Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2002, 13:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wie zijn er een medische studie aan het overwegen?
Of mensen die dat al doen?

Dit topic is bedoelt om ervaringen uit te wisselen, plannen te bespreken, en tips betreffende onderwijsinstituten en andere verwante zaken te plaatsen.


Ikzelf doe nu een technische opleiding, zeevaart, daar krijgen we per week 4 uur EHBO/Gezondheidsleer bij.
Ook bv. ziekteleer, hechten, infuzen leggen en injecties geven.
Meeste dingen weet ik toch al, dus ik heb beide boeken, voor 2 jaar, al in 2 maanden uitgewerkt.

Bovendien lees ik veel over eerste hulp (professionele eerste hulp dan): heb al verschillende boeken voor artsen en verpleegkundigen, gericht op de traumatologische/spoedeisende eerste hulp doorgelezen.
Ander terrein waarin ik geïnteresseerd ben is de cardio-thoraciale chirurgie (hartchirurgie).

En ik overweeg dus ook om eventueel na deze opleiding, als ik 20 ben, een jaartje te wachten en zodra ik 21 ben alsnog geneeskunde op de uni te gaan doen... over 4 jaar zie ik wel weer.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 13:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zelf zou ik dus misschien arts willen worden...

Eerst huisarts, nu denk ik aan anaesthesiologie: pijnbestrijding, de intensive care, het bewaken van patiënten tijdens operaties... best interessant werk denk ik.

Alicia Silverstone wil dat misschien ook gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:06
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Waarom krijg ik de indruk dat jij zoveel mogelijk 'interessante' topics wilt openen?
roflmao
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Geneeskunde perhaps.. neurologie lijkt me wel vet
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Waarom krijg ik de indruk dat jij zoveel mogelijk 'interessante' topics wilt openen?
Gewoon serieuze dingen.

Als er op H&T iemand iets zou zetten over de specifieke onderdelen van een bepaalde auto... dan gaat er ook niemand klagen!

En als iemand op A&N vraagt of er mensen van plan zijn de politiek in te gaan, kraait er ook geen haan naar.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Je snapt me best, je opent allerlei topics die opzich niet echt een superonderwerp hebben en komt vervolgens met allerlei medische termen aanzetten waar de gemiddelde forumbezoeker niks van snapt. Komt op mij een beetje over als interessant doenerij. Maar sorry als ik het mis heb
Ik doe 't niet om 'interessant' te doen... mensen die 't niet interessant vinden, die 't niet begrijpen, wat zoeken die hier?
Er zijn zat mensen die 't wel begrijpen en 't wel interessant vinden...

Zoals ik al zei, als ze op H&T over een bepaalde scooter een heel topic vol l*llen zegt niemand er wat van.
Daar volg ik dus bv. helemaal niets van, en het boeit me ook absoluut niet! Dus ik kom ook nauwelijks op dat forum...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:37
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
heb 1 jaar verzorgende gedaan en doe nu helpende.
heb vorig jaar vet veel leuke dingen geleerd en dit jaar zuigd omdat een helpende niet veel mag.
ik vond het juist leuk om vorig jaar alles te leren over ziektebeelden,je lichaam en ook leren hoe je bepaalde dingen doet.
bloeddruk meten,ehbo,gebruik van tilliften en nog veel meer.
alleen was helaas de opleiding qua praktijk te zwaar
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:51
Verwijderd
'k ga apothekers assistentje worde

en is het eigenlijk wel beetje met bloempjuh eens

Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:29
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Meeste dingen weet ik toch al, dus ik heb beide boeken, voor 2 jaar, al in 2 maanden uitgewerkt.

Bovendien lees ik veel over eerste hulp (professionele eerste hulp dan): heb al verschillende boeken voor artsen en verpleegkundigen, gericht op de traumatologische/spoedeisende eerste hulp doorgelezen.
Ander terrein waarin ik geïnteresseerd ben is de cardio-thoraciale chirurgie (hartchirurgie).
Allemaal ff heel groot applause geven voor Fleet Admiral
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef:
Okee, ik ben dus niet de enige die er zo over denkt
Wees gerust, er zijn er nog meer.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:04
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Laten we ontopic blijven?! Ik ga volgend jaar studeren, maar wat weet ik nog steeds niet.. Waarschijnlijk niet de biologische richting, maar ik weet het gewoon nog niet.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren, maar die loting he? Eerst maar mijn examen halen...
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:50
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Als jij het over een gebroken arm hebt en je komt met een of andere medische term tevoorschijn die alleen door medici gebruikt wordt, zijn er denk ik niet veel mensen die snappen waar je het over hebt. Ook al zijn ze nog zo geïnteresseerd in dit forum.
Dat is ook precies de reden dat ik, als ik op dit forum of op het psychologieforum op bepaalde topics reageer, nooit medische termen gebruik, maar in plaats daarvan een Nederlandse term of een omschrijving van wat het inhoudt. Ik maak wel eens gebruik van mijn Codex Medicus of mijn Zakwoordenboek der Geneeskunde, maar als ik daarin een medische term tegenkom maak ik bij het geven van een reply altijd een "vertaalslag" naar het alledaagse Nederlands, zodat het voor iedereen begrijpelijk blijft. Ik denk dat Fleet Admiral er verstandig aan doet om hetzelfde te doen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 11:24
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Dat is ook precies de reden dat ik, als ik op dit forum of op het psychologieforum op bepaalde topics reageer, nooit medische termen gebruik, maar in plaats daarvan een Nederlandse term of een omschrijving van wat het inhoudt. Ik maak wel eens gebruik van mijn Codex Medicus of mijn Zakwoordenboek der Geneeskunde, maar als ik daarin een medische term tegenkom maak ik bij het geven van een reply altijd een "vertaalslag" naar het alledaagse Nederlands, zodat het voor iedereen begrijpelijk blijft. Ik denk dat Fleet Admiral er verstandig aan doet om hetzelfde te doen.
idem, moet natuurlijk wel begrijpelijk blijven voor iedereen. Anders moet er maar een professioneel geneeskunde topic geopend worden waar je kan smijten met de vaktermen
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:49
Mara
Mara is offline
Dierengeneeskunde is m'n eerste keus, maar misschien dat ik ook nog 'gewone mensen' chirurg wordt... ik wil sowiezo iets in de geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:43
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Diergeneeskunde in utrecht, anders in belgie (gent ofzo).
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wees gerust, er zijn er nog meer.
idd, ksluit me hierbij aan

sorry hoor FA, maar onderhand heb je wel héél vaak verteld wat je allemaal wel niet leert op die opleiding wat betreft de medische kant.
En laten zien dat je al die termen al goed onder de knie hebt, das ook al gebeurd...


http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=246319
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=249456
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=249406
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=238654
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Alicia Silverstone wil dat misschien ook gaan doen.
ja, ik wil idd geneeskunde gaan doen.

Anesthesie vinnik cool, neurologie ook.
En cardiologie natuurlijk, daar heb ik iets mee...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:03
she_devil
she_devil is offline
Ook geneeskunde misschien, maar misschien ook gezondheidswetenschappen of bewegingswetenschappen..... weet het nog niet precies, maar waarschijnlijk wel iets medisch
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 09:34
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

En cardiologie natuurlijk, daar heb ik iets mee...
cardiologie rulezz
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:28
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Ik zit in mijn laatste jaar verpleegkunde
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren, maar die loting he?
Ga naar Antwerpen, daar is geen loting geloof ik!
Citaat:
Eerst maar mijn examen halen...
Ja, zucht..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:28
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik doe 't niet om 'interessant' te doen... mensen die 't niet interessant vinden, die 't niet begrijpen, wat zoeken die hier?
Er zijn zat mensen die 't wel begrijpen en 't wel interessant vinden...

Zoals ik al zei, als ze op H&T over een bepaalde scooter een heel topic vol l*llen zegt niemand er wat van.
Daar volg ik dus bv. helemaal niets van, en het boeit me ook absoluut niet! Dus ik kom ook nauwelijks op dat forum...
Als je later hulpverlener wilt worden zal je niet met die termen moeten afkomen.
Maakt alstublieft niet de fout om allerlei medische handelingen te doen terwijl je op vlak van communicatie nauwelijks uit de voeten kunt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:58
lct
Avatar van lct
lct is offline
Ik wil graag operatie-asistente worden, maar geneeskunde studeren lijkt mij ook wel wat. Het wordt zeker wel iets medisch.
__________________
Blub*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Legalise it
arPos
143 11-11-2008 16:40
Studeren Uitgeloot voor geneeskunde. Wat nu?
danny23
65 21-08-2006 21:58
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24
Algemene schoolzaken [profielkeuze] invulling van het vrije deel
Verwijderd
51 18-04-2004 16:40
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.