Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2008, 16:53
istrian
istrian is offline
Beste mensen,

als eerstejaars student aan het University College Maastricht ben ik erachter gekomen dat deze studie toch niet helemáál mijn ding is.. Al mijn vakken heb ik ruim gehaald, maar ik wil toch echt verder met wiskunde (en economie). In dat opzicht is het handiger een vakgebied-specifieke opleiding te kiezen, in plaats van de brede opleiding die University College is.

Ik ben er toch wel vrij zeker van dat Econometrie de studie to be is (heb overigens een N&T + Ec1 achtergrond). De vraag is alleen: waar?

Aangezien ik zelf Noord-Hollands ben, en ik toch eigenlijk het liefste volgend jaar weer terug naar Noord-Holland wil, is Amsterdam optie nummer één. Econometrie aan de UvA is groter, belicht het actuariaat meer, en biedt het honours-traject wat me interessant lijkt. Aan de andere kant is Econometrie aan de VU lekker kleinschalig en wordt onderwijs gegeven door mensen uit het vakgebied zelf.

Ik weet, de beste manier om tussen universiteiten te kiezen is door zelf te onderzoeken, maar daar is het misschien wat laat voor nu. Misschien dat er hier op het forum wat econometrie-studenten zijn die misschien ervaringen kunnen delen?
- het is een pré wanneer de opleiding zo Engelstalig-gefocust is als mogelijk. Ik heb afgelopen jaar in het Engels gestudeerd, en dat beviel me eigenlijk heel erg goed.
- wat ik ook gewend ben vanuit Maastricht: weinig colleges, veel werkuren/zelfstudie. Ook dat beviel me op zich vrij goed. In hoeverre is dat in de praktijk bij beide universiteiten aan de orde?

Eventueel overweeg ik ook om te blijven studeren hier in Maastricht, maar het liefst zou ik toch naar mijn geliefde Noord-Holland terugkeren. Rotterdam, Tilburg en Groningen zijn derde keuze op het moment, deels vanwege de geografische ligging ..

Wanneer iemand me wat kan vertellen over één van de universiteiten, zou ik dat heel fijn vinden!


ps: ik heb eerdere topics op dit forum over econometrie al doorgelezen, daar werd ik niet echt heel veel wijzer van. Wanneer iemand vindt dat deze vraag echter in zo'n topic thuishoort ipv in deze nieuw-aangemaakte: laat maar even weten!
__________________
continuing to breathe is considered to be conductive to a long and happy life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waar econometrie studeren?????
svps97
7 26-12-2015 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.