Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 20:23
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Okay, wij zitten nu in de situatie dat ik kan stoppen met werken, mijn vriend verdient meer als genoeg zodat we ook zonder mijn inkomen prima rond kunnen komen, hij heeft een vaste baan bij een klein (in NL dan, in amerika nog al groot) bedrijfje dat supergoed loopt.
Ik ga dan dus hele dagen thuis zitten (nou ja niet letterlijk) en me bezig houden met mijn dieren. In de toekomst gaan we een pension op zetten, maar het is eerst even wachten tot we een geschikte boerderij gevonden hebben.
Hoe denken jullie hierover, zou je dat zelf willen?
__________________
*geen sig*
Advertentie
Oud 24-06-2004, 20:32
Zonnebloempje
Avatar van Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline
Nee, ik zou er altijd nog een klein baantje bij willen hebben, simpelweg omdat ik me anders denk ik zou gaan vervelen! Al zou ik nog zoveel hobby's en bezigheden hebben, een (kleine) baan erbij geeft toch een soort van vastigheid in je leven
Oud 24-06-2004, 20:35
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
~Mups~ schreef op 24-06-2004 @ 21:32 :
Nee, ik zou er altijd nog een klein baantje bij willen hebben, simpelweg omdat ik me anders denk ik zou gaan vervelen! Al zou ik nog zoveel hobby's en bezigheden hebben, een (kleine) baan erbij geeft toch een soort van vastigheid in je leven

Ik ben zo druk met al mijn dieren dat dat eigenlijk al een fulltime baan is. Bovendien ben ik absoluut geen mensen mens, en vind ik het heerlijk als ik buiten mijn vriend om dagen lang niemand zou zien (nou is dit overdreven ik moet boodschappen doen enzo)
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 20:36
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik zou er niet zo goed tegen kunnen dat ik volkomen afhankelijk ben van het inkomen van iemand anders. Dus een baantje van 16 uur of zo lijkt me dan wel wat.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Oud 24-06-2004, 20:40
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 24-06-2004 @ 21:36 :
Ik zou er niet zo goed tegen kunnen dat ik volkomen afhankelijk ben van het inkomen van iemand anders. Dus een baantje van 16 uur of zo lijkt me dan wel wat.
dat afhankelijk zijn heb ik totaal geen moeite mee, alles is toch al van ons samen, straks ons koophuis, nu de rest al. Alles hebben we samen opgebouwd. 1 augustus is mn laatste werkdag, en ik ben zo blij als het zover is.
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 20:41
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Je bent nog jong, ik zou echt niet nu al stoppen met werken. Werken is niet alleen maar geld verdienen, ook werkervaring en pensioen opbouwen. Straks komen er kids, en als je daarna weer wilt gaan werken, heb je toch wel een achterstand. Daarnaast denk je misschien dat de hele dag thuis zitten leuk is, maar dat gaat echt wel vervelen. Elke dag hetzelfde... beetje opruimen/boodschappen doen/huishouden en dan die dieren. Nee, lijkt mij niks. En afhankelijk zijn van iemands inkomen lijkt mij persoonlijk niet fijn. Straks gaat het uit, en dan heb je dus helemaal niks...

(of je gaat nu dat pension al opzetten, dat is natuurlijk ook werk.)
Oud 24-06-2004, 20:46
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 21:40 :
dat afhankelijk zijn heb ik totaal geen moeite mee, alles is toch al van ons samen, straks ons koophuis, nu de rest al. Alles hebben we samen opgebouwd. 1 augustus is mn laatste werkdag, en ik ben zo blij als het zover is.
Ik wil het je niet uit je hoofd praten of zo (zal me denk ik toch niet lukken) maar ik hoop wel dat je alles zakelijk gezien goed hebt vastgelegd of laat vastleggen. Er kan altijd wat misgaan en dan sta jij ineens met lege handen.
Je hebt het er over dat jullie een pension voor dieren willen beginnen, betekent het dan dat je vriend die andere baan dan opzegd of ga jij dan de boel runnen?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Oud 24-06-2004, 20:47
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 24-06-2004 @ 21:41 :
Je bent nog jong, ik zou echt niet nu al stoppen met werken. Werken is niet alleen maar geld verdienen, ook werkervaring en pensioen opbouwen. Straks komen er kids, en als je daarna weer wilt gaan werken, heb je toch wel een achterstand. Daarnaast denk je misschien dat de hele dag thuis zitten leuk is, maar dat gaat echt wel vervelen. Elke dag hetzelfde... beetje opruimen/boodschappen doen/huishouden en dan die dieren. Nee, lijkt mij niks. En afhankelijk zijn van iemands inkomen lijkt mij persoonlijk niet fijn. Straks gaat het uit, en dan heb je dus helemaal niks...

(of je gaat nu dat pension al opzetten, dat is natuurlijk ook werk.)
Straks komen er kids? Joh, das dus zeer zeker niet zo
Dat pension komt er over ongeveer een jaar, en tot die tijd zit ik heerlijk thuis.
De dieren hier bestaan uit ongeveer 140 ratten waarvan er 50 gedrags en of gezondheidsproblemen hebben, 3 honden, 5 katten, 2 konijnen en 2 muizen, genoeg werk om de hele dag 2 keer door te komen dus
Uitgaan kan het altijd, en dan nog heb ik al 4 jaar fulltime werkervaring en meerdere diploma's waar ik overal mee aan de slag kan.
Dat pension opzetten kan helaas niet in een flat, kon het maar, dan had ik het allang gedaan.
Ik heb vaak genoeg lange periodes thuis gezeten, gedwongen of niet, en ik kan niet anders zeggen als dat het me prima bevalt, ik heb een godgloeiende hekel aan de omgang met mensen, en dat hoef ik op deze manier dus zo min mogelijk
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 20:47
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 24-06-2004 @ 21:46 :
Ik wil het je niet uit je hoofd praten of zo (zal me denk ik toch niet lukken) maar ik hoop wel dat je alles zakelijk gezien goed hebt vastgelegd of laat vastleggen. Er kan altijd wat misgaan en dan sta jij ineens met lege handen.
Je hebt het er over dat jullie een pension voor dieren willen beginnen, betekent het dan dat je vriend die andere baan dan opzegd of ga jij dan de boel runnen?
Alles is vastgelegd, mijn vriend/man zegt niets op, hij blijft werken en ik run het pension net zoals ik nu de opvang al run.
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 20:58
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 21:47 :
Alles is vastgelegd, mijn vriend/man zegt niets op, hij blijft werken en ik run het pension net zoals ik nu de opvang al run.
Ok, mijn zegen heb je mijn kind
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Oud 24-06-2004, 21:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 21:47 :
Uitgaan kan het altijd, en dan nog heb ik al 4 jaar fulltime werkervaring en meerdere diploma's waar ik overal mee aan de slag kan.
4 jaar fulltime werkervaring en meerdere diploma's stelt echt weinig voor, sorry.
Als jij 4 jaar fulltime werkervaring hebt en je bent nu 20, dan werk je dus al vanaf je 16e. Dat betekent dat je MBO hebt gedaan?

Stel dat je later gaat solliciteren (over 10 jaar bijv.) en ze kunnen kiezen uit twee mensen, waarvan jij 4 jaar fulltime ervaring hebt en een MBO-opleiding en waarvan de ander 14 jaar fulltime ervaring heeft en diezelfde MBO-opleiding en diegene zit ook nog eens 'in het werk' (dus dat ze niet zo lang thuis heeft gezeten), dan denk ik dat die laatste persoon wordt aangenomen.

Ik vind het vrij dom om te doen, sorry dat ik het zeg. Werken is niet alleen sociale contacten, maar ook ontwikkeling van jezelf en dergelijke en bovendien wat bijdragen aan de maatschappij.
Ik vind een dierenpension niet echt bijdragen aan de maatschappij, sorry. Maar goed, het is natuurlijk wel werk. En ik heb zelf geen zin in de discussie of een dierenpension wel of niet bijdraagt aan de maatschappij (daar ga je maar voor naar Flora en Fauna ), die zal ik dus ook niet gaan voeren. Dit is dus mijn mening.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 24-06-2004, 21:07
Verwijderd
Ik zou het zelf niet willen, niet kunnen ook, denk ik. Ook al ben ik ook niet echt een mensen-mens...ik zou toch wel contact met de 'buitenwereld' willen blijven houden en ik zou niet op het geld van m'n vriend kunnen en willen leven, denk ik.

Wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten, daar ga ik niet over oordelen.
Oud 24-06-2004, 21:22
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-06-2004 @ 22:02 :
4 jaar fulltime werkervaring en meerdere diploma's stelt echt weinig voor, sorry.
Als jij 4 jaar fulltime werkervaring hebt en je bent nu 20, dan werk je dus al vanaf je 16e. Dat betekent dat je MBO hebt gedaan?

Stel dat je later gaat solliciteren (over 10 jaar bijv.) en ze kunnen kiezen uit twee mensen, waarvan jij 4 jaar fulltime ervaring hebt en een MBO-opleiding en waarvan de ander 14 jaar fulltime ervaring heeft en diezelfde MBO-opleiding en diegene zit ook nog eens 'in het werk' (dus dat ze niet zo lang thuis heeft gezeten), dan denk ik dat die laatste persoon wordt aangenomen.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf op wat manier je wilt herintreden. Als Belle er genoegen mee neemt om onder aan te beginnen zou ze denk ik best aan de slag kunnen.
Als ze meer zou willen ja dan verliest ze snel in een concurrentiestrijd.
Overigens merk ik dat de ontwikkelingen op allerlei gebieden heel snel kunnen veranderen (volgens mij klopt deze zin niet). Mensen die er misschien maar een jaartje tussenuit zijn kunnen al een behoorlijke 'ervaring' achterstand oplopen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Oud 24-06-2004, 21:29
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-06-2004 @ 22:02 :
4 jaar fulltime werkervaring en meerdere diploma's stelt echt weinig voor, sorry.
Als jij 4 jaar fulltime werkervaring hebt en je bent nu 20, dan werk je dus al vanaf je 16e. Dat betekent dat je MBO hebt gedaan?

Stel dat je later gaat solliciteren (over 10 jaar bijv.) en ze kunnen kiezen uit twee mensen, waarvan jij 4 jaar fulltime ervaring hebt en een MBO-opleiding en waarvan de ander 14 jaar fulltime ervaring heeft en diezelfde MBO-opleiding en diegene zit ook nog eens 'in het werk' (dus dat ze niet zo lang thuis heeft gezeten), dan denk ik dat die laatste persoon wordt aangenomen.

Ik vind het vrij dom om te doen, sorry dat ik het zeg. Werken is niet alleen sociale contacten, maar ook ontwikkeling van jezelf en dergelijke en bovendien wat bijdragen aan de maatschappij.
Ik vind een dierenpension niet echt bijdragen aan de maatschappij, sorry. Maar goed, het is natuurlijk wel werk. En ik heb zelf geen zin in de discussie of een dierenpension wel of niet bijdraagt aan de maatschappij (daar ga je maar voor naar Flora en Fauna ), die zal ik dus ook niet gaan voeren. Dit is dus mijn mening.

havo, een opleiding inleiding verzekeringsbedrijf, bijna mn assurantie B afgerond (over 3 weken examen) en daarnaast mn honden en kattenbesluit, bezig met paravetrinair dierenarts assistente en vakbekwaam medewerker dierverzorging. In de toekomst ga ik daarbij ook nog mn honden trim diploma halen.

Bovendien brengt een pension ook geld binnen en leef ik dus niet geheel op kosten van mijn vriend.

Of een dierenpension nuttig is of niet is geen ter zake doende discussie, maar ik vind het leuk en daar gaat het om.
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 21:30
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 22:07 :
Ik zou het zelf niet willen, niet kunnen ook, denk ik. Ook al ben ik ook niet echt een mensen-mens...ik zou toch wel contact met de 'buitenwereld' willen blijven houden en ik zou niet op het geld van m'n vriend kunnen en willen leven, denk ik.

Wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten, daar ga ik niet over oordelen.
Contact met de buiten wereld heb ik via mijn klanten, maar niet te lang, zodat ik veel met de dieren bezig ben. Bovendien, een pension brengt aardig wat geld binnen als je het goed doet hoor. Daarbij komt de trimsalon (ook weer inkomsten) zodat ik niet geheel afhankelijk ben van Edwin. Okay de eerst komende tijd wel, maar daarin kan ik mn studies afronden, en rust nemen
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 21:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou dat best doen ja. Hoewel ik dan wel iets om handen moest hebben. Jij hebt dan dat pension, maar ik denk dat ik het meer zou zoeken in vrijwilligerswerk waarbij ik veel contact heb met mensen. Ik ben niet zo'n dierenliefhebber, dus ja, dan mis ik toch iets.
Als ik maar een bezigheid heb en iets waarbij ik ook genoeg meemaak, leer en mensen ontmoet, dan denk ik dat ik best m'n werk op zou kunnen zeggen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-06-2004, 21:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 22:30 :
Contact met de buiten wereld heb ik via mijn klanten, maar niet te lang, zodat ik veel met de dieren bezig ben. Bovendien, een pension brengt aardig wat geld binnen als je het goed doet hoor. Daarbij komt de trimsalon (ook weer inkomsten) zodat ik niet geheel afhankelijk ben van Edwin. Okay de eerst komende tijd wel, maar daarin kan ik mn studies afronden, en rust nemen
maar nou gaat wat je hierboven vraagt allemaal niet meer op.
Jij vraagt of je als huisvrouw/huisman volledig thuis zou willen zitten. Terwijl jij niet als huisvrouw thuis zit, maar je eigen kleine bedrijfje opzet. Je gaat alsnog zelf verdienen met dat pension en je gaat daarnaast ook nog diploma's halen. Dat is dus niet 'huisvrouw zijn'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-06-2004, 21:48
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-06-2004 @ 22:44 :
maar nou gaat wat je hierboven vraagt allemaal niet meer op.
Jij vraagt of je als huisvrouw/huisman volledig thuis zou willen zitten. Terwijl jij niet als huisvrouw thuis zit, maar je eigen kleine bedrijfje opzet. Je gaat alsnog zelf verdienen met dat pension en je gaat daarnaast ook nog diploma's halen. Dat is dus niet 'huisvrouw zijn'.
Voorlopig dus wel, diploma's haal ik volledig thuis, gewoon op de bank met de laptop op schoot. Daarnaast ben ik dus volledig huisvrouw, die studies nemen hooguit een uurtje per dag in beslag
__________________
*geen sig*
Ads door Google
Oud 24-06-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 22:48 :
Voorlopig dus wel, diploma's haal ik volledig thuis, gewoon op de bank met de laptop op schoot. Daarnaast ben ik dus volledig huisvrouw, die studies nemen hooguit een uurtje per dag in beslag
Maar jij gaat niet alleen thuis zitten om huisvrouw te zijn...jij hebt plannen voor de toekomst, die je ook thuis uit gaat voeren. Dat is anders, denk ik.

Ik zal het misschien ook wel een paar jaar doen, als ik kinderen hebt bv, maar dan heeft het een echte reden en dan heb ik ook plannen voor 'de toekomst' (weer gaan werken ed).
Oud 24-06-2004, 21:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 22:48 :
Voorlopig dus wel, diploma's haal ik volledig thuis, gewoon op de bank met de laptop op schoot. Daarnaast ben ik dus volledig huisvrouw, die studies nemen hooguit een uurtje per dag in beslag
ja maar dan nog. dat is toch geen huisvrouw zijn?
dan ben je dus nog steeds bezig met diploma's halen. Thuisstudie.
Althans, je zou niet vallen binnen mijn definitie van huisvrouw zijn
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-06-2004, 21:55
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-06-2004 @ 22:51 :
ja maar dan nog. dat is toch geen huisvrouw zijn?
dan ben je dus nog steeds bezig met diploma's halen. Thuisstudie.
Althans, je zou niet vallen binnen mijn definitie van huisvrouw zijn
jij ziet dames met krulspelden in die de hele dag koffie lurken en soaps zitten te kijken
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Oud 24-06-2004, 21:56
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-06-2004 @ 22:51 :
ja maar dan nog. dat is toch geen huisvrouw zijn?
dan ben je dus nog steeds bezig met diploma's halen. Thuisstudie.
Althans, je zou niet vallen binnen mijn definitie van huisvrouw zijn
ik vind het er wel onder vallen eigenlijk
Studie vind ik het pas als je het echt fulltime doet, of 1 dag per week ofzo, niet een uurtje per dag of minder
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 21:57
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 24-06-2004 @ 22:55 :
jij ziet dames met krulspelden in die de hele dag koffie lurken en soaps zitten te kijken
whahahha ik zie het nu dus ook voor me, en alsjeblieft nee, zeg!
__________________
*geen sig*
Oud 24-06-2004, 22:08
Verwijderd
Klinkt geweldig, als ik jou was zou ik het gewoon doen. Je hebt goede plannen om iets voor jezelf te beginnen en gaat niet de hele dag uit je neus zitten eten. Bovendien ben je niet echt een huisvrouw, meer iemand die bezig is een eigen bedrijfje op te zetten.

Antwoord op de vraag in OP: Ik zou geen huisvrouw willen zijn. Ik zou uit verveling 5 kinderen nemen.
Oud 25-06-2004, 11:41
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Belle schreef op 24-06-2004 @ 21:23 :
Okay, wij zitten nu in de situatie dat ik kan stoppen met werken, mijn vriend verdient meer als genoeg zodat we ook zonder mijn inkomen prima rond kunnen komen, hij heeft een vaste baan bij een klein (in NL dan, in amerika nog al groot) bedrijfje dat supergoed loopt.
Ik ga dan dus hele dagen thuis zitten (nou ja niet letterlijk) en me bezig houden met mijn dieren. In de toekomst gaan we een pension op zetten, maar het is eerst even wachten tot we een geschikte boerderij gevonden hebben.
Hoe denken jullie hierover, zou je dat zelf willen?
ik zou noooooit zo afhankelijk van iemand willen zijn; als hij het uitmaakt heb jij niets meer...like, trouw dan op zn minst met m in gemeenschap van goederen ofzo...
__________________
ignorance is bliss
Advertentie
Oud 25-06-2004, 11:59
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
little nemo schreef op 25-06-2004 @ 12:41 :
ik zou noooooit zo afhankelijk van iemand willen zijn; als hij het uitmaakt heb jij niets meer...like, trouw dan op zn minst met m in gemeenschap van goederen ofzo...
like uhm wat denk je dat we volgend jaar gaan doen alles is nu al vastgelegd bij de notaris
__________________
*geen sig*
Oud 25-06-2004, 12:10
meisje
meisje is offline
Citaat:
Belle schreef op 25-06-2004 @ 12:59 :
like uhm wat denk je dat we volgend jaar gaan doen alles is nu al vastgelegd bij de notaris
Slim en verstandig van je. Ik zou nooit kunnen thuiszitten, ik moet gewoon carriere maken
Oud 25-06-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 25-06-2004 @ 13:10 :
Slim en verstandig van je. Ik zou nooit kunnen thuiszitten, ik moet gewoon carriere maken
Nee, jij laat mij gewoon slaven om het eten op tafel te hebben als jij thuiskomt
Oud 25-06-2004, 14:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2004 @ 14:34 :
Nee, jij laat mij gewoon slaven om het eten op tafel te hebben als jij thuiskomt
Dat zou je wel willen. Laat ik voorop stellen dat ik een rijke man ga trouwen, Nare!
Oud 25-06-2004, 14:22
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zou nooit de ganse dag thuis kunnen zitten, van mn leven niet. Ook zonde van mn opleiding, kan ik daar ook beter nu mee stoppen.. Maar ja als jij er blijer van wordt, moet je dat vooral doen. Sja en mocht je vriend er opeens van doorgaan (kan is toch aanwezig) dan zit jij met het probleem dat je al een tijd niet hebt gewerkt en weinig mensen je nog willen aannemen..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 25-06-2004, 19:23
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Belle schreef op 25-06-2004 @ 12:59 :
like uhm wat denk je dat we volgend jaar gaan doen alles is nu al vastgelegd bij de notaris
ja hoe moet ik dat nou weer weten...nah dannog vind ik t lame om zo afhankelijk van iemands poen te zijn en k vind t dom vannem dat ie in gemeenschap trouwt...maar eej, who am i to judge?? ...dus veel plezier en sukses met alles !!
__________________
ignorance is bliss
Oud 25-06-2004, 19:37
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
little nemo schreef op 25-06-2004 @ 20:23 :
ja hoe moet ik dat nou weer weten...nah dannog vind ik t lame om zo afhankelijk van iemands poen te zijn en k vind t dom vannem dat ie in gemeenschap trouwt...maar eej, who am i to judge?? ...dus veel plezier en sukses met alles !!
Als je had gelezen had je het zien staan
Zoiets heet nou houden van
__________________
*geen sig*
Oud 25-06-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 25-06-2004 @ 20:37 :
Als je had gelezen had je het zien staan
Zoiets heet nou houden van
Zo duidelijk staat het er nou ook niet...

Ik denk dat dat niet per se 'houden van' heet...'houden van' is ietsjes meer en breder dan dat, lijkt mij.
Oud 29-06-2004, 11:43
Verwijderd
op dit moment wil ik nog niet stoppen met werken, vind het heerlijk om een eigen inkomen te hebben. Als mijn vriend en ik later kinderen willen, wil ik wel de eerste tijd stoppen met werken zodat ik mijn kind zie opgroeien, als die naar school gaat wil ik weer part-time gaan werken.
Oud 29-06-2004, 14:22
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
het lijkt me vreselijk, hele tijd thuiszitten, afhankelijk zijn, nee.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 30-06-2004, 22:09
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Straks raakt ie werkeloos...

Zou trouwens erge behoefte hebben om voor mezelf te zorgen.

Je krijgt trouwens wel alimentatie als jullie gaan trouwen en daarna weer scheiden
Ads door Google
Oud 30-06-2004, 23:52
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Waarom zou je het niet doen? Je krijgt de mogelijkheid om thuis datgene te gaan doen wat je graag wil doen. Niet veel mensen krijgen die mogelijkheid. Veel plezier dus.
Oud 01-07-2004, 21:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Als ik je reacties op de reacties van andere forummers zo lees, heb je je keuze al lang gemaakt en wil je niets liever dan stoppen met werken. Doen dus!

Onthoud wel dat:
- Een scheiding (op latere leeftijd) niet uitgesloten is.
- Je dan inmiddels financieel afhankelijk bent van je vriend/man.
- Het veel moeilijker is een baan te vinden als je 40 bent, zeker als je er al 20 jaar uit bent.
- Je misschien later verwijten krijgt van je vriend/man dat je nooit hebt gewerkt, ook al roept ie nu nog zo hard dat hij het prima vindt.

Heb een zelfde situatie van dichtbij meegemaakt

Zelf zou ik het overigens nooit doen, zou niet graag financieel afhankelijk zijn en wil graag carriere maken. Zou het ook veel te saai vinden om niet te werken, hoewel dat niet echt van toepassing is vanwege je dieren.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 01-07-2004, 21:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
No way in hell
Oud 02-07-2004, 12:05
Verwijderd
Ik zou blijven werken; je kan altijd geld sparen, geld lijkt me nooit een overbodige luxe wanneer je een huis wil gaan kopen etc. Daarnaast zou ik niet telkens thuis willen zitten.
Als je niet veel tijd hebt, omdat je ook veel met je dieren bezig bent, kun je parttime gaan werken natuurlijk.

[edit] Ik lees nu net dat je eigenlijk toch wel blijft werken, in je pension. Dan zou ik wel helemaal stoppen en je daar op gooien; dát is toch je 'nieuwe' werk? [/edit]

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 12:10.
Oud 02-07-2004, 20:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zit al te veel thuis. Ik ga me vervelen, omdat ik niks te doen heb. Omdat ik geen echte job aan kan en ik voor 100% ben afgekeurd, zal ik ook niet makkelijk een baantje vinden.

Om toch wel mijn werkervaring te behouden werk ik al een tijdje vrijwillige bij de dierenambulance.
Ik doe daar werk in de administratie, op de wagen (heb dierenEHBO) en ik ga ook de PR in.

Maar ik zou t niet kunnen om heel de dag thuis te hangen, maar jij hebt dieren die veel verzorging eisen, ik heb die niet, ja, 1 dag in de week ff hok verschonen en schoonboenen en zo, maar daar ben je binnen een uur mee klaar.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 18-08-2005, 01:48
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Blijf in ieder geval werken tot er kinderen zijn, anders zul je je redelijk nutteloos gaan voelen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 18-08-2005, 09:29
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-08-2005 @ 02:48 :
Blijf in ieder geval werken tot er kinderen zijn, anders zul je je redelijk nutteloos gaan voelen.
Dit topic is al meer dan een jaar oud

Maar goed; Hoe is het afgelopen?
Oud 18-08-2005, 11:02
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 18-08-2005 @ 10:29 :
Dit topic is al meer dan een jaar oud

Maar goed; Hoe is het afgelopen?
Wtf, maar het stond nog wel op de eerste pagina.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 18-08-2005, 11:03
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 18-08-2005 @ 10:29 :
Dit topic is al meer dan een jaar oud

Maar goed; Hoe is het afgelopen?
ja ben ik nu eigenlijk ook wel beniewd naar
maar ik denk niet dat ze nog reageert..
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Oud 18-08-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 18-08-2005 @ 12:02 :
Wtf, maar het stond nog wel op de eerste pagina.
Iemand voor je zal het wel ge-upt hebben, jij had gereageerd, en toen is het up-bericht voor je verwijderd
Oud 18-08-2005, 11:13
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2005 @ 12:05 :
Iemand voor je zal het wel ge-upt hebben, jij had gereageerd, en toen is het up-bericht voor je verwijderd
Ja, dat bedacht ik me ook net.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 18-08-2005, 11:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Beetje grote up, ja. Kan gebeuren . Ik sluit iig het topic maar denk ik zo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Lichaam & Gezondheid pillen bij kassa
sjefke
34 08-03-2005 08:13
Algemene schoolzaken [enquête] Ben JIJ zo lief om --->
Joco
59 13-12-2004 14:00
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.