Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2016, 14:29
tjeerd556
tjeerd556 is offline
Hoi,

Ik ben bijna klaar met mijn mbo bol 3 opleiding, Allen ik weet niet wat ik wil gaan doen. Mijn mentor en mijn oude mentor zeggen dat ik de bol 4 middenkader ergineering moet gaan doen. Allen ook bij deze opleiding moet je weer gaan kiezen in welke richting je op wilt gaan, deze keuze zijn energietechniek en elektronica. Of ik ga de bbl werkvoorbereider doen, wat eigenlijk ook mijn voorkeur is.
Zelf dacht ik dat ik eerst mijn bbl ga halen, en dan mijn bol en dan misschien nog HBO.
En zit ook te twijfelen of ik mijn nederlands/Engels ga halen.
Mijn vraag is wat jullie visie is op mijn probleem.

Mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2016, 06:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wij kennen jou en je capaciteiten niet zo goed, maar misschien helpt het om per optie een lijstje te maken met voor- en nadelen. Bespreek dit ook weer met bijvoorbeeld je ouders of je mentor op school. Zij kennen je beter en weten vast wat bij jou past.

Welke opleiding doe je nu?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2016, 22:28
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Waarom zou je eerst bbl doen en dan bol?

En je zegt zepf dat bbl werkvoorbereider jouw voorkeur heeft. Vanwaar dan toch de twijfel?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 13:52
tjeerd556
tjeerd556 is offline
Mijn huidige opleiding is BOL 3 Elektrotechnicus/Technisch tekenaar.
De reden is, als ik de bbl in ga, dat ik mijn wiskunde niet ga halen, omdat ik wiskunde nodig hebt voor HBO.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 14:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn huidige opleiding is BOL 3 Elektrotechnicus/Technisch tekenaar.
De reden is, als ik de bbl in ga, dat ik mijn wiskunde niet ga halen, omdat ik wiskunde nodig hebt voor HBO.
Ik denk dat je een keuze moet maken tussen:
-BBL werkvoorbereider en dan gaan werken
-BOL 4 middenkader engineering en daarna hbo gaan doen of gaan werken (die keuze kun je later nog maken!)

Als jij gelukkig wordt van BBL werkvoorbereider en als je daarmee leuk werk kunt vinden, zou ik dat gewoon doen HBO doen is geen verplichting.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 15:56
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Stel dat je BBL gaat doen en daarna HBO wilt doen, maar je voldoet niet aan de eisen vanwege wiskunde. Volgens mij bestaat dan altijd nog de optie om een 21+ toets te maken of alleen voor een bepaald vak nog een cursus te volgen/toets te maken. Daarmee kun je dan eventueel alsnog toegelaten worden. Maar hoe dat precies zit zou je even bij de HBO-instelling moeten navragen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 16:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Goed punt van Mark52.

Ik ben er overigens vanuit gegaan dat de informatie uit je eerste post klopt, tjeerd556, ook omdat het niet zo duidelijk en nauwkeurig is opgeschreven dat ik het kan controleren
Ik wil je in ieder geval aanraden deze website zorgvuldig te checken: http://toelatingstoetsen.nl/toelating
Met citaat reageren
Oud 07-05-2016, 02:09
Sjaakstra
Sjaakstra is offline
Word een echte man en doe de zeevaart opleiding. Bijvoorbeeld MAROF niveau 4 stuurman en werktuigkundige.

Of alleen stuurman.

Of alleen werktuigkundige.

Alleen werktuigkundige lijkt mij perfect voor jou aangezien je al redelijk technisch bent aangelegd als ik dit zo lees.

Hier krijg je geen spijt van, veel geld verdienen, exotische vrouwen, de wereld zien. En later als je het wilde zeemans leven zat ben, vind je makkelijk een baan aan de wal.

Meer info:

http://www.maritiem-officier.nl/de-opleiding/mbo/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren SBRM
Verwijderd
18 14-06-2010 15:48
Studeren Van Niveau2 naar HBO
AtleticoAjax
27 08-11-2008 21:35
Algemene schoolzaken Het grote -ik wil dit wat moet ik daarvoor doen- topic
Poesket
2 09-09-2005 09:11
Liefde & Relatie Wat zien jongens toch altijd in jongere meisjes?
Amidala
50 08-03-2002 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.