Oud 08-01-2020, 19:44
Jebroer123
Jebroer123 is offline
Hi,

Ik heb nu al een aantal jaar last van een erg rode gezichtshuid, vooral op school en tijdens het sporten of als ik lach word het ook vaak rood, de roodheid is zeg maar mn wangen tot aan mn wallen/rand onder je oog.

Vooral tijdens het sporten en als ik in een warme ruimte ben word het vaak abnormaal rood, als ik binnen kom valt het dan wel mee maar als ik bijvoorbeeld wat actievers doe word het opeens heel erg en gaat het bijna niet meer weg. Mijn huid is ook erg warm op dat moment.

Nogal irritant, als ik er niks aan kan doen so be it maar ik weet gewoon niet zo goed wat het is. Rosacea kan maar ik ben net 18 (man) dus idk.

Ik heb wel een dunne/gevoelige huid en afgelopen jaren veel last gehad van puistjes ookal is dat veel minder geworden maar de rode huid blijft, als ik langere tijd vrij ben van puistjes gaat de rode huid dan ook langzaam weg?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 19:45
Verwijderd
Gebruik je medicatie voor bijvoorbeeld je puistjes?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 19:51
Jebroer123
Jebroer123 is offline
Ja veel zalfjes gebruid van bijvoorbeeld gladskin en in de avond gezichtsreiniger met een doekje. Ik moet ook altijd na het douchen of als ik uit het water kom een vettige zalf op doen anders word mn huid heel erg droog (alleen gezicht) maar mijn huid is nu qua puistjes erg rustig
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 20:09
Verwijderd
Misschien heb je daardoor een dunnere huid gekregen? Of dat je huid gewoon sowieso geïrriteerd is zodat je sneller lijkt te blozen.

Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 20:14
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
18 dus.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 20:20
Jebroer123
Jebroer123 is offline
Jep
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 20:23
Jebroer123
Jebroer123 is offline
Citaat:
Misschien heb je daardoor een dunnere huid gekregen? Of dat je huid gewoon sowieso geïrriteerd is zodat je sneller lijkt te blozen.

Hoe oud ben je?
Ik ben er wel achter gekomen dat de puistjes vooral veroorzaakt worden door het eten van suiker, als ik een week geen tot bijna geen suiker eet gaat mijn "acne" snel grootendeels weg. Zou dit ook met mijn huid kunnen dat als ik het bijvoorbeeld een maand volhoud om geen suikers te eten dat mijn rode huid ook minder word. Want na 1 week was daar nog niet echt iets op aan te merken qua vermindering
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 20:29
Verwijderd
Tja ik geloof meer in het hormonen-gedoe als veroorzaker van puistjes, dus dat weet ik niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2020, 18:39
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
“Het is waar dat we nog geen studies hebben die aantonen dat bepaalde voeding acne kan veroorzaken of voorkomen. Maar als je onderzoek zou doen onder een groep dermatologen, dan zouden velen van ons zeggen, ‘Ja, wat we eten heeft effect,’” aldus Marmur, hoofd van de afdeling dermatologie en cosmetische chirurgie van The Mount Sinai Medical Center in New York en auteur van het boek Simple Skin Beauty. (van: https://www.dokterdokter.nl/gezond-l...atie/item29913).

Het kan liggen aan hetgeen dat je eet, maar het is niet bewezen. Wat betreft de rode huid kan LaReina gelijk hebben. Zijn de middelen waarmee je je huid bestrijd bijvoorbeeld agressief?

Wat betreft Rosacea: Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik heb ff op het internet gezocht, maar de chronische huidaandoening komt het meest voorkomt bij personen (meestal vrouwen) tussen de 30 en 50 jaar èn binnen Europa varieert het voorkomen van rosacea tussen ongeveer 0,1 % tot 10 % van de bevolking (van: https://huidfonds.nl/je-huid/huidaandoeningen/rosacea/), dus de kansen zijn vrij minimaal . Als je er echt last van hebt, kun je hiervoor natuurlijk naar de huisarts.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Rode gezichtshuid
Rivka
10 27-11-2010 19:58
Lichaam & Gezondheid Hema-intolerantie
fizzle-fluffy
7 30-03-2010 22:57
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 18:59
Lichaam & Gezondheid Gevoelige gezichtshuid
Roos
32 11-04-2007 00:51
Lichaam & Gezondheid Rode vlekjes
Femme-Fatale
4 25-02-2004 23:23
Lichaam & Gezondheid benzoylperoxide
xMelissax
16 27-12-2003 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.