Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2007, 09:24
Verwijderd
Nou, ja... Ik zit de laatste tijd best wel mte iets waar ik al langer tegenaan loop, maar wat nu gewoon helemaal niet meer handig is.
Ik heb geen tot weinig zelfdiscipline. Ik kan geen 'afspraken' met mezelf maken en ze dan nog nakomen ook. Als ik me bijvoorbeeld voor neem dat ik van negen tot twaalf aan mijn stageopdrachten ga werken, komt dat er niet van. Vraag me niet waarom, maar ik doe het gewoon niet. Het is niet dat ik de stof niet aankan, en daar dus geen motivatie voor heb. Ik kan het goed aan en vind het niet eens bijzonder moeilijk. Het is meer dat het lijkt alsof er altijd interessantere dingen te doen zijn. Dat kan zijn al dan niet op de pc, op de tv of ergens anders.
Ik heb dit met name als ik alleen ben. Ik ben veel alleen thuis, omdat ik bijna alleen maar avonddiensten draai in mijn stage, en smorgens is iedereen naar school/werk. De morgens dat ik niet alleen ben (dat mijn moeder dus thuis is) gaat het nog wel enigszins. Dan krijg ik nog wel een beetje gedaan, al is het niet veel. Ook als ik het in mijn agenda zet ofzo, dan lukt het me niet om me er van negen tot twaalf op te concentreren.

Het is niet alleen met mijn stageopdrachten. Mijn bewegen/eetgedrag is ook zoiets. Ik werd in februari gevraagd voor een gala, en dat wilde ik heel erg graag. Ik wilde ook weer persé mijn galajurk van twee jaar geleden aankunnen. Omdat ik de laatste twee jaar nogal wat ben aangekomen, moest ik dus de nodige kilo's afvallen. Samen met een vriendin ben ik toen gaan lijnen. Ik heb bijna al het snoep laten staan en we gingen een of twee keer in de week een flink stuk wandelen. Ook dronk ik veel water. Hierdoor ben ik minstens vijf kilo afgevallen. Het klinkt misschien stom, maar ik was er heel erg trots op! Ik ben altijd een emotie-eter geweest, en in de zomer zijn er wat moeilijke dingen geweest, waardoor ik veel ben gaan eten en toch weer ben aangekomen. Nu lukt het me niet om van het snoep af te blijven, regelmatig te bewegen en veel water te drinken. Vraag me niet waarom, maar het lukt gewoon niet.

Het rare is dat naar buiten toe heel verantwoordelijk ben. Als ik in groepsverband werk, heb ik mijn spullen altijd op tijd af. Als ik ergens te laat kom, meld ik dat vantevoren. Ik ben ook leidster bij Jong Nederland en ook daar word ik gezien als een van de meest verantwoordelijke leiding. Alleen naar mezelf toe lukt me dat niet.
Ik hoop dat het een beetje een logisch verhaal is. Wat ik me nu dus afvraag is of er mensen zijn die dit herkennen, en of er iemand misschien tips heeft. Ik heb al veel geprobeerd, maar blijf het moeilijk vinden. Ik vind het heel erg moeilijk, want mijn stageopdrachten moeten goed gaan, anders zak ik voor de tweede keer voor een stage en moet ik van opleiding wisselen. Verder ben ik qua gewicht niet tevreden met mezelf, ik voelde me veel lekkerder toen ik een stuk lichter was. Maar omdat ik niet tevreden ben, ga ik alleen nog maar meer eten. Het is dus een soort vicieuze cirkel, snap je?

Nu ga ik ophouden, anders wordt mijn verhaal te lang. Ik hoop op tips, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2007, 10:39
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik zeg het maar meteen: helpen kan ik je niet, want ik heb exact hetzelfde probleem

Ik kan me ook nergens toe zetten. Ben vorig jaar aan een thuisstudie begonnen die ik echt heel leuk vond en die ik makkelijk in een half jaar af had kunnen hebben, maar ik kon me er gewoon niét toe zetten om te leren. Misschien één keer in de week (of twee weken) dat het me eens lukte, maar meer ook niet.

Zelfde met mijn honden; dan neem ik me voor: morgen heb ik veel tijd, ga ik dan eens lekker een lang stuk met ze wandelen ipv ze altijd maar los te laten op het grasveld. Denk je dat ik het doe? Nee, want ik kan me er wederom niet toe zetten om dat stuk te lopen, terwijl ik weet dat ik me erna veel beter zal voelen.
Ook zo met het huishouden: heb ik echt de godganse dag niks te doen, ga ik nog liever op de bank hangen dan dat ik me verman en gewoon eens begin met schrobben of grondig stofzuigen.

En zo is het met álles in mijn leven. Ik moet die en die nog bellen.. 'Oh ja, morgen'. 'Oh nee, volgende week'. 'Ach, laat ook maar, ik bel gewoon niet'.
Erg storend he, zo'n gebrek aan zelfdiscipline? Ik kan dus ook wel wat tips gebruiken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 11:57
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb het zelf ook wel met bepaalde dingen.
Wat studie betreft doe ik zelf thuis ook nauwelijks iets. Er is inderdaad altijd wel iets leukers te doen. Daarom studeer ik ook vrijwel nooit thuis, maar ga ik altijd naar de bibliotheek/mediatheek op de universiteit. Daar is iedereen druk bezig, dus heb je een stimulerende omgeving. Bovendien zit je er ook niet alleen, ook al ken je de meeste mensen niet, bij mij helpt het altijd wel tegen een gevoel van isolatie, wat ik, wanneer ik thuis blijf zitten, wel zou hebben. Misschien moet je zo'n stimulerende omgeving opzoeken of creëren. Als ik dan een aantal uur op de universiteit gestudeerd heb en thuis kom, mag ik van mezelf leuke dingen gaan doen. Zo hou je als het ware studie en thuis gescheiden. Dit werkt erg goed.

Wat de rest betreft, misschien helpt het als je samen met iemand op een vast tijdstip afspreekt te gaan sporten? Dan heb je altijd een reden om te gaan, want je hebt het afgesproken.

En wat eten betreft, ik kreeg de indruk dat je, Secret Agent, nog thuis woont? Ik kan je zeggen dat het als je op jezelf woont nog veel moeilijker is om je te beheersen. Ik kan altijd wel voor mezelf legitimeren waarom ik dat zakje snoep in de supermarkt wél mag kopen. En met avondeten is het ook veel moeilijker om gezond te eten. Ik weet niet hoe je hier meer zelfdiscipline kan krijgen. Ik denk dat het 'gewoon' een kwestie is van jezelf beheersen (moeilijker gezegd dan gedaan ) Of bedenken hoe slecht al dat snoep wel niet voor je is, bij mij werken dergelijke gedachtes vaak wel even, helaas tijdelijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik vind het zelf ook erg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:20
Verwijderd
Dat moet je jezelf langzaam leren. Spreek eerst kleine dingen met jezelf af en hóu je daar ook aan (kleine dingen zijn makkelijker om je aan te houden, dus begin echt niet te groot, dan stel je jezelf alleen maar teleur). Als het goed gaat, dan geef je jezelf een beloning (iets lekkers, je mag 's avonds iets leuks op tv kijken, je mag op de pc, dat soort dingen). Als je je niet aan de afspraak houdt, dan straf je jezelf (dus niets lekkers, geen tv, geen pc etc). Als dat werkt ga je door naar grotere dingen.
De juiste omgeving is ook heel belangrijk; als je bij huiswerk heel makkelijk wordt afgeleid, dan ga je naar de bieb bijvoorbeeld, en mag je pas weg wanneer je klaar bent. Dat helpt mij echt énorm.
Stel ook niet te grote doelen, verwacht niet dat je meteen 6 uur jezelf braaf aan het werk kan zetten, bouw het op. Eerst 30 minuten, dan even pauze als beloning, dan weer 30 minuten en zo verder. Maak ook een planning, maar plan niet te strak, dat werkt alleen maar demotiverend. Maak gewoon een lijstje van wat er moet gebeuren, maar ga niet bedenken 'om 8 uur moet ik hier mee beginnen, om 9 uur ga ik dat doen, om 10 uur dit' want dat werkt niet, als je dan om 8 uur al niet begint, geeft je dat een excuus om maar helemaal niets te gaan doen.

Dus ja, trainen, trainen, trainen. Zoek de juiste omgeving en de juiste druk (bv. je ouders wanneer je huiswerk moet maken, of een vriendin wanneer je moet sporten).

Ik moet mezelf ook maar weer eens trainen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mja, ik deed op school ook altijd veel leren in de tussenuren. Soms, als de school vroeg uit was, ging ik nog 'n uur in het zogenaamde 'stiltelokaal' zitten omdat ik wist dat ik daar wél leerde en thuis niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:30
Verwijderd
Ja, dat had ik ook. Ik deed thuis niets, dus deed ik het in tussenuren. En heel soms stond ik 's ochtends om 5 uur op en ging ik in de stille woonkamer zitten werken, beetje fout eigenlijk Maar dat werkte wel, ik moest dan heel stil zijn, anders maakte ik mensen wakker, en ja, het huiswerk moest af... Maar goed, dat heb ik mezelf ook weer snel afgeleerd, want het is helemaal niet leuk om om 5 uur op te staan en stiekem huiswerk te gaan zitten maken Dus ik had toen wel door dat het 10x fijner is om 's middags je huiswerk te doen en dan 's ochtends om 5 uur nog lekker in bed te liggen slapen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:51
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
voor die moeite met zelfdiscipline zal k je aanraden om hulp te zoeken bij een professioneel iemand..
maatschappelijk werker.. psycholoog.. misschien kun je het met je huisarts bespreken en kan die je tips geven of zelfs doorverwijzen. een huisarts is er niet alleen voor zieke mensen.

over snoepen.. denk eens logisch na. snoep is niet goed voor je, t enige wat het heeft is een lekkere smaak. zat soorten fruit die ook lekker smaken en nog eens goed voor je zijn.
of wat dacht je van verschillende soorten yoghurt drinks, fruit drinks en gezonde koekjes zoals liga en sultana.
maar wat het beste helpt is om gewoon bij jezelf te denken: 'snoep is slecht voor me'
dat is nog waar ook als je bedenkt dat als je bijv een mars neemt, terwijl als je die niet genomen had je een appel had gegeten. (verander appel in ander fruit als je het niet lekker vind)
door het nemen van die mars krijg je niet de gezonde stoffen binnen als je het niet zou eten.

en t moge duidelijk zijn dat als je gezonde dingen eet, je je actiever en sterker voelt.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 21:35
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
voor die moeite met zelfdiscipline zal k je aanraden om hulp te zoeken bij een professioneel iemand..
maatschappelijk werker.. psycholoog.. misschien kun je het met je huisarts bespreken en kan die je tips geven of zelfs doorverwijzen. een huisarts is er niet alleen voor zieke mensen.
Dit lijkt me eerlijk gezegd een beetje overdreven. Jezelf een goede schop onder de kont geven lijkt me beter. Wat Andijvie ook zegt, je moet het rustig opbouwen, niet teveel in één keer willen. En planningen maken en jezelf belonen als je je daar aan houdt, werkt bij mij ook goed.

En wat dat snoepen betreft: koop inderdaad gezonde dingen. Als je dan 'honger' krijgt, heb je tenminste geen snoep in huis en ga je vanzelf wel die gezonde dingen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
voor die moeite met zelfdiscipline zal k je aanraden om hulp te zoeken bij een professioneel iemand..
maatschappelijk werker.. psycholoog.. misschien kun je het met je huisarts bespreken en kan die je tips geven of zelfs doorverwijzen. een huisarts is er niet alleen voor zieke mensen.
Ik heb dr wel ervaring mee, heb een tijd terug gesprekken gehad bij een psych, onder andere hierover. Toch zie ik dat niet zitten op dit moment. Waarom kan ik niet uitleggen, maar ik wil het nu niet.

@Andijvie: De bieb is bij ons altijd beladen met moeders en kinderen, bovendien maak ik alles op de pc en daar moet ik betalen voor de pc. Ik zit al niet zo heel erg breed, dus dat valt af. Op school kan ik inderdaad goed werken, maar ik ben een uur onderweg. Omdat ik om twaalf uur weer thuis wil zijn, ben ik op een dag langer onderweg dan ik aan het werk ben (dat is dus een uur heen, een uur terug, eten, drie kwartier naar stage en drie kwartier weer naar huis).
Wat wel een goede tip is van dat belonen. Ik heb dr zelf ook al eens aan gedacht, maar om de een of andere reden werkte dat op dat moment ook niet. Hmm. Opbouwen zou misschien wel werken. Ik heb vaak de neiging om van alles te 'moeten' van mezelf. Ik moet nu een uur aan mijn stage werken. Dat werkt inderdaad niet. Idee!
Het afspreken met een vriendin is een idee, maar helaas niet realiseerbaar. Ik werk savonds, ben smorgens thuis, en mijn vriend(inn)en werken/zitten op school smorgens. Al ben ik wel al begonnen met het opschrijven in mijn agenda.

@Inanis: Me vantevoren bedenken dat snoep slecht is, is idd een goede. En dan een flesje water/appel/ranja/whatever bij de hand hebben is wel een idee.

Ik ga mijn best doen, bedankt voor de tips! Soms zijn dingen te makkelijk, ik denk waarschijnlijk te moeilijk over dit soort dingen. Danku.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 07:05
Verwijderd
Tsja, ik heb het ook.

Eigenlijk moet ik nog een schriftelijke hbo opleiding afmaken, maar elke keer boeit het me niet genoeg om het ook echt door te zetten. Ik stond gemiddeld ruim een 8 toen ik ermee kapte

*staart nog even naar die stapel mappen en boeken*

..

Argh

Alleen bij mij is het in zijn algemeenheid.. ook afspraken naar anderen toe ben ik wat losser in geworden. Ik denk persoonlijk dat het een fase is bij mij (door wat prive problemen). Wil dit jaar nog een examen doen voor een basis management cursus en daar heb ik toch alweer een beetje zin in.

Ik ben trouwens ook te vaak alleen. Als ik samenwoon met mijn vriendin hoop ik samen met haar te gaan leren. Dus als zij aan haar studie werkt, dat ik ook ga leren.. de paar keer dat we dat deden, schoot het bij mij behoorlijk op namelijk

Misschien heb je een studiemaatje nodig?

Laatst gewijzigd op 11-10-2007 om 07:17.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 08:52
Verwijderd
Als je je tegenover andere mensen wél aan afspraken houdt, is het misschien handig om bijvoorbeeld met je ouders afspraken te maken. Zo van 'als iedereen 's avonds weer terug is, moet ik deze opdrachten af hebben'. Ik weet niet hoe goed jouw ouders daarin zijn, maar als ik bij een weekendje thuis vertel dat ik een verslag moet schrijven en ik doe het vervolgens niet, dan kijken ze me op zo'n manier aan en stellen een paar gemene vragen, zodat ik vervolgens toch met een enorm schuldgevoel achter de computer kruip

En bijvoorbeeld met vriendinnen dat je bij een dagje uit of een gezellig avondje niet meer dan één bakje chips mag, dat soort dingen. Dan moet je trouwens wel aan ze duidelijk maken dat ze écht streng mogen zijn tegen je, niet dat ze je er alleen maar aan helpen herinneren.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 09:36
Verwijderd
@Morgan:Mijn ouders hebben al veel geprobeerd om me dat toch bij te brengen, tot nu toe zonder succes. Ze hebben ook zoiets van: ik wil je er best aan helpen denken. Eens, twee keer misschien. Maar meer niet. We hebben genoeg gedaan. And I can't blame them. Gelijk hebben ze, er is al aardig wat strijd geweest hier.
Het is niet dat ik zoveel snoep als er iemand bij is, maar meer als ik alleen ben. Als ik me verveel of als ik me kut voel, graai ik in de kast. En meestal is dat als er niemand bij is. Maar tot nu toe gaat het goed, daar ben ik trots op. ^^

@Flyaway: Dat wil ik mezelf inderdaad aanleren, tis alleen makkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik dat al achttien jaar zo doe. Ik stel best hoge eisen aan mezelf, ik MOET mijn stage halen, ik MOET overal op tijd komen, ik MOET een leuke leidster zijn, ik moet veel te veel van mezelf. You're right.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 14:07
Morri
Morri is offline
Het is echt net alsof je het over mij hebt. Ik kan je verder niet echt helpen, want ik maak er zelf ook een puinhoop van. Maar ik wilde toch even zeggen dat ik je verhaal heel erg herken. De buitenwereld ziet mij ook als ontzettend hardwerkend, maar dat is gewoonweg niet zo. Bij mij is het trouwens de laatste maanden veel erger geworden, dus ik weet dat ik beter kan dan dit.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 16:00
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik hoor regelmatig dat ik veel zelfdiscipline heb. Het enige wat ik er over kan zeggen is, is dat je vooral moet doen. Het helpt trouwens wel als je dingen doet waar je plezier in hebt.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 23:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zou in ieder geval zorgen dat je niet in een omgeving gaat werken waarin je snel afgeleid bent. Zorg dat je bureau opgeruimd is, dat MSN uitstaat, dat soort dingen. Dat werkt bij mij uitstekend; als ik niet zo snel afgeleid ben, ben ik een stuk gemotiveerder.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:07
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ik hoor regelmatig dat ik veel zelfdiscipline heb. Het enige wat ik er over kan zeggen is, is dat je vooral moet doen. Het helpt trouwens wel als je dingen doet waar je plezier in hebt.
grappig dat ik ongeveer hetzelfde wou aanraden. vaak als ik last heb van gebrek aan zelfdisciplene, dan gaat dat ongeveer zo: "ik zou dit en dat moeten doen... maar ik wil eigenlijk gewoon zus en zo doen... eigenlijke en beetje belachelijk om nou iets te gaan doen waar ik helemaal geen zin in hem" *gaat zus en zo doen*
Dus als je afspraken met jezelf maakt, is het makkelijker als je afspreekt om leuke dingen te gaan doen, zeg maar. wat dat betreft lijkt me inani's raad wel ok: zorg dat je de noodzaak van je afspraken inziet.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 00:35
waves
Avatar van waves
waves is offline
Ik herken het ook, heb precies hetzelfde.

Groepswerk heb ik altijd af en voorbereid. Als ik later kom laat ik het weten en iedereen denkt altijd dat ik heel verantwoordelijk ben en mijn zaakjes op orde heb. Niet dus. En eigenlijk is het een opluchting dat anderen zijn die dit ook hebben.

Ik moet ook heel veel van mezelf: ik moet goed werken voor school, sporten, werken, afvallen, zangles, etc. En werken en zangles lukt wel, dat heb ik afgesproken met anderen dus dat is geen probleem. Maar de dingen die je voor jezelf doet wel. Het gaat over het algemeen een tijdje goed maar dan 1 foutje en ik kan weer opnieuw beginnen. En dan baal ik weer dat het niet lukt en ben ik boos op mezelf en MOET ik het de volgende keer beter doen van mezelf. Dat heilige moeten dan ook!

De laatste tijd komt er ook nog eens bij dat ik heel vergeetachtig ben. Zo ben ik vergeten een toets in te sturen en naar visagiecursus te gaan .

Morgen misschien toch maar naar de bibliotheek gaan om daar te leren.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 14:01
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Ik zeg het maar meteen: helpen kan ik je niet, want ik heb exact hetzelfde probleem

Ik kan me ook nergens toe zetten. Ben vorig jaar aan een thuisstudie begonnen die ik echt heel leuk vond en die ik makkelijk in een half jaar af had kunnen hebben, maar ik kon me er gewoon niét toe zetten om te leren. Misschien één keer in de week (of twee weken) dat het me eens lukte, maar meer ook niet.

Zelfde met mijn honden; dan neem ik me voor: morgen heb ik veel tijd, ga ik dan eens lekker een lang stuk met ze wandelen ipv ze altijd maar los te laten op het grasveld. Denk je dat ik het doe? Nee, want ik kan me er wederom niet toe zetten om dat stuk te lopen, terwijl ik weet dat ik me erna veel beter zal voelen.
Ook zo met het huishouden: heb ik echt de godganse dag niks te doen, ga ik nog liever op de bank hangen dan dat ik me verman en gewoon eens begin met schrobben of grondig stofzuigen.

En zo is het met álles in mijn leven. Ik moet die en die nog bellen.. 'Oh ja, morgen'. 'Oh nee, volgende week'. 'Ach, laat ook maar, ik bel gewoon niet'.
Erg storend he, zo'n gebrek aan zelfdiscipline? Ik kan dus ook wel wat tips gebruiken
+1
En ik ben pas 17
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2007, 10:49
sirtommy
sirtommy is offline
Ik heb hetzelfde probeelm gehad...bij mij ging het vanzelf over tot een jaar geleden deed ik niks omdat het gevoel er dan niet is...nu besef ik dat ik dingen moet gaan doen en dat wil ik ook... Wat mij hielp was dat ik overal opschreef wat ik moest doen, zodat het me ging iriteren ( briefjes op koelkast ,prikboord en op me kamer op me bord laten zien wat ik moest doen), waardoor ik het vanzelf ging doen... misschien een idee...

Het probleem ligt bij jezelf je weet nog niet precies wat je wil en dus wil je er niet te veel tijd aan besteden, dit is een periode na de pubertijd geloof adolenscie ofzo en komt voor van je 17 tot 22e bij de een snel over bij de ander duurt het langer....
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 07:44
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Ik heb hier ook weer heel erg last van op dit moment.. wat ik nu probeer, en het lijkt wel te werken, is eigenlijk een aanvulling op wat de anderen hier zeggen:

"Take the first step. You don't have to see the whole staircase. Just take the first step."

Als je dat bewust blijft proberen, kom je denk ik een heel eind .
__________________
Dance like no-one sees you. Scream like no-one hears you. Love like you've never been hurt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
"Take the first step. You don't have to see the whole staircase. Just take the first step."
Martin Luther King. <3

Ik vind het wel fijn om te merken dat ik niet de enige ben die dit heeft. Bedankt voor alle tips, ik zal kijken wat ik er mee doe. Ik ben al begonnen, ga al regelmatiger een stukje lopen/fietsen...
Iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:09
sainty
Avatar van sainty
sainty is offline
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, volgende week toetsweek maar ik heb veel te weinig nog gedaan. Ik hoop maar dat het vanzelf wel overgaat ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:40
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
het lezen van dit topic zette mij zowaar tot productiviteit aan

maar goed, ja zeer herkenbaar, op die vraag kan ik je dus zeker een positief antwoord geven...
voor de rest echt heel erg goede tips heb ik helaas niet... ik ben echt veel te laks, echt verschrikkelijk
ik denk dat het vaak met te hoge verwachtingen indd te maken heeft, wat dus ook al gezegd is, als ik plan om op een avond een opdracht te maken oid en er komt iets tussen waardoor ik een uurtje minder heb ofzo, vind ik het niet meer aanhalen en begin ik er helemaal neit meer aan.
heel erg alles of niets zeg maar, als het vooruitzicht van perfectie neit meer reeel is, gelijk opgeven.
ik heb het idee dat dit dus voornamelijk t probleem is ( ook bij jou) wat je r aan kan doen... ja echt jezelf leren dat je dingen ook op een andere manier kan doen...
van de andere kant... ik probeer t probleem ook al n tijdje voor me zelf op te lossen zie je hier al wanneer ik denk bij iets "ik zie wel hoever ik kom" met leren voor een toets bv niet de hoofdstukken over het beschikbare aantal uur verdelen, maar gewoon me best doen en stoppen op een 'met mezelf afgesproken tijdstip' werkt ook niet echt. dan doe ik namelijk heel erg weinig, net zoiets als facultatief college volgen ofzo

dat je t echt moet willen is zeker waar, heeft ook met intresse te maken, maar ook denk ik met het belang inzien.
boodschappen doen eindeloos voor jezelf uitschuiven doet niemand, omdat je simpelweg n keer honger krijgt
ik merk zelf ook dat ik t beste heel kort van te voren kan leren, door de stress ben ik mega geconcentreerd, kort van te voren zie je t nut wel in van leren dus lukt t

ik denk ( en ga proberen) dat dit gevoel al eerder oproepen zeg maar, dus de truc is... nu weet je wel dat t verstandiger is om verder van te voren aan opdrachten ed te beginnen ( en niet de nacht van te voren zoals mij altijd) maar door echt die drang lukt t pas...


ik denk dat t altijd moeilijk zal blijven helaas...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 20:31
Vuile Beunkoe
Vuile Beunkoe is offline



Dit is echt mijn leven verwoord door anderen :+


verschrikkelijk, het lijkt wel een profetie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe bescherm ik mijn broertje tegen mijn moeder?
Sneeuwwitje
23 11-12-2010 18:18
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Algemene schoolzaken kleine enquete
gewoonmax
11 16-05-2008 22:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Psychologie niet tevreden met mezelf
EXBO
12 27-03-2007 07:59
Lifestyle Brengt jouw karakter je wel eens in de problemen?
Aaaaaart..
79 06-03-2003 17:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.