Oud 15-08-2002, 08:37
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Ok, dit is het verhaal:

Ik heb een ex, is allemaal op een 'goede' manier uitgegaan (zij maakte het uit), geen ruzies gehad ofzo, we zouden vrienden blijven.

Maar nu weet zij ineens niet meer of ze me nog wel wil zien... Omdat ik (citaat) "een afgesloten deel van haar leven" ben... Terwijl we altijd hebben gezegd - ook toen we nog bij elkaar waren - dat als het ooit uitging we altijd vrienden zouden blijven

Is er misschien iemand die ook in dezelfde situatie zit als zij? En die me dat misschien een beetje uit kan leggen, zodat ik haar situatie ook wat beter kan begrijpen?

PS Zij heeft inmiddels een vriend, ik ben nog steeds single, maar ik neem aan dat dat er niets mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 09:17
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Misschien doet het haar pijn om je weer te zien. Dat er dan oude herinneringen naar boven komen waardoor ze zich rot gaat voelen.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 09:17
Verwijderd
Citaat:
TMLWKY schreef:
PS Zij heeft inmiddels een vriend, ik ben nog steeds single, maar ik neem aan dat dat er niets mee te maken heeft.
Stel je hebt een vriendin .. zou je het dan leuk vinden als zij regelmatig omgaat met haar ex, zonder dat jij erbij bent?

Overigens is het ook goed mogelijk dat ze het moeilijk had met haar keuze de relatie te verbreken en daardoor bang is weer gevoelens voor jou te krijgen, wanneer ze met je omgaat.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 09:17
Verwijderd
blijf weg van exxen, komen alleen problemen van
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 09:18
Verwijderd
3 replies op hetzelfde moment
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 12:43
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
als de vriendschap ofzo niet van 2 kanten komt, dan werkt het niet, in mijn ogen...

Misschien dat ze gewoon happy is met haar nieuwe vriend en even niet geconfronteerd wil worden met haar ex (jij)..
maybe bang dat bepaalde gevoelens weer terug komen..
kan vanalles zijn.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 16:20
Verwijderd
Nou, wie weet kan ik je helpen, want ik ben haar nu..

Gister heb ik mn ex laatste meeltje gestuurd. Heb ik het afgesloten voor mezelf. Alleen waren daar dan weer bepaalde redenen voor (zie topic zucht..mn ex).

Maar ik kan wel zeggen dat met zoiets, als je het uitmaakt dat ook vaak ingrijpend is, aangezien je hier een ander pijn mee doet. Als je dan best iets serieus hebt gehad geld dit al helemaal want dan heb je naast de verliefdheidsgevoelens ook gevoelens dat je om de ander geeft buiten dat om. Ze gaf dus wel nog om je, toen ze het uitmaakte, en vond het moeilijk jou pijn te doen. Nu is zij verder met haar leven, ze heeft een nieuwe vriend en dergelijke, en daarmee het relatie hebben met jou afgesloten. Jij bent echter nog single, voor jou ms geen probleem of niets met haar te maken, maar voor haar ws ongemakkelijker.

Ze zal zich afvragen of jij nog gevoelens voor haar hebt, ze zal weten ik heb hem pijn gedaan, ze zal op dr woorden letten om geen kwetsende dingen te zeggen enz. Kortom, het is ms voor haar een situatie die zij niet als prettig ervaart.

Een vriendschap na het uit is is gewoon iets best lastigs. Misschien zal het later makkelijker gaan, als jij een nieuwe vriendin hebt of iets dergelijks. Dan zal zij niet meer het idee hebben dat jij nog verdrietig bent om haar, of iets met haar wil eigenlijk. Het zal dan voor haar meer voelen als dat jij ook verder bent gegaan met je leven, en haar hebt losgelaten...

Dit is allemaal natuurlijk maar misschien en dergelijke, maar wie weet helpt het je een beetje te begrijpen waarom ze dit zegt. Ik neem aan dat je ook niet wil dat ze met je afspreekt uit schuldgevoel en dergelijke, maar het ook prettig vind.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 09:07
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik heb haar al uit mijn hoofd gezet...

En inderdaad, ik heb op dit moment geen vriendin, maar ik ben op dit moment ook op niemand verliefd dus het zal nog wel een tijdje duren voordat ik weer een vriendin heb. Maar ik heb die bepaalde gevoelens die ik eerst voor haar had nu ook niet meer.

En ze hoeft niet bang zijn dat ze me kwetst door iets te zeggen, ik zou althans niet weten wat. Ik ben ook niet jaloers op haar nieuwe vriend - op zich wel raar denk ik - maar ik hoop juist dat ze heel gelukkig worden samen Ik heb een foto van die 2 samen gezien, en ik denk dat dat wel gaat lukken
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 11:32
Verwijderd
Citaat:
TMLWKY schreef:
Ik heb haar al uit mijn hoofd gezet...

En inderdaad, ik heb op dit moment geen vriendin, maar ik ben op dit moment ook op niemand verliefd dus het zal nog wel een tijdje duren voordat ik weer een vriendin heb. Maar ik heb die bepaalde gevoelens die ik eerst voor haar had nu ook niet meer.

En ze hoeft niet bang zijn dat ze me kwetst door iets te zeggen, ik zou althans niet weten wat. Ik ben ook niet jaloers op haar nieuwe vriend - op zich wel raar denk ik - maar ik hoop juist dat ze heel gelukkig worden samen Ik heb een foto van die 2 samen gezien, en ik denk dat dat wel gaat lukken
Maar al die dingen kan zij natuurlijk niet ruiken
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 11:43
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ben 2 jaar met een jongen gegaan. Op de dag dat ik t uitmaakte hebben we afgesproken om vrienden te blijven en t niet alleen bij woorden te laten. We spraken nog vaak af en gingen iets leuks doen eigenlijk ging dat best goed. Na ong 4 maanden kreeg hij een nieuwe vriendin. Hij gaf mij de boodschap dat hij me niet meer hoefde te zien. Zijn vriendin vond t niet leuk (we hadden van te voren afgesproken, het maakt niet uit of een van ons een vriend of vriendin krijgt we blijven met elkaar omgaan) maar het was ook omdat hij t toch te moeilijk vond, omdat ie nog steeds van me hield (begrijp ik niet dat ie wel een nieuwe vriendin had maar ja) Ik had toen echt het gevoel dat ie me als een baksteen liet vallen, het was immers een vriend die ik vertrouwde.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit soort dingen vaak anders lopen dan verwacht/gedacht. Daar is nou eenmaal niks aan te doen. Misschien vindt zij het nog moeilijk, misschien vindt ze dat ze t niet kan maken tegenover dr vriend, misschien heeft ze domweg geen zin meer om met jou om te gaan omdat je idd een afgesloten hoofdstuk bent. Ze kan misschien niet verder als ze contact blijft houden met jou, jij bent het verleden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:14
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Bedankt voor jullie reacties allemaal...

Iemand anders nog ideeen over hoe ik hier tegenaan moet kijken?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:36
kom7kom7mer
kom7kom7mer is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:


Iemand anders nog ideeen over hoe ik hier tegenaan moet kijken?
Je had haar toch al uit je hoofd gezet? of is die ergens anders voor?

Nouja in elk geval mijn ervaring is dat je iemand niet zomaar uit je hoofd kan zetten. Als je nog verliefd bent op je ex en zij heeft een nieuwe vriend en is verdergegaan met haar leven, dan zul jij dat duidelijk ook moeten doen. Alleen dat heeft gewoon tijd nodig. Af en toe heb je gevoelens dat je haar terug wilt, dan ben je weer blij omdat zij het goed heeft met haar nieuwe vriend en zo wisselen die gedachtes nog weleens. Als ze gelukkig is met haar nieuwe vriend en jouw niet al teveel meer wil zien, om welke reden dan ook, moet je haar ook met rust gaan laten. Ga leuke dingen met vrienden doen, heb gewoon plezier en na een tijd zal je haar los kunnen laten en weer verder kunnen gaan.
__________________
-|-Hope you're alright. It's been rough for me. thinking all night. About the places I'd be-|- Kornkommer@hotmail.com voor de msn-liefhebber/hebster
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:23
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
kom7kom7mer schreef:


Je had haar toch al uit je hoofd gezet? of is die ergens anders voor?

Nouja in elk geval mijn ervaring is dat je iemand niet zomaar uit je hoofd kan zetten. Als je nog verliefd bent op je ex en zij heeft een nieuwe vriend en is verdergegaan met haar leven, dan zul jij dat duidelijk ook moeten doen. Alleen dat heeft gewoon tijd nodig. Af en toe heb je gevoelens dat je haar terug wilt, dan ben je weer blij omdat zij het goed heeft met haar nieuwe vriend en zo wisselen die gedachtes nog weleens. Als ze gelukkig is met haar nieuwe vriend en jouw niet al teveel meer wil zien, om welke reden dan ook, moet je haar ook met rust gaan laten. Ga leuke dingen met vrienden doen, heb gewoon plezier en na een tijd zal je haar los kunnen laten en weer verder kunnen gaan.
Die is omdat ik haar verschrikkelijk mis... Gwn om mee te praten enzo.

En ik ben niet meer verliefd op haar, de enige gevoelens die ik bij haar heb zijn vriendschappelijke... En ik wil haar gwn erg graag zien, en dat zij dat nu ineens, eigenlijk tegen wat we eerder afspraken in, niet meer wil, dat doet pijn.

Als ze mij niet meer in haar leven wil dan zal ik dat accepteren (alsof ik een keuze heb ), maar ik wil haar het liefst gewoon als 'een' vriendin houden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Omgaan met ex in een depressie
Verwijderd
9 22-03-2016 11:54
Liefde & Relatie Ex terugnemen na vreemdgaan
Huppeldepups
9 10-07-2012 20:47
Psychologie Wat te doen met mijn huidige thuissituatie?
Pruts0r
3 07-05-2007 13:17
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 10:55
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.