Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 17:15
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
hallo
ik was even benieuwd naar het feit of er ook mensen zijn die deze geweldige band kennen. zo ja
wie is er 18 jan jl. ook naar hun concert geweest??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 17:16
Verwijderd
zijn hier ook mensen die ze niet kennen?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:16
Verwijderd
Ik ken ze wel, niet naar concert geweest
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:17
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
pretentieuze poepjes
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:20
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
het is egt een aanrader
live zijn ze egt geweldig
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:21
Verwijderd
ik ken ze niet ,wat voor muziek is het?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:22
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 17-03-2004 @ 18:21:
ik ken ze niet ,wat voor muziek is het?
ik denk dat je ze het best kunt omschrijven met
progressive"symphonische power" metal
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:26
Verwijderd
zal weleens iets downloaden van ze....is het een beetje zoals blind guardian?? dan hoef k namelijk niets te downloaden want die kan ik niet apprecieren
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:27
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 17-03-2004 @ 18:26:
zal weleens iets downloaden van ze....is het een beetje zoals blind guardian?? dan hoef k namelijk niets te downloaden want die kan ik niet apprecieren
het is iets wilder
ligt natuurlijk ook aan wat voor nummers je download
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:55
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 18:15:
hallo
ik was even benieuwd naar het feit of er ook mensen zijn die deze geweldige band kennen. zo ja
wie is er 18 jan jl. ook naar hun concert geweest??
als jij nou eerst eens liquid tension download (paradigm shift is een vet nummer) dan praten we weer, ok?
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:57
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
nee nee nee en nog eens nee
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:22
mmuddy
Avatar van mmuddy
mmuddy is offline
vind het maar een knake band.
__________________
Wat is er met mijn Unique Clone account aan de hand? Ik ban boos, ik ban gebanned. Unbannen die zooi, of ik ban jullie!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:56
Verwijderd
Hun laatste album heeft interessante dingen. Scenes from a memory is best ok.

Maar algemeen gevoelloos, technische blufmuziek met een castraatzanger.

Ze zijn het levende bewijs dat geniale muzikanten geen garantie zijn voor geniale muziek.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:03
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
de zang is echt ubergay
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:06
Verwijderd
dream theater is gaaf


snap degenen neit die zo zeuren dat ze alleen maar technische muziek maken, bedoel, op albums als scenes from a memory en falling into infinity staan echt wel goede nummers. En die zang, tja, ik heb er geen problemen mee (maarja, ik kan de zang van rhapsody ook waarderen )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:08
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb laatst Scenes From A Memory van iemand gekregen, en daar was ik wel behoorlijk van gecharmeerd jah!
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:57
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef op 17-03-2004 @ 18:55:
als jij nou eerst eens liquid tension download (paradigm shift is een vet nummer) dan praten we weer, ok?
die ken ik ook
is inderdaad gaaf
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:58
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 17-03-2004 @ 20:06:
dream theater is gaaf


snap degenen neit die zo zeuren dat ze alleen maar technische muziek maken, bedoel, op albums als scenes from a memory en falling into infinity staan echt wel goede nummers. En die zang, tja, ik heb er geen problemen mee (maarja, ik kan de zang van rhapsody ook waarderen )
met jou kan ik praten
je haalt de woorden uit mijn mond
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2004, 20:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 17-03-2004 @ 18:26:
zal weleens iets downloaden van ze....is het een beetje zoals blind guardian?? dan hoef k namelijk niets te downloaden want die kan ik niet apprecieren
Heeft vrij weinig van blind guardian.
Blind guardian is symphonische speedmetal, dream theater is progressiever rock.

Dream theater is dan ook een stuk rustigere muziek dan blind guardian en je zou kunnen stellen dat ze de beste drummer ter wereld hebben, hoewel ik dat dan ook weer durf te betwisten. Maar het is natuurlijk een living legend, die mike portnoy.

Verder, ach... De zanger kan wel hoog, maar de rustige stukken zijn niet speciaal, techniek is er wel, maar geen echt mooie stem. Ik ben dan ook een ras bruce dickinson fan
Goede gitarist, niet echt veel meer dan dat. Hele goede bassist. En de toetsenist kan er ook wat van.

Soul Eater, als je van progressief houdt en open staat voor powermetal, ken je Kamelot dan?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:15
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 21:12:
Heeft vrij weinig van blind guardian.
Blind guardian is symphonische speedmetal, dream theater is progressiever rock.

Dream theater is dan ook een stuk rustigere muziek dan blind guardian en je zou kunnen stellen dat ze de beste drummer ter wereld hebben, hoewel ik dat dan ook weer durf te betwisten. Maar het is natuurlijk een living legend, die mike portnoy.

Verder, ach... De zanger kan wel hoog, maar de rustige stukken zijn niet speciaal, techniek is er wel, maar geen echt mooie stem. Ik ben dan ook een ras bruce dickinson fan
Goede gitarist, niet echt veel meer dan dat. Hele goede bassist. En de toetsenist kan er ook wat van.

Soul Eater, als je van progressief houdt en open staat voor powermetal, ken je Kamelot dan?
over mike portnoy en myung heb je gelijk, ik vind ze persoonlijk geweldig. ik heb ze live in actie gezien vandaar.
kamelot ken ik niet maar daar ga ik wel ff verandering in brengen.
over dream theater kan behoorlijk rustig zijn. maar als je hun nieuwe cd bekijkt en naar hun live concert 18 jan. nou dan denk ik er wel anders over.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 21:15:
over mike portnoy en myung heb je gelijk, ik vind ze persoonlijk geweldig. ik heb ze live in actie gezien vandaar.
kamelot ken ik niet maar daar ga ik wel ff verandering in brengen.
over dream theater kan behoorlijk rustig zijn. maar als je hun nieuwe cd bekijkt en naar hun live concert 18 jan. nou dan denk ik er wel anders over.
Toch is het vrij rustige muziek, ook na dat concert en het nieuwe album

Misschien ben je niet hard gewend, maar de wedstrijd met (hier als voorbeeld genomen) blind guardian verliezen ze toch echt, als het gaat om stevige muziek.

Live klinken rock en metal altijd harder dan op de cd...

EDIT: Van kamelot, het hele nieuwe album halen of van het album ervoor: karma, wings of despair en the spell...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:24
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 21:21:
Toch is het vrij rustige muziek, ook na dat concert en het nieuwe album

Misschien ben je niet hard gewend, maar de wedstrijd met (hier als voorbeeld genomen) blind guardian verliezen ze toch echt, als het gaat om stevige muziek.

Live klinken rock en metal altijd harder dan op de cd...
harde muziek ben ik wel gewend hoor bijv. slayer
maar toch ik vind dream theater gewoon geweldig en ik heb al aardig wat albums. ze zijn van het ruigste soort maar toch, als je naar nummers gaat kijken als hollow years en zo dan is het vrij rustige muziek en heb je gelijk. maar kijk ja naar the glass prison dan komt het ruigere al naar boven, de rest van dream theater ligt denk tussen deze twee nummers in.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 21:24:
harde muziek ben ik wel gewend hoor bijv. slayer
maar toch ik vind dream theater gewoon geweldig en ik heb al aardig wat albums. ze zijn van het ruigste soort maar toch, als je naar nummers gaat kijken als hollow years en zo dan is het vrij rustige muziek en heb je gelijk. maar kijk ja naar the glass prison dan komt het ruigere al naar boven, de rest van dream theater ligt denk tussen deze twee nummers in.
Zelfs the glass prison is niet echt super ruig. Snelle drums maken het al vaak dat het wat ruiger overkomt, maar dream theater komt niet verder dan stevige muziek met zeer veel gevoel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:37
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
ok jij wint maar die drums zijn inderdaad vrij goed en ruig. en die bass partijen geniaal toch.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 21:37:
ok jij wint maar die drums zijn inderdaad vrij goed en ruig. en die bass partijen geniaal toch.
Heb je gelijk in. Ik hoef ze niet per se meer live te zien, trouwens, het was wel cool, maar niet overweldigend ofzo. Maar ok, goeie muziek, dat zeker! Ik heb het zelfs nog eventjes gespeeld met een band. Die konden het 100% perfect spelen, helemaal
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 20:41
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 21:40:
Heb je gelijk in. Ik hoef ze niet per se meer live te zien, trouwens, het was wel cool, maar niet overweldigend ofzo. Maar ok, goeie muziek, dat zeker! Ik heb het zelfs nog eventjes gespeeld met een band. Die konden het 100% perfect spelen, helemaal
hoeft ook niet hoor
maar wel gaaf dat je ze speelt met je band
ik ben er denk ik wel achter dat ik dream theater geweldig vind
en ik toch wel een fan kan noemen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 21:12:
Heeft vrij weinig van blind guardian.(...)Verder, ach... De zanger kan wel hoog, maar de rustige stukken zijn niet speciaal, techniek is er wel, maar geen echt mooie stem. Ik ben dan ook een ras bruce dickinson fan
dat ja
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 21:41:
hoeft ook niet hoor
maar wel gaaf dat je ze speelt met je band
ik ben er denk ik wel achter dat ik dream theater geweldig vind
en ik toch wel een fan kan noemen
We spelen het niet meer, die zang is niets voor mij... Maar mooi toch? Als je je favo bandje ontdenkt hebt?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Katje schreef op 17-03-2004 @ 21:42:
dat ja
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:44
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 21:43:
We spelen het niet meer, die zang is niets voor mij... Maar mooi toch? Als je je favo bandje ontdenkt hebt?
zeker wel
eerst was het een hele tijd metallica. totdat ik ze 6 dec 2003 live heb gezien. ik was niet zo onder de indruk en al dat gedoe rond die nieuwe cd etc allemaal bagger. ben blij dat dream theater niet zoveel publiciteit heeft
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 21:44:
zeker wel
eerst was het een hele tijd metallica. totdat ik ze 6 dec 2003 live heb gezien. ik was niet zo onder de indruk en al dat gedoe rond die nieuwe cd etc allemaal bagger. ben blij dat dream theater niet zoveel publiciteit heeft
Nieuwe album van metallica is inderdaad zwaar onder de maat.

Dream Theater heeft echter ook verschrikkelijk veel publiciteit. Ik vraag me zelfs af welke rocker ze niet kent (behalve jongere mensen misschien)...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:58
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
kut band
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:05
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Brutus schreef op 17-03-2004 @ 21:58:
kut band
ik respecteer je menig maar geef eens een goede reden
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 22:05:
ik respecteer je menig maar geef eens een goede reden
Laat maar... Elitemensen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:11
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 22:09:
Laat maar... Elitemensen
ok
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:11
mmuddy
Avatar van mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Brutus schreef op 17-03-2004 @ 21:58:
kut band
correct , je wint 10 fikse handdrukken van mmuddy
__________________
Wat is er met mijn Unique Clone account aan de hand? Ik ban boos, ik ban gebanned. Unbannen die zooi, of ik ban jullie!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2004, 07:36
Verwijderd
hehe, gastjes. DT is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:34
chaostar
chaostar is offline
Ik heb Images & words en daar blijft het voorlopig bij. Niet dat het slecht is, maar enorm boeien doet het me niet.

offtopic: mijn gymleraar van de middelbare school leek ernorm op James Labrie.
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:40
Verwijderd
Het zal ongetwijfeld geniaal zijn, maar ik vind het zwaar saaie muziek.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:46
Noddy
Noddy is offline
Goed goed!!
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:55
Verwijderd
ik heb een teringhekel aan dream theater
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 22:40
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
hihi

ze zijn idd erg goede muzikanten maar het doet me helemaal niets.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
mmuddy schreef op 17-03-2004 @ 22:11:
correct , je wint 10 fikse handdrukken van mmuddy
oeh!

kut band
kut band
kut band

Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:11
Verwijderd
Ik vind er een bepaald nummer echt zaligheid van. Alleen kan ik niet meer op de titel komen en moi is weer eens een cd kwijt dus ik kan het niet opzoeken. Zal eens kijken of ik het op internet vind.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 22:18
Verwijderd
DT is idd best vet, de nieuwe is wel oke, maar vind hem toch wat tegenvallen, alhoewel honor thy father wel een erg vet nummer is. Six Degrees Of Inner Turbulence vond ik wel erg gaaf. mja de rest van de albums ken ik niet zo heel erg goed. alleen change of seasons en when day and dream unite heb ikj een paar keer ghoord en die vond ik wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
soul eater schreef op 17-03-2004 @ 21:44:
zeker wel
eerst was het een hele tijd metallica. totdat ik ze 6 dec 2003 live heb gezien. ik was niet zo onder de indruk en al dat gedoe rond die nieuwe cd etc allemaal bagger. ben blij dat dream theater niet zoveel publiciteit heeft
Dream theater ooit live gezien? stage-energy= 0,0.

Metallica is live geweldig goed bezig nu vind ik. Spelplezier druipt er vanaf, interactie met publiek is top. Sure, tis nie allemaal perfect gespeeld, maar draait voor mij een live concert niet om.

Dream Theater is compleet het tegenovergestelde. Alles moet tot in de puntjes perfect gespeeld worden, en liefst niet teveel bewegen, stel je voor dat je een valse noot aanslaat!! I hate that, zet dan de CD op aub.

(desalniettemin deel ik je mening over st. anger )
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:31
Unwritten-Law
Unwritten-Law is offline
Dream Theater is idd erg perfectionistisch, ik denk alleen niet dat als ze wel veel zouden bewegen live dat er dan meer sfeer zou komen, de muziek spreekt voor zichzelf, bij Metallica is het nodig, die muziek is er ook gewoon voor. Verder vind ik een groep in een categorie plaatsen altijd moeilijk.. de omschrijving die sommigen aan Dream Theater geven vind ik een beetje krom, ik zou zelf nooit de titel "Metal" erbij zetten, meer iets van "Progressive Rock". Als je niet zoveel van punk en metal enzo houdt kan je sommige nummers van Dream Theater echt wel op prijs stellen, Scenes from a memory pt 2 staat best nog wel open voor mensen die niet zo in de "scene" zitten. Hey das een mooie Liquid Tension Experiment is ook briljant trouwens!
__________________
- Music is not just sound, it's a way of living (www.woolleymusic.com)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:13
mainsupreme
Avatar van mainsupreme
mainsupreme is offline
ik heb in al me jaren hier al DT zitten te promoten, ga niet een neiuw verhaal verzinnen. luister en heersch zeg ik maar
__________________
je ogen zijn als friese meren: dof, ondiep en grijs
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
bij vlagen leuk. Ik wacht nogsteeds op een originele cd.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:34
Hippetitus
Avatar van Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
mainsupreme schreef op 21-03-2004 @ 18:13:
ik heb in al me jaren hier al DT zitten te promoten, ga niet een neiuw verhaal verzinnen. luister en heersch zeg ik maar
dat doe ik nou altijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Dream Theater - Octavarium
Ce-El-Wan
98 15-02-2007 01:20
Muziek dream theater concert?
Henkje
8 01-09-2004 09:37
Muziek Dream Theater in NEDERLAND
QueenOfSpades
2 03-10-2003 14:19
Muziek Dream Theater - Train Of Thought komt uit op 11 november
Thunder Child
5 13-09-2003 18:11
Muziek Dream Theater
Rrr.
17 05-08-2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.