Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2014, 12:22
maaikesmittenaa
maaikesmittenaa is offline
Wanneer je net als ik aan het begin van je carrière staat en je aarzelend je eerste stapjes op de arbeidsmarkt zet, sta je geen seconde bij het begrip ‘werkloos‘ stil. Op het moment dat je wordt aangenomen bij je eerste grote-mensen-baan denk je er echt niet aan dat je misschien ooit die baan weer kwijtraakt. Ik zelf denk ook nog steeds naïef dat ik ergens in een bedrijf zal beginnen, waarna ik doorstroom tot ik uiteindelijke die ene droomfunctie krijg. Ergens tussen mijn beginnende functie en droomfunctie mijn baan kwijtraken past niet in dit plaatje.

Toch zijn er genoeg mensen die hun baan verloren en met beide benen op de grond zijn gezet. Die leven niet meer op dat roze wolkje van naïviteit en zijn hun droomfunctie misschien allang uit het oog verloren. Een baan vinden, dat is voor hen de hoofdzaak. Wanneer die baan leuk is, is dat mooi meegenomen, maar überhaupt een baan hebben is al geweldig. Eigenlijk is dit een heel treurig feit. Natuurlijk speelt het kunnen betalen van je rekeningen ook een rol, maar waarom zou je het alleen al overwegen om een baan aan te nemen waar je niet gelukkig van wordt?

Laatst sprak ik met een Leidse onderneemster die afgelopen maand een boek uitbracht over dit onderwerp. Dit boek is een handboek voor werklozen waarin de schrijfster over haar eigen ervaringen verteld. Aan de hand van het boek (Overwin het labyrint van werk naar werk) geeft de schrijfster ook trainingen die je kunt volgen wanneer je werkloos bent of geen zin meer hebt in je werk. Ze vertelde me dat het helaas vaak voorkomt dat mensen niet op durven te stappen wanneer hun baan hen niet meer aanstaat. Men is vaak bang om niet meer aan de bak te komen, zeker na een bepaalde leeftijd. De schrijfster helpt hen keuzes te maken zodat ze uiteindelijk weer plezier krijgen dankzij hun nieuwe werk. Een heel fijn beroep, als je het mij vraagt. Mocht er toch ooit een voor mij bestemde ontslagbrief op mijn pad komen, dan weet ik in ieder geval waar ik moet zijn. Wat zou jij doen als je ontslagen werd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2014, 14:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zo snel mogelijk weer aan het werk proberen te komen. Ik heb gelukkig de luxe van een vast contract in combinatie met een opleiding volgen binnen het bedrijf, dus de kans dat ze van me af willen is belachelijk klein momenteel.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2014, 15:00
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik denk dat veel mensen tegenwoordig hun carrière nog met dat gevoel beginnen. Ben zelf begonnen met een jaar contract. Dat is na veel getwijfel nog een jaar verlengd, maar ik had al het gevoel dat het daarna op zou houden. Ben dus zelf van tevoren op zoek gegaan naar ander werk en dit is godzijdank gelukt. Nu zit ik in een soortgelijke positie als Wolter, maar heb de afgelopen tijd genoeg mensen met vast contract ontslagen zien worden om te weten dat dat misschien ook niet voor eeuwig is.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 01-07-2014, 14:42
Ivo
Ivo is offline
Als je werkloos wordt ga je eerst even van het leven genieten. Een halfjaar naar Australië bijvoorbeeld.

Maar ik ben waarschijnlijk een uitzondering die overal het positieve in zoekt.

En wees niet bang, zodra je de grens over gaat stopt je WW-uitkering (tijdelijk). Heb alles op eigen kosten gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie Module 3 FULL
--replay--
2 20-02-2010 15:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vennootschappen (Economie)
annBIZARRE
5 19-02-2010 17:21
Liefde & Relatie hoe moet ik het aanpakken ??? hulp gevraagd
casual dreamer
12 30-05-2005 21:58
Studeren University College
ds
75 26-04-2005 11:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap We werken niet hard genoeg in Nederland
Verwijderd
158 22-02-2005 09:53
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.