Oud 22-07-2004, 10:35
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik werk in een restaurantje. 3 avonden in de week, strakjes waarschijnlijk meer.

Ik verdien dramatisch weinig.
Enorm zielige trieste irritante vervelende kneuzige collega's
En een enorme zeikbaas, niets is goed.
Geen overleg over werkdagen, word gewoon maar ingepland, of ik nou wel of geen tijd heb, dat maakt niets uit.

Enfin, ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb een contract ondertekend wat loopt tot en met de laatste dag van Augustus. Ik krijg altijd eind van de maand mn loon gestort. In m'n contract staat niets over evt ontslagdingen, wordt helemaal niet genoemd.
Nou kan ik toch gewoon nadat ik m'n loon heb gekregen, op de laatste dag van juli, ontslag nemen. Dan kan ie me toch helemaal niets maken?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2004, 10:41
Hagel
Hagel is offline
meestal heb je een maand opzegtermijn, dus ik zo nu gewoon zeggen dat je er eind juli, begin augustus mee stopt.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Wanneer ben je in het restaurant begonnen?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 11:28
Verwijderd
Als dat contract een vaste einddatum heeft kun je die dag gewoon afwachten. Je hoeft dan niet vantevoren op te zeggen. De overeenkomst eindigt automatisch. Voor de duidelijkheid kun je nog even tegen je baas zeggen dat hij je contract niet hoeft te verlengen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2004 @ 12:28 :
Als dat contract een vaste einddatum heeft kun je die dag gewoon afwachten. Je hoeft dan niet vantevoren op te zeggen. De overeenkomst eindigt automatisch. Voor de duidelijkheid kun je nog even tegen je baas zeggen dat hij je contract niet hoeft te verlengen.
Volgens mij wil de eigelijk zo snel mogelijk weg, daarom mijnb vraag wanneer die is begonnen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 13:23
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-07-2004 @ 13:58 :
Volgens mij wil de eigelijk zo snel mogelijk weg, daarom mijnb vraag wanneer die is begonnen
Ze .
Ik zou gewoon nu vast opzeggen, en dan nog t/m eind juli werken. Want als je het dan wil zeggen, zit je nog met je opzegtermijn en had je net zo goed gewoon je contract af kunnen laten lopen tot eind augustus.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 15:02
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Er staat dus helemaal niets over een opzegtermijn. Ook niets over evt ontslagdingen vanaf zijn.

Ben begonnen per 1 april overigens.

Maar als er niets in dat contract staat kan ik toch gewoon weg. Had ie maar een opzegtermijn moeten vermelden, toch?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 15:23
Verwijderd
Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd en die kun je niet tussentijds opzeggen, tenzij dat vantevoren schriftelijk is overeengekomen. Aangezien er niets in het contract staat daarover, kun je er dus vanuit gaan dat je niet tussentijds kunt opzeggen.

Opzegging is echter een eenzijdige handeling. Je hebt er niet de medewerking van je werkgever voor nodig. Die medewerking heb je wél nodig als je een zgn. beëindigingsovereenkomst aangaat. Dat betekent niets meer dan dat je gewoon met je baas om de tafel gaat zitten, en hem laat weten dat je graag wilt stoppen. Als hij het daarmee eens is, kun je ook gewoon meteen stoppen.

Ik zou dus gewoon even met hem gaan praten, en als hij het oké vindt dat je ermee stopt gewoon dat even op papier zetten. Dan eindigt de overeenkomst ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
Verwijderd
2 12-09-2013 08:43
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
KingKong
8 28-06-2010 15:38
Werk, Geld & Recht Vragen over loon/ontslag nemen
Ramble On
11 03-11-2006 11:20
Werk, Geld & Recht wil ontslag nemen, maar zit met opzegtermijn
Verwijderd
9 08-12-2005 12:56
Werk, Geld & Recht ontslag nemen? hoe?
mariskaatje
9 25-03-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.