Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 15:50
Verwijderd
Mensen,

Waarschijnlijk is dit een van de zo vele topics die al zijn geweest maar ik vind het toch belangrijk om te weten. Ik ga namelijk zaterdagavond waarschijnlijk voor de eerste keer paddo's doen en ik heb een aantal vragen.

Ten eerste, er wordt aangeraden om geen paddo's te nemen als je last hebt van geestelijke instabiliteit. Nou moet ik zeggen dat ik niet denk hier last van te hebben, maar er zijn de afgelopen tijd wel een aantal vervelende gebeurtenissen geweest. Ik heb alleen niet het gevoel dat dit instabiliteit is en het heel erg mijn leven beïnvloed in de zin dat het misschien wel verkeerd zou lopen tijdens een trip.
Wat denken jullie?

Verder heb ik wel redelijk wat info gelezen over paddo's. Mijn tweede vraag is alleen, zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten? Mocht het verkeerd gaan, dat ik dat het beste kan doen?
Een vriendin van me zei namelijk dat het wel handig is als je kalmeringspillen hebt, uit de smartshop.

En natuurlijk is het goed als er iemand bij is die niet meedoet, dat weet ik.

Dus kunnen jullie me misschien nog iets aanraden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2008, 17:01
strigoii
strigoii is offline
over het algemeen is het volgens mij dat als je niet depresief bent en op het moment zelf goed in je vel zit dat je niet zo bang hoeft te zijn voor een bad trip, en al zou dit gebeuren, hier leer je ook alleen maar van.
Verder nog tips:
goed uitgerust zijn, niet s'nachts nemen, lege maag, chocola eten! (geeft het liefdes stofje vrij), zoiezo dingen eten/drinken voelt en smaakt heel bijzonder (chocola was bij mij een soort warme vloeibare rivier die maar bleef komen, beetje charly en the chocolat factory achtig, en dat van een half blokjexD), Met niet teveel zijn, niks aantrekken van wat de andere doen, ieder moet zijn eigen trip kunnen hebben, geen tv kijken, dit is namelijk zonde van je trip. Leuke muziek luisteren, en als het fout gaat veel vitamine c en suiker nemen (knijp bijv een citroen leeg over een bak suiker en gewoon naar binnen werken), tripsitter is aan te raden, alhoewel het misschien leuker is om de tripsitter een lage dosering te laten nemen of te laten blowen ofzo, dat maakt de sfeer beter, verder heel veel plezier
__________________
Is all that we see or seem, but a dream within a dream?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 13:09
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
De vraag is vooral hoe erg je met die gebeurtenissen in je maag zit op het moment. Als je je over het algemeen redelijk happy voelt ga je gewoon een geweldige tijd krijgen .
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 00:54
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Je kunt er sowieso voor kiezen de eerste keer niet meteen een heleboel paddo's te eten. Begin gewoon met een halve portie, je kunt altijd later nog een keer heftiger trippen. Het is nergens voor nodig om meteen full-scale te gaan. Ik vind het zelf achteraf in elk geval heel prettig dat ik rustig aan begonnen ben.

Daarnaast kunnen paddo's soms dingen naar boven halen waar je misschien liever niet aan wilt denken. Maar dat hoeft helemaal niet per sé. Als het wel mocht gebeuren is dat ook niet erg, je moet je er dan vooral niet teveel tegen verzetten is mijn ervaring. En als je echt wilt stoppen met trippen schijnt veel suiker te helpen (ik heb dit zelf nooit geprobeerd). Zorg dus dat je iets zoets klaar hebt staan voor als je dat wilt. De trip zal dan waarschijnlijk snel minder worden.

Wat dat betreft: als je chocola eet, eet dan chocola met weinig suiker (pure chocola) want anders kan het ook je trip verminderen, zonder dat je dat wilt misschien.

En last but not least: gewoon lekker veel plezier hebben :-) Laat even horen hoe het was!

Ik kweek nu trouwens mijn eigen paddestoeltjes aangezien er een verbod zit aan te komen, en dat bevalt echt goed! De PF-Tek methode (zoek maar op youtube) werkt fantastisch Maar het kost natuurlijk wel even moeite voor je deze mooie vriendjes gekweekt hebt
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 11:49
George
Avatar van George
George is offline
Wij kijken altijd een aflevering van een heel flauwe tv-show (The Mighty Boosh doet het goed!) tussen het drinken van de paddothee en het begin van de trip, zo begint de trip in ieder geval altijd goed. En ik heb bij paddotrips altijd heel erg het idee dat een goed begin het halve werk is.
Verder voel ik me zelf altijd een beetje opgesloten als ik binnen zit tijdens m'n trip, het is echt geweldig om naar een park of bos te gaan. Wat dat betreft vind ik het persoonlijk ook leuker om het overdag te doen, en niet 's avonds, want overdag valt er veel meer te zien.
Ik ben een keer compleet uit m'n trip geraakt door één aardbei met slagroom, dus uitkijken met suiker is inderdaad een aanrader als je gewoon door wil trippen. Als je eruit wil kan je het beste veel vitamine C nemen, die krijgen wij er altijd bij van de smartshop, en dextro werkt ook lekker.
Veel plezier!
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 20:58
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
gewoon eten, het is vies. biertje om het weg te spoelen. of acht
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 22:02
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
gewoon eten, het is vies. biertje om het weg te spoelen. of acht
Als je dan echt zoveel mogelijk op safe wilt spelen drink je ook gewoon geen alcohol
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 08:45
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Als je dan echt zoveel mogelijk op safe wilt spelen drink je ook gewoon geen alcohol
Een lekker speciaal biertje is wel aan te raden!!! (ok.. doe maar niet de eerste keer)
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 14:38
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
iemand solliciteert hier naar een ban, ofwel het recordhouderschap slotjesgenereren

Ik vind dat meisje George, trigoli en C r Y p S zinnige complete antwoorden geven en ik ga zeker ff doe YuToube dingen checken
Belangrijkste is dat je je aan de Set en Setting-regels houdt zoals je die op erowid.org kunt vinden.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 15:49
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
gewoon eten, het is vies. biertje om het weg te spoelen. of acht
Dan kan je ze beter in heel kleine stukjes snijden, ze een halfuurtje in heet water laten trekken, flink wat zakjes zoethoutthee erdoor doen en dan opdrinken. Smaakt dik prima. En de eerste keer inderdaad geen bier, gekkerd.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 08:02
Kairao
Kairao is offline
We hebben ze gewoon rauw gegeten en we wisten uiteindelijk echt totaal niet meer hoeveel we dr op hadden Mjah 't was zwaar vet, gewoon een dikke vakantie voor mij echt zwaar belachelijk als je dr aan terug denkt We hadden uit voorzorg ook maar appelkoeken gekocht en energy drink en chocolade truffels. Mjah uiteindelijk waren die totaal niet nodig Overdag is echt zwaar lagge om te doen, 's avonds lijkt me nouw niet super vet..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 21:47
Verwijderd
Bedankt voor de reacties, heb toch maar afgehaakt.
Zat me toch niet helemaal lekker met situatie op dit moment en twijfelde al een beetje.
Vond het ook niet echt handig om het 's avonds te doen. Ik doe het liever een keertje in de zomer overdag en dan lekker naar een bos vlakbij. Dus ik wacht nog eventjes.
Ik zal jullie tips iig meenemen de volgende keer!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 00:46
Verwijderd
het allerbelangrijkste met paddo's (en ik denk trippen in het algemeen) is dat je situatie persoonlijk ideaal is.
De locatie moet goed en vertrouwt zijn, de mensen met wie je bent, je persoonlijk lichamelijk en geestelijk goed voelen.
Trippen maakt gebruik van zoveel elementen, dat er maar iets instabiel hoeft te zijn en je kan er fout op gaan. En vooral met paddo's vind ik persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
het allerbelangrijkste met paddo's (en ik denk trippen in het algemeen) is dat je situatie persoonlijk ideaal is.
De locatie moet goed en vertrouwt zijn, de mensen met wie je bent, je persoonlijk lichamelijk en geestelijk goed voelen.
Trippen maakt gebruik van zoveel elementen, dat er maar iets instabiel hoeft te zijn en je kan er fout op gaan. En vooral met paddo's vind ik persoonlijk.

Uhuh, dat dacht ik dus ook. De personen met wie ik het dan zou doen vond ik ook niet heel erg verstandig + dat er geen oppasser was. En ja , van veel alcohol kan ik de laatste tijd ook erg down raken.. Al met al genoeg twijfel om het niet te doen. Neemt niet weg dat ik het wel eens ga doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 21:26
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
"een keertje in de zomer overdag en dan lekker naar een bos"; en dan noem je dus net 3 factoren in die zin die instabiel of overstimulatief (kunnen) zijn.

Een bos mits rustig kan heel chill zijn, maar denk eraan dat hitte, kleuren en geluiden niet te controleren zijn, om maar niet te spreken van eventuele en waarschijnlijke (denkt terug aan eerste salviatrip) passanten in de vorm van wandelaars, veldwachters en lonsdalejeugd.

Afgezien daarvan impliceert schemer of avond een bioritmische chill, en is schemerlicht het beste om visuals te bestuderen.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 10:37
Verwijderd
Schemer is inderdaad het beste om je visuals goed te kunnen ervaren, maar hou er rekening mee dat een bos, helemaal tijdens de schemer, heel eng kan overkomen. Ik zou zelf een thuissituatie aanraden en zorg ervoor dat je niet overgestimuleerd raakt (zoals dat je niet nog de trein of bus ergens anders heen moet pakken, dat is meer voor de wat gevorderde, mephisto utrecht centraal naamzoek )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:24
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Schemer is inderdaad het beste om je visuals goed te kunnen ervaren, maar hou er rekening mee dat een bos, helemaal tijdens de schemer, heel eng kan overkomen. Ik zou zelf een thuissituatie aanraden en zorg ervoor dat je niet overgestimuleerd raakt (zoals dat je niet nog de trein of bus ergens anders heen moet pakken, dat is meer voor de wat gevorderde, mephisto utrecht centraal naamzoek )
een keer boodschappen doen in een XXL supermarkt met duizenden verschillende kleurtjes (die chocoladerepen ) is wel een leuke tip voor als je echt een keer een fear and loathing achtige ervaring op wil doen . Hoewel ik het niet meer zal herhalen in de rest van mijn leven denk ik.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:30
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Schemer is inderdaad het beste om je visuals goed te kunnen ervaren, maar hou er rekening mee dat een bos, helemaal tijdens de schemer, heel eng kan overkomen. Ik zou zelf een thuissituatie aanraden en zorg ervoor dat je niet overgestimuleerd raakt (zoals dat je niet nog de trein of bus ergens anders heen moet pakken, dat is meer voor de wat gevorderde, mephisto utrecht centraal naamzoek )
in de trein naar tilburg en vervolgens daar over de grootste kermis van de benelux een toko zien te vinden met 30°C, paddo's in de hitte =/= aanrader
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2008, 15:16
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik ben n keer van mn stokje gegaan nadat ik met veroorzaker eerst in n tent had liggen trippen en vervolgens met mn thermotrui (gagarandeerde ophoping lichaamswarmte, ik word al onwel als ik hier t trappenhuis beklim met dat ding aan) aan een veld overrende naar de wc's.

Toen kon ik niet meer lopen en zien door de lsd-like visuals (echt mn zicht werd zo blurry dat ik totaal niet meer kon zien waar boven en onder was, dansende vlekken fractallike patronen etc) die zelfs sterker waren dan ik op lsd heb ervaren.

Aangezien Veroorzaker zei zo terug te komen ben ik op de grond blijven liggen war in in elkaar gezakt was en probeerde (omdat ik me realiseerde midden op een vol campingterrein te liggen) toch ergens uit t zich te raken.

Toen ik dacht naar een schaduwplekje in de berm en uit t zicht te zijn gekropen kwamen er twee gasten aan die dachten dat er een OD'er lag en heb ik ze wonderwel weten af te wimpelen met de enige 9 woorden die ik over mn lippen kreeg; 'tis ok, ik wacht hier gewoon op mn makker'

Toen Heer Oorzaker terugkeerde moest ik nog 5 minuten bijkomen en toen ging het weer redelijk, het lopen en zien althans. De volgende dag bleek dat ik midden een enorm bed modder en brandnetels had gelegen
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 16:36
Verwijderd
Citaat:
"een keertje in de zomer overdag en dan lekker naar een bos"; en dan noem je dus net 3 factoren in die zin die instabiel of overstimulatief (kunnen) zijn.

Een bos mits rustig kan heel chill zijn, maar denk eraan dat hitte, kleuren en geluiden niet te controleren zijn, om maar niet te spreken van eventuele en waarschijnlijke (denkt terug aan eerste salviatrip) passanten in de vorm van wandelaars, veldwachters en lonsdalejeugd.

Afgezien daarvan impliceert schemer of avond een bioritmische chill, en is schemerlicht het beste om visuals te bestuderen.

Overdag en de zon lijken me prettiger, omdat het weer mij op de een of andere manier toch wel beïnvloedt. En 't is toch ideaal om dan rustig op een boerderij te zijn en lekker naar het bos te lopen?
Is toch in een of ander gat waar niet veel mensen komen.

(en Lonsdalejeugd is hier niet te vinden)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:29
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ja, maar zoals ik zeg, als je genoegen neemt met onvoorspelbare en oncontroleerbare elementen. En voor een eerste keer raad ik je dat af.

Je kunt natuurlijk wel gewoon doen wat je het beste lijkt, maar met trippen zijn sommige dingen niet wat ze lijken, en al helemaal niet wat ze leken toen je nog nuchter was.

De situatie zoals je hem omschrijft klinkt zeer chill, maar dat zeg ik als 'ervaren' tripper.
Het bos ingaan met je 1e keer zonder sitter vind ik zelfs oerstom, zelfs wanneer je zorgt dat je hulpinstanties of een vooraf geinformeerde buitenstaander kunt bereiken indien dat nodig is.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar zoals ik zeg, als je genoegen neemt met onvoorspelbare en oncontroleerbare elementen. En voor een eerste keer raad ik je dat af.

Je kunt natuurlijk wel gewoon doen wat je het beste lijkt, maar met trippen zijn sommige dingen niet wat ze lijken, en al helemaal niet wat ze leken toen je nog nuchter was.

De situatie zoals je hem omschrijft klinkt zeer chill, maar dat zeg ik als 'ervaren' tripper.
Het bos ingaan met je 1e keer zonder sitter vind ik zelfs oerstom, zelfs wanneer je zorgt dat je hulpinstanties of een vooraf geinformeerde buitenstaander kunt bereiken indien dat nodig is.
Wat hij probeert te zeggen is: Als je het advies niet mot, vraag er dan niet om. En hij heeft gelijk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar zoals ik zeg, als je genoegen neemt met onvoorspelbare en oncontroleerbare elementen. En voor een eerste keer raad ik je dat af.

Je kunt natuurlijk wel gewoon doen wat je het beste lijkt, maar met trippen zijn sommige dingen niet wat ze lijken, en al helemaal niet wat ze leken toen je nog nuchter was.

De situatie zoals je hem omschrijft klinkt zeer chill, maar dat zeg ik als 'ervaren' tripper.
Het bos ingaan met je 1e keer zonder sitter vind ik zelfs oerstom, zelfs wanneer je zorgt dat je hulpinstanties of een vooraf geinformeerde buitenstaander kunt bereiken indien dat nodig is.
Ten eerste, ik heb nergens vermeld dat ik paddo's zou doen zonder oppasser, juist dat ik heb besloten het niet te doen ook om deze reden.
Daarnaast, je legt uit dat het mogelijk is dat een situatie verandert onder invloed van paddo's. Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, maar dat kan ik me goed voorstellen.
Maar is het onverstandig om (zoals ik al zei met sitter) met een eerste portie paddestoelen naar het bos te gaan ?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:23
Verwijderd
En ohja deadlock, ik vraag om advies dus dat is prima.
Ik vraag gewoon door omdat ik er geen ervaring mee heb en benieuwd ben waarom sommige dingen beter zijn en sommige niet. En wat goed is.
Niet omdat ik geloof dat ik gelijk heb ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:41
Verwijderd
Citaat:
En ohja deadlock, ik vraag om advies dus dat is prima.
Ik vraag gewoon door omdat ik er geen ervaring mee heb en benieuwd ben waarom sommige dingen beter zijn en sommige niet. En wat goed is.
Niet omdat ik geloof dat ik gelijk heb ofzo.
Gast, leer internetten en smileys lezen ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2008, 01:53
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Maar is het onverstandig om (zoals ik al zei met sitter) met een eerste portie paddestoelen naar het bos te gaan ?
Neehoor , tenzij er pokkeweer of vorst voorspeld is
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Gast, leer internetten en smileys lezen ofzo.
Gast, ga op iemand anders kankeren
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:22
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Als je een halve portie mexicaanse neemt zal het bos sowieso niet erg eng worden (hoewel het natuurlijk per persoon verschilt hoe je op een bepaalde dosering reageerd). Als je vervolgens ook nog niet alleen bent, moet het wel goed komen. Maar de eerste keer is lekker thuis wel het veiligst denk ik. Je kunt altijd later in je trip nog naar buiten gaan toch, als het goed bevalt.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Pasje voor paddo's
coopergirl
21 22-09-2007 10:13
Drugs & Alcohol imago paddo's beginnerdrug
Verwijderd
53 06-11-2006 13:11
Drugs & Alcohol Vragen over durgsgebruik/ verslaving
Verwijderd
33 24-04-2006 19:04
Drugs & Alcohol Enquete, invullien alsjeblieft. Over Paddo's
*Fallen_Tear*
32 12-09-2002 08:32
Drugs & Alcohol Post hier uw tripverslagen.
Isa
66 21-08-2002 13:18
Drugs & Alcohol iem. tips voor paddos?
Witch Lover
9 14-01-2002 14:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.