Oud 22-09-2003, 16:03
dreamhorse
dreamhorse is offline
Naar aanleiding van een topic op dit forum en de reacties die ik kreeg op een bericht van mij zou ik graag eens willn horen welke instanties volgens jullie helpen en welke niet.Ik begin wel

Jeugdzorg
Riagg
SPEL

Oke en de paaz in het ziekenhuis is goed gekeurd.

Mijn argumenten:
Jeugdzorg Luisteren ze en in geval van nood makkelijk te berijken en kijken niet steeds op hun klokkie.

Riagg Kijken alleen op hun klokkie,vermijden bewust onderwerpen waar ze niks over durfen te zeggen.Zien nergens een probleem van in.

SPEL Kost hoop geld kijken alleen op de klok zien alleen fouten bij de ouders.

De PAAZ Luisteren naar je geven je goede tips als je aan zelfmoord denkt.Geven niet gelijk een etiketje en nemen alle tijd voor je.

Oke nu jullie wel met argumenten graag
__________________
Diane was mijn vorige naam hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 16:16
Gerrit de Slak
Avatar van Gerrit de Slak
Gerrit de Slak is offline
Ik vond alle hulp (RIAGG, Bavo/RNO) tot nu toe veel te zakelijk en/of ontoereikend wat betreft kennis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:17
dreamhorse
dreamhorse is offline
Gerrit

Waar ben je dan tot nu toe geweest
__________________
Diane was mijn vorige naam hier
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:19
Gerrit de Slak
Avatar van Gerrit de Slak
Gerrit de Slak is offline
Sorry, heb ik er nu bijgezet. Tevens ben ik opgenomen geweest op een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:25
Verwijderd
Wat is PAAZ? En wat is SPEL?

Jeugdzorg en Riagg ken ik wel.

Ik wil stage lopen bij Jeugdzorg en/of bij het RIAGG...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:30
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
jeugdzorg..
heb nog geen idee of het me zal bevallen, maar alvast 1 ding. die wachtlijsten zijn echt veel te lang maar oke, daar kan de jeugdzorg niet veel aan doen..

altrecht(of jeugdzorg)
voor me zus geweest, 1 gesprek met hele gezin.... ik vond het vreselijk.. hoorde daar allemaal afschuwelijke dingen die k nog niet wist en ondertussen word je nog eens lekker in de gaten gehouden... was eens maar nooit meer, dus gezinstherapie sucks, (is dr dus ook nooit van gekomen)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:32
dreamhorse
dreamhorse is offline
De psychiatrche afdeling in het ziekenhuis hier wat zo genoemt stond iets minder gek omdat iedreen er toch al zijn voor oordelen over heeft.

Spel is een soort instelling als het riagg alleen kost het geld en is minder groot.
__________________
Diane was mijn vorige naam hier
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:34
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik vind het RIAGG niet geweldig maar ik heb wel het idee dat ze je proberen te helpen.

Bij het RIAGG keken ze nooit op de klok, ze hebben altijd ruimschoots de tijd voor mij genomen Verder vermeden ze bij mij zulke problemen nooit, ze hebben altijd het gewoon over alles gehad. Ze hebben de dingen zeker niet vermeden. En in mijn geval zagen ze het probleem wel en hebben ze me geholpen met de behandeling.

Op dit moment heb ik alleen ervaring met het RIAGG

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:28
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dreamhorse schreef op 22-09-2003 @ 16:03:
Riagg Kijken alleen op hun klokkie,vermijden bewust onderwerpen waar ze niks over durfen te zeggen.Zien nergens een probleem van in.
Dat is dan jouw ervaring. Laat ik dan eerst maar eens even vertellen hoe ik precies bij het RIAGG in Helmond terecht gekomen ben. Ik heb me eind vorig jaar bij het RIAGG in Helmond aangemeld omdat ik al heel lang sexuele problemen op emotioneel gebied heb. Sinds februari dit jaar heb ik gesprekken met Bert, een psychiater die me tijddens het begin van het eerste gesprek al direct voorstelde om elkaar gewoon bij de voornaam te noemen, dus het gesprek begon wat dat betreft al meteen positief.
Tijdens ons tweede gesprek op 18 maart heeft Bert vast weten te stellen dat ik een stoornis in het autistische spectrum heb die bekend staat als het syndroom van Asperger. Hij wist dit vast te stellen aan de hand van de inhoud van een psychologisch testrapport dat vorig jaar over mij is opgemaakt. Ik wist sinds 1990 alleen maar dat ik vanwege een sociale handicap moeilijk contact maak met anderen, maar ik heb tot dusver nooit geweten wat mijn handicap precies inhield. Dankzij Bert weet ik dat inmiddels eindelijk . Bovendien weet ik nu dankzij hem ook dat mijn problemen met sexualiteit ook hierdoor worden veroorzaakt, en tijdens de sessies vraagt hij me ook regelmatig hoe het daarmee gaat. Hij heeft me ook op het hart gedrukt om er goed mee om te gaan.
Toen ik eindelijk wist wat ik voor handicap heb, heb ik er hier op het forum een topic over geopend. Mochten jij en anderen interesse hebben, kijk dan maar eens op http://forum.scholieren.com/showthre...light=Asperger
In mijn openingspost vind je tevens een link met betrekking tot de kenmerken van het syndroom van Asperger.
Toen ik op 5 september het eerste gesprek na de vakantie met Bert had vroeg hij me of hij me een keer thuis op mocht komen zoeken. Zover is het tot dusver nog niet gekomen, maar hij is daarnaast wel sterk betrokken bij mijn huidige werksituatie. Ik moet sinds 6 januari tijdelijk produktiewerk doen in afwachting van een geschikte functie, en Bert en ik zijn er allebei van overtuigd dat ik wel tot meer dan alleen produktiewerk in staat ben. Volgende week maandag om 2 uur 's middags zie ik hem weer. Ik zal hem dan verzoeken om met mijn werkleider contact op te nemen, zodat we met ons drieën kunnen kijken hoe ik op mijn huidige werkplek zodanig kan worden begeleid dat ik uiteindelijk alsnog voor een individuele detachering in aanmerking kom. Dit idee is afkomstig van de collega van mijn personeelsfunctionaris, waar ik vorige week dinsdag samen met mijn werkleider een gesprek mee had.
Het zal je waarschijnlijk wel duidelijk zijn dat mijn ervaringen met het RIAGG tot nu toe overwegend positief zijn, en ik verwacht dat dat ook wel zo zal blijven. Overigens is het mij in ieder geval duidelijk dat je dit topic hebt geopend naar aanleiding van mijn reactie op jou in een ander topic.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:32
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik heb redelijk goede ervaringen met het RIAGG maar mijn ervaring is ook dat ze altijd op hun klokje kijken en vaak rustig 10 minuten te laat komen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Uhmz, ik heb enkel 4 jaar RIAGG ervaring..
Het is jammer dat ik nog geen goed alternatief heb gevonden (Ziekenhuis psychologen/ psychiaters sturen je na één consult met een doosje a-d naar huis... That's it...)

Motivatie waarom ik niet bepaald enthousiast ben over riagg;
* Ze vertellen nooit iets uit zichzelf -> wanneer ze je op wachtlijsten hebben gezet, moet je zelf vragen of er al schot in zit e.d.
* Hij kijkt telkens naar een klok die schuin naast mij hangt. (Ja, Joyce, ik kijk nu met een schuin oog naar de tijd, en concludeer dat het consult erop zit. Als je geen vragen meer hebt, zullen we het dier dan bij laten?)..
* Ze komen chronisch te laat! (een kwartier is geen uitzondering. Hetgeen betekend dat mijn consult wordt ingekort )

Ik moet ze allemaal bij hun achternaam en met 'u' aanspreken... Als iets een afstand schept, is dat het wel!!!


Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:45
Verwijderd
Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt of het klink met je psycholoog / psychiatier. Ik heb 3 verschillende psychologen bij het RIAGG gehad, maar met geen van hen klikte het. Dus mijn ervaring met het RIAGG was .
Daarna ben ik doorverwezen naar een psychiater. Dat was een heel aardige vrouw waar ik een tijdje bij in therapie was. Totdat ze ergens anders een baan kreeg, toen was het afgelopen met de therapie. Hierna ben ik definitief gestopt, om nu nog een keer alles te vertellen wou ik niet, weer over nieuw een band krijgen had ik ook geen zin in.

Maar goed, ik denk dat ervaringen dus zeer persoonsverbonden zijn, omdat je met 1 iemand bij bv het RIAGG een slechte ervaring hebt wil nog niet zeggen dat heel het RIAGG slecht is.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:26
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-09-2003 @ 17:14:

* Hij kijkt telkens naar een klok die schuin naast mij hangt.
* Ze komen chronisch te laat! (een kwartier is geen uitzondering. Hetgeen betekend dat mijn consult wordt ingekort )

Joyce [/B]
Precies!Die ervaring heb ik ook, en dat geeft het gevoel dat ze zo snel mogelijk weer van je af willen. Echt zo vervelend! Elke keer op de klok kijken en altijd te laat komen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:48
dreamhorse
dreamhorse is offline
Cassiopeia

Tuurlijk moet het klikken met de psycholoog maar bij het riagg ben ik nu met mijn 5e bezig en weer klikt het niet.Nu zullen er veel gaan zeggen dan wil je niet maar dat wil ik juist wel.Ik heb lang genoeg in deze put gezeten en wil nu ook wel eens gelukkig zijn maar het lukt niet
__________________
Diane was mijn vorige naam hier
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:57
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Motivatie waarom ik niet bepaald enthousiast ben over riagg;
* Ze vertellen nooit iets uit zichzelf -> wanneer ze je op wachtlijsten hebben gezet, moet je zelf vragen of er al schot in zit e.d.
Bij mij vroegen ze uit zichzelf allemaal vragen en vertelden ze wel gewoon uit zichzelf

* Hij kijkt telkens naar een klok die schuin naast mij hangt. (Ja, Joyce, ik kijk nu met een schuin oog naar de tijd, en concludeer dat het consult erop zit. Als je geen vragen meer hebt, zullen we het dier dan bij laten?).. ook nooit gedaan bij mij (alle 5 niet)

* Ze komen chronisch te laat! (een kwartier is geen uitzondering. Hetgeen betekend dat mijn consult wordt ingekort )
Mn eigen psychologen en psychiaters zijn nooit te laat geweest. Altijd stipt optijd. Ik heb 1 keer een half uur moeten wachten maar dat was een spoedpsychiater. Die een kwartier telaat was, en daarna ook nog het lef had om eerst in het restaurant wat te eten te gaan halen

Ik moet ze allemaal bij hun achternaam en met 'u' aanspreken... Als iets een afstand schept, is dat het wel!!! Bij mij is het wel achternaam. maar geen 'u'

Ervaringen met het RIAGG zijn zeer persoonsgebonden
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
dreamhorse schreef op 29-09-2003 @ 07:48:
Cassiopeia

Tuurlijk moet het klikken met de psycholoog maar bij het riagg ben ik nu met mijn 5e bezig en weer klikt het niet.Nu zullen er veel gaan zeggen dan wil je niet maar dat wil ik juist wel.Ik heb lang genoeg in deze put gezeten en wil nu ook wel eens gelukkig zijn maar het lukt niet
Ik weet het wel, ik heb ook 3 of 4 psychologen versleten bij het RIAGG. Maar toen
ben ik ermee gestopt en ben naar een psychiater doorverwezen. En dat beviel mij zo veel beter.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 11:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
ik kan alleen van de jeugdzorg zeggen, dat ze gewoon in mijn ogen erg goed zijn

Toen ik ontslagen werd uit mn kliniek, kon ik gelijk op gesprek komen bij mn psych, terwijl ze nog niet eens de papieren en zo had ontvangen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:21
Sleepingsun
Avatar van Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik vind de jeugdzorg zo ..
Is gewoon goed geregeld en ze luisteren goed,
je bent daar geen nummer maar echt een persoon..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2003, 16:20
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik heb bij de GGD gezeten (mijn ervaring SLECHT) en bij het RIAGG (mijn ervaring ook SLECHT) en ik was te laat want ik ben nu 18 en ik kan niet meer bij Jeugdzorg terecht.

Goddomme was ik maar op me 16e tot bezinning gekomen om naar de Jeugdzorg te gaan. Dan was er nu nog tenminste wat van me terecht gekomen..
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 29-09-2003 @ 07:57:
Motivatie waarom ik niet bepaald enthousiast ben over riagg;
* Ze vertellen nooit iets uit zichzelf -> wanneer ze je op wachtlijsten hebben gezet, moet je zelf vragen of er al schot in zit e.d.
Bij mij vroegen ze uit zichzelf allemaal vragen en vertelden ze wel gewoon uit zichzelf

* Hij kijkt telkens naar een klok die schuin naast mij hangt. (Ja, Joyce, ik kijk nu met een schuin oog naar de tijd, en concludeer dat het consult erop zit. Als je geen vragen meer hebt, zullen we het dier dan bij laten?).. ook nooit gedaan bij mij (alle 5 niet)

* Ze komen chronisch te laat! (een kwartier is geen uitzondering. Hetgeen betekend dat mijn consult wordt ingekort )
Mn eigen psychologen en psychiaters zijn nooit te laat geweest. Altijd stipt optijd. Ik heb 1 keer een half uur moeten wachten maar dat was een spoedpsychiater. Die een kwartier telaat was, en daarna ook nog het lef had om eerst in het restaurant wat te eten te gaan halen

Ik moet ze allemaal bij hun achternaam en met 'u' aanspreken... Als iets een afstand schept, is dat het wel!!! Bij mij is het wel achternaam. maar geen 'u'

Ervaringen met het RIAGG zijn zeer persoonsgebonden
Ach ja, ik heb er per slot van rekening nog maar 5 a 6 versleten in ruim 4 jaar tijd...
Binnenkort weer een nieuwe + nieuwe therapie... Ben benieuwd of deze wat 'menselijker' is

Joyce

(Ik wil niet generaliseren, maar er werd om mijn opinie gevraagt... En die heb ik gegeven... Desalniettemin ben ik 'blij' dat jij er positievere ervaringen dan ik mee hebt...)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:20
Nar'Hyarmen
Avatar van Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik ben op eigen houtje naar jeugdzorg gegaan. Maar ze vonden mijn probleem niet groot genoeg. Ze vroegen elke keer om terug te bellen (wel 4 keer ofzo ) en ze hadden nooit tijd voor me. Oftewel na jeugdzorg durfde ik nergens meer heen met mijn problemen.

jeugzorg
__________________
Pluk de dag, voordat ie wegrot.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:48
Verwijderd
Durf er geen nieuw topic over te openen, dus ik gooi het hier in.

Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een psycholoog (gewoon een zelfstandige dacht ik). Ok, ze gaat me vragen stellen, maar hoe gaat het precies in zn werk? Hebben ze zwijgplicht? Is het meestal zakelijk geörienteerd of persoonlijk?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:50
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 03-10-2003 @ 20:48:
Durf er geen nieuw topic over te openen, dus ik gooi het hier in.

Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een psycholoog (gewoon een zelfstandige dacht ik). Ok, ze gaat me vragen stellen, maar hoe gaat het precies in zn werk?
Je krijgt in ieder geval eerst een intakegesprek, waarin je zelf kunt aangeven wat precies je probleem is. Aan de hand daarvan kan worden bekeken wat voor jou de beste behandelmethode is.

Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 03-10-2003 @ 20:48:
Hebben ze zwijgplicht?
Ja, artsen en andere hulpverleners hebben een beroepsgeheim. Ze mogen dus nooit informatie over iemand aan anderen doorgeven, tenzij die persoon daar zelf uitdrukkelijk toestemming voor geeft.

Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 03-10-2003 @ 20:48:
Is het meestal zakelijk georiënteerd of persoonlijk?
Het is georiënteerd op de cliënt, dus persoonlijk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:06
Brenda_88
Brenda_88 is offline
k ben tot nu toe bij n psychologen praktijk geweest, n dikke vette nu moe k naar n psychiater en k ben benieuwd hoe dat gaat.. mijn dokter zei je moet niet naar t Riagg gaan want dat komt op je CV te staan en daar moeten alleen goede dingen op staan
__________________
LIFE SUCKS!Iedereen die het hier niet mee eens is kan met mij in discussie gaan!!!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:48
Verwijderd
dat is niet fijn nee

Ik ben een jaar terug een tijdje in chakra-therapie geweest, en dat is me prima bevallen. Dat was meer alternatief, heel relaxed allemaal, ik kon gaan liggen en dan werden mijn voetreflexen gemasseerd. Ze kon dan zien waar mijn blokkades zaten, en praatte er over, en gaf me oefeningen mee.

Maar bij een psycholoog heb ik toch meer het idee van een ehm tandarts-sfeer, dat zakelijke en zo. En ik ben nogal een huilerig persoon, en ik praat niet uit mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2003, 21:30
Verwijderd
Hoe kom je bij jeugdzorg terecht?
weet iemand dat?
Moet dat via huisarts of kan je er ook gewoon heen gaan?
Wat doet het Riagg en hoe kom je daar terecht?
Kan de GGD ook nog een rol spelen ofzo?

*zoekt manieren van hulp en vraagt anderen om advies*
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:37
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 06-10-2003 @ 21:30:
Hoe kom je bij jeugdzorg terecht? huisarts, via school, zelf bellen...

Wat doet het Riagg en hoe kom je daar terecht? via huisarts, bureau jeugdzorg.., zelf bellen???

*zoekt manieren van hulp en vraagt anderen om advies*
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:40
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Hangt er ook helemaal vanaf bij welke instelling je precies bent geweest. Jeugdzorg heeft zo veel verschillende instellingen door NL heen... De 1 is vast beter dan de ander. Zijn ook goed en slechte verhalen over.

Bijzonder Jeugdwerk precies zo (BJ).

Je kan niet iedereen die werkzaam is binnen een instelling over 1 kamp scheren omdat je toevallig met 1 persoon gesproken hebt van 1 instelling binnen een grote organisatie. Daar moet je naar mijn mening voorzichtig mee zijn.
Mijn vader heeft altijd bij BJ gewerkt, en ik vind deze organisatie zeer positief te werk gaan ( wat ik er dan van meemaakte).
Toen BJ opgeheven werd binnen die instelling en er Jeugdzorg van gemaakt werd vond ik de hulpverlening qua visie en methodiek weinig verschillen van die van BJ, maar deze heb ik uiteraard veel minder lang meegemaakt. Maar mijn zus werkt nu nog steeds bij Jeugdzorg (niet direct als hulpverlener binnen de instelling, gedetacheerd via het JIP Jongeren Informatie Punt) en daar hoor ik ook weinig anders dan positieve verhalen over Jeugdzorg...

Het RIAG en SPEL ed weet ik weinig van dus daar hou ik me over stil.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:43
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 06-10-2003 @ 21:30:
Hoe kom je bij jeugdzorg terecht?
weet iemand dat?
Moet dat via huisarts of kan je er ook gewoon heen gaan?
Wat doet het Riagg en hoe kom je daar terecht?
Kan de GGD ook nog een rol spelen ofzo?

*zoekt manieren van hulp en vraagt anderen om advies*

Direct naar een Jeugdzorg instelling bij jou in de buurt gaan werkt meestal het beste. Persoonlijk contact stellen ze erg op prijs. Het kan wel zijn (grote kans) dat ze je na je verhaal gedaan te hebben eerst doorverwijzen naar een instelling die jou door kan verwijzen naar Jeugdzorg of een beter passende instelling aan de hand van jouw verhaal zodat zij ook de machtiging krijgen om jou te helpen. Vergeet niet dat veel van deze Jeugdzorg internaten vooral jongeren bevatten die in aanraking geweest zijn met justitie en dat het bij vele instellingen niet slechts dagopvang is, maar residentieel.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hoe kom je bij jeugdzorg terecht? huisarts, via school, zelf bellen...

Wat doet het Riagg en hoe kom je daar terecht? via huisarts, bureau jeugdzorg.., zelf bellen???


*zoekt manieren van hulp en vraagt anderen om as*

Uhm, je kunt niet zelf naar het riagg bellen voor een afspraak.. Je wordt doorverwezen door bijvoorbeeld een huisarts.

Daar kun je sowieso beter na toe gaan voor advies, zodat jullie samen naar een goede instantie kunnen zoeken. Er zijn ook zelfstandige psychologen e.d... Het nadeel daravan is dat ze niet -zoals bij een riagg/ elinos met collega's kunnen overleggen wat hun visie over de situatie is...

Verder wens ik je er veel succes mee...

Ps, begin er tijdig mee, want je hebt vaak met wachtlijsten te maken

Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:21
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 07-10-2003 @ 10:55:
Ps, begin er tijdig mee, want je hebt vaak met wachtlijsten te maken
Ja, maar meestal zet je pas die stap als je er echt aan toe bent. En niet eerder om de wachtlijsten voor te zijn, zodat je, als je er aan toe bent, ook echt meteen hulp kunt krijgen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik word binnenkort naar het gewone RIAGG doorgeschreven, maar ik wil daar helemaal niet heen! Al die kutverhalen die ik er van hoor. Het lijken wel een stelletjes debielen achter een computer.
Is bij mn ouders zo, is bij mijn broer zo, neej, kwil nie

Ik ga desnoods echt kappen met de hulpverlening (wat ik van mn psych niet mag) maar ik ga mezelf niet als een bingobal verplaatsen Ik ben GEEN nummer.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 12:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-10-2003 @ 11:51:
Ik word binnenkort naar het gewone RIAGG doorgeschreven, maar ik wil daar helemaal niet heen! Al die kutverhalen die ik er van hoor. Het lijken wel een stelletjes debielen achter een computer.
Is bij mn ouders zo, is bij mijn broer zo, neej, kwil nie

Ik ga desnoods echt kappen met de hulpverlening (wat ik van mn psych niet mag) maar ik ga mezelf niet als een bingobal verplaatsen Ik ben GEEN nummer.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik moet binnenkort ook naar het Riagg en ik ga ervan uit dat ik daar gewoon goed geholpen kan worden. Als ze dat niet konden daar had het toch allang niet meer bestaan!?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:47
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-10-2003 @ 11:51:
Ik word binnenkort naar het gewone RIAGG doorgeschreven, maar ik wil daar helemaal niet heen! Al die kutverhalen die ik er van hoor. Het lijken wel een stelletjes debielen achter een computer.
Is bij mn ouders zo, is bij mijn broer zo, neej, kwil nie

Ik ga desnoods echt kappen met de hulpverlening (wat ik van mn psych niet mag) maar ik ga mezelf niet als een bingobal verplaatsen Ik ben GEEN nummer.
*kuch* Ik weet natuurlijk niet wat jij aan hulpverlening gewend ben. Ik heb nu alleen het RIAGG gehad en nu een paar gesprekken met de Argonaut maar voor mij viel het best mee.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:19
Verwijderd
Kijk dat vind ik dan wel jammer van de zorg...

Heb je eindelijk de stap gemaakt om hulp te zoeken heb je nog ellende lange wachtlijsten...

Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:21
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 07-10-2003 @ 14:19:


Heb je eindelijk de stap gemaakt om hulp te zoeken heb je nog ellende lange wachtlijsten...

juist.... kut jeugdzorg...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-10-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-10-2003 @ 14:21:
juist.... kut jeugdzorg...
mja ik dacht toen eigenlijk ook aan jouw

maar we hopen allemaal dat het sneller gaat... en dat jij snel je plekje hebt gevonden...

nu ik nog..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:46
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 07-10-2003 @ 14:32:


nu ik nog..
die vinden we ook wel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:54
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-10-2003 @ 14:46:
die vinden we ook wel
mja, maar door al die wachtlijsten enzo... pfff we vinden het wel... ik moet eerst naar de huisarts... ik durf niet ....
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 07-10-2003 @ 13:47:
*kuch* Ik weet natuurlijk niet wat jij aan hulpverlening gewend ben. Ik heb nu alleen het RIAGG gehad en nu een paar gesprekken met de Argonaut maar voor mij viel het best mee.
Ik ben Jeugdzorg gewend, dat is ook van het RIAGG, alleen dan de jongeren en kinder afdeling zeg maar. Maar ik ga dus overgeplaatst worden naar het volwassenenRIAGG
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:25
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 07-10-2003 @ 14:54:
ik moet eerst naar de huisarts... ik durf niet ....
dat komt me bekent voor, k durf ook niet naar de huisarts... kan je het niet op school regelen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:04
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Dat er wachtlijsten voor staan is ook niet echt meer dan logisch niet? De overheid steekt er veeeeeeel te weinig geld in. Dus er is geen onderkomen, er kan niet uitgebreid worden, personeelstekort, gewoonweg omdat er geen geld voor is. Dus als je tegen iemand wil klagen over die wachtlijsten, ik stel voor dat JP Balkenende een hele goede klaagmuur is.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-10-2003 @ 15:25:
dat komt me bekent voor, k durf ook niet naar de huisarts... kan je het niet op school regelen...
Hebben jullie eens in de zoveel tijd zo'n vertrouwenspersoon psycholoog iemand op school? Die is vaak zelf aangesloten bij het RIAGG en kan denk ik wel wat voor je regelen als jij daar dringend om vraagt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:06
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-10-2003 @ 17:04:
Dat er wachtlijsten voor staan is ook niet echt meer dan logisch niet? De overheid steekt er veeeeeeel te weinig geld in. Dus er is geen onderkomen, er kan niet uitgebreid worden, personeelstekort, gewoonweg omdat er geen geld voor is. Dus als je tegen iemand wil klagen over die wachtlijsten, ik stel voor dat JP Balkenende een hele goede klaagmuur is.
een wachtlijst van(nu) 8 maanden is toch niet normaal
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-10-2003 @ 17:06:
een wachtlijst van(nu) 8 maanden is toch niet normaal
Dat is ook niet normaal...maar ja, wat doe je er aan...?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:08
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-10-2003 @ 17:07:
Dat is ook niet normaal...maar ja, wat doe je er aan...?
dat weet k ook niet... word dr alleen kwaad om


heb nog maar 4 maanden te gaan
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:10
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-10-2003 @ 17:07:
Dat is ook niet normaal...maar ja, wat doe je er aan...?
JP Balkenende een ei naar z'n harry potter hoofd gooien vin ik wel een optie. Maar dat mag vast weer niet.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 07-10-2003 @ 17:10:
JP Balkenende een ei naar z'n harry potter hoofd gooien vin ik wel een optie. Maar dat mag vast weer niet.
Ik denk ook niet dat het echt zal helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:17
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-10-2003 @ 17:16:
Ik denk ook niet dat het echt zal helpen.
Wie weet? Misschien dringt er dan eindelijk eens iets in dat koppie door wat ie niet zelf verzonnen heeft zoals:

- meer centjes voor de hulpverlening
- meer centjes voor de zorg
- ophouden met bezuinigen op deze 2 terwijl ze juist meer nodig hebben
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:47
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-10-2003 @ 17:06:
een wachtlijst van(nu) 8 maanden is toch niet normaal
8 maanden

Wat verschrikkelijk lang

Ik ben wel blij dat het bij mij dan beter geregeld is. Bij mij was de gemiddelde tijd 2 maanden en mocht ik vervroegt, ik kon na 1 maand al terecht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic - 173
darkfairy
500 03-10-2016 18:56
Werk, Geld & Recht burgelijk wetboek, welke artikelen bij...
Fantôme
9 31-03-2006 10:29
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Verhalen & Gedichten [casus]
Fantôme
3 19-04-2005 11:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nederlands boekverslag
ard16slot
2 22-05-2003 19:51
Psychologie Steun aan Literatuur
kleinedraak
21 10-05-2003 19:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.