Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 16:13
Verwijderd
Ach ja, omdat ik teveel rondhang maar te weinig van mezelf post, hier wat verschillende schooldingetjes rond een kraai. We werken met het centrale thema vogels, ik heb een vogel- en zeker een kraaiobsessie, dus ik voel me wel thuis.

De eerste opdracht was het gewoon naar waarneming tekenen, nu ben ik nogal een snel werkend persoon, ik hou niet van details of uren prutsen en dat is er soms ook wel aan te zien.

Mijn 1e schets, gewoon potlood:


Snelschets in houtskool, ook wel te zien aan de proporties... ^^


Dan hadden we verschillende opdrachten met pastel, maar toen hadden ze de kraai ingepikt, dus dat heb ik met andere vogels gedaan, die ik nu niet hier ga zetten.
Ook nog een opdrachtje in bister omdat ik te snel was en me verveelde, de stijl van Hundertwasser nadoen, wat me niet lag en toen kwamen we aan:

Probeer met pastel en wassing de vogel in zijn essentie neer te zetten. Dus krachtig iets proberen weer te geven zonder teveel werk of te veel enz enz.

3 resultaten.

No. 1 Mijn favoriet. Lijkt meer aquarel dan gewassen pastel.




No. 2 Ik ben te snel en ga experimenteren. Rollen met krijtjes geeft een raar, geschubd effect ^^. Ik vind het effect zelf wel gaaf, alsof hij met planten overgroeid wordt.




No. 3 Nu ja, we gaan verder waarmee we bezig zijn. Ik had nog andere probeersels gemaakt van andere vogels, maar die vond ik niet zo.



Ach, kritiek, tips, commentaar, het mag allemaal. En mijn lerares is al niet mals met haar opmerkingen ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 16:20
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
mooi..

ik vind persoonlijk de laatste het mooist..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:15
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Echt heel mooi jaa! Die 1ste tekening met potlood vind ik heel mooi. Alleen beetje jammer dat je daarna bent doorgegaan met houtskool. Nu zie je dat mooie stuk van zijn kop niet meer zo. En die allerlaatste is ook heel mooi!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:05
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline

O WAUW!
Deze vind ik echt prachtig!

(rest ook wel , maar die met het grove houtskool is het minste, hoewel dat eigenlijk juist wel bij een kraai past )
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:08
Noínden
Avatar van Noínden
Noínden is offline
Hm, ik vind die met houtskool juist erg mooi, kraaiachtig

En die met gerolde krijtjes is ook heel mooi geworden, inderdaad.

Ach wat, ze zijn allemaal mooi
__________________
Let me take you by the hand and lead you through the streets of London|*LiveWed-getrouwd met Morgan Le Fay
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:10
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Noínden schreef op 20-10-2005 @ 21:08 :
Hm, ik vind die met houtskool juist erg mooi, kraaiachtig
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 22:02
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Best aardig, maar ik zou iets meer contrast gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
TommytheCat schreef op 20-10-2005 @ 23:02 :
Best aardig, maar ik zou iets meer contrast gebruiken.
In welke zin? In de potlood/houtskool-schetsen of in de gewassen tekeningen, of in allemaal. En dan in de vogels of meer werken naar de achtergrond? En licht-donker-contrasten of kleurcontrasten?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 08:24
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Citaat:
Noínden schreef op 20-10-2005 @ 21:08 :
Hm, ik vind die met houtskool juist erg mooi, kraaiachtig
__________________
Don't trust anything that bleeds for three to five days and doesn't die.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 09:45
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik vind de laatste veruit de mooiste.
Heeft meer karakter dan de overigen.

Interessante experimenten met mooie resultaten
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:16
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Die met houtskool vind ik het mooiste. Dat geeft wat extra's. Die andere zijn iets te mild naar mijn smaak.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:29
devilcat
devilcat is offline
erg mooi
gelukkig niet super academisch correct getekend maar lekker gedurfd.

good work!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:00
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Citaat:
devilcat schreef op 21-10-2005 @ 20:29 :
erg mooi
gelukkig niet super academisch correct getekend maar lekker gedurfd.

good work!
bah?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:57
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
devilcat schreef op 21-10-2005 @ 20:29 :
gelukkig niet super academisch correct getekend maar lekker gedurfd.!
anatomisch correct?
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:16
devilcat
devilcat is offline
nee academisch correct,
dat het dus niet super gepoetst is, maar lekker ruig en er soms een pootje ontbreekt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 02:31
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Houtskool tekening vind ik zeer geslaagd. Ik hou daar wel van.. lekker ruig met grove lijnen/vlakken iets weergeven.

Pastelprobeersels vind ik ook wel aardig geslaagd.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:16
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind die met houtskool het mooist omdat dat materiaal meer bij een kraai hoort imo -al niet bijzonder origineel ofzo- Ook vind ik dat daar de achterste vleugel mooier is. Misschien is het wel correct maar ik vind het niet erg mooi als ie zo groot is en haaks op de voorste vleugel zoals in de onderste 3. bij de eerste vind ik het minder vervelend omdat hij daar nog rond is. Alleen vind ik de hootskool versie te rondig, zijn snavel met name, in mijn hoofd hebben kraaien langere scherpere snavels. Ik vind de onderste drie wel leuk om te proberen maar niet echt mooi.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:30
Verwijderd
De houtskoolversie is ook het minst anatomisch correct, hij is te grof, te dik, te grote kop, te plomp, hij klopt gewoon echt niet. Ik vind het wel grappig dat iedereen deze wel leuk vindt. Misschien echt een materiaalkeuze. Mijn lerares was daar het minst tevreden over. En ach ja, originaliteit, ik was al buiten de opdracht gaan wandelen omdat ik potlood saai vond worden.

De onderste 3 kloppen overigens wel met de vorm van het beest, mooi of niet. Alleen de 2e is net iets te plomp geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2005, 15:54
Ninnoc
Ninnoc is offline
ja materiaal, t geeft meer structuur en tis lekker zwart. maar ja t meest voor de hand liggend maar goed is natuurlijk niet voor niets zo.

maar ik ben wel benieuwd naar de andere vogels.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:26
Verwijderd
Ik heb er een paar (niet allemaal), op mijn DA staan (Mutany). Denk eraan dat het schoolwerk is en dat het je originaliteit wel enigszins beperkt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 11:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
t hoeft van mij niet altijd maar origineel te zijn hoor
ik vind de kwartels mooi, professioneel. Ik herriner me je DA nog, ik vind die kraaien op een elektriciteitsdraad en dat oog van de kring erg mooi
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:38
Verwijderd
Thx dan . En ja, de kraaien zijn bij iedereen geliefd . We hebben er zelfs een wedstrijd rond gehouden op DoP.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:30
claddagh
claddagh is offline
ik vind vooral de laatste erg mooi..
ja..idd niet academisch correct..maar das leuk,want dat doen al zoveel mensen.....je durft te spelen met t materiaal en t werkt ook nog.
das stoer!!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:50
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Ook ik vind vooral de laatste erg goed gelukt.
Heb tevens even een kijkje genomen op je deviantart en krijg het gevoel dat vogels je wel liggen. Zitten erg leuke en professioneel ogende dingen tussen. Dus ik hoop hier zeker nog meer van je werk te zien.
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:27
Hug_The_Hippo
Avatar van Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Ik vind die met koutskool het mooist. Het past gewoon goed bij een kraai :-)
De anderen zijn ook allemaal heel mooi, heel goed!
__________________
Dat moet je tegen de pastor zeggen, achterlijke gladiool.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 19:57
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Weet je, ik heb het idee dat de pootjes niet bij de rest horen. Ik heb de laatste tijd (nadat ik je tekeningen had gezien) steeds goed naar vogels gekeken, en de pootjes kloppen volgens mij niet. Ik heb het idee dat ze te dik zijn aan de onderkant en dat ze niet op een goede manier, vloeiende manier vast zitten aan het lichaampje. Dat is is die rollendekrijtjesversie niet erg, die vind ik mooi, en in die met houtskool ook niet omdat die in zijn geheel academisch niet klopt (dat stoort me helemaal niet, ik vind die het leukste), maar bij de rest vind ik dat jammer. Kan aan mij liggen.

Voor de rest vind ik die pastel ook mooi (op die pootjes na dus), die met potlood het minste.

Wel leuk overigens, een vogelprojectje.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:39
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
W.A.U.W. , vooral die eerste twee
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 06-11-2005 @ 20:57 :
Weet je, ik heb het idee dat de pootjes niet bij de rest horen. Ik heb de laatste tijd (nadat ik je tekeningen had gezien) steeds goed naar vogels gekeken, en de pootjes kloppen volgens mij niet. Ik heb het idee dat ze te dik zijn aan de onderkant en dat ze niet op een goede manier, vloeiende manier vast zitten aan het lichaampje. Dat is is die rollendekrijtjesversie niet erg, die vind ik mooi, en in die met houtskool ook niet omdat die in zijn geheel academisch niet klopt (dat stoort me helemaal niet, ik vind die het leukste), maar bij de rest vind ik dat jammer. Kan aan mij liggen.

Voor de rest vind ik die pastel ook mooi (op die pootjes na dus), die met potlood het minste.

Wel leuk overigens, een vogelprojectje.
Mja, ik had sowieso al iets tegen die poten. Ik vond dat die poten heel raar aan het lijf zaten, bij alle opgezette vogels. Het klopt ook niet, een vogel in vlucht met uitgeklapte poten enzo. Ik heb er nog over zitten mekkeren dat die poten er uitzien alsof ze er niet bijhoren (bij de werkelijke vogels dan he) en dat je met ze te tekenen het alleen maar erger maakt omdat je altijd een deel van diepte, proporties en werkelijkheid verliest, hoe goed je ook bent in waarnemingstekenen en dat ze dus alleen maar erger lijken. Dus van die poten, dat kan kloppen, die zien er in het echt ook al nep uit.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 17:21
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Verhelderend. Snap wel wat je bedoelt, denk ik, al heb ik er geen ervaring mee.

Ik vind dat dat met tanden ook heel vaak gebeurt: vaak tekenen mensen een heel realistisch gezicht, mooi en waarheidsgetrouw, maar de tanden lijken vaak heel nep en passen er niet bij.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 21:45
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Die met potlood vind ik heel erg mooi. je ziet de lijnen goed.
Die met de houtskool vind ik het minst mooi, Je ziet de kop niet echt goed duidelijk. En de laatse tekening vind ik ook wel goed vooral dat planten effect. En die blauwe tekening vind ik gewoon flut, maar das mijn mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.