Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 19:51
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Ik vroeg mij af:

…welke van de mensen hier op psychologie, zouden het aandurven om hulp aan te nemen, van iemand anders op dit forum in het echte leven. Dus hulp op persoonlijke basis van mens tot mens (in real life).

Zelf heb ik al aan een aantal mensen aangeboden om langs te komen en een gesprek te hebben “in real life” naast email, pm contact en/of telefonisch contact.

Voor mijzelf geld dat ik mij niet pretendeer dat ik de problemen van anderen op kan lossen maar het is meer dat ik echt iets wil doen voor een ander dat iets verder gaat dan alleen maar commentaar leveren en opmerkingen plaatsen of met elkaar mailen en PM-men. Niet dat daar iets mis mee is hoor, in tegendeel.

Ik heb het vermoeden dat er best wel mede forummers zijn die wel eens behoefte hebben aan een “echt” gesprek.

…Mijn vraag is dus hoe denk je over:

het “uit de anonimiteit van dit forum komen” en het in contact komen met een echt persoon die je hulp aanbiedt.

…Ook zou ik wel eens willen weten of er meer mensen zijn hier, die zeg maar fysieke (face to face) hulp aanbieden door aanwezigheid aan mede forummers en wat jullie ervaringen hiermee zijn. (het gaat dus niet om hele grote psychische problemen waar professionele hulp nodig is)

Eigenlijk twee vragen dus…

....aangepast: het gaat dus niet om mij maar om wat jullie er van vinden ONDERLING. Dat ik dit zelf doe staat eigenlijk los van dit topic
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"

Laatst gewijzigd op 30-04-2003 om 10:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 19:52
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Om bij mezelf te beginnen.
Ik zou, weliswaar met enige voorzichtigheid zeker gebruik maken van een aanbod als ik in de problemen zat. Misschien wel in een openbare plaats waar meerder mensen in de buurt zijn zeg maar.

En de tweede vraag: ik heb nu regelmatig contact met jongeren in de problemen in real life. De eerste ontmoeting is altijd een beetje spannend maar na een eerste gesprek als je een beetje weet wat je aan elkaar hebt gaat het steeds makkelijker.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:46
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Kheb al iemand
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:50
Verwijderd
Wedervraag: wat zijn jouw belangen bij mensen uit de put halen?
En nee, ik geloof niet in altruisme.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:03
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Jadie schreef op 29-04-2003 @ 21:50:
Wedervraag: wat zijn jouw belangen bij mensen uit de put halen?
En nee, ik geloof niet in altruisme.

@All
... bedankt voor al jullie reacties zover....

@Jadie
Ik heb er geen enkel belang bij. Maar waarom zou ik of een ander het laten?
Anders zou ik het niet doen want dan zou het alleen maar neer komen op het strelen van mijn eigen ego. Misschien ben ik altruïstisch... Ik volg gewoon mijn gevoel.

Ik zie het trouwens ook niet zo dat IK iemand help. Ik zie dat wat ik doe als een toevoeging of katalysator voor iemand die zichzelf helpt. Ik hoef hierin ook helemaal niets te bereiken.

Heb jij slechte ervaringen met mensen die altruïstisch zijn (of belangeloos dingen voor anderen doen)?
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ja durf het bestl.. zou het ook best doen alleen ik zou wel zeker willen weten dat het neit alleen over problemen gaat, dan blijf ik nm net zo lief gewoon trhuis
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 29-04-2003 @ 22:03:
@All
... bedankt voor al jullie reacties zover....

@Jadie
Ik heb er geen enkel belang bij. Maar waarom zou ik of een ander het laten?
Anders zou ik het niet doen want dan zou het alleen maar neer komen op het strelen van mijn eigen ego. Misschien ben ik altruïstisch... Ik volg gewoon mijn gevoel.

Heb jij slechte ervaringen met mensen die altruïstisch zijn (of belangeloos dingen voor anderen doen)?
Van mij hoef je het niet te laten..
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw motivatie.
Wil je graag andere mensen helpen zodat je je nuttig voelt?
Misschien wil je iets weten over de psyche..
Of je eigen situatie vergelijken met anderen..
Jouw motivatie hoeft niet perse 'de held uithangen' te zijn.

Citaat:
Ik zie dat wat ik doe als een toevoeging of katalysator voor iemand die zichzelf helpt.
de gedachte die jij hieraan overhoudt: ik heb iemand geholpen, hoera! -> gevoel: voldoening.

Mijn ervaringen met altruisten doen er niet toe.
En ik heb het gevoel dat je dan de psycholoog uit gaat hangen. Maar bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:41
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Jadie schreef op 29-04-2003 @ 22:28:
Van mij hoef je het niet te laten..
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw motivatie.
Wil je graag andere mensen helpen zodat je je nuttig voelt?
Misschien wil je iets weten over de psyche..
Of je eigen situatie vergelijken met anderen..
Jouw motivatie hoeft niet perse 'de held uithangen' te zijn.

de gedachte die jij hieraan overhoudt: ik heb iemand geholpen, hoera! -> gevoel: voldoening.

Mijn ervaringen met altruisten doen er niet toe.
En ik heb het gevoel dat je dan de psycholoog uit gaat hangen. Maar bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Ik wil nog wel een keer reageren…

Het is voor mij zo dat ik zelf best een hoop heb mee gemaakt en zonder een beetje hulp hier en daar er misschien niet meer geweest was nu. De liefde die ik nu heb en voel wil ik graag doorgeven aan wie daar voor open staat.

Mijn andere kant zegt ook wel: “waar bemoei jij (ik dus) je mee?” en “waarom zou ik een ander mens zijn/haar leerpad ontnemen door nu bij een probleem stil te staan”.

Zelfbevrediging is zeker niet mijn motivatie. Eerder terug geven wat ik ooit kreeg en waar ik dankbaar voor ben. Toegegeven dat het buitensluiten van mijn ego soms wel eens moeilijk is als ik een compliment krijg. Maar ik vraag me steeds weer af: “deed ik dit belangeloos?” Ik probeer zuiver te blijven.

Dit is een van de redenen waarom ik NIET de psycholoog wil uithangen en het dus ook niet als mijn werk (geld mee verdienen) wil doen. Zuiver vanuit de roep van binnen en het talent om te spiegelen naar wat iemand mij geeft.

Ik wordt er niet beter of slechter op, wel leer ik nieuwe “dingen” kennen die ook ik als aanvulling kan gebruiken als groei in mijn levenspad.

Als je meer wilt weten kunnen we misschien beter verder PM-men anders wordt het hier een soort chat (en dat mag geloof ik niet enzo…)

Nogmaals bedankt voor je reply…
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:58
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
idmind schreef op 29-04-2003 @ 20:51:
…Mijn vraag is dus hoe denk je over:

het “uit de anonimiteit van dit forum komen” en het in contact komen met een echt persoon die je hulp aanbiedt.

…Ook zou ik wel eens willen weten of er meer mensen zijn hier, die zeg maar fysieke hulp aanbieden aan mede forummers en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Eigenlijk twee vragen dus…
Ik heb zelf niet echt hulp nodig ofzo, omdat ik me prima voel zoals het nu gaat...Wel zou ik idd in contact willen komen met mijn mede-forummers! Zo ga ik dan ook een meisje ontmoeten (Wendy---> ...; ) ). Ik ken haar al veel langer, dat moet ik erbij zeggen, maar hierdoor (door t forum) ben ik haar veel beter leren kennen...
Als ik dan ook iets voor iemand kan betekenen door een ontmoeting te hebben en een echt gesprek, hoeft uiteraard niet alleen over problemen te gaan, netzoals dyfusica al zei, en diegene geeft dat aan, zou ik dat cker wel doen...

-Hoe kun je fysieke hulp aan iemand verlenen??Wat versta je daaronder?

Owja, je zei dat je aanbood om 'langs te komen'...Sommige mensen schrikt dit heel erg af...Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, absoluut niet, het is wel goed van je, maar sommige mensen vinden dit behoorlijk eng....
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 23:17
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 29-04-2003 @ 22:58:

-Hoe kun je fysieke hulp aan iemand verlenen??Wat versta je daaronder?

Owja, je zei dat je aanbood om 'langs te komen'...Sommige mensen schrikt dit heel erg af...Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, absoluut niet, het is wel goed van je, maar sommige mensen vinden dit behoorlijk eng....
@Blueeyez03
Bedankt voor je reactie.
Uuuhm fysieke hulp is eigenlijk niet het goede woord. Ik bedoel eigenlijk het fysiek aanwezig zijn. Dus dat je met iemand praat in plaats van tegen je monitor en keyboard enzo... of via de telefoon...

Met langs komen bedoel ik dat het voor mij makkelijker is om ergens naar toe te gaan dan iemand bij mij thuis uit te nodigen, al vind ik dat ook niet erg. Maar misschien is dat nog wel veel enger... Aan de andere kant gaan mensen hier ook zelfstandig naar hun psycholoog of psychiater. En gaan mensen gewoon naar school, bar, kroeg, winkel etc. Daar kan je ook mensen tegen komen.

Ik begrijp echter wel de "enorme drempel" die er is om iemand face to face te ontmoeten.

@dyfusica
Ook jij bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk dat je zegt dat er bij een ontmoeting niet per defenitie over problemen gerpraat hoeft te worden maar daar gaat dit topic niet over.
Natuurlijk kan je contacten hebben die via msn, icq, forums en school zijn ontstaan. Het gaat hier juist om die hulp vraag en aanbod.

@MazeMouse
En jij ook bedankt.
Je zegt dat je al iemand hebt. Wat bedoel je precies? Ik ben niet aan het soliciteren... Heb je iemand via het forum die je helpt of die juist jou helpt?
Offtopic: heb je die analyse nog gelezen en wat vond je er van?

@utopia5
Ook heel wijs... Bedankt. Blijkbaar ligt er wel een grens tussen internet en the real world.

Bedankt allemaal. Dingen beginnen al duidelijker te worden... ben benieuwd hoe het verder gaat...
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 23:19
Verwijderd
Ten eerste, ik lees meer dan ik post, dusse..maar ik denk dat als ik iemand zou vertrouwen best in 'real life' contact zou willen. Als het klikt en je goed kan prate, waarom niet. En als die persoon je ook nog kan helpen is het helemaal mooi meegenomen. Misschien wel een probleem als je mensen te snel vertrouwt, dan kan het ook nog wel eens misgaan. Sorry als dit een beetje een warrige reactie is, kan op het moment niet helemaal goed uit mn woorden komen [slaaptabletten die eindelijk beginnen te werken].
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 00:14
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Xantophylle schreef op 30-04-2003 @ 00:19:
Ten eerste, ik lees meer dan ik post, dusse..maar ik denk dat als ik iemand zou vertrouwen best in 'real life' contact zou willen. Als het klikt en je goed kan prate, waarom niet. En als die persoon je ook nog kan helpen is het helemaal mooi meegenomen. Misschien wel een probleem als je mensen te snel vertrouwt, dan kan het ook nog wel eens misgaan. Sorry als dit een beetje een warrige reactie is, kan op het moment niet helemaal goed uit mn woorden komen [slaaptabletten die eindelijk beginnen te werken].
Bedankt !!
Ik kan je goed volgen... maar slaap lekker...
Vertrouwen, dat blijft een lastige.
Sowiso lijkt het me in het algemeen altijd beter om eerst in het openbaar te meeten. Bijvoorbeeld in een eet-tentje of gewoon op school of zo. Dit voor de veiligheid (er lopen ook gekken rond die het niet goed voor hebben...)
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 06:20
Verwijderd
Ik heb meerdere forummers irl ontmoet, waarvan ik het met een aantal (meer dan) goed kan vinden. Het contact wat ik met die mensen had/heb was eerst enkel vriendschappelijk en over bv. forumzaken, we konden het goed met elkaar vinden en spraken elkaar daardoor vaker en ook buiten inet om. Daarna/daarbuiten hebben we ook serieuzere gesprekken, maar de basis is vriendschap en ik denk dat dat een goede basis is. Ik heb nu met ongeveer 5 mensen van het forum een goed en regelmatig contact (waarvan met 3 ook regelmatig irl (met eentje constant )) en met nog een aantal via msn/mail. Natuurlijk bevalt dat, anders zou ik het niet doen. Ik woon samen met iemand van het forum (naja, via het forum ontmoet ), dat durf ik ook.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 07:47
elledc
elledc is offline
Ik heb mijn reactie verwijderd want ben te snel heengegaan over je topic, je bedoelt dus eigenlijk mensen ontmoeten via het net die je wil helpen uit problemen te komen.
Zoiets zou ik dus nooit doen, daar begin ik simpelweg niet aan. Ik heb al genoeg aan mijn hoofd.
Ik denk dat het bij jou meer ligt om aandacht te geven en te vinden voor jezelf, maar waarom hoeft het.
Ik ken ook zo'n jongen die er constant wil zijn voor mij en die me met om het even wat wil helpen, maar jongen ik kan het alleen hoor, zo'n opdringerig gedrag mijd ik liever.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 08:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik vind het een beetje duf dat je dat openbaar een beetje gaat aankondigen.

"Hallo, ik ben IDMind, en ik wil gaarne mensen IRL ontmoeten om ze vervolgens te helpen"

Waarom vertrek je gewoon niet naar Afrika om de arme kindertjes in de derde wereld te voederen?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 30-04-2003 @ 09:34:
Ik vind het een beetje duf dat je dat openbaar een beetje gaat aankondigen.

"Hallo, ik ben IDMind, en ik wil gaarne mensen IRL ontmoeten om ze vervolgens te helpen"

Waarom vertrek je gewoon niet naar Afrika om de arme kindertjes in de derde wereld te voederen?
Nee ik vind het juist oke dat iemand zoiets zou willen doen. Als ik iemand zou kunnen helpen door te praten en luister zou ik het ook doen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 09:25
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Xantophylle schreef op 30-04-2003 @ 10:19:
Nee ik vind het juist oke dat iemand zoiets zou willen doen. Als ik iemand zou kunnen helpen door te praten en luister zou ik het ook doen.
Zou jij het ook op een openbaar forum aankondigen en vragen? Als die mensen wilt helpen; moet die op ze af stappen, niet andersom. Zo onpersoonlijk en arrogant.

Misschien kan het dan beter naar contact gezocht.

Ik zou toch zweren dat ik ooit in de regels gelezen had, dat het verboden was dit soort topics te plaatsen, maar ik kan het niet meer vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 09:34
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Forummer irl ontmoeten voor 'hulp'?
Dus meer over problemen ed praten?
Nee. Als ik het echt wil, kan ik (prof) hulp krijgen,
als ik echt met iemand wil praten, (hoeft niet persé
een hulpverlener te zijn..), is er altijd wel iemand te vinden.

Forummer irl zien omdat we het goed kunnen
vinden, (vriendschap..), zal 'k ook niet snel doen..
Er zijn maar een paar forummers die 'k
op msn/mail nog 'spreek', en die zijn veel te eng om te meeten.
Nee.. wil forum en rl zoveel mogelijk gescheiden
houden, irl zien hoeft niet echt, en al helemaal niet voor hulp.
(of iig niet alleen voor hulp)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2003, 09:41
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 30-04-2003 @ 10:34:
op msn/mail nog 'spreek', en die zijn veel te eng om te meeten.
Nou je word bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 30-04-2003 @ 10:25:
Zou jij het ook op een openbaar forum aankondigen en vragen? Als die mensen wilt helpen; moet die op ze af stappen, niet andersom. Zo onpersoonlijk en arrogant.

Misschien kan het dan beter naar contact gezocht.

Ik zou toch zweren dat ik ooit in de regels gelezen had, dat het verboden was dit soort topics te plaatsen, maar ik kan het niet meer vinden.
Het is niet verboden, voor zo ver ik weet, ik sluit ze alleen meestal, omdat ik vind dat het forum daar niet voor is en omdat het vrijwel altijd mededelingen zijn.

Deze laat ik open, omdat hier ook een discussie punt in zit. Hij biedt zelf zelfs niet eens concreet zijn eigen hulp aan, hij vraagt enkel hoe mensen erover denken om irl contact aan te gaan via het forum en wat de ervaringen van mensen zijn mbt 'fysieke hulp' aanbieden aan mede forummers. Dat is geen mededeling enz., dus waarom sluiten en/of verwijderen?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 30-04-2003 @ 10:41:
Nou je word bedankt
idd
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:20
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Mmm. Een hoop verschillende reacties. Ik zet mijn antwoorden even bij elkaar.

@Leonoor
Bedankt. Dit ziet eruit als een succes verhaal. Leuk dat dit dus ook gewoon kan. Maar ik neem aan dat jij je relatie niet via psychologie hebt leren kennen? De mensen met wie je verder contact hebt, zijn dat mensen waar je zeg maar hulp aan biedt of hulp van krijgt, of beide? Of zijn dat vriendschappelijke contacten?

@Marcade
Bedankt voor je post. Ik geloof niet de je begrepen hebt wat mijn vraag is in dit topic. Het gaat niet om wat IK wil maar het gaat om jullie ERVARIGEN met dit soort dingen.
Misschien moet je even iets beter lezen. Het gaat hier niet over MIJ of zo. Je verdraait mijn woorden tot iets wat ik niet zeg en je maakt er je eigen soep van. Vervolgens ga je op je eigen woorden een heel verhaal verzinnen.
Dit is GEEN oproep voor contact of zo maar een VRAAG. Dus misschien kan je daar eens antwoord op geven?
Citaat:
"Hallo, ik ben IDMind, en ik wil gaarne mensen IRL ontmoeten om ze vervolgens te helpen"
heb ik nooit geschreven. Dat zijn jouw woorden en ZEKER NIET de mijne. Doe dat alsjeblieft niet…
Lees ook de reply van Leonoor verderop… (naar boven dus… )

@Utopia
Dit topic is niet bedoeld om mensen te ronselen dus in contact te komen. Het is een vraag hoe jullie er over denken, of jullie er ervaringen mee hebben. Het gaat mijn niet om verkapte dates of zo, dan had ik hem wel bij contact gezocht geplaatst… Evengoed bedankt voor jouw reactie. Jij zou dus niet in contact willen komen IRL met mede forummers om hen te helpen of hulp aan te nemen.

@Betamethason
Bedankt voor je uitleg. Heel duidelijk.



@all
De reden dat dit topic bij psychologie staat is omdat ik dus specifiek wil weten hoe de IRL contacten verlopen met mede forummers onderling die in de problemen zitten of die hulp aanbieden bij problemen. Nogmaals het gaat niet om MIJ en wat IK doe maar om JULLIE, hoe JULLIE dit doen.

Even een voorbeeld: iemand schreef dat hij of zei niet naar een alleen winkel durfde te gaan. Zou je dan hulp aanbieden? Of als je die persoon zelf zou zijn, zou je dan hulp aannemen (IRL dus) die je via dit forum aangeboden krijgt…
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:27
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Sorry maar deze post riekt me veel teveel naar het feit dat *als* mensen zullen zeggen dat ze het wel aandurven, dat jij dan contact met ze gaat zoeken en ze wilt ontmoeten. en andere form van je post op 'contact gezocht', waar je ook mensen van dit forum IRL wil ontmoeten, zonder echt eerst gechat met ze te hebben.

Als je mensen wilt ontmoeten, omdat je ze eventueel wilt helpen, ga je naar meetings toe.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:33
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Marcade schreef op 30-04-2003 @ 11:27:
Sorry maar deze post riekt me veel teveel naar het feit dat *als* mensen zullen zeggen dat ze het wel aandurven, dat jij dan contact met ze gaat zoeken en ze wilt ontmoeten. en andere form van je post op 'contact gezocht', waar je ook mensen van dit forum IRL wil ontmoeten, zonder echt eerst gechat met ze te hebben.

Als je mensen wilt ontmoeten, omdat je ze eventueel wilt helpen, ga je naar meetings toe.
Ik vroeg of je op wilt houden met te proberen woorden in mijn mond (topic) te leggen die jij verzint. Je gaat uit van aannames en niet van feiten.

Leer lezen of post hier geen onzin graag. Dank je !

Als je echt iets te melden hebt ben je van harte welkom.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:34
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Voor mij hoeft het eerlijk gezegd ook niet zo. Ik heb ook een hoop meegemaakt, net zoals zoveel mensen, en heb altijd heel veel hulp gekregen van anderen. Het is belangrijk, dat besef ik, om mensen om je heen te hebben die je willen helpen. Ikzelf help graag anderen, ws ook omdat ik psychologie wil gaan studeren, maar ik zeg niet vlug tegen iemand van t forum: zal ik langskomen? Het is heel aardig van je aangeboden, maar ik kan ook begrijpen dat het veel mensen afschrikt. Ik ben het type niet voor, ik zou die hulp niet aannemen, alleen via msn/mail. Als het later beter gaat, en er al n heel contact is, dan sta ik er anders tegenover.
Ik zou ook hulp aanbieden, maar wel op een afstand. Ik mail/msn met redelijk wat mensen van dit forum, en ik wil ze altijd helpen, maar op dit moment hou ik het wel gescheiden. Er is maar 1 iemand die ik tot nu toe ga meeten, alleen maar omdat ik het forum en real life gescheiden wil houden.
Heleen.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 30-04-2003 @ 11:20:
@Leonoor
Bedankt. Dit ziet eruit als een succes verhaal. Leuk dat dit dus ook gewoon kan. Maar ik neem aan dat jij je relatie niet via psychologie hebt leren kennen? De mensen met wie je verder contact hebt, zijn dat mensen waar je zeg maar hulp aan biedt of hulp van krijgt, of beide? Of zijn dat vriendschappelijke contacten?
Ik heb mijn vriend ooit gevraagd als fb voor filosofie & levensbeschouwing en daarna ook voor psych.

Alle mensen waar ik contact mee heb zijn idd vriendschappelijke contacten, dus is er een wisselwerking. Wat niet inhoud dat het alleen maar over koetjes en kalfjes gaat. Als er iets is weten ze dat zij bij mij terecht kunnen en omgekeerd net zo goed. Het is niet zo dat de één de 'psycholoog' is en de ander de 'cliënt'. Dat zou ik ook niet willen, geloof ik ook niet in.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:37
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 30-04-2003 @ 11:34:
Voor mij hoeft het eerlijk gezegd ook niet zo......

....real life gescheiden wil houden.
Heleen.
Dankje voor deze post. Heel duidelijk. (Succes trouwens...)
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:40
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
@Leonoor
Bedankt voor je hele wijze woorden.
Dat is het: gelijkwaardigheid!! De ene keer heb jij hulp nodig en de andere keer geef je hulp. Daar zit de sleutel... Thanks !!
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:50
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
idmind schreef op 30-04-2003 @ 11:20:
Even een voorbeeld: iemand schreef dat hij of zei niet naar een alleen winkel durfde te gaan. Zou je dan hulp aanbieden? Of als je die persoon zelf zou zijn, zou je dan hulp aannemen (IRL dus) die je via dit forum aangeboden krijgt…
Hangt van een boel dingen af; ken ik die persoon
goed genoeg om ook irl te zien, is het een beetje bereikbaar..
(tja, zal 't eerder tegen iemand die in DH woont
dan iemand die in Vlaanderen woont.. )
Mja, kweenie, praten over wat diegene dwars zit
doe ik met alle liefde, probeer ook om goeie dingen te zeggen.
Maar irl is iets heel anders dan inet,
zou het niet durven om aan te bieden (wat als hij/zij 't verkeerd opvat?), en zou ook best bang zijn
dat de band tussen 'ons' verandert..
Of ik het van een ander aanneem, hangt ervan af,
wie het is, waarom die hulp aanbiedt, etc etc.
Zal iig niet snel hulp aannemen van een forummer,
neem liever hulp die dichterbij/beter is.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 11:29
Verwijderd
Ja opzich kan ik beter met iemand praten die niet zo dicht
bij mij staat, waar ik niet super close mee ben. Zo praat ik
ook veel op msn met een jongen die het moeilijk heeft, alleen
hij voelt dingen voor mij die ik niet voor hem voel, das wel een
risico zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:54
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Xantophylle schreef op 30-04-2003 @ 12:29:
Ja opzich kan ik beter met iemand praten die niet zo dicht
bij mij staat, waar ik niet super close mee ben. Zo praat ik
ook veel op msn met een jongen die het moeilijk heeft, alleen
hij voelt dingen voor mij die ik niet voor hem voel, das wel een
risico zeg maar.
Tof van je dat je dat doet... Bedankt.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik zou het wel durven.
zou me zelfs wel fijn lijken een keer met iemand die ik via mail of msn ken een middagje iets te gaan doen en een beetje verhalen uitwisselen en gewoon over dingen kunnen praten waar je niet over kunt praten met mensen uit je omgeving.
maar ik mail/msn niet met mensen van dit forum eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:52
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
wallflower schreef op 30-04-2003 @ 18:12:
ik zou het wel durven.
zou me zelfs wel fijn lijken een keer met iemand die ik via mail of msn ken een middagje iets te gaan doen en een beetje verhalen uitwisselen en gewoon over dingen kunnen praten waar je niet over kunt praten met mensen uit je omgeving.
maar ik mail/msn niet met mensen van dit forum eigenlijk..
Zo bedoel ik dat eigenlijk ook wel een beetje ja. Wel uitkijken met wie je zomaar afspreekt hè? Ik weet niet waar je woont maar misschien zijn er wel mensen met wie je zou willen mailen.
Bedankt voor je reactie.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 30-04-2003 @ 19:52:
Ik weet niet waar je woont maar misschien zijn er wel mensen met wie je zou willen mailen.
Voor mailen maakt het weinig uit waar je woont.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:45
Verwijderd
Wat ik me vanmiddag bedacht; de tijd dat ik op het forum wel eens tegen mensen zei dat ze me mochten mailen ed heb ik achter me gelaten (kee, heel soms doe ik het nog wel). Waarom? Oa omdat je toch weinig voor mensen kan doen. En ook omdat er irl genoeg mensen zijn die aandacht/hulp vragen/nodig hebben ed. En omdat ik zelf ook een eigen leven heb dat aandacht ed vraagt. En de mensen die met je zouden willen praten/waar jij mee wilt praten, daar komt het contact op een gegeven moment toch wel mee, denk ik, maar dan op een wat minder geforceerde manier. *blaat* Waar ik heen wil met deze post weet ik zelf eigenlijk ook niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:10
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Heel filosofisch hoor Leonoor…
Ik kan je nog steeds volgen… (ik mail wel naar je huis…)

Het is misschien raar maar het kan mij gewoon schelen wat er om me heen gebeurd. Net zo makkelijk als ik iemand zou aanspreken op straat die hulp nodig heeft of iemand op mijn werk. Ik pas dit gewoon in mijn best wel drukke leven in.
Het is echter niet zo dat ik een soort van sociaal gevaarte ben dat meteen bovenop elk probleem duikt. Sommige dingen kan ik gewoon niets mee en ik zie mezelf ook zeker niet als iemand die de wereld kan, wil of zal redden ofzo.
Eigenlijk zie ik het zo dat als mensen hulp willen hebben dat ze dat dan gewoon moeten vragen. Maar soms weten ze niet aan wie. Door aan te geven dat ik hulp “in de aanbieding” heb kunnen mensen er voor kiezen die te vragen.
Ook zie ik het niet zo dat IK echt iemand help, het is meer dat iemand zichzelf zou kunnen helpen door dingen uit te spreken tegen iemand die het begrijpt of die dingen terug kan geven in andere woorden, spiegelen zeg maar.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2003, 20:11
Verwijderd
Tis natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik persoonlijk vind het leuk om anderen te helpen. Ik kan ook beter luisteren dan praten. Maar soms als je heel grote problemen hebt, kan het ook al wat helpen als je het gewoon aan iemand kwijt kan, of je die persoon nou kent of niet, het helpt.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 30-04-2003 @ 21:10:
Het is misschien raar maar het kan mij gewoon schelen wat er om me heen gebeurd. Net zo makkelijk als ik iemand zou aanspreken op straat die hulp nodig heeft of iemand op mijn werk. Ik pas dit gewoon in mijn best wel drukke leven in.
Het is echter niet zo dat ik een soort van sociaal gevaarte ben dat meteen bovenop elk probleem duikt. Sommige dingen kan ik gewoon niets mee en ik zie mezelf ook zeker niet als iemand die de wereld kan, wil of zal redden ofzo.
Eigenlijk zie ik het zo dat als mensen hulp willen hebben dat ze dat dan gewoon moeten vragen. Maar soms weten ze niet aan wie. Door aan te geven dat ik hulp “in de aanbieding” heb kunnen mensen er voor kiezen die te vragen.
Ook zie ik het niet zo dat IK echt iemand help, het is meer dat iemand zichzelf zou kunnen helpen door dingen uit te spreken tegen iemand die het begrijpt of die dingen terug kan geven in andere woorden, spiegelen zeg maar.
Het is niet raar dat het kan schelen wat er om je heen gebeurd, het kan mij ook schelen wat er om me heen gebeurd. En dat is het hem nou net, om me heen gebeurd genoeg.

Ik geloof ook wel in het nut van zeggen dat iemand bij je terecht kan ed, maar ik denk dat de mensen die echt de behoefte hebben om specifiek met mij te praten dat toch wel doen. En anders kunnen ze hun verhaal op het forum kwijt en/of bij mensen die in de topic hun hulp ed aanbieden. Ik reageer meestal op topics, dan hebben anderen er misschien ook wel eens wat aan en als iemand dan de behoefte voelt me te mailen of aan te spreken op msn, dan gaan ze hun gang maar.

Citaat:
Xantophylle schreef:
Tis natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik persoonlijk vind het leuk om anderen te helpen. Ik kan ook beter luisteren dan praten. Maar soms als je heel grote problemen hebt, kan het ook al wat helpen als je het gewoon aan iemand kwijt kan, of je die persoon nou kent of niet, het helpt.
Hmm, dat weet ik, maar toch, op een gegeven moment merk je dat het weinig helpt als iemand zijn problemen tegen je ophangt. Plus dat ik meer waarde hecht aan echte vriendschappen, aan gelijkwaardige relaties. Als iemand mijn wat wil vertellen, dan mag hij/zij dat gerust doen, dan zal ik ook zeker luisteren ed, maar ik geloof er toch meer in dat je meer hebt aan iemand die wat dichter bij staat, die je verder kent ed.

Ik zou het leuk vinden als ik anderen kon helpen, maar ik kan weinig meer dan luisteren en eventueel zeggen hoe ik er over denk of hoe ik dingen heb ervaren en/of opgelost ed. Ook hier geldt verder de bovenstaande reactie op idmind.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 02:10
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Offtopic: ik walg wel van mezelf

Ik zou zelf zeker wel hulp willen IRL als ik echt probleem had ofzo.
Moet dan wel beetje "veilig" zijn en met vertrouwen wel goed zitten.

k zou zelf ook graag anderen willen helpen.
(niet dat ik dat kan)
Maar mensen die ik dan zou willen helpen zou ik dan direct als vrienden willen beschouwen.
Zo afstandelijk en "zuiver" als idmind.

Hij/jij bied hulp zeg maar aan alsof je er een teveel aan hebt,
UItverkoop voor hulp.
zoiets.

Dat lijkt gewoon niet zo makkelijk te zijn/te mogen/te kunnen.
Misschien omdat zoveel mensen (ongevraagd bijv) vanelkaar proberen te profiteren.
Dat komt gewoon beetje verkeerd over bij sommigen denk ik.
En die willen dan denk ik graag weten of dat verkeerd overkomen ook terecht is (jadie/marcade)

En hoe dan ook, het zal altijd ook beetje voorjezelf zijn idmind.
Maar dat is toch per defenitie niet erg?
Ik snap soms ook niet zo goed die gigantische weerstand ertegen.

Daarom is vertrouwen altijd heel erg belangrijk.

Xantophylle had het over een jongen die (door de hulp van Xantophylle waarschijnlijk??) wat meer voelde dan zij voor hem.

IK ben bang dat ik z'n jongen word. Omdat als ik wil helpen ook waarschijnlijk wat terug verwacht. zoiets. (als ik naar iemand luister ofzo dat ik dan ook zelf wat kwijt kan zoiets)
Ik heb ook behoeften. (gadver, staat zo wel beetje raar, kweenie hoe ik dat anders moet zggn, is toch wel duidelijk? vriendschap,aandacht,vormen van liefde) Dat heeft iedereen. Ik zelf heb nog een tekort. (vind egoistische ik)
Maar zolang je onvoorwaardelijke hulp bieden
en je behoeften gescheiden kan houden, zoals Idmind doet (probeert ) is daar toch geen probleem mee?

Altijd aan iedereen "zuiver" zijn, zou mij teveel energie kosten.
(zoals jij adverteert zeg maar)
Ik hou dan liever die energie beetje over voor mensen die ik dan beetje ken via forum(s).

Offtopic: vraagje
idmind waar haal jij die energie vandaan?
Zijn je behoeftes al zo voldaan op andere manieren dat je daar veel energie van krijgt dat je zo je hulp kan adverteren?

ik hoop niet dat het woord "behoeften" verkeerd opgevat word want zo bedoel ik het niet.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
idmind schreef op 30-04-2003 @ 00:17:
[B
@dyfusica
Ook jij bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk dat je zegt dat er bij een ontmoeting niet per defenitie over problemen gerpraat hoeft te worden maar daar gaat dit topic niet over.
Natuurlijk kan je contacten hebben die via msn, icq, forums en school zijn ontstaan. Het gaat hier juist om die hulp vraag en aanbod.
[/B]
ikzelf ben iemand die geen hulp aanneemt.. ik heb het nu ook niet meer nodig... voor mij zou over problemen praten juist slecht zijn.. kijk ik weet dat het niet geweldig is maar ermee geconfronteerd worden maakt mij niet beter.. veel leuke ervaringen met mensen wel.. je kan wel over problemen praten en toch een leuke tijd hebben alleen als ik kan kiezen heb ik liever gewoon lol en geen gezeik over mijn problemen...

ik pas mn mening aan, ik durf geen real life contact aan te gaan met mesnen die mij alleen maar hulp aan willen bieden en daarover willen praten..
gewoon met mensen van het forum met wie ik over mn problemen heb gepraat durf ik wel.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 01-05-2003 @ 10:08:
ikzelf ben iemand die geen hulp aanneemt.. ik heb het nu ook niet meer nodig... voor mij zou over problemen praten juist slecht zijn.. kijk ik weet dat het niet geweldig is maar ermee geconfronteerd worden maakt mij niet beter.. veel leuke ervaringen met mensen wel.. je kan wel over problemen praten en toch een leuke tijd hebben alleen als ik kan kiezen heb ik liever gewoon lol en geen gezeik over mijn problemen...

ik pas mn mening aan, ik durf geen real life contact aan te gaan met mesnen die mij alleen maar hulp aan willen bieden en daarover willen praten..
gewoon met mensen van het forum met wie ik over mn problemen heb gepraat durf ik wel.
Praten over je problemen helpt je dingen te verwerken. Op dat moment lijkt het tegendeel waar te zijn, maar op lange termijn helpt het vaak wel. Wat je verder bedoeld, dat alleen contact om de hulp niet echt 'fijn' is ed, ben ik het wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:16
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 10:14:
Praten over je problemen helpt je dingen te verwerken. Op dat moment lijkt het tegendeel waar te zijn, maar op lange termijn helpt het vaak wel. Wat je verder bedoeld, dat alleen contact om de hulp niet echt 'fijn' is ed, ben ik het wel mee eens.
ik weet dat praten helpt, dat is ook zo maar wat als je uit je echte problemen fase bent.. wil je dan nog steeds herinnert worden? ik probeer niet aan die tijd te denken maar je word er zo wel steeds mee geconfronteerd.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 01-05-2003 @ 10:16:
ik weet dat praten helpt, dat is ook zo maar wat als je uit je echte problemen fase bent.. wil je dan nog steeds herinnert worden? ik probeer niet aan die tijd te denken maar je word er zo wel steeds mee geconfronteerd.
Wat ik me dan afvraag...als je er bewust niet aan denkt...ben je dan wel uit de echte problemenfase? Of iig, heb je het dan wel verwerkt?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 10:19:
Wat ik me dan afvraag...als je er bewust niet aan denkt...ben je dan wel uit de echte problemenfase? Of iig, heb je het dan wel verwerkt?
nou bewust nee.. laat ik het zo zeggen, ik probeer niet aan de slechte dingen te denken

ik denk dat ik vrij zeker kan zeggen dat ik eruit ben.. heb nog wel problemen hoor maar ik ben fit, voel me goed, heb zin om te leven, ben weer blij om niks.. ben grootste deel van de dag vrolijk.. vroeger was dat omgekeerd. alle symptomen die je bij depressie hoort te hebben heb ik niet meer.. heb net die test gedaan, had 0 punten, vroeger had ik er veel meer.

ik heb de dingen wel verwerkt maar ik heb nieuwe dingen die ik meot verwerken die ook erg zijn.. dat is mijn probleem nu

ik denk neit dat ik er nog hulp bij nodig heb.. de rest red ik wel denk ik, in elk geval heb ik niet iemand nodig die naar me toekomt om met me te praten over mijn problemen.. als ik daar nog behoefte aan heb heb ik msn. dat is voor nu voldoende
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:24
Verwijderd
Oh ik ken wel meer mensen van het forum irl (van meetings en 1 op 1), dus bang ben ik er niet voor..

@idmind: ik vind het oa leuk om te filosoferen over de menselijke psyche. Als je het leuk vindt om daarover te praten ben ik wel benieuwd. Je komt best intelligent over op dit forum. Maar euhm, dan is het wel algemeen. Ik heb zelf geen behoefte aan hulp ofzo..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 01-05-2003 @ 10:24:
nou bewust nee.. laat ik het zo zeggen, ik probeer niet aan de slechte dingen te denken
Ik bedoelde ook meer, je moet proberen er niet aan te denken, zou je het niet proberen, dan zou je er dus aan denken. Het speelt dus nog een rol in je leven. Heb je het dan verwerkt? Ik denk het niet, want dan zou je er niet aan denken, dan zou je niet meer hoeven te proberen er niet meer aan te denken, dat zou dan vanzelf gaan.

Maar als jij zo kunt leven ed en je zo goed voelt, dan moet je dat ook zeker doen! Ik bedoel, je denkt er over na en je komt tot de conclusie dat je dat niet fijn zou vinden en dat je msn voldoende vindt, dan is dat toch goed?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 10:18
Verwijderd
Ik heb er zelf niet echt behoefte (meer) aan.. als ik graag face to face wil praten met iemand over problemen dan zoek ik die in mijn echte leven en niet op het forum..

Ik heb echter wel via internet allerlei contacten overgehouden, waarvan een aantal wel voortkwamen uit het praten over problemen via een forum, dat is echter toch een beetje een rare basis heb ik gemerkt. Ik zie ze nu allemaal ook nog af en toe wel maar afstanden beperken toch en irl heb ik al heel veel contacten waaraan ik heel erg veel heb.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen er behoefte aan hebben en het via een forum zoeken, ik zou alleen sowieso niet zo snel 1 op 1 gaan meeten als het contact puur 'problemen' is zeg maar, nja, beetje moeilijk uit te leggen. Ik bied het mensen zelf ook niet aan want het voelt gewoon niet als de juiste manier voor mij. De mensen van wie ik hou irl kunnen altijd bij me terecht, maar ook nog es 'hulp gaan bieden' aan internetmensen gaat me een beetje ver.

Ik heb trouwens wel veel contacten via het forum en internet hoor, maar die komen gewoon voort uit het lol kunnen hebben met elkaar en alles..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 18:07
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
of ik mensen irl zou willen ontmoeten om te helpen?
nee, ik denk het niet, ik zou ook niet weten wie, ik zit nl nog niet zolang op dit forum, en ik ken eigenlijk alleen Wendy nog maar
trouwens, die zou ik best durven ontmoeten, hoor, net zoals Blueeyez03, maar ik ken d'r nog niet zolang, dus nog ff w88(en ik mag trouwens ook niet)...

(naja, anders replay je ff nutteloos)
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 03:38
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Wat een geweldige antwoorden hier. Dit is echt heel mooi.

@//ItsJustMe\\
Wat een uitgebreid antwoord. Ik zal proberen op de delen waarop ik mij aangesproken voel te reageren.
Zuiverheid: ik probeer door steeds “aan het universum” te vragen (of in andere woorden: bij mezelf na te gaan) of het juist is om antwoord te geven op een vraag of om hulp aan te bieden bij iets. Natuurlijk geldt dat niet voor alles in mijn leven, maar specifiek bij één op één gesprekken. Dit is als het ware ook aankloppen bij deze persoon tegenover me met de vraag: wat wil jij me laten zien? Zo zie ik mijn zuiverheid. Echter ik ben zelf ook nog lang niet helemaal zuiver. Er zijn dingen waar ik niets mee kan of waar ik zelf nog mee worstel.
Mijn afstandelijkheid zie ik zelf liever als neutraliteit. Als ik me emotioneel heel erg zou betrekken bij iemand die van plan is zelfmoord te plegen dan ga ik mee of helemaal kapot en daar heb ik geen zin in. Toch voel ik wel degelijk empathie en de vriendschap is dan misschien meer van het universele, omvattende type dan rechtstreeks op de persoon gericht.

De uitverkoop aan hulp die ik heb komt voort uit mijn gevoel van overvloed. Het klinkt misschien gek maar hoe minder ik waarde hecht aan bezit en materie des te sterker dit gevoel wordt. Het enige probleem is hoe kom ik in contact met de mensen die daar echt behoefte aan hebben. Ik zou bijvoorbeeld alle bejaardentehuizen af kunnen gaan of me aanmelden op scholen of clubs of bij speciale instellingen maar ik heb dit nog niet gedaan omdat ik er nog niet uit ben of ik het juiste doe. Ook ik heb nog veel te leren. Mede omdat ik dit zuiver intuïtief doe.

Nu de vraag: what’s in it for me? Ik kan deze vraag nog niet beantwoorden omdat ik het nog niet weet. Misschien binnenkort wel. Ik ga zoeken. Wel weet ik dat het mij er niet om gaat om rijk te worden, of gratis sex, om mensen te manipuleren, kwade intenties, profiteren en meer van de dingen die mij “verweten” worden. Het heeft wel te maken met energie, dat wel. Maar ik zoek en kom er op terug.

Over behoeften: Ja ook ik heb behoeften. Zo heb ik wel eens honger en wil dan eten. Net als slapen, drinken, baden, muziek luisteren enz. Ik probeer dit echter zo min mogelijk te doen op basis van “Nemen”. Maar meer op basis van “Ontvangen”.

Over energie: het bovenstaande “geeft” me heel erg veel energie. Echt heel veel! Maar ook ik moet soms even bijtanken. Vanaf donderdag was ik ziek. Gewoon griep. Zondag was hij al weer weg. Maar omdat ik niets kon doen was ik verplicht om alle dingen die ik onder andere hier geleerd heb mijn revue te laten passeren. Ik zie mijn griep als een halt om daarna weer verder te kunnen gaan.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 04:00
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
@dyfusica & leonoor
Ik denk dat je gelijk hebt dat je niet altijd over problemen hoeft te praten. Het praten op zichzelf kan best al een licht geven op dingen.
Bovenal is het beter om te praten over de dingen die je problemen vervangen voor liefde of andere mooie dingen. Al moeten die problemen uiteindelijk wel hun plaats hebben.

@********
Bedankt voor je reactie. Ik zie mijzelf niet als zeer intelligent hoor. Ik denk dat er mensen op dit forum zitten met veel meer capaciteiten en intelligentie. Ondanks het compliment zou ik mijn ego daar niet door willen laten strelen.

@Dusjcrib
Volgens mij is dat de beste weg, mensen opzoeken in het echte leven. Toch blijft het nut van een forum als deze zich keer op keer bewijzen. Zo kan je elke gewenste weg volgen: anoniem, real-life en alles er tussenin en omheen. Bedankt voor jouw visie.

@Wiltine
Bedankt voor jouw blik hierop. Ik denk wel dat als je toch wat jonger bent dat IRL contacten met de nodige voorzichtigheid beken moeten worden. Dit omdat er echt mensen rond lopen met onzuivere bedoelingen. Ik zou zeker nooit contacten aangaan zonder dat je ouders daar vanaf weten. En dan nog alleen op openbare plaatsen waar mensen zijn die je kunnen helpen als er iets niet klopt. Zeker tot 16 jaar.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.