Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2008, 12:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik woon nu anderhalf jaar in een kamer, en ik kan het niet zo goed vinden met 2 huisgenootjes. (1 daarvan is dochter vd huisbaas) Ik weet wel dat die huisgenootjes mij liever kwijt dan rijk zijn, maar ja om een nieuwe kamer te vinden is vrij lastig. Dus zit ik er nog steeds, duidelijk tegen de zin van mn huisgenoten in.

Mijn probleem is het volgende, toen ik de kamer betrok werd gezegd dat er later een kat zou komen wonen. Aangezien ik allergisch ben, is afgesproken als voorwaarde dat ik daar kwam wonen met de huisbaas dat het dier alleen in de kamer van het baasje mocht, en niet rondlopen door het huis. Deze afspraak is altijd nageleefd, en ik heb er geen klachten over.
Maar... nu heeft het 2e huisgenootje ook een kat genomen, en zij heeft kunnen bedingen bij de huisbaas dat deze ook op de trap en de gang mag komen. Overigens ben ik daar door de huisbaas nooit van op de hoogte gesteld, ik kwam erachter toen ik de nieuwe kat uit mn kamer moest jagen. Toen werd mij door die 2 huisgenootjes gezegd dat deze nieuwe kat van de huisbaas op de gang en trap mocht komen. Mijn kamer grenst aan de gang, en aangezien ik allergisch ben kan ik dus niet meer in deze kamer blijven wonen. Ook heb ik de kat al 2 keer uit de keuken moeten jagen.

Mag de huisbaas een afspraak die is gemaakt later wijzigen? En wat kan ik er tegen doen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2008, 13:18
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Zoek gewoon een nieuwe kamer, de sfeer gaat er heus niet op vooruit als jij nu gaat dwingen dat die kat op haar kamer moet blijven.
Bovendien is het huis van de huisbaas, dus als hij het niet erg vind dat daar katten rondlopen kun jij daar niks aan doen, ook al heb je een keer de afspraak gemaakt dat ze op hun kamer blijven.
Waarom neem je uberhaupt een kamer waar later een kat bij komt als je daar allergisch voor bent?
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 14:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Kamernood? Je hebt het niet altijd voor het kiezen he.

Ik zou je inderdaad aanraden een andere kamer te zoeken. Sta je ingeschreven bij woningstichtingen? Zo niet kun je misschien eens contact zoeken. Leg bij het reageren op kamers uit hoe hard je een andere kamer nodig hebt. Niet iedereen is zo goedhartig, maar ik weet dat er zat mensen zijn die daarmee rekening houden bij de keuze voor een nieuwe huisgenoot.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 15:57
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Zoek gewoon een nieuwe kamer, de sfeer gaat er heus niet op vooruit als jij nu gaat dwingen dat die kat op haar kamer moet blijven.

Citaat:
maar ja om een nieuwe kamer te vinden is vrij lastig.
Ik zou niets liever willen dan een andere kamer, en ik ben al langer dan vandaag op zoek. Het is alleen niet zo dat als je een kamer zoekt, je er ook 1 vind (nou ja deze had ik vrij snel)
Overigens is het argument van sfeerverpesting niet van toepassing, de verhoudingen liggen al bijna een jaar onder het vriespunt. Er word nooit gedag gezegd, communicatie geschied enkel dmv briefjes, en er word ook geen rekening gehouden met nachtrust ed. Het is gewoon niet leuk, en ik kan me niet voorstellen dat het erger word En als je dan vraagt of ik daar niet weg wil, ja duuh, maar waarheen!? Ik ben heus wel op zoek heur.

Dus mijn vraag is, als je afspreekt dat de kat enkel inde kamer mag komen, mag zo'n huisbaas dat dan veranderen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 17:57
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Klinkt alsof er nog maar 1 ding is dat nog erger is; Onder een brug wonen.
Maar als ik jouw verhaal zo leest, als je nou een geluiddichte doos fixt en illegaal stroom af kunt tappen van een lantaarnpaal klinkt het zelfs al beter.

Maar serieus; Hoe kan jij daar blijven wonen? Dat is toch niet relaxed.
Al zou ik elke dag 2 uur heen en weer moeten reizen, dat zou ik nog liever doen denk ik..
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 19:10
Go
Avatar van Go
Go is offline
Voordat je een andere kamer hebt, ben je wss tijden verder. De situatie is toch al kut, en omdat het voor jou een heel wezenlijk punt is, zou ik gewoon eisen dat die katten op de kamer blijven. Dan maar op het scherpst van de snede. Blijf gewoon vriendelijk tegen hem en wel hoe die reageert.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 23:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar een kat kun je net zo goed niet in een kamer houden, dat is in feite niets anders dan dierenmishandeling. Een kat heeft ruimte nodig, en zelfs binnen een huis houden kan eigenlijk niet goed. Bovendien is er dan goede kans dat het beest uit frustratie het interieur gaat verbouwen.
Dat maakt het al tot een onrealistische eis, allergie of niet. Dat reduceert het tot een simpel kat eruit of jij eruit.

In Nature Medicine stond twee jaar terug overigens dat er een behandeling is gevonden voor dergelijke allergiën. Geen idee hoe ver het daarmee staat sindsdien, maar wie weet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Maar een kat kun je net zo goed niet in een kamer houden, dat is in feite niets anders dan dierenmishandeling. Een kat heeft ruimte nodig, en zelfs binnen een huis houden kan eigenlijk niet goed. Bovendien is er dan goede kans dat het beest uit frustratie het interieur gaat verbouwen.
Dat maakt het al tot een onrealistische eis, allergie of niet. Dat reduceert het tot een simpel kat eruit of jij eruit.

In Nature Medicine stond twee jaar terug overigens dat er een behandeling is gevonden voor dergelijke allergiën. Geen idee hoe ver het daarmee staat sindsdien, maar wie weet?
Die 'behandeling' is nog steeds experimenteel en komt eigenlijk neer op een behandelmethode uit de jaren 70/80 die niet effectief is gebleken.

Ik kan me goed voorstellen dat het niet relaxt is (ben zelf ook allergisch voor katten enzo) maar inderdaad, T_ID heeft an sich gelijk dat het een ' kat eruit of jij eruit' situatie is geworden.
Kijken naar een andere kamer is volgens mij de simpelste oplossing, met name omdat een situatie, hoe slecht die nu ook is, altijd nog veel slechter kan worden dan jij nu voor mogelijk acht.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 11:52
PV
PV is offline
wat voor allergische reactie krijg je dan? anders leer je daar mee te leven?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 16:05
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Dat mensen katten nemen terwijl ze nog op kamers zitten is iets dat ik sowieso nooit begrepen heb, maar dat terzijde. Gewoon wat vaart zetten achter die kamerzoektocht van je. Dat gevecht ga je toch niet winnen en als je eenmaal in de stad woont is het veel makkelijker een nieuwe kamer te vinden. Al je contacten laten weten dat je op zoek bent en desnoods ga je een tijdje in onderhuur.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 16:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
wat voor allergische reactie krijg je dan? anders leer je daar mee te leven?
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 18:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou ja, het is niet alsof je van een kattenallergie direct gillend sterft. Als het gaat om een kleine irritatie met een beetje jeuk dan maakt dat toch weinig uit. Bovendien bestaan er antihistaminica.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 19:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Nou ja, het is niet alsof je van een kattenallergie direct gillend sterft. Als het gaat om een kleine irritatie met een beetje jeuk dan maakt dat toch weinig uit. Bovendien bestaan er antihistaminica.
OMG, wat een inlevingsvermogen. Als je ergens woont, wil je je daar prettig voelen. En nee, dat is niet te verenigbaar met een allergie.

Dan kun je wel zeggen dat het niks voorstelt of dat er medicijnen bestaan, maar ook dat is onzin. Ja, er bestaan antihistaminica, maar dat betekent niet dat je klachten ineens over zijn of dat je helemaal niks meer merkt. Ook antihistaminica hebben bijwerkingen.
Er bestaat sowieso veel verschil in kattenallergie, dus wie ben jij om te beoordelen of haar allergie erg is of niet?
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het is niet alsof je van een kattenallergie direct gillend sterft. Als het gaat om een kleine irritatie met een beetje jeuk dan maakt dat toch weinig uit. Bovendien bestaan er antihistaminica.
Er bestaat ook atropine. 2mg lijkt me meer dan voldoende
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het is niet alsof je van een kattenallergie direct gillend sterft. Als het gaat om een kleine irritatie met een beetje jeuk dan maakt dat toch weinig uit. Bovendien bestaan er antihistaminica.
Als jij echt domme onzin kunt uitkramen dan zul je het niet laten he.
Toevallig ben ik allergisch als de pest voor die kut beesten, en het is zeker geen pretje. Als ik geen anti allergie middel neem loop ik binnen een paar uur compleet rood aan, heb ik overal jeuk en krijg ik het flink benauwd, en dan bedoel ik dus echt happen naar lucht, als je mij bij die beesten in een huis stopt. Als ik een anti allergie middel neem blijft dat binnen de perken maar is nog steeds geen pretje om langer dan een paar uur in een huis met zulke beesten te zitten. Ermee in een huis wonen zou dus echt geen optie zijn, verblijf van een paar uur is echt de max.

Het beste advies lijkt mij om als eerste die huisbaas te bellen en te vragen hoe het precies zit en hem te vertellen wat je probleem is. Aangezien zijn eigen dochter in dat huis woont zal het niet veel opleveren, maar het kan natuurlijk zijn dat het kindje gewoon een grote mond heeft. Je kunt hem natuurlijk een boze brief sturen en je betaling wat minderen, maar echte oplossingen zul je toch niet hebben als huurder tenzij je in absurde juridische stappen wil eindigen die verre van realistisch zijn voor dit soort zaken. In feite zit er maar een ding op, namelijk een andere kamer zoeken.
Of je zou die kat gewoon voor de deur zetten als die huisgenoten er niet zijn. Fuck die lui. Verder zou ik de woorden van t_id aanhalen en zeggen: bovendien bestaat er rattengif. Alhoewel dat mij geen echte optie lijkt aangezien je waarschijnlijk geen moordadig persoon bent jegens dieren en dat misschien ook wat over de top is, nog afgezien van het feit dat die kat er weinig aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Toevallig ben ik allergisch als de pest voor die kut beesten, en het is zeker geen pretje.
Ah. Oke. Ik ben blij dat je zo in contact bent met je innerlijke gevoelens, zelfs als ze jeuk en irritatie zijn. En hoe zit dat voor de TS? Dat was mijn vraag.

De TS is namelijk wellicht geen antisociale criminele marxist die dieren vermoord, en zou wellicht interesse kunnen hebben in een oplossing, dus laten we alsjeblieft eerst wachten op wat die te zeggen heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Zet gewoon de voordeur open, mag die kat ook eens naar buiten
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ah. Oke. Ik ben blij dat je zo in contact bent met je innerlijke gevoelens, zelfs als ze jeuk en irritatie zijn. En hoe zit dat voor de TS? Dat was mijn vraag.

De TS is namelijk wellicht geen antisociale criminele marxist die dieren vermoord, en zou wellicht interesse kunnen hebben in een oplossing, dus laten we alsjeblieft eerst wachten op wat die te zeggen heeft.
Leuk dat jij denkt dat allergisch zijn even bestaat uit een lichte vorm van goed leefbare jeuk en irritatie, als jij niet zo in touch was met je eigen wereldje maar ook met die van anderen dan zou je wel weten dat het voor sommige mensen niets anders dan een regelrechte hel kan opleveren om met die beesten opgezadelt te worden. Ik neem aan dat het voor de topicstarter wel een zekere mate van last is waarmee niet te leven valt, aangezien ze er anders niet een probleem van zou maken.

Sinds wanneer ben jij trouwens lid van de partij van de dieren? Persoonlijk vind ik mensen die gewoon even zo'n beest in huis halen, terwijl ze er met andere mensen wonen, gewoon ronduit asociaal. Helaas zit je dan met de situatie dat je die kat laat zitten en die mensen ermee laat weg komen, of je die kat eruit werkt en je dan zelf de eikel bent. Alhoewel ik tot mijn schande moet toegeven dat ik die kat ook niet op stalinistische wijze om zeep zou helpen, ookal zou dat uit principe standpunt wel het beste zijn. Gewoon beesten in huis halen zonder met je huisgenoten te overleggen is natuurlijk gewoon not done.

Oplossingen zijn natuurlijk allang gegeven, namelijk eravandoor gaan of die kat kwijtraken. Iig als je niet met die kat in een huis kunt leven. En als je een fatsoenlijk mens bent en geen halve vvd'er die nog een lading gifgas van zn laatste internationale handeltje heeft liggen, of een boerse stalinist met een grote knuppel, dan weet je dat het sowieso op verhuizen uitdraait.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2008, 22:21
Verwijderd
Gauloises, wat een agressie richting de katten, al doe je telkens op het einde alsof het allemaal maar een grapje was. Alsof die beesten er wat aan kunnen doen dat er mensen allergisch voor zijn? Ja, kut voor je als je allergisch bent, ja, kut van de huisgenoten dat ze geen rekening houden met anderen, maar zo'n kat wordt ook maar uit het asiel geplukt en ergens neergezet omdat de mensen dat willen. En dat er (te) veel huiskatten zijn komt ook doordat mensen er mee hebben zitten fokken en hun huisdieren niet laten castreren/steriliseren. Dus als je woede en onmacht wil afreageren, dan zou ik richting de mensen en niet richting de dieren mikken.

Overigens hoef ik hier geen discussie over, ik weet nog hoe dat de vorige keer ging. Het is mijn méning, okay?

@ Poepkind: Tja, klinkt als kutvolk. Dat wordt verhuizen. Maar als je nou gelijk zegt waar je een kamer zoekt kunnen mensen hier je wellicht ook op dat vlak helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 23:09
PV
PV is offline
Is dat zo'n raar idee als je allergie mee valt qua reactie die het geeft, kun je daar toch mee leren leven? als je er veel last van hebt niet natuurlijk, maar daarom vroeg ik het ook aan TS en niet aan andere mensen die hier dramatisch doen over hun allergieen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 08:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Is dat zo'n raar idee als je allergie mee valt qua reactie die het geeft, kun je daar toch mee leren leven? als je er veel last van hebt niet natuurlijk, maar daarom vroeg ik het ook aan TS en niet aan andere mensen die hier dramatisch doen over hun allergieen.
Geen raar idee, maar wel een raar advies. Als het zo eenvoudig was, had ze dat toch allang gedaan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 08:25
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
@ Poepkind: Tja, klinkt als kutvolk. Dat wordt verhuizen. Maar als je nou gelijk zegt waar je een kamer zoekt kunnen mensen hier je wellicht ook op dat vlak helpen.
Ze zoekt een kamer in Leiden. Zie ook haar topic op V&A.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 10:30
PV
PV is offline
Citaat:
Geen raar idee, maar wel een raar advies. Als het zo eenvoudig was, had ze dat toch allang gedaan.
Als ze er echt veel last van zou hebben, zou ze daar al niet meer wonen, was mijn idee sinds ze al 'langer dan vandaag' op zoek is naar een andere kamer woont ze dus al een tijdje met die kat(ten).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 10:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Als ze er echt veel last van zou hebben, zou ze daar al niet meer wonen, was mijn idee sinds ze al 'langer dan vandaag' op zoek is naar een andere kamer woont ze dus al een tijdje met die kat(ten).
De situatie was al langer onprettig qua sfeer, maar zover ik uit de openingspost op kan maken is de nieuwe regel van katten op de gang er sinds kort bijgekomen, wat de situatie onleefbaar maakt.
Ik hou van katten hoor, maar een kat in huis nemen terwijl er allang iemand met een serieuze allergie woont is zo'n beetje hetzelfde als een ku klux clan lid in huis nemen terwijl er allang een neger woont. Gewoon not done.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 11:25
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Iemand hier opperde dat het niet realistisch is om de kat op de kamer te houden. Er is al anderhalf jaar een andere kat die wel op de kamer woont, en waar ik geen last van heb
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2008, 15:11
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Vrij asociaal van die meisjes jaJe kunt nog proberen de huisbaas erop aan te spreken.Hopelijk vind je snel een nieuwe kamer
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 15:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Iemand hier opperde dat het niet realistisch is om de kat op de kamer te houden. Er is al anderhalf jaar een andere kat die wel op de kamer woont, en waar ik geen last van heb
Dat was geen opperen, ik constateerde een feit. Ik durf te wedden dat die kat als die daadwerkelijk zijn leven in één kamer heeft gesleten ondertussen behoorlijk neurotisch is geworden.

Dan krijg je zo'n beest dat je kan opvreten als je in de buurt komt. En dan mensen maar mekkeren dat de kat zo vals is, terwijl het komt doordat ze niks over dieren begrijpen. Dat heb ik al zo vaak zien gebeuren.
Citaat:
Sinds wanneer ben jij trouwens lid van de partij van de dieren?
Waarom zou ik lid moeten zijn van een dergelijke sekte om de simpelste overwegingen over welzijn van dieren te mogen maken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 20:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is onzin dat jij je maar moet aanpassen aan die katten met een allergie. Een kat houd je makkelijker in je kamer dan een allergie binnen perken. Zelf heb ik zwaar astma en mijn huisgenoot rookt maar er mag bij ons in huis dus absoluut niet gerookt worden, ook niet in zijn kamer omdat je via zijn kamer naar de keuken moet en anders het hele huis er naar ruikt. Hij moet dus ook in zijn eigen huis naar buiten om te roken. Het is altijd inleveren als je met meerdere mensen in een huis woont.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Het is onzin dat jij je maar moet aanpassen aan die katten met een allergie. Een kat houd je makkelijker in je kamer dan een allergie binnen perken. Zelf heb ik zwaar astma en mijn huisgenoot rookt maar er mag bij ons in huis dus absoluut niet gerookt worden, ook niet in zijn kamer omdat je via zijn kamer naar de keuken moet en anders het hele huis er naar ruikt. Hij moet dus ook in zijn eigen huis naar buiten om te roken. Het is altijd inleveren als je met meerdere mensen in een huis woont.
Een kat op een studentenkamertje houden is, zoals eerder gezegd, nogal flauw voor de kat.

En kijk, dat huis is van die huisbaas. Dus als hij zegt dat er een kat mag wonen, dan mag er een kat wonen. Willen de huisgenoten vervolgens een stel loslopende katten in huis nemen, dan is dat onaardig en onfatsoenlijk tegenover de eventuele allergische bewoners, want eigenlijk zouden ze in zo'n geval inderdaad een compromis moeten sluiten, maar rechtmatig gezien kunnen ze dat gewoon maken.
Hetzelfde geldt voor jouw astma, als jouw huisbaas zou zeggen dat er gerookt mag worden in dat huis en je hebt asociaal tuig in je huis wonen dat voor je deur gaat zitten roken, dan kun je daar ook weinig aan veranderen.

Tenzij je een contract hebt waarin staat dat er geen rokers en katten in huis mogen. Denk ik.

Dus nee, het is geen onzin dat de TS zich moet aanpassen. Dat huis is gewoon privebezit en natuurlijk heb je wel bepaalde huurrechten, maar bij zulke gevallen, waarbij zowel de huisbaas als de huisgenoten iets doen wat conform de wet is maar je niet bevalt, is het simpelweg accepteren of verhuizen. Als accepteren geen mogelijkheid is (bijvoorbeeld door hevige allergie), dan is het dus scheldend op je huisgenoten je spullen pakken en verhuizen.

(Overigens ben ik me er van bewust dat dit een beetje klinkt als rechts gebral, dus ik heb overwogen om er een stuk bij te schrijven over wat ik verder nog vind van (de rol van de overheid bij) studentenhuisvesting, maar dan werd het zo lang. En offtopic.)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 11:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In Leiden kun je haast elke avond wel ergens hospiteren. Is het niet een idee een periode op vrijwel elke kamer af te gaan, dan móet het toch wel ergens raak zijn? Sowieso is je situatie zo kut op dit moment, dat bijna elke kamer beter is, dus je eisen zijn niet heel streng, neem ik aan (op geld na, waarschijnlijk).
Binnenkort komt trouwens de reistijdvoorrang en eerstejaarsperiode, dus als ik jou was zou ik er heel hard achteraan zitten nu.

Oh en ik heb ook een allergie, maar dan voor honden. Ik word er letterlijk ziek van, dus ik snap wel dat dit geen doen is voor jou. Maar heb je het er al over gehad met je huisgenoten? Gewoon op een redelijke manier en uitleggen hoeveel problemen het voor jou oplevert en nog eens vertellen wat de afspraak destijds was?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 11:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is onzin dat jij je maar moet aanpassen aan die katten met een allergie. Een kat houd je makkelijker in je kamer dan een allergie binnen perken.Als de vergelijking had
Niet echt relevant. Dierenmishandeling is gewoon verboden. De situatie is niet op te lossen door de katten op te sluiten aangezien dat domweg niet mag.

Asociaal en alles, ja, dat zal het zeker zijn. Maar zoals Paranoide al stelde hangt het er van af wat er is vastgelegd. Staat nergens in de contracten dat katten niet mogen, en is dat niet daarna gewijzigd, dan mogen die mensen gewoon katten houden, met als directe consequentie dat die door het huis lopen omdat katten zich nu eenmaal voortbewegen.

Dat is vergelijkbaar met jouw situatie. Als jouw huisbaas besluit morgen kettingroker te worden, en overal in huis te gaan paffen behalve op jouw kamer, en zijn bewoners toestaat hetzelfde te doen, dan zou dat asociaal zijn, maar wel mogen.


Maar jouw situatie is natuurlijk in niets vergelijkbaar met de situatie van de TS. Als het een treffende vergelijking had moeten zijn, dan had jij moeten eisen dat vanwege jouw astma die roker in de kelder werd vastgeketend, en daar nooit meer uit mocht. Ook dat is onwettig en tegen zijn welzijn, en een 'oplossing' voor het feit dat je niet kunt tegen roken in jouw bijzijn.

Trekken we op die manier de situaties gelijk, dan ziet iedereen meteen dat het gaat om een absurde maatregel.


Nu is de communicatie met katten nog niet ver genoeg gevorderd dat je ze kunt vragen even buiten te gaan staan als de TS voorbij komt en een wit pak aan te trekken tegen haren als ze binnen rondlopen, dus behalve verhuizen of de huidige situatie laten voortbestaan zijn er dus helaas geen opties.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 13:09
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Natuurlijk mag een huisbaas regels stellen in zijn huis, maar mijn punt was dat er eerst de regel was : katten op de kamer, en nu de regel katten lopen los.
Dus de regels zijn veranderd, terwijl ik er kwam wonen met de eerste voorwaarde, katten op de kamer.

Oh en de mensen die het zo zielig vinden voor de katten, die hoeven zich daar geen zorgen over te maken, de kat kan via de deur van de huisgenootjes gewoon naar buiten via een luikje. Zonder dat ie op de gang of keuken hoeft te komen.

En de reden dat het voor mij zo moeilijk is om een kamer te vinden, ik kan niet in een huis met rokers, met loslopende huisdieren en ik ben geen lid van een grote vereniging. OP een gegeven moment heb ik ook zo vaak gehospiteerd dat ik de zelfde mensen tegenkwam bij verschillende kamers.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk mag een huisbaas regels stellen in zijn huis, maar mijn punt was dat er eerst de regel was : katten op de kamer, en nu de regel katten lopen los.
Dus de regels zijn veranderd, terwijl ik er kwam wonen met de eerste voorwaarde, katten op de kamer.
Als het een ongeschreven regel was op basis van een mondelinge afspraak, dan heb je denk ik alsnog geen poot om op te staan. Want de huisbaas mag niet alleen regels stellen, hij kan ze ook veranderen. Nogmaals, het enige wat je kunt doen is je contract nakijken om te zien of er niks in opgenomen is over katten. Zo niet, dan moet je verhuizen. (En zo wel, dan moet je eigenlijk ook verhuizen, want anders moet je met grof geweld gaan afdwingen dat mensen zich aan die regel houden, wat de toch al brakke sfeer er niet veel beter op maakt.)

Citaat:
Oh en de mensen die het zo zielig vinden voor de katten, die hoeven zich daar geen zorgen over te maken, de kat kan via de deur van de huisgenootjes gewoon naar buiten via een luikje. Zonder dat ie op de gang of keuken hoeft te komen.
Ah, dat is wel tof. (En maakt het ook wat redelijker om de katten buiten de gang en de keuken te houden, hoewel je daar praktisch gezien dus alsnog weinig aan hebt.)

Citaat:
En de reden dat het voor mij zo moeilijk is om een kamer te vinden, ik kan niet in een huis met rokers, met loslopende huisdieren en ik ben geen lid van een grote vereniging. OP een gegeven moment heb ik ook zo vaak gehospiteerd dat ik de zelfde mensen tegenkwam bij verschillende kamers.
Ghe, als je op die manier bevriend raakt met iemand heb je echt een tof verhaal bij je kennismaking.
Hoe dan ook, volgens mij zijn er meer huizen waar niet gerookt mag worden? Ik weet in elk geval nog van de tijd waarin ik een kamer zocht dat er erg vaak om niet-rokers gevraagd werd. En huizen met huisdieren zijn er ook amper, heb ik 't idee. Maar goed, het blijft wel lastiger dan voor iemand die niet allergisch is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 18:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb maar 7 gehospiteerd, maar toen kwam ik ookal twee mensen tegen die ik al eerder was tegen gekomen. Dat was wel hip.

En er wordt in best weinig huizen gerookt. Meestal mag het alleen op het balkon (als die er uberhaupt al is).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 17:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
nou, ik vind het wel nogal vreemd als er afspraken zijn gemaakt dat die ene kat dus niet in de hal e.d. mocht en die andere kat dat wel mag. TS is toch niet selectief allergisch voor lapjeskatten wel en voor zwarte katten niet ofzo
dus ik vind het niet erg nagedacht van de huisbaas ook, TS vroeg de regeling van kat1 niet voor niets, lijkt me dat het dan ook voor een eventuele volgende kat geldt.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 00:00
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nou, ik vind het wel nogal vreemd als er afspraken zijn gemaakt dat die ene kat dus niet in de hal e.d. mocht en die andere kat dat wel mag. TS is toch niet selectief allergisch voor lapjeskatten wel en voor zwarte katten niet ofzo
dus ik vind het niet erg nagedacht van de huisbaas ook, TS vroeg de regeling van kat1 niet voor niets, lijkt me dat het dan ook voor een eventuele volgende kat geldt.

Zoals gezegd: er staat niets op papier, daarnaast mag de huisbaas zijn eigen regels wijzigen wanner hij wil.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2008, 10:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
"Mag" is wat dat betreft ook maar relatief. Natuurlijk kun je het nooit hard maken als je er wettelijk iets aan wilt doen, maar een mondelinge afspraak is net zo veel waard als één op papier. En dus net zo bindend. Dus wat hij mag daargelaten, hij KAN de regels wijzigen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht debiteur en exhuisgenoot
Verwijderd
8 18-09-2006 18:32
Drugs & Alcohol Meeting 21 juli Tilburg
Mephisto
199 24-07-2006 23:42
Werk, Geld & Recht [INTERNET AANVRAGEN] vraagje
HowLovely
12 18-09-2005 13:28
Werk, Geld & Recht Hulp gevraagd, onenigheid met de huisbaas!
Verwijderd
27 22-04-2004 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.