Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 12:46
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
AAAAAAAAAAAAARRGH!!! (ja, ik ben lichtelijk in paniek)
Ik moet één of andere duffe practische opdracht voor natuurkunde doen. Ik begreep er niet veel van (hij praatte, en ik bleef ondertussen vriendelijk knikken terwijl ik met m'n gedachten "ergens anders" zat) maar het is dus de bedoeling dat we op één of ander vaag elektriciteitsbord allemaal schakelingen maken waaronder eentje waarbij ik twee lichtjes omstebeurt moet laten knipperen. (dit moet dus een spoorwegoverang voorstellen). en ga zo maar door. Ik weet het echt niet meer!!! Heeft iemand deze opdrachten (of een manier waarop ik ze kan maken), dan zou ik daar erg blij mee zijn!
mzzls!
Sanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 12:59
Miess
Miess is offline
Ik heb ook ooit een keer zo'n opdracht moeten doen (ik weet wat voor borden je bedoeld) maar heb daar een trauma aan over gehouden, dus ik zou niet meer weten hoe het ging, sorry.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:49
TwiSt
TwiSt is offline
*zucht* ook gehad jah, vorig jaar nog wel...Zou me god niet meer weten hoe het allemaal meer moet...

http://www.array.tmfweb.nl/systeemborden.html
Hier staat wat info over de onderdelen van het systeembord en een voorbeeld

Voor de rest zou ik je nie verder kunnen helpen. Er staan in je boek toch ook wel dingen over het systeembord? Maybe dat je aan je leraar opdrachten en antwoorden kan vragen ofzo en dat je dat weer kan toepassen op het systeembord...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 15:12
M-King
M-King is offline
Als je precies zou zeggen wat nou de opdracht was, is het misschien wat makkelijker.

Om zo'n knipperlichtje te maken, kun je een pulsgenerator op een pulsenteller aansluiten. Verbind je een lampje direct met de 1 en een ander lampje verbind je via de inverter met de 1. De 2 moet je dan ff verbinden met de reset van de pulsenteller. Als het goed is moet dat het doen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 10:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
M-King schreef:
Om zo'n knipperlichtje te maken, kun je een pulsgenerator op een pulsenteller aansluiten. Verbind je een lampje direct met de 1 en een ander lampje verbind je via de inverter met de 1. De 2 moet je dan ff verbinden met de reset van de pulsenteller. Als het goed is moet dat het doen
woehoe!!! Het werkte! Hartstikke bedankt! (nou nog de overige 7 opdrachten maken, kreun...)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.