Oud 15-09-2005, 17:46
Zeratul99
Zeratul99 is offline
Hallo allemaal,

Ik ben zelf altijd erg voorzichtig geweest met drugs e.d., en ik wil ook in geen enkele vorm eraan verslaafd raken aan zoiets, of er een gewoonte van maken. Ik ben wel iemand die graag dingen uitprobeert en meemaakt. Ik ben dus ook 1x dronken geweest, heb in totaal misschien 20 sigaretten gerookt, en heb een paar dagen geleden een keertje geblowd. Maar daar blijft het dan ook bij, en ik ga misschien af en toe nog weleens blowen (want het was supergaaf) maar verder niet.
Maar nu wil ik heel graag weten hoe het is om te hallucineren enzo (andere bewustzijnstoestanden), dus ik zou graag een keertje paddo's willen nemen (daarna ben ik klaar met mijn drugs).
Alleen nu komt het probleem, ik weet niet waar ik die paddo's moet nemen. Ik heb een paar vrienden en die willen er niet bij zijn als ik ze neem (om me in de gaten te houden enzo). Die willen erbuiten blijven. M'n ouders zouden het misschien wel willen, maar liever niet, ze vinden het in ieder geval niet relaxed, dus dan is de sfeer niet zo goed.
Waar en hoe moet ik nu de paddo's nemen? M'n vrienden willen niet op me passen, en m'n ouders is ook niet zo'n goed idee. Ik heb wel met een paar lui van school, die dat ook weleens nemen, het erover gehad, maar die hadden ook niet echt zin om daarbij te zijn. (ik wil het in ieder geval wel in een veilige omgeving doen, dus bijv. thuis of ergens bij iemand logeren, maar niet in een parkje ofzo)
Hebben jullie misschien tips? Hoe zou het zijn om het bijv. alleen te doen (ik denk niet dat ik dat snel zou doen hoor), wat voor alternatieven zouden er nog meer zijn?

Bedankt voor jullie tips!!

Caspar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2005, 18:17
Verwijderd
Veilige en bekende plaats is inderdaad wel fijn, en met mensen die je gewoon kan vertrouwen maar ja mijn eerste keer was ook op een open veld waar ik nog nooit geweest was, maar wel met vrienden die ik goed kende.

Ik zou toch echt zorgen dat je je relaxt voelt bij de mensen met wie je het doet .
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:20
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
alleen zou ik het iig niet doen
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:02
Verwijderd
1x dronken etc....
hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:16
Zeratul99
Zeratul99 is offline
Ik ben 17 jaar. En ik woon in de buurt van Zutphen (gelderland). Ik hoop echt dat iemand een idee heeft. Bedankt he!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:40
Xerxes
Xerxes is offline
Je kunt beter eerst wat meer ervaring opdoen met dronken en stoned zijn, lijkt me. In ieder geval lijkt het me niet verstandig om korte tijd nadat je voor het eerst hebt geblowd gelijk met paddo's te beginnen, stel het nog een tijdje uit. Je hebt nog jaren de tijd om een keer paddo's te doen. Daarnaast moet je het met mensen doen die je goed vertrouwt.
__________________
decadentia, immorale, multi phyl ti corti rocci
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 00:33
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Xerxes schreef op 15-09-2005 @ 19:40 :
...
Krijg nou wat!!!
Klaus Lunde op ons hoogeigenste forum!
Ik dacht dat jij 32 was?

// ont

ik mag wil je hier niet aanmoedigen om flink met drank en wiet in t rond te gaan gooien, maar het komt er wel op neer.
Wie drugs gebruikt veranderd zich realiteitsbeleving en daardoor ook gedrag.
Natuurlijk zijn er ook fijne trips mogelijk waarbij men alle controle verliest, maar in de regel geldt dat je om er bewust en verstandig mee om te kunnen gaan alleer eerst jezelf moet kennen.
'Stevig in je schoenen staan' is een veelgebruikte uitdrukking die de lading niet genoeg dekt mi.

Met inzicht in jezelf bedoel ik niet alleen zelfkennis, maar ook de wetenschap hoe jij reageert op een benevelde staat van dienst.

Met éénmalige dronkenheid, twintig hits nicotine en een blowtje kan ik me niet voorstellen dat jij over die kennis beschikt.
Hallucinogenen kan ik je dan ook (nog) niet aanraden.
Maar je hebt tijd van leven en dat is genoeg tijd om geduld te oefenen.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 00:44
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
oefenen voor paddo's doe je niet door te oefenen met drinken.
die 2 zijn totaal verschillend en ik vraag me af hoe jullie daar nou bij komen..

@ ts:
ik zal het iig de eerste keer niet alleen doen, misch moet je gewoon ff w8ten totdat je ook iemand kent met wie je het daadwerkelijk kan doen i.p.v overhaast dingen te gaan doen.
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 00:54
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 16-09-2005 @ 00:44 :
oefenen voor paddo's doe je niet door te oefenen met drinken.
die 2 zijn totaal verschillend en ik vraag me af hoe jullie daar nou bij komen..
We zeggen niet dat ie moet oefenen voor paddo's door te drinken. Integendeel.
Maar je moet leren wie/hoe je bent en wat je doet als je 'niet nuchter' bent. En dan zijn draken wiet de meest voor de hand liggende middelen om met het fenomeen 'bewustzijnsverandering' te oefenen.
Als je je (mentaal ofzo) wil voorbereiden op een paddotrip moet je in paddotopics kijken, maar das n anders verhaal.

Citaat:
w8ten
Hallo!
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 08:23
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
Zeratul99 schreef op 15-09-2005 @ 17:46 :
Ik ben zelf altijd erg voorzichtig geweest met drugs e.d., en ik wil ook in geen enkele vorm eraan verslaafd raken aan zoiets, of er een gewoonte van maken.
...
en heb een paar dagen geleden een keertje geblowd. Maar daar blijft het dan ook bij, en ik ga misschien af en toe nog weleens blowen (want het was supergaaf)
uhm...oke, maar om daarover niet te gaan zeiken, wat anderen ook zeggen, je kunt beter eerst erin rollen om het maar zo te noemen, weekenden lekker zuipen en blowen, na een tijdje ga je met relaxte vrienden paddos doen alles prima, maar realiseer wel dat het niet alleen hallucineren is, heel veel mensen denken dat je alleen maar mooie dingetjes ziet en alles bewust meekrijgt, het is echt een trip (als je het goed doet) en daar moet je zoals eerder gezegd sterk genoeg voor in je schoenen staan.
alles 1x proberen vind ik een goede instelling maar doe het gewoon lekker op zn tijd, toen ik voor het eerst geblowed had wou ik ook gewoon van alles maar take it from me, er is zoveel over het smoken wat je nog niet weet dat je eerst dat maar allemaal moet ontdekken en dan paddos...
naja genoeg slap gelul va deze kant, om direct antwoord te geven op je vraag: doe het ergens relaxed, verstandig is nuchtere vrienden erbij die je mag, en niet te veel plannen of hopen, gewoon beleven
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 09:26
Verwijderd
Mja, ik heb het gewoon alleen gedaan de 1e keer. Gewoon op een avondje toen ik ging slapen op mijn eigen kamer. Ik ben de hele nacht niet uit die kamer geweest. De volgende dag was ik wel zo brak als maar kon zijn en mijn ouders vroegen zich echt af waarom ik zo raar deed, maar weten dat gewoon aan een nacht slecht geslapen.

Maar ik had ook niet het gevoel dat ik daar iemand bij moest hebben, als jij dat op voorhand al liever hebt, dan zou ik idd wachten tot iemand je gezelschap kan houden op een bekende plek. Ikzelf zie er liever geen vrienden bij omdat ik nogal raar uit de hoek kan komen ^^.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:46
aap777
aap777 is offline
Ik zou eerst een zorgen dat je iets vaker dronken wordt voordat je aan harddrugs begint. Paddo's zijn geen beginners-drugs.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 16-09-2005 @ 14:46 :
Ik zou eerst een zorgen dat je iets vaker dronken wordt voordat je aan harddrugs begint. Paddo's zijn geen beginners-drugs.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:39
Type
Avatar van Type
Type is offline
Even een vraagje aan alle mensen die zeggen dat er iemand bij moet zijn de eerste keer: waarom zou je tripmiddelen niet in je eentje kunnen gebruiken?

Een telefoon klaarleggen met een nummer van een persoon die je kan bellen als het foutgaat (die er ook van weet en niet te ver weg is) is op zich ook al een goede voorzorgsmaatregel, en in je eentje trippen lijkt me persoonlijk veel, maar dan ook echt veeeeeel relaxter dan met een hoop mensen om je heen.

ik ben het echter wel eens met de mensen die zeggen dat meer ervaring met je eigen bewustzijn, je handling onder invloed van wat dan ook etc niet zou misstaan. 1x dronken en 1x stoned is geen goede basis voor een trip.
Ik ben ook nog een beetje huiverig voor sommige dingen die ik wil / ga gebruiken, ook al weet ik best goed hoe ik zelf in elkaar steek, denk ik.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:44
Zeratul99
Zeratul99 is offline
Bedankt voor al jullie advies. Ik zal even zeggen hoe het er nu voor staat. Ik ga het inderdaad sowieso niet alleen doen.
Ik heb met 7 mensen van school gepraat die het hebben gedaan, en ik ben er wel klaar voor. M'n vrienden willen er dus niet bij zijn, en die lui die ook paddo's hebben gedaan zijn niet echt vrienden, dus dat is ook niet zo'n goed plan, ik moet me gewoon helemaal veilig en vertrouwd voelen.
Ik heb het nog aan één iemand gevraagd (een ander gezin met wie we op vakantie waren gegaan, de vader in het gezin, hij staat wel open voor dit soort dingen). Hij had vroeger ook geblowd enzo, maar verder nooit iets anders. Maar het is een heel aardig persoon, en ik vertrouw hem ook volledig, en hij wilde er misschien wel bij zijn, hij moest er nog even over denken. Bij die man voel ik me prima op m'n gemak. Als hij het nou uiteindelijk ook niet wil doe ik het denk ik thuis. M'n ouders houden dan wel een oogje in het zeil.
Sommigen zeggen dat ik beter eerst meer kan blowen en zuipen voordat ik met paddo's begin. Maar, omdat ik niet te veel en niet te vaak drugs enzo wil gebruiken doe ik dat denk ik niet (eigenlijk wilde ik blowen en dronken etc, gewoon 1 keertje meemaken om te kijken hoe het is, en het niet veel vaker doen). Ik heb heeel veel gelezen over paddo's en er veel over gepraat enzo, ik weet nu een beetje hoe het werkt (ik weet natuurlijk niet hoe het werkelijk zal voelen, maar ik weet wel hetgene wat je erover kan weten als je het nog nooit gedaan hebt zeg maar), en ik voel me er ook klaar voor, dus ik wil de uitdaging wel aangaan. Als ik een bad trip krijg, ga ik gewoon vitaminenpillen nemen, vruchtensap en veel eten. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik een bad trip krijg, als ik me maar gewoon goed voorbereid en als ik goed in m'n vel zit. Ik zal er ook voor zorgen dat ik voor een eerste keer niet te veel neem (ik neem dan een halve portie denk ik).
Wat denken jullie hiervan?
Heeft iemand nog tips of dingen toe te voegen waar ik rekening mee moet houden ofzo?

Bedankt he iedereen!!

Caspar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:52
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
alinea's toevoegen is mijn tip voor jou (ok, ze zitten er wel in, maar het lijkt nog op een enorm blok tekst, dus een regel overslaan oogt wat vriendelijker)

Maw, kheb het maar een stukje gelezen, maar doe je ding
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:55
Verwijderd
Pot vitamine c bij de hand en vrije doorgang naar de wc ^^.

De vitamine c vermindert de werking, mocht het fout gaan. Maar dat wist je dus al. En ga er niet van uit dat je geen bad trip krijgt, want mijn paddotrips zijn er best vaak op uit gedraaid. Ze begonnen leuk, maar eindigden erg vervelend, niet eens bad trip, maar meer van Hou op Hou op Hou op.

En ik heb ook een keer gehad dat ik wegdraaide en moest overgeven, dus het is wel handig als je dat ook fatsoenlijk kunt doen.

Succes ermee iig.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 16:16
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
dude, je kan je voorbereidingen enzo ook overdrijven, je komt op me over alsof je er héél erg mee bezig bent. maargoed, zoals gezegd ... ik zou eerst echt nog wel wat meer drugs proberen voordat je aan de paddo's gaat. vergeleken met paddo's stelt alcohol en wiet echt niet veel voor.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2005, 17:00
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
indeed, je wil misschien net iets té graag... en waarom ign zul je het met een pa doen van iemand die je kent.. (jaja je vertrouwd hem, maar ik zal in al mijn trips juist niet zo iemand in de omgeving hebben die op me let in de vaderlijke manier).
maja doe wat je denk dat je moet doen wie ben ik
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 17:18
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
webjunk schreef op 16-09-2005 @ 14:46 :
Ik zou eerst een zorgen dat je iets vaker dronken wordt voordat je aan harddrugs begint. Paddo's zijn geen beginners-drugs.
wat loop je nou te lullen man.
alcohol kan je niet met paddo's vergelijken.
je bent dan ook niet meer "klaar"voor paddos als je vaak gedronken hebt...
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 17:36
Verwijderd
idd, drank verdoofd je gevoelens, terwijl paddo's ze juist versterkt..gewoon niet te vergelijken idd! ik zou als ik jou was nog ff wachten tot er leuke mensen op je pad komen met wie je het kan doen..je bent nog jong, geen haast toch

ik zit btje int zelfde schuitje als het om trippen gaat, en ik wacht ook gewoon tot de time 'right' is..volg dit wijze voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:18
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 16-09-2005 @ 17:18 :
wat loop je nou te lullen man.
alcohol kan je niet met paddo's vergelijken.
je bent dan ook niet meer "klaar"voor paddos als je vaak gedronken hebt...
Je vervalt in herhaling dear
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:24
Verwijderd
mja ik denk dat het ook per persoon verschilt of je baat hebt bij het eerst meer ervaring hebben met andere middelen (ook al zijn de middelen niet te vergelijken). De één voelt zich er misschien zekerder en meer ervaren door, terwijl het bij de ander geen fuck helpt..nja feiten/meningen
ik denk dat je dat zelf het best kan aanvoelen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:36
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 16-09-2005 @ 21:18 :
Je vervalt in herhaling dear
ja met herhaling leren ze het wel
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:11
Xerxes
Xerxes is offline
Eigenlijk denk ik niet dat je er veel mee bezig moet zijn, er ontstaat dan namelijk al snel een groot risico dat je het te technisch aanpakt, terwijl dat juist niet de bedoeling is bij trippen...

Citaat:
Ir. de Narie schreef op 16-09-2005 @ 00:33 :
Krijg nou wat!!!
Klaus Lunde op ons hoogeigenste forum!
Ik dacht dat jij 32 was?
(...)
Waarom denk je dat ik Klaus Lunde ben?

[edit]

Helaas ben ik niet dé Xerxes; mijn naam heb ik rechtstreeks aan Griekse geschiedschriften ontleend. .x
__________________
decadentia, immorale, multi phyl ti corti rocci

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 00:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 16:17
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Ik vind alcohol drinken om ervaring op te doen ook niet echt verstandig. Spacecake of een lichte dosis Morning glory ligt dan meer voor de hand.

Verder vond ik het altijd fijn om nuchtere mensen erbij te hebben die het niet erg vinden om 'buiten mijn wereld' te zijn. Dus die niet de hele tijd vragen hoe het is of wat ik zie. Strontvervelend is dat...

'Sterk in je schoenen staan' vind ik ook niet echt een goede benaming. Het is belangrijk dat je jezelf durft over te geven aan wat je ervaart en dat je niet denkt 'is dit normaal, ik vind het niet relaxt, laat het ophouden'. Het houdt toch niet op, dus beleef nou maar plezier aan wat je ziet . Analyseren helpt goed voor wat afleiding.

De natuur is voor mij zowiezo de meest relaxte plaats om het te nemen. Je kan gaan en staan waar je wilt en het voelt gewoon veel prettiger.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:47
Verwijderd
Ik zit er ook al een hele tijd over te denken om eens paddestoeltjes te gaan eten. Maar ik heb last gehad van depressies en gerelateerde stoornissen, dus er is een beetje angst dat het fout zal gaan. Het gaat nu al een paar jaar erg goed, en blow regelmatig en dat is relaxt. Maar ik ben nogal een controlfreak, dus ga ik ws helemaal gek worden als ik supervage dingen ga zien ofzo.. Verder ben ik bang dat er diep van binnen toch nog dingen zitten die naar boven komen.. Ach, ik wil het iig gaan doen met iemand die ik vertrouw en bij wie ik me veilig voel. En dan zou ik juist niet thuis willen zitten, maar in het park of het bos oid. Juist omdat het me eng lijkt om in m'n eigen huis vage dingen te zien..
Ik vind mezelf er nog te bang voor om het te gaan doen, dus doe ik het (nog) niet
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:21
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Ikben het al een aardig tijdje van plan, maar we wachten op een leeg huis..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Eerste x Paddo's
Verwijderd
27 22-01-2008 17:22
Drugs & Alcohol [eerste keer] Wiet of paddo's?
Severus
24 25-10-2006 22:23
Drugs & Alcohol Paddo verslag
Zeratul99
9 09-02-2006 14:18
Drugs & Alcohol Mijn paddo verslag
E Che Guevara
163 30-10-2005 12:38
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.