Oud 04-08-2003, 22:06
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb 3 jaar geleden op de opleiding SPW twee meisjes leren kennen, wij waren vanaf dat moment ''de drie musketiërs' echt alles samen doen en altijd samen weg ne lol maken, ook onwijze geheimen en altijd stappen alles.

nu zijn we geslaagd, de een gaat werken, ander gaat pabo doen en ik ga naar de musicalacademie.

in de zomervakantie hebben we maar 1 keer afgesproken de ene vriendin en ik, en de ander en ik nog nooit.

net sprak ik haar op msn en het leek erop alsof de vriendschap haar weinig intereseerde. ze zat van 'ja we zien wel hoe t loopt. ik ga naar de pabo en jij musicalakademie, we zien t wel, het gaat vast zoals t altijd gaat dan heb je geen contaçt'

ik vond dat helemaal niet leuk want ik vind gewoon, we zijn beste vriendinnen en zij denkt er zo luchtig over.

zegt ze dat ik van een mug een olifant maak, maar ik vind dat zij van een mug een stukje lucht maakt, niks dus. het lijkt haar niks te interseren.

we zijn toch beste vrienidnnen denk i kdan? potverdorie hey! we hebben onwijs veel meegemaakt drie jaar lang, alle geheimen en problemen waren veilig bij elkaar. nooit echt ruzie.


en omdat school stopt, stopt onze vriendschap ook!????

wat waren we dan? schoolvriendinnen?? onze vriendschap had veel meer inhoudt dan schoolzaken!! verdomme! ik wordt er nu echt kwaad om!

en zij maar zeggen 'we zien wel, we zien wel' ik voel me genaaid, alsof ik 3 jaar lang voor schoolvriendin kon spelen!

ik ben er kwaad om!

ik vind dat als je écht beste vriendinnen bent en écht om elkaars vriendschap en om elkaar geeft dan zeg je niet 'we zien wel' maar dan maak je afspraken met elkaar zoals 'we bellen elkaar wekelijks, we smsen, mailen, we gaan nog steeds samen stappen he! we houden contact, jij én ik, omdat school stopt betekent t niet dat onze vrienschap stopt, wij houden contact!!'

zo hoor je tegen elkaar te praten als beste vrienidnnen zijnde, juist na 3 jaar lang zoveel met elkaar te hebben meegemaakt en juist nu je allemaal je eigen weg gaat. Dan juist moet je proberen de vriendschap in stand te houden! dat is pas knap en dan zie je pas wie je echte vrienden zijn.


Zó hoor je te denken en niet: we zien wel.....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 22:10
Rubke18
Rubke18 is offline
Nou blijkbaar blijk jij voor haar geen beste vriendin te zijn en heeft ze je gewoon 3 jaar lang voor de gek gehouden * trut * maar ja ik hoop dat je er uit komt
__________________
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is :S
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:27
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Rubke18 schreef op 04-08-2003 @ 23:10:
Nou blijkbaar blijk jij voor haar geen beste vriendin te zijn en heeft ze je gewoon 3 jaar lang voor de gek gehouden * trut * maar ja ik hoop dat je er uit komt

vind jij dat echt zo? meteen zo drastisch dat ze mij 3 jaar lang heeft gebruikt zeg maar? hm........ik voel me onwijs lullig want we hadden zulke leuke tijden samen. leuke foto's aan over gehouden en vooral video's, gewoon zingen, dansen, gekheid, leraren in de maling nemen, samen stappen alles deden we. en dat na 3 jaar opeens opgeven omdat je van school gaat??


slaat het godverdomme nou op!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:00
black~light
Avatar van black~light
black~light is offline
hoi helpmeplease,
ik denk dat je maar moet accepteren wat Rubke18 zei. ze wilde tenslotte alleen maar medeleven tonen. toch?
__________________
when you walk out of my life...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:36
M@DELIEFF
Avatar van M@DELIEFF
M@DELIEFF is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 04-08-2003 @ 23:06:
ik heb 3 jaar geleden op de opleiding SPW twee meisjes leren kennen,
En je bent 18? snel gedaan dan SPW enz
__________________
Loooove is...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:48
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
hehe ik zi op het moment ook in zon situatie
We zijn 5 vriendinnen vorig jaar zaten we allemaal bij elkaar in de klas. De situatie is nu zo:
vriendin 1,2 en 3 zitten bij elkaar in de klas
vriendin 3 gaat volgend jaar naar een andere klas
vriendin 4 is blijven zitten, zit nu in een klas zonder vrienden
vriendin 3 heeft het vriendje van (beste) vriendin 4 afgepakt
ik zit "alleen" in een klas (zonder 1,2,3,4 dus) maar wel met mijn vriendje en nog een aantal andere goede vrienden, daar ga ik dus ook meer mee om. Mijn vriendje is beste vriend en vriendje ineen, die slokt ook nogal wat tijd op, en hoewel ik me dat realiseer heb ik geen behoefte om daar verandering in te brengen, ik weet hoe fout dat is maarja......

En ja, volgend jaar gaan 1,2,3 en ik dus naar een andere school... 4 blijft alleen achter. 2 gaat naar maastricht of leiden terwijl 1,3 en ik waarschijnlijk naar groningen gaan (als daar plaats is...). Ohja en misschien gaan er ook nog een paar van ons een halfjaartje naar het buitenland...

Snappen we het nog?

Het komt er op neer dat we allemaal een beetje uitelkaar groeien en hoe jammer het ook is, het gebeurt. Als je contact wil onderhouden moet jegewoon flink veel bellen/emailen/afspreken. Maar jullie zullen waarschijnlijk alle drie in een ander gedeelte van t land zitten.
Ik denk dat jou vriendin gewoon een reële doemdenker is en dat ze jou (je bent volgens mijn een optimist) niet al te veel hoop wil geven. Je zal daar ook mensen ontmoeten en als jullie werkelijk zo onafscheidelijk zijn als je begrijpt... Dan zal het contact altijd blijven!

Heel veel succes ermee
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:06
kolkiewolkie
kolkiewolkie is offline
klinkt idd behoorlijk kut maar het probleem is dat je er zo weinig aan doet. Ieder gaat nou eenmaal z'n eigen weg en daarin is het niet altijd mogelijk om even close met mekaar te blijven.
Ik heb dat zelf nog niet meegemaakt maar als ik naar mijn broer kijk die heeft echt jaaaaaaaaaren (als in vanaf de basisschool tot ver in de studententijd) in hecht kameradengroepje van 4 personen gehad. Veel dingen met mekaar doen enzo, altijd lol altijd wat te vertellen enz. enz.
Nu zijn ze allemaal wat ouder (begin 30 ofzo) (ouwe broer heb jij man, ja weet ik) en zien ze mekaar nog nauwelijks... maar als ze mekaar zien dan ist gewoon weer dikke pret.
Kortom gewoon zien hoe het loopt, accepteren dat je nu eenmaal niet zo close verder kunt omdát je allemaal een kant op gaat en er gewoon het beste van maken, genieten van de momenten dat jullie wél bij mekaar zijn en fun hebben.

*is net klaar met opleiding en is benieuwd hoeveel mensen ik nog weer ga zien van m'n klas (echt gezellig klasje was dat )*
__________________
als ik hier wat blaat betekent dat dat ik me verveel *zoekt zak met geld om impreza GTT te financieren*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 22:09
Ninnoc
Ninnoc is offline
zo lopen dat soort dingen nou eenmaal, ik ben ook veel vriendinnen met wie ik heel close was uit t oog verloren of nog maar zeer sporadisch contact. Probeer het te accepteren, en misschien kleine troost, je krijgt wel weer nieuwe vriendinnen
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap?
JustTalk
33 14-05-2014 19:13
Psychologie vriendschap over
ikbener
3 12-07-2009 22:35
Liefde & Relatie Vriendschap vs relatie
apresskier
14 11-07-2002 20:10
Liefde & Relatie Waarin zit het verschil tussen een relatie en een vriendschap?
John Sickbock
73 08-07-2002 14:16
Verhalen & Gedichten vriendschap? bestaat niet
rickert
6 06-09-2001 18:19
Verhalen & Gedichten Vriendschap
FiXato
3 30-08-2001 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.