Oud 13-10-2007, 12:12
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Een studentenvereniging in de provincie Utrecht zou tijdens de ontgroening studenten hebben gedwongen seks te hebben met een levende kip. De melding zal onderzocht worden door de Stichting Landelijke Inspectie Dierenbescherming.

De melding kwam van een persoon die niet aanwezig was bij het misbruik, maar het verhaal uit de eerste hand had gehoord. De melding is volgens de stichting serieus genoeg om een onderzoek te starten. Het is niet eenvoudig om verklaringen van getuigen te krijgen. "Zodra wij de studentenvereniging benaderen, sluiten de gelederen zich. Er zijn wel enkelen die zeggen dat er wat is voorgevallen, maar uit angst voor represailles van het bestuur leggen ze geen getuigenverklaring af", aldus De Ruijter

Zonder getuigenverklaring kan de inspectie volgens De Ruijter geen stappen ondernemen "Wanneer dieren bij dergelijke acties worden betrokken gaan studenten echt over de schreef. Maar ze gaan nog meer over de schreef als een bestuur anderen het zwijgen oplegt. Met zo’n moraal onttrekken ze zich aan de openbare rechtsorde."

In Nederland is seks met dieren niet strafbaar zolang het dier er niet onder lijdt. Volgens De Ruijter zou seks met een kip wel degelijk aantoonbare schadelijke gevolgen hebben voor het dier.


----------------------------------------------------------------

Dit las ik net weer op Fok!, omdat het nogal veel in het nieuws is dat studenten echt hele bizare dingen moeten doen vroeg ik me af hoe het gesteld was met de mensen hier, wat ze erover denken en of ze bij een studenten vereniging zitten.

TS:

Ik vind het echt belachelijk, de mensen die zulke ZIEKE grappen bedenken en studenten dit onder druk laten doen, daarnaast vind ik dat het ook iets zegt over de eigen waarde van de studenten die het doen, waarom hebben ze in godsnaam zoveel over om bij een studenten club te horen, onbegrijpelijk.

Ik ga volgens jaar zelf op kamers en studeren in waarschijnlijk utrecht, en studenten verenigingen komen zovaak en zo negatief in het nieuws de laatste tijd dat ik er eigenlijk totaal niet op zit te wachten.

Wat ik me echt afvraag is wat voor een gigantische kronkel de mensen in hun hoofd hebben die zulke zieke opdrachten bedenken bij 'ontgroeningen'.
__________________
Django
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2007, 12:25
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Pesoonlijk vind ik het verhaal een beetje ongeloofwaardig.

Citaat:
De melding kwam van een persoon die niet aanwezig was bij het misbruik, maar het verhaal uit de eerste hand had gehoord.
en daarna deze:

Citaat:
Er zijn wel enkelen die zeggen dat er wat is voorgevallen, maar uit angst voor represailles van het bestuur leggen ze geen getuigenverklaring af.
Wat wil het bestuur gaan doen dan? Ja, je wordt er dan uitgegooid... Maar zouden deze mensen nog bij een vereniging willen zitten als er gedwongen seks plaats vond met een kip?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 12:29
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Mijn ontgroening was klote maar echt bizarre dingen heb ik niet hoeven doen.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 12:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat ook het vermelden waard is dat de TU Delft alle contacten met het Delftse corps heeft bevroreren voor een jaar, en de bestuursleden ervan gekort heeft in hun uitkering na misstanden bij de ontgroening.

Maar goed, er zijn studentenverenigingen en studentenverenigingen. Ga je bij een elitair corporaal iets waar omhooggevallen ballen zich beter moeten voelen door ergens bij te horen, tja, dan kan je misbruik en vernedering verwachten, die kansloze figuren ontlenen hun identiteit immers aan het omlaag trappen van buitenstaanders, de foeten dus. Eigenlijk weinig anders dan leerlingen met een gedragsstoornis die op een middelbare school andere kinderen gaan pesten.

Dat terwijl er ook studentenverenigingen actief zijn waar de ontgroening grappig is en hoogstens enigsinds gewaagd is. Ik bedoel, zelfs bij mijn studievereniging hadden we achteraf foto's van de introductieweek waar iemand naakt in een boom zat, maar niemand die druk op hem uitoefende om zo gek te gaan doen.

Iemand die vorige jaar verzuchtte "Oh nee, en nu moet ik zometeen ook nog de ontgroening van Veritas" doen werd onder scanderen van de kreet "Veritas is kut" in een modderpoel gegooid. Er zijn zelfs behoorlijk wat mensen ronduit anti-corporaal, terecht, vind ik. Opmerkelijk is overigens dat het genoemde Veritas jarenlang überhaupt geen ontgroening heeft gehad, maar deze opnieuw invoerde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 13:48
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ontgroeningen horen nu eenmaal bij traditionele studentenverenigingen. Ik vind het functioneel, maar ik krijg het idee dat er een normverlagende en vulgaire tendens is op te merken waarbij het ontgroenen meer en meer om vernedering an sich draait en niet langer slechts in dienst staat van het bijbrengen van weerbaarheid, verenigings- en jaarband en normen. Maar ja, dat krijg je als je hbo'ers toelaat, beweren sommigen.
Veel erger juist zijn hbo-instellingen die van een de opleidingsintroductie een ontgroening maken, of op zijn minst elementen imiteren op om erbij te horen. Zo hoort het namelijk niet.

__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 14:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Maar ja, dat krijg je als je hbo'ers toelaat, beweren sommigen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 14:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Veel erger juist zijn hbo-instellingen die van een de opleidingsintroductie een ontgroening maken, of op zijn minst elementen imiteren op om erbij te horen. Zo hoort het namelijk niet.
Dat is iets anders. Dat is Almere dat in een wanhopige poging tot stadspromotie doet. Het blijft een introweek voor HBO, en niets anders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:25
Verwijderd
Ondanks dat ik zelf geen lid ben van een vereniging met ontgroening en ik de kans ook niet groot acht daar ooit lid van te worden zie ik de argumenten voor een ontgroening wel.

Met name bij grote verenigingen is het belangrijk dat de eerstejaars elkaar goed leren kennen. Een handig middel daarvoor is een verplichte introductie, met eventueel wat lullige spelletjes. Het invoeren van een ontgroening is dan als vereniging een logische stap.

Bovendien bieden bepaalde verenigingen een uitgebreid netwerk, met veel leden en oud-leden die in een hoge maatschappelijke positie verkeren. Om daar bij te mogen horen kunnen er voorwaarden gesteld worden, zoals het laten zien wat je waard bent door middel van een ontgroening.

Aan de andere kant vind ik het ook wel weer enigszins triest dat mensen zichzelf willen laten vernederen om ergens bij te mogen horen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:27
Verwijderd
Het simpele feit dat die ernstige praktijken door de overheid niet worden aangepakt ligt in het feit besloten dat de bekleders van die ambten zelf vaak uit dat lugubere verenigingscircuit komen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Het simpele feit dat die ernstige praktijken door de overheid niet worden aangepakt ligt in het feit besloten dat de bekleders van die ambten zelf vaak uit dat lugubere verenigingscircuit komen.
En omdat de mensen van zo'n ontgroeningscommissie vaak erg goed zijn in weten waar de wet grenzen stelt en precies zo ver gaan als de wet toelaat. De verhalen van daadwerkelijke excessen zijn in veel gevallen overdreven, van derden afkomstig die niet zelf bij de ontgroening waren of houden niet direct verband met de verenigingsontgroening (bijvoorbeeld ontgroening van een verenigingshuis, ontgroening van een dispuut etc.).

Natuurlijk zijn er altijd excessen en die zullen ook wel blijven bestaan, maar noem me een grote organisatie, met of zonder ontgroening en studentenvereniging of groot bedrijf dat maakt dan niet uit, waarbinnen zich nog nooit dingen hebben afgespeeld die het daglicht niet kunnen verdragen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:31
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Klinkt nogal als een broodje aap verhaal. Zeker aangezien het niet uit eerste hand is.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:32
MB
Avatar van MB
MB is offline
Een ontgroening is nuttig en (achteraf) leuk (zo lang er niet te ver wordt gegaan, maar die grens ligt voor iedereen natuurlijk anders). Ik vind ook dat als je tijdens een ontgroening dingen doet die je eigenlijk čcht niet wilt doen je zelf net zoveel schuld hebt als de ontgroeners, je kunt immers altijd vrijblijvend weigeren met als enige gevolg dat je niet bij de vereniging mag. Niks is verplicht en je kunt altijd en op ieder moment weg gaan.

Ik heb nou niet bepaald het idee dat de ontgroeningen erger worden. Als ik verhalen hoor van een aantal vrienden van mijn ouders was het in die tijd juist stukken erger.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nou niet bepaald het idee dat de ontgroeningen erger worden. Als ik verhalen hoor van een aantal vrienden van mijn ouders was het in die tijd juist stukken erger.
En terecht: Keihard aanpakken die foeten!

Stiekem baalde ik best wel een beetje dat ik op het afgelopen zomerkamp van mijn studentenvereniging geen foeten mocht vernederen en ze zelfs niet met foet aan mocht spreken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het simpele feit dat die ernstige praktijken door de overheid niet worden aangepakt ligt in het feit besloten dat de bekleders van die ambten zelf vaak uit dat lugubere verenigingscircuit komen.
Mensen die lid willen worden, willen het in de regel zelf, wat een heel andere situatie oplevert als het gaat over inmenging van buiten.

Gelukkig heeft men in Nederland grote remmingen opgebouwd tegen extern ingrijpen wanneer mensen zelf iets willen. Dat, hoewel er wel degelijk excessen zijn die eigenlijk aangepakt zouden moeten worden.


Hoewel excessen een heterogeen karakter hebben van wat ik gehoord heb. In een corps werd enerzijds iemand gedwongen meer wijn te drinken binnen een half uur, dan gezond is. (elf glazen binnen die tijd is alcoholvergiftiging uitlokken) Anderzijds werd diezelfde persoon geprezen wegens zijn principes omdat hij weigerde zijn onderbroek uit te trekken toen uitkleden de opdracht was. Iemand kreeg als opdracht een meisje in haar achterwerk te knijpen, gaf toe aan de druk, en deed dat. Die werd daarna bestraft omdat hij daar nee op had horen te zeggen omdat het over de schreef was. Dat was dus ook een test.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Hoewel excessen een heterogeen karakter hebben van wat ik gehoord heb. In een corps werd enerzijds iemand gedwongen meer wijn te drinken binnen een half uur, dan gezond is. (elf glazen binnen die tijd is alcoholvergiftiging uitlokken) Anderzijds werd diezelfde persoon geprezen wegens zijn principes omdat hij weigerde zijn onderbroek uit te trekken toen uitkleden de opdracht was. Iemand kreeg als opdracht een meisje in haar achterwerk te knijpen, gaf toe aan de druk, en deed dat. Die werd daarna bestraft omdat hij daar nee op had horen te zeggen omdat het over de schreef was. Dat was dus ook een test.
Maar ondertussen is dat meisje wel in haar kont geknepen. Natuurlijk gebeurt dat wel vaker en zal het meisje in kwestie er waarschijnlijk geen schade aan overhouden, maar wettelijk gezien is het aanranding. Dat daartoe aangezet wordt door begeleiders van een ontgroening vind ik wel een kwalijke zaak. Ontgroeningen zijn oke, zolang er binnen de wet gebleven wordt.

Ontgroeningen met alcohol zijn naar wat ik weet in de meeste studentensteden inmiddels verboden door regels, gesteld door de besturen van universiteiten. En terecht imo.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:20
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
zijn er hier nog mensen die wel eens zo n ontgroening hebben georganiseerd of leidinggevend waren? en dat het echt te ver ging. Ik vraag me namelijk af waar hun verstand is gebleven, elk mens dat nadenkt weet toch dat bepaalde dingen niet kunnen (10 liter water drinken in een half uur??), of extreem vernederende opdrachten dusdanig dat een persoon echt met complexen blijft zitten.

Het zal wel weer aan mij liggen maar dat zijn echt dingen waar ik met mijn verstand niet bij kan komen, natuurlijk is er kudde gedrag ..een bepaalde druk.. maarja, dan nog.
__________________
Django
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:23
Daevrem
Daevrem is offline
De cultuur onder studentenverenigingen is vaak enorm idioot. Daar wil je echt niet bijhoren.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
zijn er hier nog mensen die wel eens zo n ontgroening hebben georganiseerd of leidinggevend waren? en dat het echt te ver ging. Ik vraag me namelijk af waar hun verstand is gebleven, elk mens dat nadenkt weet toch dat bepaalde dingen niet kunnen (10 liter water drinken in een half uur??), of extreem vernederende opdrachten dusdanig dat een persoon echt met complexen blijft zitten.

Het zal wel weer aan mij liggen maar dat zijn echt dingen waar ik met mijn verstand niet bij kan komen, natuurlijk is er kudde gedrag ..een bepaalde druk.. maarja, dan nog.
Waar jij het over hebt zijn wel excessen. Op alle gebieden waar mensen in het spel zijn vinden nu eenmaal ook excessen plaats.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Waar jij het over hebt zijn wel excessen. Op alle gebieden waar mensen in het spel zijn vinden nu eenmaal ook excessen plaats.
Ja, net zoals bij tuinieren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, net zoals bij tuinieren.


Need I say more?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Mensen die lid willen worden, willen het in de regel zelf, wat een heel andere situatie oplevert als het gaat over inmenging van buiten.

Gelukkig heeft men in Nederland grote remmingen opgebouwd tegen extern ingrijpen wanneer mensen zelf iets willen. Dat, hoewel er wel degelijk excessen zijn die eigenlijk aangepakt zouden moeten worden.


Hoewel excessen een heterogeen karakter hebben van wat ik gehoord heb. In een corps werd enerzijds iemand gedwongen meer wijn te drinken binnen een half uur, dan gezond is. (elf glazen binnen die tijd is alcoholvergiftiging uitlokken) Anderzijds werd diezelfde persoon geprezen wegens zijn principes omdat hij weigerde zijn onderbroek uit te trekken toen uitkleden de opdracht was. Iemand kreeg als opdracht een meisje in haar achterwerk te knijpen, gaf toe aan de druk, en deed dat. Die werd daarna bestraft omdat hij daar nee op had horen te zeggen omdat het over de schreef was. Dat was dus ook een test.
Het zou best mogelijk zijn, en als mensen niet in staat zijn zichzelf te beschermen dan moeten ze voor zichzelf beschermd worden. Ik vind niet dat onze samenleving dit moet dulden.

Het hoe je het formuleert of verpakt, het gaat er altijd om wat het inhoudelijk voorstelt. En daarop kan men ze aanpakken als men dat wil.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 09:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Zonde.

Studentenverenigingen zijn clubs waar men lief en leed met elkaar deelt; een warme boezem voor mensne die net bij hun ouders in een vreemd estad terecht zijn gekomen. En, niet te vergeten, een club mensen van enige moed en intellectuele capaciteit ( om niet te zeggen afstgamming) die hen boven het gepeupelte uit laat stijgen.

Indien je tot zo'n groep toe wilt trden moet je wel laten zien dat je het waard bent. Indien je tot zo''n groep wilt behoren, moet je een samenhang creeren. E n niets is beter daarvoor dan de groep samen heftige beproevingen te laten doorstaan.

Dan nu, de kip: Het neuken van de kip leert de heren dat seks slechts iets basaals is, en dat vrouwen behandeld moeten worden als een object. Vrouwen zijn immers minderwaardig (tenzij haar ouders rijk zijn natuurlijk) en moeten niet op gelijke voet behandeld worden.
Daarnaast, als de kip het onprettig zou vinden zou ze gewoon weglopen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 13:43
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:


Dan nu, de kip: Het neuken van de kip leert de heren dat seks slechts iets basaals is, en dat vrouwen behandeld moeten worden als een object. Vrouwen zijn immers minderwaardig (tenzij haar ouders rijk zijn natuurlijk) en moeten niet op gelijke voet behandeld worden.
Daarnaast, als de kip het onprettig zou vinden zou ze gewoon weglopen.
Zoo zeg! Jij komt er wel!
__________________
Django
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 14:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Klinkt nogal als een broodje aap verhaal. Zeker aangezien het niet uit eerste hand is.
Inderdaad. Ik ken een hoop mensen van Veritas en Unitas, en die hebben vrij heftige ontgroeningen, maar zulke dingen worden er echt niet gedaan. Als zo'n verhaal uit 2e hand komt weet je eigenlijk op voorhand al dat het niet waar is.

Citaat:
Zonde.
Studentenverenigingen zijn clubs waar men lief en leed met elkaar deelt; een warme boezem voor mensne die net bij hun ouders in een vreemd estad terecht zijn gekomen. En, niet te vergeten, een club mensen van enige moed en intellectuele capaciteit ( om niet te zeggen afstgamming) die hen boven het gepeupelte uit laat stijgen.

Indien je tot zo'n groep toe wilt trden moet je wel laten zien dat je het waard bent. Indien je tot zo''n groep wilt behoren, moet je een samenhang creeren. E n niets is beter daarvoor dan de groep samen heftige beproevingen te laten doorstaan.

Dan nu, de kip: Het neuken van de kip leert de heren dat seks slechts iets basaals is, en dat vrouwen behandeld moeten worden als een object. Vrouwen zijn immers minderwaardig (tenzij haar ouders rijk zijn natuurlijk) en moeten niet op gelijke voet behandeld worden.
Daarnaast, als de kip het onprettig zou vinden zou ze gewoon weglopen.
Gast
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 14:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
zijn er hier nog mensen die wel eens zo n ontgroening hebben georganiseerd of leidinggevend waren? en dat het echt te ver ging. Ik vraag me namelijk af waar hun verstand is gebleven, elk mens dat nadenkt weet toch dat bepaalde dingen niet kunnen (10 liter water drinken in een half uur??), of extreem vernederende opdrachten dusdanig dat een persoon echt met complexen blijft zitten.
Het is juist de bedoeling dat je zelf je grens trekt. Je wordt namelijk niet uit de ontgroening gekicked als je nee zegt, i.t.t. wat veel 2e-hands horrorverhalen beweren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2007, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Bovendien bieden bepaalde verenigingen een uitgebreid netwerk, met veel leden en oud-leden die in een hoge maatschappelijke positie verkeren. Om daar bij te mogen horen kunnen er voorwaarden gesteld worden, zoals het laten zien wat je waard bent door middel van een ontgroening.
Vernederd worden en geen 'nee' durven zeggen, lijken me tekens van mensen zonder ruggegraat en zonder lef. Wil je mensen die zich via een 'makkelijke' in plaats van intellectuele manier omhoog willen werken wel toelaten tot je netwerk? Ik denk dat het verkeerd is om als voorwaarde te eisen dat je een ontgroening doorstaat voordat je tot het netwerk wordt toegelaten. Een beetje verstandig mens laat zich toch niet op die manier behandelen. Wie wil er nu dergelijke slappe lieden binnen het corps.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:24
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben zelf geen lid van een studentenvereniging, maar kan me het argument voor ontgroening goed voorstellen. Het schept immers een band tussen diegenen die samen ontgroend worden.

Wat ik me wel afvraag is waarom sommige verenigingen zo ver gaan. Het zal waarschijnlijk maar een kleine groep dubieuze verenigingen zijn. Je hebt overal uitschieters. Misschien zoeken die verenigingen graag grenzen op. De media moedigen het wel enigszinds aan imo, je hoort de laatste tijd wel vaker bizarre ontgroeningsverhalen. Bijv de dropping in Duitsland of het drinken van een idiote hoeveelheid water. Een beetje zoals er ineens regelmatig stenen van een brug op de snelweg werden gegooid toen daar voor het eerst een artikel over verscheen.

Over het artikel zelf, ik vraag me af wat zo'n bestuur meer kan dan uitsluiten van de groep
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Jeetje, jullie komen ook niet verder dan wat rologen :/.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 18:41
Verwijderd
Citaat:
En terecht: Keihard aanpakken die foeten!

Stiekem baalde ik best wel een beetje dat ik op het afgelopen zomerkamp van mijn studentenvereniging geen foeten mocht vernederen en ze zelfs niet met foet aan mocht spreken.
Weet je wat nog veel lekkerder is? Als je zelf al een tijd werkt en je krijgt van die student-stagiaires onder zich die vanuit hun corpsachtergrond nogal oog van de toren blazen. Dat soort jongetjes laten bloeden en het weekend laten overwerken, daar krijg ík nou een kick van.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat nog veel lekkerder is? Als je zelf al een tijd werkt en je krijgt van die student-stagiaires onder zich die vanuit hun corpsachtergrond nogal oog van de toren blazen. Dat soort jongetjes laten bloeden en het weekend laten overwerken, daar krijg ík nou een kick van.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jeetje, jullie komen ook niet verder dan wat rologen :/.
je rol als advocaat van de duivel speel je nog steeds niet goed, joostje
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
je rol als advocaat van de duivel speel je nog steeds niet goed, joostje
hoezo? Ik ga pas argumenteren als hun het doen :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat nog veel lekkerder is? Als je zelf al een tijd werkt en je krijgt van die student-stagiaires onder zich die vanuit hun corpsachtergrond nogal oog van de toren blazen. Dat soort jongetjes laten bloeden en het weekend laten overwerken, daar krijg ík nou een kick van.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 23:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jeetje, jullie komen ook niet verder dan wat rologen :/.
Ik vind de gemiddelde Uf ook een domme doos maar je gaat me toch iets te ver om je serieus te kunnen nemen, sorry
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Het simpele feit dat die ernstige praktijken door de overheid niet worden aangepakt ligt in het feit besloten dat de bekleders van die ambten zelf vaak uit dat lugubere verenigingscircuit komen.


Ik ben zelf ook lid van een studentenvereniging, ben ook ontgroend en heb ook genoeg mensen van andere verenigingen gesproken om te weten dat het over het algemeen enorm meevalt. Excessen vind je bijna alleen maar bij, idd, dispuutsontgroeningen, huisontgroeningen, etc. vanwege het gebrek aan controle. De verenigingen zelf worden vaak dicht op de huid gezeten door universiteitscommissies, de pers, haar eigen imago en natuurlijk de man achter de geldkraan.

Een kip neuken valt volgens mij onder het kopje: broodje poep eten, je eigen pis drinken of een bakje andermans kots uitlepelen.
'Iemand hoorde het weer van iemand die het gedaan zou hebben', zo ken ik er nog wel een paar...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 00:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een kip neuken valt volgens mij onder het kopje: broodje poep eten, je eigen pis drinken of een bakje andermans kots uitlepelen.
En wat voor reden heb je om het zonder bewijs af te doen als een verzinsel?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2007, 01:03
Verwijderd
Citaat:
En wat voor reden heb je om het zonder bewijs af te doen als een verzinsel?


Verder worden zulke verhalen wel ondersteund door gebeurtenissen die elk jaar weer plaats vinden, als leuk voorbeeld van dit jaar het 350 kilometer van thuis ergens in het buitenland mensen naakt en zonder geld uit een auto gooien. Of een paar jaar terug het laten dooddrinken met water.
Of zijn dat elke jaar weer alleen maar incidentjes?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 02:30
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ondanks dat ik zelf geen lid ben van een vereniging met ontgroening en ik de kans ook niet groot acht daar ooit lid van te worden zie ik de argumenten voor een ontgroening wel.

Met name bij grote verenigingen is het belangrijk dat de eerstejaars elkaar goed leren kennen. Een handig middel daarvoor is een verplichte introductie, met eventueel wat lullige spelletjes. Het invoeren van een ontgroening is dan als vereniging een logische stap.

Bovendien bieden bepaalde verenigingen een uitgebreid netwerk, met veel leden en oud-leden die in een hoge maatschappelijke positie verkeren. Om daar bij te mogen horen kunnen er voorwaarden gesteld worden, zoals het laten zien wat je waard bent door middel van een ontgroening.

Aan de andere kant vind ik het ook wel weer enigszins triest dat mensen zichzelf willen laten vernederen om ergens bij te mogen horen.
Precies zoals het in het 'echte leven' gaat dus: om 'erbij' te horen, bij de kleine club van hooggeplaatste machtige figuren die het in de maatschappij voor het zeggen hebben, moet je vernederd, gekleineerd en gekoeieneerd worden. Dan pas weten ze dat je er alles voor over hebt om 'erbij te horen', en dus zullen ze je blíjven koeieneren, simpelweg omdat ze dat kúnnen en omdat ze weten dat de mensen onder hun er tóch niets tegen doen.

Mensen zijn ezels.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 07:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:


Ik ben zelf ook lid van een studentenvereniging, ben ook ontgroend en heb ook genoeg mensen van andere verenigingen gesproken om te weten dat het over het algemeen enorm meevalt. Excessen vind je bijna alleen maar bij, idd, dispuutsontgroeningen, huisontgroeningen, etc. vanwege het gebrek aan controle. De verenigingen zelf worden vaak dicht op de huid gezeten door universiteitscommissies, de pers, haar eigen imago en natuurlijk de man achter de geldkraan.

Een kip neuken valt volgens mij onder het kopje: broodje poep eten, je eigen pis drinken of een bakje andermans kots uitlepelen.
'Iemand hoorde het weer van iemand die het gedaan zou hebben', zo ken ik er nog wel een paar...
Ok, vertel eens wat je precies wel moest don tijdens je ontgroening...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 12:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Precies zoals het in het 'echte leven' gaat dus: om 'erbij' te horen, bij de kleine club van hooggeplaatste machtige figuren die het in de maatschappij voor het zeggen hebben, moet je vernederd, gekleineerd en gekoeieneerd worden. Dan pas weten ze dat je er alles voor over hebt om 'erbij te horen', en dus zullen ze je blíjven koeieneren, simpelweg omdat ze dat kúnnen en omdat ze weten dat de mensen onder hun er tóch niets tegen doen.

Mensen zijn ezels.
In het echte leven blijven de loserts die zichzelf laten vernederen en kruipen voor een ander altijd de onderdaantjes van de succesvollen. Vrijwel niemand werkt zichzelf op door 'vernederd te worden'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:09
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
In het echte leven blijven de loserts die zichzelf laten vernederen en kruipen voor een ander altijd de onderdaantjes van de succesvollen. Vrijwel niemand werkt zichzelf op door 'vernederd te worden'.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Maar doordat de meeste mensen denken dat het 'erbij hoort', láten ze zich vernederen en kleineren, ter meerdere macht van de kleine elite. Je ziet het in dit topic: mensen die denken dat het 'zo hoort', dat het 'erbij hoort'. Dat is precies waar de elite op hoopt dat we dat altijd blijven denken: dat het erbij hoort dat zij ons als oud vuil behandelen. En dat idee zal altijd wel blijven leven bij mensen, omdat die elite er alles aan doet die mythe in stand te houden, want anders verliezen ze hun 'legitimatie' om succesvol te zijn over de ruggen van anderen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dat is ook precies wat ik bedoel. Maar doordat de meeste mensen denken dat het 'erbij hoort', láten ze zich vernederen en kleineren, ter meerdere macht van de kleine elite. Je ziet het in dit topic: mensen die denken dat het 'zo hoort', dat het 'erbij hoort'. Dat is precies waar de elite op hoopt dat we dat altijd blijven denken: dat het erbij hoort dat zij ons als oud vuil behandelen. En dat idee zal altijd wel blijven leven bij mensen, omdat die elite er alles aan doet die mythe in stand te houden, want anders verliezen ze hun 'legitimatie' om succesvol te zijn over de ruggen van anderen.
Ik snap je probleem niet. Je vindt het niks, prima, doe je toch gewoon niet mee? Zoals ik al eerder zei ken ik een hoop mensen van Veritas en Unitas, deze hebben echt ontgroeningen, maar zijn helemaal niet heftig, niet vernederend, en bovendien vonden die mensen die introweek gewoon leuk. Juist samen 'ontberingen' doorstaan werkt enorm goed voor de bonding. M'n vriendin is tijdens haar ontgroening ook in Utrecht gedropt, en die is ook gewoon teruggekomen naar Nijmegen hoor.

Ik vind het wel apart dat er zo afgegeven wordt op studentenvereningen en de ontgroeningen door mensen die duidelijk geen beeld hebben van wat zich daar afspeelt. Die verhalen over het neuken van kippen e.d. zijn gewoon verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:27
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ik snap je probleem niet. Je vindt het niks, prima, doe je toch gewoon niet mee?
Je snapt mijn 'probleem' niet, omdat je mijn post niet snapt. Ik heb het allang niet meer over alleen studentenverenigingen. Ik heb het over de structuur van de maatschappij, waar studentenverenigingen slechts een klein deel van uitmaken. De mogelijkheid van de elite om macht uit te oefenen over de ruggen van anderen kan alleen behouden blijven als ze de mensen laten geloven dat het vernederen en kleineren erbij horen. Ze moeten geloven dat dat de normaalste zaak van de wereld is, anders zullen ze ertegen in opstand komen.

Het erin pompen van dat idee begint al met studentenverenigingen. Het is helemaal niet zo dat dat erbij zou moeten horen. Het is helemaal niet zo dat dat gedaan wordt om een 'band te scheppen' of meer van die flauwekul. Het is gewoon de eerste stap op weg naar acceptatie van het systeem. En jij bent erin getrapt, en je vriendin en nog zovelen in dit topic (en daarbuiten, mind you!). Jij koopt de verzinsels dat het goed voor je zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Je snapt mijn 'probleem' niet, omdat je mijn post niet snapt. Ik heb het allang niet meer over alleen studentenverenigingen. Ik heb het over de structuur van de maatschappij, waar studentenverenigingen slechts een klein deel van uitmaken. De mogelijkheid van de elite om macht uit te oefenen over de ruggen van anderen kan alleen behouden blijven als ze de mensen laten geloven dat het vernederen en kleineren erbij horen. Ze moeten geloven dat dat de normaalste zaak van de wereld is, anders zullen ze ertegen in opstand komen.
Haha, wat een gelul. Jij hebt een beetje een verstoord wereldbeeld. Kort doord e bocht: Nederland is gewoon een republiek, onze monarchie heeft niks in de melk te brokkelen, en het volk kiest zijn vertegenwoordigers. Het is volgslagen onzin dat we in een of andere 1984 achtige wereld leven waar ons leven bepaald wordt door anderen. Je bent vrij om te doen wat je wil.

Citaat:
Het erin pompen van dat idee begint al met studentenverenigingen. Het is helemaal niet zo dat dat erbij zou moeten horen. Het is helemaal niet zo dat dat gedaan wordt om een 'band te scheppen' of meer van die flauwekul.
Euh, het is gewoon een feit dat samen ontberingen doormaken de band versterkt. Ontgroeningen zijn gewoon een teambuilding gebeuren, en echt niet extremer dan een survivaltocht in de ardennen ofzo.

Citaat:
Het is gewoon de eerste stap op weg naar acceptatie van het systeem. En jij bent erin getrapt, en je vriendin en nog zovelen in dit topic (en daarbuiten, mind you!). Jij koopt de verzinsels dat het goed voor je zou zijn.
Jaja, het is een grote samenzwering

Waarom trekken internetfora altijd van die debielen aan?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 15:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
volgens mij kan een maatschappij niet gezond bestaan als er niet getrapt en geslagen wordt.

Je kunt het getrap en geslaan intomen, maar onderkruipers en "fascisten" zul je altijd hebben (en de middenmoot natuurlijk). Ik denk ook dat deze twee uitersten niet zonder elkaar kunnen. De 1 heeft behoefte aan een sterke leider, de ander aan "slaafjes".
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 15:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Gaat dat ook op voor meisjes tijdens schoolfeestjes, dat ze gewoon misbruikt willen worden door pimps?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 15:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ja, duh
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 16:30
Verwijderd
Sommige gevallen (as said, de excessen) zijn idd nogal van een hoog "NEEN"-gehalte.
Then again, het is niet alsof je verplicht wordt, ja, anders hoor je er niet bij.

Boehoe, janken geblazen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 16:49
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb wel eens gehoord van zware introductie-kampen die enigsinds op ontgroeningen leken, maar hier doen ze het volgens mij niet echt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je probleem niet. Je vindt het niks, prima, doe je toch gewoon niet mee? Zoals ik al eerder zei ken ik een hoop mensen van Veritas en Unitas, deze hebben echt ontgroeningen, maar zijn helemaal niet heftig, niet vernederend, en bovendien vonden die mensen die introweek gewoon leuk. Juist samen 'ontberingen' doorstaan werkt enorm goed voor de bonding. M'n vriendin is tijdens haar ontgroening ook in Utrecht gedropt, en die is ook gewoon teruggekomen naar Nijmegen hoor.

Ik vind het wel apart dat er zo afgegeven wordt op studentenvereningen en de ontgroeningen door mensen die duidelijk geen beeld hebben van wat zich daar afspeelt. Die verhalen over het neuken van kippen e.d. zijn gewoon verzonnen.
Was ze ook slechts bekleed met een plastic zakje?

Er zijn mensen die zich naakt een uur lang onder een ijskoude douche laten aftuigen met natte kussens niet erg vinden, ik persoonlijk blijf het ziek vinden. Het heeft ook met een kwalificatie te maken. Misschien dat bepaalde verenigings leden er een beetje een vreemde kwalificatie opna houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.