omdat ik nu effe niet zoveel stress met school enzo heb. Ik ga het toch proberen vol te houden, tis toch wel mooier om lange nagels te hebben. Tis zo'n slechte gewoonte...
zuuuucht, helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 12:29
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
hihi en wat doe je eraan??
Wanneer bijt jij eigenlijk? Bijt je echt alleen uit gewoonte of vooral bij stress en/of uit verveling?
liefs,
__________________
We all share the same air
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:30
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
wanneer...tja, in de les, gewoon als ik dan nix te doen heb..uhm, als ik een boek lees ook heel erg of alsk aan het leren ben...ik denk niet dat t een vorm van stress is ofsow...week eigenlijk nie..wel raar is dat ik in de vakanties juist veel minder bijt..heb jij dat ook?? wanneer bijt jij dan altijd? is dat van jou wel uit stess dan?

Kuzz
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:39
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
helpt dat met die vijl trouwens goed?? misschien ook wel een goed id voor mij...hope so..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:42
DarkCat
DarkCat is offline
Ik snap niet wat mensen aanzet om aan hun eigen lichaam te gaan kluiven, echt niet

Maareh nepnagels vind ik wel een goeie.. je hebt dan lange nagels, je kan niet meer bij je eigen, en als je ze eraf haalt zijn je eigen nagels ook mooi lang geworden

Nja ik kan me het dus niet voorstellen dat je je eigen nagels kluift en dat je niet kan stoppen, maar ondertussen ben ik zelf verslaafd aan roken.. is dat te vergelijken?

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:55
SuperS
SuperS is offline
als 'k bij m'n vriendin ben doe 'k het niet... krijg 'k er de kans niet voor en als 'k het dan wel doe dan zegt ze er wat van dusja...
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 14:05
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik snap niet wat mensen aanzet om aan hun eigen lichaam te gaan kluiven, echt niet

Maareh nepnagels vind ik wel een goeie.. je hebt dan lange nagels, je kan niet meer bij je eigen, en als je ze eraf haalt zijn je eigen nagels ook mooi lang geworden

Nja ik kan me het dus niet voorstellen dat je je eigen nagels kluift en dat je niet kan stoppen, maar ondertussen ben ik zelf verslaafd aan roken.. is dat te vergelijken?

Cat

tja, jij kan het je niet voorstellen, maar toch zijn er behoorlijk veel mensen die het wel doen (like me) en er dus gewoon verslaafd aan zijn, net als jij aan roken. IK kan het me namelijk niet voorstellen wat mensen aanzet hun longen te verneuken...snap je? dus eigenlijk valt dit best te vergelijken...alleen dat je van nagelbijten geen longkanker of zo zou kunnen krijgen..

Kuzzz
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 11:47
AMDFreak
Avatar van AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik doe het ook.. of soms eet ik ook me vel van me duim ofsow er bij op

Soms dan gaat het een hele week goed. en dan zijn ze lekker lang.. en dan krats.. eraf!
__________________
Vrijgezelllll
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 11:58
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
sNEEUWMUTS*
Citaat:
AMDFreak schreef:
Ik doe het ook.. of soms eet ik ook me vel van me duim ofsow er bij op

Soms dan gaat het een hele week goed. en dan zijn ze lekker lang.. en dan krats.. eraf!
PRECIES! dat heb ik nou ook...dan heb je ze eindelijk (na lang wachten) een keertje lang...en dan in1keer alles er weer af...aaarrrgghhh!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 14:16
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef:
tja, jij kan het je niet voorstellen, maar toch zijn er behoorlijk veel mensen die het wel doen (like me) en er dus gewoon verslaafd aan zijn, net als jij aan roken. IK kan het me namelijk niet voorstellen wat mensen aanzet hun longen te verneuken...snap je? dus eigenlijk valt dit best te vergelijken...alleen dat je van nagelbijten geen longkanker of zo zou kunnen krijgen..
Das waar.. het is wat dat betreft een gezondere verslaving
Maar het lijkt me wel erg vervelend..

__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 14:17
Verwijderd
Ik ben er dus ook serieus heel erg verslaafd aan (geweest), maar dan niet aan nagels, maar aan het afbijten van die kleine (soms loszittende) velletjes naast je nagels en op je vingertoppen. Elk velletje wat los zat beet ik eraf en het ging een paar jaar geleden zelfs zo ver dat ik het er met een breekmesje probeerde af te snijden (argh).

De laatste tijd doe ik het eigenlijk niet zoveel meer maar ik moet er nog altijd goed op letten, in een argeloos ogenblik niet weer beginnen te pulken. Ik heb voor mezelf niet echt een manier gevonden om ermee te stoppen, een ezelsbruggetje oid..ik probeer het gewoon niet meer te doen en als ik het wel weer doe scheld ik mezelf gewoon helemaal verrot..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 10:32
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef:
tja, jij kan het je niet voorstellen, maar toch zijn er behoorlijk veel mensen die het wel doen (like me) en er dus gewoon verslaafd aan zijn, net als jij aan roken. IK kan het me namelijk niet voorstellen wat mensen aanzet hun longen te verneuken...snap je? dus eigenlijk valt dit best te vergelijken...alleen dat je van nagelbijten geen longkanker of zo zou kunnen krijgen..
Das waar.. het is wat dat betreft een gezondere verslaving
Maar het lijkt me wel erg vervelend..

tjaa, dat is het ook heel erg... daarom wil ik er ook zo graag vanaf...maaaaar, ik heb nu al 3 dagen niet meer gebeten...(en das heel wat voor mij )
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 10:39
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
als ik me verveel, of iets lees/leren, ga ik mn haar draaien... weet je wel, met plukjes haar peuteren, das net zoiets... het is me trouwens niet echt gelukt er vanaf te komen, hoewel ik het nu wel minder doe dan vroeger,maar het gaat gewoon onbewust.. lastig ja.. als ik het door heb hou ik meestal wel op, maar ja meestal let je er niet op.. k heb dus niet echt tips..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 11:30
AMDFreak
Avatar van AMDFreak
AMDFreak is offline
Vaak bijt je het er af na het douchen.. want dan zijn ze lekker zacht
__________________
Vrijgezelllll
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 19:06
linkingirl
linkingirl is offline
ik had het ook en toen heeft mijn vader mij een ring beloofd als ik lange nagels had, dat is dus gelukt. je kan ook heeeeeele leuke nagellak kopen en als je dan lange nagels heb mag je die eindelijk op doen(werkte bij mij ook)
__________________
Sometimes I think I'm crazy, other times I know I'm not
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:30
Verwijderd
Het enige werkende wat ik kan bedenken, is gewoon elke keer als je wilt gaan bijten het bewust niet doen.
Jeej dat klinkt kut, het heeft mij ook niet geholpen. Maar ik heb gewoon heel gammele nagels, ze scheuren heel snel en dan bijt ik de randjes eraf.
En nagellak, want dan durf ik niet te bijten (chemisch o_O) en hou ik mezelf bezig met het er weer af peuteren.

Meer kalk (harde nagels) en dan niet te lang laten groeien, zodat ze niet scheuren en je ze niet afbijt?

Uhm...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:32
Verwijderd
Ow ja en een vijl meenemen naar school en zo, zodat je kapotte nagels niet afbijt maar afvijlt, iets veiliger
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid weet iemadn een goede manier om van nagelbijten af te komen?
LamMuH_EiKoL
26 28-10-2002 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.