Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 18:01
Verwijderd
en dan bedoel ik ook geen verliefdheid van 1 kant, geen sex, geen zoenen en dan doel ik niet op gewoon vrienden maar echt beste vrienden of hele dikke maatjes.



Is het mogelijk? Is hier iemand levend bewijs van dat het al bijv 5 jaar goed gaat?

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 18:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 18:03
Angeles
Angeles is offline
M'n vader heeft een goede vriendin met wie hij al omgaat vanaf zijn studietijd, dus dat is al zo'n 30 jaar, geen verliefde gevoelens of wat dan ook.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef op 28-04-2003 @ 19:03:
M'n vader heeft een goede vriendin met wie hij al omgaat vanaf zijn studietijd, dus dat is al zo'n 30 jaar, geen verliefde gevoelens of wat dan ook.
is een van hun *toevallig* niet erg aantrekkelijk?? (no offence of course)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik las ooit in de Yes een artikel hierover. Daar stonden 3 meisjes met hun beste vriend in. Ze vertelden over hun relatie en dat ze nooit gevoelens voor elkaar hebben gehad.
Ikzelf heb het nooit meegemaakt. Ik heb wel mannelijke vrienden, maar geen jongen waar ik het meest mee omga van iedereen.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:05
Angeles
Angeles is offline
Ze zijn allebei niet lelijk of onaantrekkelijk.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:10
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dit is een beetje een onzinnige stelling.
Je hoeft maar een voorbeeld te geven en de hele stelling is ontkrachtigd. (Het is ook geen stelling maar een onderzoeksvraag)
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:12
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 28-04-2003 @ 19:10:
Dit is een beetje een onzinnige stelling.
Je hoeft maar een voorbeeld te geven en de hele stelling is ontkrachtigd. (Het is ook geen stelling maar een onderzoeksvraag)
Mee eens, en ook dat als je dan een voorbeeld weet, er meteen iets bij wordt verzonnen, alsof de stelling niet geldt als de personen in kwestie minder aantrekkelijk zouden zijn of zo.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:12
Verwijderd
Nou, je stelling klopt in elk geval niet, want er is al een tegenvoorbeeld gegeven.
Mag ik je argumenten weten? Waarom zou een vriendschap tussen een jongen en een meisje niet gaan, en tussen twee jongens of twee meisjes wel?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:51
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Bij homos en het andere geslacht in ieder geval en ook bij in mijn geval meisjes die ik niet aantrekkelijk vind, geloof ik. Al heb eigenlijk geen vriendinnen een paar halve waar ik toch minder mee om ga dan met mijn vrienden. MMMMM Ik geloof niet dat ik snel omgaan met meisjes waar niets mee zou willen, maar misschien weet ik dat nog niet
__________________
milaza!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-04-2003 @ 19:12:
Mag ik je argumenten weten? Waarom zou een vriendschap tussen een jongen en een meisje niet gaan, en tussen twee jongens of twee meisjes wel?
Omdat tussen een jongen en een meisje een soort natuurlijke spanning bestaat, ingegeven door de voortplantingsdrang. Tussen twee mannen en twee vrouwen is dat niet zo (vooropgesteld dat ze hetero zijn).

Ik denk dat het trouwens vrij moeilijk is, maar dat komt omdat ik een strenge definitie van platonisch hanteer. Ik heb zelf wel een aantal vriendinnen waar ik echt goed mee kan opschieten en die ik in de eerste plaats zie als gewone vriendinnen waar ik niets mee zou willen, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit seksueel getinte gedachtes over ze heb gehad. Logisch, denk ik zelf ook: waarom zou ik me niet mogen afvragen hoe het met hen in bed zou zijn? Door die gedachtes wordt de oprechtheid van mijn vriendschap niet ineens ondergraven.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:02
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb eigenlijk alleen maar vrienden, waaronder 5 hele goeie, al zo'n 3 jaar(sommigen iets langer, sommigen iets korter). Er is nog nooit iets gebeurd met 1 van deze jongens, en er zijn nooit meer dan vriendschappelijke gevoelens geweest. Het zijn eigenlijk een soort van broer - zus relaties...Het kan dus zeker wel
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2003 @ 19:57:
Omdat tussen een jongen en een meisje een soort natuurlijke spanning bestaat, ingegeven door de voortplantingsdrang. Tussen twee mannen en twee vrouwen is dat niet zo (vooropgesteld dat ze hetero zijn).
Maar een heteroman voelt zich niet aangetrokken tot álle vrouwen, en een heterovrouw niet tot álle mannen. Die natuurlijke spanning door de voortplantingsdrang voel je niet bij iedereen, wel? Bovendien staat dat een vriendschap niet in de weg.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:09
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Mijn beste vriend is homo, en dat is makkelijk. Ik hoef nooit te denken 'Oh, zit ik nu te dicht bij hem' of 'doe ik niet te klef', want we voelen niets seksueels naar elkaar toe, en kan ik bij hem in mn nakie staan zonder me ongemakkelijk te gaan voelen.

Ik heb wel mannelijke vrienden, maar ik hou af en toe wel bewust een beetje afstand.
Ik heb er dus geen echte ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mjah ik heb een voorbeeld! Ik woon nu... 7 jaar waar ik nu woon en ik ben 6 jaar daarvan bevriend met mijn buurjongen. Ennuh, ik weet het niet echt van hem, maar ik ben nooit gek op hem geweest of wat anders dan vriendschap gevoeld.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:27
Tourniquet-
Avatar van Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ja kweetniet, ik heb veel meer vrienden dan vriendinnen, en opzich voel ik voor geen één egt wat. Ik heb wel een keer met een goede vriend van me gezoend,en dat heeft onze vriendschap totaal niet aangepast, al denk ik neit dat het nog een keer gebeurd.

mijn beste vriend vertelt me net echter dat hij er neit zo'n moeite mee zou hebben om met me te zoenen, terwijl dat nooooit in me zou op komen! (hem zoenen dus..) Ik denk dat er misschien ook een verschil is tussen hoe jongens en hoe meisjes tegen zo'n vriendschap aankijken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:48
DaWeZ
DaWeZ is offline
Bij mij in de klas zit een vriendin die ken ik sinds dat ik 6 was en wij zijn hele goeie vrienden zonder dat ik of zij ooit gevoelens voor de ander heeft gehad. We vertellen gewoon veel dingen tegen mekaar en helpen elkaar soms uit de put, maar heeft nix met liefde te maken, gewoon vertrouwen en hele goeie vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:50
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Liever vriendschap dan iets engs als een relatie.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:52
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb wel wat jongens-vrienden om het zo te zeggen, maar het is niet zo dat ik met hen beter op kan schieten dan met mijn vriendinnen, dus geen beste maatjes ofzo...
Mijn beste jongens-vriend (wat een woord ) is mijn ex, hij is echt superlief (slijm), maar soms (misschien dus ook omdat we exen zijn) is het wel moeilijk om over bepaalde dingen te praten met elkaar. We hebben toch wel redelijk vaak meningsverschillen zeg maar. Ondanks dat is ie toch mijn beste vriend
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2003, 20:02
elledc
elledc is offline
Hmm ik geloof er nier echt in, zoals je zegt, er is altijd wel 1 van de twee die ervan droomt iets meer te hebben, ookal komt hij of zij er niet voor uit.
En het is toch logisch dat als je een zeer goeie vriend(in) hebt, je méér dan enkel vriendschap wil proberen, want dat is zoveel mooier en tja onze driften he...

Ik heb het ook steeds zo meegemaakt dat of een vriend van me of ikzelf meer wou. De één durfde er niet voor uit te komen, de ander vertelde het me na twee jaar, enzovoort.
Ik ga liever om met jongens dan met meisjes juist omdat er een spanning heerst die ik wel leuk vind en ook, om de aandacht.
Maar euhm, om er even op terug te komen, ik denk ook niet dat het echt kan om enkel puur vriendschappelijk met elkaar om te gaan, zoals hier al iemand zei, er is altijd een spanning tussen beiden.
Als je jong bent dan merk je dat minder maar eens begin de 20 zoals ik dan ja dan merk je wel een verschil.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:05
Verwijderd
dat bestaat zeker wel!! een aantal goede vrienden van mij zijn jongens en er is zonder twijfel iemand verliefd ofzo, het is dus gewoon mogelijk hoor.. ook zonder dat er één van de twee gevoelens qua verliefd heeft..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:02
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
een jongen als beste vriend kan wel hoor.
Ik heb zelf ook een jongen als beste vriend zijnde en dat gaat prima. Natuurlijk hoort het gezonde flirten er ook wel een beetje bij, maar er zou nooit een relatie ofzo uit voortkomen.

Ik vind het verschil juist leuker!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:16
CraZyLaDy
Avatar van CraZyLaDy
CraZyLaDy is offline
Ik ken mn beste vriend nu al 2 jaar gaat primaaaaa
__________________
Thanks For Making Me A Fighter...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 22:35
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Ik heb een hele goede vriendin. Ben ook verliefd op haar, maargoed, ze wil niets met me. Dus zijn we nu gewoon vrienden. We sms'en wel elke avond en we msn'en heel vaak. Verder zag ik haar altijd elke dag op school, alleen nu heb ik haar al een week niet gezien. Het wordt tijd dat we weer eens wat leuks gaan doen samen!

Mark (die denkt dat het wel kan, een hechte vriendschap tussen jongen en meisje)
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 22:53
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
niet waar bij mij
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 00:59
angulo
angulo is offline
Kan zeker . Kheb al dik 3/4 jaar een hele goeie band met een meisje. Is wel verliefdheid geweest hoor, maar ik heb heb zelf niet het idee dat onze band enigszins verslechterd is toen dat niet meer het geval was. Ik denk ook dat het een beetje ligt aan het soort persoon dat je zelf bent. Als je bijv. constant verliefd wordt dan zul misschien niet zo snel dergelijke band met iemand opbouwen.
__________________
hmmm...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 07:33
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Is deze stelling niet een beetje afhankelijk van de externe factoren? Ik en mijn beste vriendin hebben allebei een partner waar we stapel gek op zijn. No way dat één van ons dus iets voor de ander zou (gaan) voelen. Voordat zij een vriendje had, en ik een vriendin, had ik af en toe wel last van "gevoelens" zeg maar. Maar nu ik vriendin heb is dat toch wel totaal ondenkbaar.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
CraZyLaDy schreef op 28-04-2003 @ 22:16:
Ik ken mn beste vriend nu al 2 jaar gaat primaaaaa
heb je al gevraagd of hij gay is?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 09:57
poesiefox
poesiefox is offline
Er zijn zat mensen die ik hardstikke aardig vind, en leuk en gezellig en die ik niet zou kunnen missen, maar ik doe er op sexueel gebied helemaal niks op. Dat kan.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:24
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
zucht..... ja..... vriendschap is er wel jah.... k vind het af en toe wel jammer dat het daar alleen bij blijft.

maar van de andere kant... als je dan iets krijgt met elkaar...dan kan het ook goed zijn dat je helemaal niet op die manier bij elkaar past
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:54
Verwijderd
jazeker dat je een goede vriend kan hebben. ik heb er een die ik ontzettend veel vertel. en ik moet zeggen dat het wel makkelijk is, want zo heb je ook weleens een jongensmening over een probleem. zo kan je het dus vanuit een jongens- en een meisjesvisie zien.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
bertbart schreef op 29-04-2003 @ 09:54:
heb je al gevraagd of hij gay is?
Wattan... intresse?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-04-2003 @ 20:05:
Maar een heteroman voelt zich niet aangetrokken tot álle vrouwen, en een heterovrouw niet tot álle mannen. Die natuurlijke spanning door de voortplantingsdrang voel je niet bij iedereen, wel? Bovendien staat dat een vriendschap niet in de weg.
Nee, maar daarom zei ik ook, ik hanteer een heel strenge definitie van platonisch. Ook al is een jongen of meisje nog zo onaantrekkelijk, je kijkt wel naar zijn/haar lichaam en denkt er misschien wel eens over wat die persoon in bed zou hebben uitgespookt, hoe het daarmee zou zijn enz. Dat lijkt me niet meer dan normaal, maar misschien is dat wel typisch iets voor jongens

Het is niet voor niets dat vriendschappen tussen jongen en meisje vaak stuklopen omdat de jongen tóch stiekem meer wilde...alleen dan via de sneaky omweg 'eerst vriendjes worden en haar vertrouwen winnen, en dan mijn slag slaan'. Wees dan van meet af aan eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:37
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2003 @ 12:32:
Nee, maar daarom zei ik ook, ik hanteer een heel strenge definitie van platonisch. Ook al is een jongen of meisje nog zo onaantrekkelijk, je kijkt wel naar zijn/haar lichaam en denkt er misschien wel eens over wat die persoon in bed zou hebben uitgespookt, hoe het daarmee zou zijn enz. Dat lijkt me niet meer dan normaal, maar misschien is dat wel typisch iets voor jongens

Het is niet voor niets dat vriendschappen tussen jongen en meisje vaak stuklopen omdat de jongen tóch stiekem meer wilde...alleen dan via de sneaky omweg 'eerst vriendjes worden en haar vertrouwen winnen, en dan mijn slag slaan'. Wees dan van meet af aan eerlijk.
Ik denk dat dat komt door jouw vrijgezelle status, jij bent(was) voortdurend onbewust op jacht.

Die natuurlijke spanning heb ik niet meer sinds ik bezet ben. Kierkegaard heeft dat fenomeen ook al beschreven. Je wordt dan immuun en je zendt zelf ook niks meer uit. Ik doe echt niks op andere mannen. En daarvoor wel hoor!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:42
punkyfun
Avatar van punkyfun
punkyfun is offline
ik heb meer vrienden dan vriendinnen dat kan best hoor...
met jongens kan ik int algemeen beter op schieten dan met meisjes..al zijn er ook weer dingen die ik weer niet met jongens bespreek
__________________
Black or White, Thin or Thick, Young or Old, Good or Bad...What Thoes It Mathers? We e All Gonna Die....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 29-04-2003 @ 12:37:
Ik denk dat dat komt door jouw vrijgezelle status, jij bent(was) voortdurend onbewust op jacht.

Die natuurlijke spanning heb ik niet meer sinds ik bezet ben. Kierkegaard heeft dat fenomeen ook al beschreven. Je wordt dan immuun en je zendt zelf ook niks meer uit. Ik doe echt niks op andere mannen. En daarvoor wel hoor!
Misschien. Dat zou dan wel betekenen dat de evolutie goed z'n werk doet: ik evalueer elk potentiëel slachtoffer op haar kwaliteiten goed nageslacht voort te brengen en degenen die daarin al geslaagd zijn zenden die signalen niet meer uit.

Geldt dat trouwens ook voor mannen? Ik kan me voorstellen dat die, biologisch gezien, nooit gebonden zijn omdat ze zoveel mogelijk vrouwtjes moeten bevruchten. Dat bevordert immers de kwaliteit van het nageslacht.

Overigens kan ik mijn hormonale driften goed onder controle houden: ik ben niet zo iemand die bij z'n beste vriendin in bed slaapt, 'nee er gebeurt niks hoor' en dan vervolgens toch lekker wél iets gaat proberen omdat hij zich domweg niet kán inhouden. Persoonlijk kots ik daarop.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 11:44
Gaz
Avatar van Gaz
Gaz is offline
Kep op mijn middelbare school 3 jaar lang een goede vriend gehad.
We deden bijna alles samen maar we hadden geen relatie of wat dan ook.
We zijn alleen door een niet zo leuke reden uit elkaar gegaan en ook omdat hij zou verhuizen naar Amsterdam, na de examens.
Maar waren wel 3 toffe jaren.
__________________
you're part of my live, I would be dead without that part
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2003, 13:22
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
Als je niet bevried kunt zijn met 'het soort' waar je je tot aangetrokken voelt kan een bi dus nooit alleen vriendschap hebben?


Ik heb een (gewone) vriend en ik heb er nog nooit over nagedacht om iets met hem te hebben. Hij verteld me ook vaak gewoon over meisjes die hij leuk vind dus hij voelt zich ook niet tot mij aangetrokken. Maar ik ken hem dan ook al 8 jaar of zo, en misschien dat als je iemand kent al voordat je sexuele gevoelens echt beginnen dat het dan normaler is ook later gewoon bevriend met zoiemand te zijn..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 13:24
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
kan best.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 13:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2003 @ 12:53:
Geldt dat trouwens ook voor mannen? Ik kan me voorstellen dat die, biologisch gezien, nooit gebonden zijn omdat ze zoveel mogelijk vrouwtjes moeten bevruchten. Dat bevordert immers de kwaliteit van het nageslacht.
Waarom zou dat voor een man wel en voor een vrouw niet gelden? Hoe meer mannen haar bevruchten, hoe groter de kans op goed nageslacht toch? Waarom zouden mannen - vanuit de evolutietheorie gezien - wel polygaam moeten zijn en een vrouw niet?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 16:04
load_harmony
load_harmony is offline
ik heb het met een vriend van me nou 3 jaar gehad, toen opeens bleek hij verliefd te zijn, balen dus.
ik he nog een goede vriend, kom ik wel 3 dagen per week, in de vakantie elke dag. is hartstikke tof (hij plakt mijn band.. ) neej maar is echt gaaf. Zelfde interesse (muziek) en zo!!! Ik voel niks meer voor hem, en ik denk hij ook niet voor mij, ik weet het iegenlijk wel helemaal zeker. Maar dat wist ik bij de eerste ook. Maar dit gaat nou al een jaar (of 2) prima. Ik praat met hem heel veel over mijn grote liefde, dus ik geloof dat het wel goed zit kwa gevoelens..
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 16:13
Verwijderd
tuurlijk kan het wel..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 16:46
josdebos
josdebos is offline
jawoor.. zou niet weten waarom niet!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 17:26
sterrelichtje
sterrelichtje is offline
ohja, natuurlijk..
ik ben er zelf levend bewijs van da et kan.
nuja, tzit dus zo. een paar jaar geleden heb ik hem leren kenne via de chat, normaal spreek ik nooit of te nooit af met zo iemand maar toen toevallig wel. en dat was dus zeer goed bevalle, sindsdien zien we elkaar bena iedere week (aangezien de afstand is da soms wa moeilijk),maarja.. gedurende die paar jaar zijn wij dus beste, ma echt beste vriendjes geworden. tis echt mijn zielsverwant die mij van binnen tot buiten kent, en ik verzeker u da zoiets fijn voelt. nog eens zo fijn denkk als een beste vriendin. we spreken elkaar ook aan met sjats ofzo en in onze berichtjes zette we vaak van 'love u so' enzo, en de meeste kunne et dan ook ni geloven da we et daarbij houden.. bij onze vriendschap.. maarja, kheb soms wel van die momenten dak ff denk van, voel ik nu toch ni iets meer voor em, maar nee, we zijn gewoon gemaakt voor elkaar..als vrienden.. kheb nu trouwens een vriend sinds 3 maand, en dat gaat uitstekend..kheb em wel eerst tegoei moete uitlegge hoe et nu zat met 'die vriend' van mij, maar als je vertrouwen in elkaar hebt lukt dat allemaal..
zo khoop da da nu duidelijk is voor iedereen
liefs, tsterrelichje *mwa* die van haar 2 supersterren houdt..
__________________
** life begins when stars collide **
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:23
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Hmmm ik denk dat het cker wel kan ookal bij mij meestal niet...
Ik kan wel een goede vriendin hebben maar meestal als die goeie vriendin===> beste vriend wordt dan voel ik wel wat voor haar in meer of mindere mate...
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 00:21
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Ooit moet er iets geweest zijn qua gevoel of gebeurd zijn, als je lange tijd gewone vrienden bent. Kan haast niet anders..
Ook al zijn het maar gevoelens van diegene bij je willen hebben en dat verwarren met verliefdheid. Of er wat gedaan wordt met dat gevoel is een tweede natuurlijk.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 08:33
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Hmm misschien. Als ik alleen naar mezelf kijk: op de enige écht goede vriend die ik de laatste jaren heb gehad, ben ik hopeloos verliefd geweest. Voor mezelf lijkt het me onmogelijk om bij een aantrekkelijke 'gewone' vriend geen bijgevoelens te hebben, ook al hoeft het geen verliefdheid te zijn. Als je bevriend bent is er toch al een bepaalde aantrekkingskracht.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:25
Verwijderd
Ik geloof wel dat het mogelijk is, eigenlijk..

Mijn beste vriend, Dennis, niet verliefd op, nooit verliefd op geweest, en andersom. Nooit mee gezoend, nooit mee gesext. We knuffelen, we hangen samen, we praten, we slapen in hetzelfde bed.. als vrienden, meer niet Meer is het nooit geweest, meer zal het nooit worden.. Ik kan je niet zeggen van het gaat al vijf jaar goed, want zolang ken ik em nog niet.. Ik weet eigenlijk niet precies hoe lang dan wel, een jaar of 2, denk ik..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 05-05-2003 @ 09:33:
Hmm misschien. Als ik alleen naar mezelf kijk: op de enige écht goede vriend die ik de laatste jaren heb gehad, ben ik hopeloos verliefd geweest. Voor mezelf lijkt het me onmogelijk om bij een aantrekkelijke 'gewone' vriend geen bijgevoelens te hebben, ook al hoeft het geen verliefdheid te zijn. Als je bevriend bent is er toch al een bepaalde aantrekkingskracht.
Maar geldt die aantrekkingskracht dan niet ook bij meisjes? Vriendschap is toch altijd een soort aantrekkingskracht, of het nu jongen-jongen, meisje-meisje of jongen-meisje is..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:31
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
eztah schreef op 28-04-2003 @ 20:09:
Mijn beste vriend is homo, en dat is makkelijk. Ik hoef nooit te denken 'Oh, zit ik nu te dicht bij hem' of 'doe ik niet te klef', want we voelen niets seksueels naar elkaar toe, en kan ik bij hem in mn nakie staan zonder me ongemakkelijk te gaan voelen.

Ik heb wel mannelijke vrienden, maar ik hou af en toe wel bewust een beetje afstand.
Ik heb er dus geen echte ervaring mee.
Pas maar op, mijn goede vriend was er ook van overtuigd dat ie homo was en is nu toch verliefd op mij geworden, beetje vreemde situatie...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 29-04-2003 @ 11:54:
jazeker dat je een goede vriend kan hebben. ik heb er een die ik ontzettend veel vertel. en ik moet zeggen dat het wel makkelijk is, want zo heb je ook weleens een jongensmening over een probleem. zo kan je het dus vanuit een jongens- en een meisjesvisie zien.
totaal mee eens, en jongens zien alles tog altijd een beetje nuchterder in als meisjes, dus dan is zon jongensmening zeker heel handig met jongens kan je ook geweldig discussieren over personen die je leuk vind enzow.. en wat hij voor oplossing ofzo zou hebben..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat hebben we toch een klote samenleving
trophus
64 04-09-2008 12:36
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.