Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2007, 15:07
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb gezocht naar andere topics hierover, maar ik heb niet echt gevonden wat ik zocht.

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Iedereen heeft er wel eens last van, dat je nergens zin in hebt e.d.

Er zijn tijden dat ik er ook nergens zin in heb, maar die houden vaak snel op omdat ik bijvoorbeeld graag mijn vwo-diploma wil halen. Ik merk alleen de laatste tijd dat ik bijna geen motivatie meer heb om te werken aan school. (Ik zit nou in 5VWO.)
Nou heb ik dat eerder ook wel eens gehad, maar nu ben ik bang dat het niet meer goed komt. Tot nu toe heb ik niet veel aan school hoeven doen om tot hier te komen, maar als ik zo doorga blijf ik zeker zitten. Ik wil echt niet opnieuw dit jaar doen en ik weet ook dat als ik nu mijn best ga doen ik het wel haal. Toch ga ik hierdoor niet meer mijn best doen voor school dan ik al deed.

Ik heb net besloten dat ik nog maar één avond in de week en twee of drie zaterdagen in de maand ga werken. Zo houd ik meer tijd over om te leren, ik zie het alleen helemaal niet meer zitten. Waar ik ook mee zit, zijn de hoeveelheid vakken, als ik alleen maar hoefde te leren voor na, sk, bio en wi, zou ik makkelijker een planning kunnen maken en me eraan houden. Nu komen er steeds verslagen doorheen en andere stukken tekst, voor filisofie bijvoorbeeld, die we ook moeten lezen. Ik vind het niet erg om verslagen en practische opdrachten te maken, maar het neemt zoveel tijd in beslag. Op het moment dat ik een boekverslag moet maken, vind ik het zonde van de tijd en denk ik ik kan beter die uren gebruiken om te leren voor natuurkunde of wat dan ook.

Vandaag was ik om 12uur uit, dus ik dacht oké, als ik nou gewoon twee uurtjes besteed aan scheikunde en natuurkunde ben ik al een stuk verder en heb ik een 'vrije' avond omdat ik dan genoeg heb gedaan voor vandaag. Maar ipv sk of na ging ik een stuk tekst voor filosofie lezen, wat op dit moment nog even niet zo belangrijk is. Ik weet dat als ik wat had gedaan voor scheikunde, ik me een stuk beter zou voelen. Tegelijkertijd ben ik bang dat het me sloopt als ik elke dag twee uur aan het leren ben. Ik kan me er niet toe zetten me te concentreren en gewoon die tekst door te lezen en opdrachten te maken.

Ik ga voor mezelf smoesjes bedenken zodat ik me thuis niet schuldig voel als ik niet leer. Ik moest voor vandaag een leesverslag afhebben en heb dat natuurlijk de hele tijd uitgesteld. Gister heb ik het dus gemaakt, waardoor ik niks kon doen aan iets anders. Ik vergeef het mezelf dan weer omdat dat leesverslag af moest. Ik had dat leesverslag makkelijk in de vakantie kunnen maken zodat ik tijd overhield, maar ik deed het niet.

Het is niet alleen school waar ik bijna geen motivatie voor heb. Ik vind het leuk om piano te spelen, te gaan tennissen of te tekenen. Ik heb vroeger een paar jaar pianoles gehad, maar ik blijf nou hangen op hetzelfde niveau. Ik wil graag oefenen maar het komt er niet van. Ik train één keer per week, maar ik zie er vaak tegenop om er naar toe te gaan, terwijl ik weet dat ik me fijn voel als ik tennis en er van thuis kom. Naar de trainingen ga ik wel altijd, ik ga alleen nooit tussendoor eens tennissen.

Ik denk dat de druk van school voornamelijk de oorzaak is dat ik ongemotiveerd ben. Ik ben bang volledig de draad kwijt te raken. Ik wil wat doen aan scheikunde en natuurkunde zodat ik het beheers, maar ik weet niet waar ik moet beginnen, wat belangrijk is. Ik weet ook dat ik er nog wat aan kan doen, het is nog niet te laat, maar het lukt me niet.

Hoe krijg ik de zin om dingen te doen weer terug? Waarschijnlijk zal mijn gedachten op een gegeven moment weer inees omdraaien, alleen lukt dat nu niet. Heeft iemand dezelfde ervaringen of tips en wil deze delen?

Sorry als sommige dingen wat warrig overkomen. Bedankt voor het lezen iig
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2007, 15:22
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Als het enige troost is: 5VWO is het meest drukke jaar en het wordt, qua verslagen, veel rustiger in 6VWO.
Tenminste, dat heb ik van veel mensen gehoord (inclusief VWO'erS) en bij mij was 4HAVO ook veel stressvoller en drukker dan 5HAVO.

Verder is 't heel herkenbaar. Ik moet, om echt gemotiveerd te zijn, resultaten kunnen zien en het liefst op korte termijn.
Misschien is het stimulerender voor je om op school te leren en te werken, tussen andere mensen die dat ook doen. Zelf vind ik een thuisomgeving totaal niet stimulerend om schoolwerk te doen en dat doe ik dus gewoon consequent niet.

En verder.. Tsja. Begin ergens zodat je in ieder geval een start maakt? Soms weet ik ook niet waar te beginnen, maar het maken van een begin wil wel eens helpen de dingen aan de gang te krijgen.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 10:37
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Als het enige troost is: 5VWO is het meest drukke jaar en het wordt, qua verslagen, veel rustiger in 6VWO.
Tenminste, dat heb ik van veel mensen gehoord (inclusief VWO'erS) en bij mij was 4HAVO ook veel stressvoller en drukker dan 5HAVO.

Verder is 't heel herkenbaar. Ik moet, om echt gemotiveerd te zijn, resultaten kunnen zien en het liefst op korte termijn.
Misschien is het stimulerender voor je om op school te leren en te werken, tussen andere mensen die dat ook doen. Zelf vind ik een thuisomgeving totaal niet stimulerend om schoolwerk te doen en dat doe ik dus gewoon consequent niet.

En verder.. Tsja. Begin ergens zodat je in ieder geval een start maakt? Soms weet ik ook niet waar te beginnen, maar het maken van een begin wil wel eens helpen de dingen aan de gang te krijgen.
Ja ik wil ook zo snel mogelijk resultaat hebben en als ik nu een hoofdstuk ga herhalen merk ik daar niet veel van en vind ik dat 'zonde' van de tijd omdat ik ook door moet met de nieuwe stof. Het zal vast wel nut hebben om eerdere hoofdstukken te herhalen, maar ik zie dat niet direct.

Hm, ja je hebt wel gelijk met dat op school leren. In een tussenuur doe ik dat wel eens, maar eigenlijk nooit als ik uit ben. Ik ga eens proberen na schooltijd ook op school te leren. Dankje.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 10:55
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
rob je moet 4 havo echt niet vergelijken met 5vwo, dat is een wereld van verschil. qua niveau en hoeveelheid werk. maar idd denk aan 6 vwo, dat wordt wat rustiger. hoewel ik geen weet heb van de werklast en het niveau van betavakken in die jaren..
en de examens, hoho. daar wil k niet eens over beginnen, gezien de moeite en druk twee oude klasgenoten van me daarbij hadden. en zij deden allebei E&M.

je zou eventueel nu kunnen kiezen om naar de havo te gaan, probleem is alleen dat dat best wel een ingrijpende beslissing is. (en k weet niet of je school uberhaupt havo heeft en of je wel direct door kunt gaan met het 5 havo examenjaar)

moeite met scheikunde en natuurkunde? zoek iemand om te helpen met het begin maken, en schaam je niet. tis gewoon fucking ingewikkeld.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:46
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik wil liever niet naar de havo, ik denk ook niet dat ik nu direct naar eindexamen kan omdat ik veel toetsen die zij hebben gehad ik niet gemaakt heb.

Ik wil de zin die ik eerst had weer terug, maar ik weet niet hoe.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:56
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Een concreet doel voor ogen hebben, helpt je de motivatie weer terug te krijgen. Wat wil je eigenlijk na het vwo doen? Bedenk hoe gaaf het zou zijn als je dat kunt bereiken.

Om een doel te kunnen halen, moet je natuurlijk wel iets voor doen. Misschien helpt het je om een planning te maken op papier. Wanneer je in je hoofd/in gedachten plant dat je een bepaald vak gaat doen, heb je geen overzicht van wat je nog allemaal moet doen.
In die planning zet je de verplichtingen die je hebt (lessen volgen, huiswerk maken en leren), maar ook de leuke dingen zoals je hobby's en dingen met vrienden.

Moeite met bepaalde vakken? Ga samen met iemand huiswerk maken/leren, zo kun iets van elkaar leren, kun je elkaar motiveren en het is natuurlijk ook gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 19:36
love is life
love is life is offline
uitstelgedrag = faalangst

kan je geen faalangsttraining gaan volgen?
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:13
Χαος
Avatar van Χαος
Χαος is offline
Citaat:
uitstelgedrag = faalangst

kan je geen faalangsttraining gaan volgen?
wat grappig, ik had dus altijd faalangst, toch grappig dat t allemaal zo abnormaal makkelijk was.

je moet niet zo snel één conclusie als de volle waarheid aannemen.
__________________
I doubt my existence, therefore I exist.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:39
Osmoian
Osmoian is offline
Ik ben zelf van het gymnasium naar de havo moeten gaan door motivatie problemen, dit is iets waar ik jaren later nog erg veel spijt van heb. Verder herken ik het helemaal van elke week weer doodgegooid worden met boekverslagen, so's, saaie huiswerkopdrachten, nu ik erop terugkijk had ik echt veel gehad aan een duidelijke planning. Bij mij ontstonden de problemen vervolgens omdat ik voor elk vak nooit een duidelijk beeld had van wanneer het werkelijke toetsmoment plaatsvond en wat je daarvoor moest kennen. En die onduidelijkheid zorgde weer voor een gebrek aan motivatie.

Wat je misschien kunt doen is een lange termijn én korte termijn planning maken. In de lange termijn planning zet je alle belangrijke 'mijlpalen' neer die binnen nu en 2 maanden plaatsvinden, in de korte termijn planning alles voor wat de komende week moet gebeuren. Als je vervolgens een punt uit je planning hebt voltooid kan je er een streep doorzetten. Voor mij werkt dit erg motiverend omdat ik ook daadwerkelijk het gevoel heb dat ik vorderingen maak zodra ik iets heb afgerond.

Wat ook helpt is kijken waar je het allemaal voor doet, dat mooie cijfer of misschien de rust die je voelt wanneer je weet dat je al je zaken op orde hebt. Ik hoop in ieder geval dat het je lukt door te blijven gaan met het VWO, het zou echt zonde zijn als je dat zou moeten opgeven.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 00:49
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Een concreet doel voor ogen hebben, helpt je de motivatie weer terug te krijgen.
--

Als dat niet werkt dan zal helaas niets werken. Probeer dit.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 16:14
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
@*Juliah*: Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik na het vwo wil doen, ik heb niks dat ik écht leuk vind. Hierdoor heb ik ook niet echt een 'goede' reden om het vwo te doen. Ik weet niet eens of ik wel naar de universiteit wil.

Je hebt denk ik wel gelijk met die planning op papier. Lijkt me ook een goed idee om daar de leuke dingen op te zetten, ik zou daar nooit aan hebben gedacht. Ik zal het eens proberen. Bedankt voor je reply.

@Osmoian: Een planning is volgens jou dus ook belangrijk, ik zal het eens proberen. Ik weet nog dat we op de basisschool moesten leren plannen omdat je dat nodig zou hebben op de middelbare school. Ik heb nooit een planning hoeven maken omdat ik alles gewoon redde. Nu merk ik toch dat het wel zou moeten. Ik vind het wel moeilijk om te zien wat die belangrijke 'mijlpalen' zijn. En ik weet ook niet goed hoe ik bijvoorbeeld paragrafen moet inplannen, maar ik zal het toch eens proberen. Morgen is het zondag, ik zal een begin maken.

Ik weet ook dat het zo fijn en opgelucht voelt als ik een verslag of iets afheb, maar toch begin ik er niet op tijd aan.

Je post heeft wel een beetje geholpen met inzien dat het zonde zou zijn om te stoppen nu. Jij ook bedankt voor je reply
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 18:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@Osmoian: Een planning is volgens jou dus ook belangrijk, ik zal het eens proberen. Ik weet nog dat we op de basisschool moesten leren plannen omdat je dat nodig zou hebben op de middelbare school. Ik heb nooit een planning hoeven maken omdat ik alles gewoon redde. Nu merk ik toch dat het wel zou moeten. Ik vind het wel moeilijk om te zien wat die belangrijke 'mijlpalen' zijn. En ik weet ook niet goed hoe ik bijvoorbeeld paragrafen moet inplannen, maar ik zal het toch eens proberen. Morgen is het zondag, ik zal een begin maken.)
Dit is precies waarom zoveel mensen in de 5e blijven zitten. Tot en met de 5e zijn ze slim genoeg om alles op hun 'gemak' te maken, omdat ze de stof wel redelijk begrijpen en de werkdruk nog niet erg hoog is. In de 5e zijn ze opeens aan hun plafond, omdat het opeens niet meer lukt maar een beetje te doen waar ze dan zin in hebben. Door gebrek aan planning (en sommigen willen téveel doen, wat voorheen kon, maar door minder tijd in de 5e niet meer) worden de prestaties minder en gaat zo de motivatie weg.

Dus leer jezelf inderdaad aan een planning te maken. In het begin lekker strak, maar als je meer in het ritme komt van gestructureerd werken kun je ook globale planningen maken met wat je ongeveer wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 21:00
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
@*Juliah*: Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik na het vwo wil doen, ik heb niks dat ik écht leuk vind. Hierdoor heb ik ook niet echt een 'goede' reden om het vwo te doen. Ik weet niet eens of ik wel naar de universiteit wil.

Je hebt denk ik wel gelijk met die planning op papier. Lijkt me ook een goed idee om daar de leuke dingen op te zetten, ik zou daar nooit aan hebben gedacht. Ik zal het eens proberen. Bedankt voor je reply.

@Osmoian: Een planning is volgens jou dus ook belangrijk, ik zal het eens proberen. Ik weet nog dat we op de basisschool moesten leren plannen omdat je dat nodig zou hebben op de middelbare school. Ik heb nooit een planning hoeven maken omdat ik alles gewoon redde. Nu merk ik toch dat het wel zou moeten. Ik vind het wel moeilijk om te zien wat die belangrijke 'mijlpalen' zijn. En ik weet ook niet goed hoe ik bijvoorbeeld paragrafen moet inplannen, maar ik zal het toch eens proberen. Morgen is het zondag, ik zal een begin maken.

Ik weet ook dat het zo fijn en opgelucht voelt als ik een verslag of iets afheb, maar toch begin ik er niet op tijd aan.

Je post heeft wel een beetje geholpen met inzien dat het zonde zou zijn om te stoppen nu. Jij ook bedankt voor je reply
plannen kan juist heel demotiverend werken. vooral als je uit jezelf chaotisch bent. die systematiek.. de herhaling.. ahhh.
het beste is om er voor te zorgen dat je een toekomstplan heb, wat wil je hierna, wat wil je er voor doen om daar te komen en hoe ga je dat doen?
duidelijkheid scheppen is zo handig.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
uitstelgedrag = faalangst
Ehh, nee. Dat heeft er vrij weinig mee te maken over het algemeen.
Citaat:
Ik weet ook dat het zo fijn en opgelucht voelt als ik een verslag of iets afheb, maar toch begin ik er niet op tijd aan.
Dit is volgens mij heel normaal, en het heeft te maken met dat je er op korte termijn niets voor terugkrijgt. Dus je weet dat het op lange termijn wel goed is, maar je weet dat je je (bijvoorbeeld) op korte termijn veel sneller fijn gaat voelen als je (ik noem maar wat) televisie kijkt.
Misschien helpt het als je duidelijk voor jezelf maakt dat je je vwo wilt halen (of niet), en dat je daarvoor je toetsen moet leren, je verslagen moet maken, etc.
En een (realistische!) planning helpt daarbij doordat je je goed voelt als je gedaan hebt wat je moest doen. En dat is dan niet als je het hele verslag af hebt of een toets hebt geleerd, maar als je klaar bent met wat je voor die dag moest doen.

Om een kort verhaal lang te maken: probeer voor jezelf alles op een beetje kortere termijn te laten afspelen, de beloningen vooral. Dat helpt waarschijnlijk wel.

@ Inanis: plannen kan heel demotiverend werken, dat is waar, maar heb je het dan over een realistische planning?

Laatst gewijzigd op 04-11-2007 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 18:19
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ehh, nee. Dat heeft er vrij weinig mee te maken over het algemeen.

Dit is volgens mij heel normaal, en het heeft te maken met dat je er op korte termijn niets voor terugkrijgt. Dus je weet dat het op lange termijn wel goed is, maar je weet dat je je (bijvoorbeeld) op korte termijn veel sneller fijn gaat voelen als je (ik noem maar wat) televisie kijkt.
Misschien helpt het als je duidelijk voor jezelf maakt dat je je vwo wilt halen (of niet), en dat je daarvoor je toetsen moet leren, je verslagen moet maken, etc.
En een (realistische!) planning helpt daarbij doordat je je goed voelt als je gedaan hebt wat je moest doen. En dat is dan niet als je het hele verslag af hebt of een toets hebt geleerd, maar als je klaar bent met wat je voor die dag moest doen.

Om een kort verhaal lang te maken: probeer voor jezelf alles op een beetje kortere termijn te laten afspelen, de beloningen vooral. Dat helpt waarschijnlijk wel.

@ Inanis: plannen kan heel demotiverend werken, dat is waar, maar heb je het dan over een realistische planning?
planningen als om de zoveel dagen een uurtje aan iets werken wat in twee maanden af moet.
om de zondag eventjes met profielwerkstuk bezig gaan,
en voor de meer latere studiejaren, eens of twee keer in de week aan projectopdracht werken.
en 1 keer in de twee weken met pop aan de gang gaan etc.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 18:30
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Euh niet om vervelend te doen, maar naar mijn idee wordt zes VWO dus echt níet niet drukker dan vijf VWO. Mijns inziens is dat gewoon zware bullshit, ik heb het in de zesde veel zwaarder met een veel hogere werkdruk. Wat ik wel vind, is dat de meeste stof ietsjes gemakkelijker is.

Verder heb ik dit probleem ook. Dus ook ik hoor graag tips.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 18:41
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Euh niet om vervelend te doen, maar naar mijn idee wordt zes VWO dus echt níet niet drukker dan vijf VWO. Mijns inziens is dat gewoon zware bullshit, ik heb het in de zesde veel zwaarder met een veel hogere werkdruk. Wat ik wel vind, is dat de meeste stof ietsjes gemakkelijker is.

Verder heb ik dit probleem ook. Dus ook ik hoor graag tips.
zorg er dan ook voor dat je alle engelse teksten alvast af hebt,
je profielwerkstuk bijna klaar is etc.
je kunt er zelf voor zorgen dat de zesde geen ramp hoeft te zijn.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 18:46
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
zorg er dan ook voor dat je alle engelse teksten alvast af hebt,
je profielwerkstuk bijna klaar is etc.
je kunt er zelf voor zorgen dat de zesde geen ramp hoeft te zijn.
Als je het al redelijk zwaar hebt op vijf VWO is dat geen optie.
Overigens ben ik met mijn PWS inderdaad al een heel eind en dóe ik niet eens aan Engels. Ik heb het alleen nog over natuurkunde, scheikunde, wiskunde (!!), biologie en Nederlands (en Latijn, maar dat heeft niet iedereen). De vakken die overblijven doe ik niet eens en voor Nederlands doe ik ook maar de helft.
Overigens ben ik niet de enige die hier zo over denkt; heel zes VWO met een natuurprofiel loopt zichzelf achterna.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2007, 18:57
sweetlover
sweetlover is offline
Tsjee, je hebt hetzelfde als ik eerst had. Maar mijn mentor hielp me heel goed enz.
Maar doe het gewoon één keer.
Tips:
-probeer gewoon een kleine tijd, en dan zie je de resultaten binnenstromen.
-maak een lijstje en schrijf op waarvóór je dit allemaal wilt doen, wat je ermee zult bereiken en wat er gebeurt wanneer je je niet goed inzet. probeer er beter over na te denken en probeer structuur in je leven te maken.
Plannen is vooral een goede tip
doe je best, je kunt het wel!! anders had je vwo 5 niet gehaald zou zonde zijn als je er niks van zou maken!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Als je het al redelijk zwaar hebt op vijf VWO is dat geen optie.
Overigens ben ik met mijn PWS inderdaad al een heel eind en dóe ik niet eens aan Engels. Ik heb het alleen nog over natuurkunde, scheikunde, wiskunde (!!), biologie en Nederlands (en Latijn, maar dat heeft niet iedereen). De vakken die overblijven doe ik niet eens en voor Nederlands doe ik ook maar de helft.
Overigens ben ik niet de enige die hier zo over denkt; heel zes VWO met een natuurprofiel loopt zichzelf achterna.
Mijn 6V klas (C&M) werd ook gillend gek van de werkdruk af en toe.

Citaat:
planningen als om de zoveel dagen een uurtje aan iets werken wat in twee maanden af moet.
om de zondag eventjes met profielwerkstuk bezig gaan,
en voor de meer latere studiejaren, eens of twee keer in de week aan projectopdracht werken.
en 1 keer in de twee weken met pop aan de gang gaan etc.
En waarom is dat precies deprimerend, zo'n planning? Lijkt me prima.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 22:55
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Mijn 6V klas (C&M) werd ook gillend gek van de werkdruk af en toe.


En waarom is dat precies deprimerend, zo'n planning? Lijkt me prima.
ik kan daar gewoon niet tegen, geeft me t gevoel dat het leven te rechtlijnig is enzo.
regelmaat is voor mij echt een dooddoener.
en k ben niet de enige die daar niet van houd.

maar okay, veel mensen kunnen er ook gewoon goed mee omgaan.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 12:46
waves
Avatar van waves
waves is offline
ach joh, in 5 en 6 vwo werd de hele klas af en toe gillend gek, vooral aan het einde van de periodes als de deadlines er 'opeens' aankwamen. Praat inderdaad eens met jullie mentor, liefst met meerdere mensen.
Gek eigenlijk, heb nu ook een motivatieprobleem maar eigenlijk ben ik de 5e en e 6e ook gewoon doorgefietst. Misschien heb ik daarom nu zo'n moeite om me ergens toe te zetten.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 13:16
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Mijn 6V klas (C&M) werd ook gillend gek van de werkdruk af en toe.
Oh ja, ik noemde natuurprofiel omdat ik dat zelf heb en over maatschappijprofiel dus niet kan oordelen. Het was dus niet bedoeld als "aanval" op maatschappij of zo.
Mensen met een maatschappijprofiel spreek ik ook veel minder. Feit is wel dat ze het bij ons op school iedere toetsweek een stuk minder druk hebben dan de natuurmensen, maar we hebben er dan ook zes in het jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:29
zzzzzqqq
zzzzzqqq is offline
Het helpt om kleine doelstellingen te maken. Dus verdeel de stof in kleine stukjes. Als je er dan eenmaal mee bezig bent gaat het meestal vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 15:17
tineke_88
tineke_88 is offline
He Zwoek,

Ik snap precies hoe je je voelt, dat heb ik dus ook al jaren (ok, misschien beetje overdreven), maar doordat ik geen motivatie heb ben ik dus ook gezakt voor mijn VWO-diploma en doe ik het jaar nu over. Ik snap best wel dat het halen van je diploma voor sommige mensen een hele slechte motivatie is, heb ik ook. De enige tip die ik heb is: ga in ieder geval niet ontkennen dat je niet geleerd hebt bijvoorbeeld, dat werkt alleen maar averechts.
Het klinkt misschien heel raar, maar misschien heb je iemand nodig die je goed in de gaten houdt, zodat je in ieder geval netjes je huiswerk maakt, dat zou je bijvoorbeeld aan familie kunnen vragen, als dat kan.
Is er misschien iets wat je heel, heel erg leuk vindt dat je kan doen als je ergens je best voor hebt gedaan? Misschien kun je jezelf dan gaan belonen. Je moet het belonen ook een beetje opbouwen, dus eerst bij een half uur leren een beloning, dan bij een uurtje, dan bij een dag, week etc etc. En je zelf niet voor de gek houden he?
En als je dan eens een onvoldoende hebt.. niet opgeven!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2007, 14:04
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Bedankt allemaal voor de reacties Ik heb het er met mijn moeder over gehad en mijn planning aan haar gegeven zodat zij mij 'verplicht' om bijvoorbeeld een uurtje scheikunde te doen. Ik vind het wel fijn als iemand anders me daar toe dwingt. Dat had ik eigenlijk niet gedacht omdat ik liever alles zelf doe. Ik ga nou ook iets sneller uit mezelf wat doen, dus het helpt wel een beetje.
Mijn interesse in de vakken is nog niet helemaal terug, maar ik zal proberen om zo door te gaan.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geen zin meer
Verwijderd
5 06-06-2016 09:15
Algemene schoolzaken Motivatie
Verwijderd
3 08-05-2016 18:57
Algemene schoolzaken School motivatie
Mr. Jerriël
8 19-11-2012 09:56
Psychologie [Vraagje] Motivatie kwijt
Stefanie
20 09-09-2006 11:54
Psychologie Verhaal even kwijt
Verwijderd
3 08-06-2005 19:21
Psychologie Ook ik trek het niet meer :'(
Ruudje
18 29-03-2004 21:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.