Oud 30-11-2018, 17:17
marijnishier
marijnishier is offline
Ik had laatst een gesprek met mijn opa die kwam langs om te eten, hij vertelde over hoe hij vroeger ergens werkte en de Winkelman altijd toch wel iets waars zei. Dit was: Waarom kunnen die arme mensen/studenten geen brood stelen in plaats van al die dure zooi?

Daarom vraag ik nu.. waarom stelen arme mensen die bijna geen geld hebben geblikte zalm? duur vlees? een dure fiets? Dit moet toch wel iets psychisch zijn ik snap dat dus echt niet. En nee! het argument: Ik en mijn familie verdienen ook 3x vakantie in een jaar en mijn kinderen verdienen ook dure kleding is echt geen reden. Ik snap wel dat arm zijn heel erg lastig is en het altijd lastig is, maar ik zie toch inderdaad dat arme mensen sneller vlees en dure levensproducten stelen dan gewoon brood of melk..

Misschien heeft iemand hier een antwoord!

- Marijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2018, 18:10
Verwijderd
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Dat arme mensen überhaupt stelen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2018, 20:03
Verwijderd
Ik denk dat je opa dement wordt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2018, 20:09
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Heb je iets in zijn eten gestopt waardoor hij dit zegt?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2018, 09:27
marijnishier
marijnishier is offline
Citaat:
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Dat arme mensen überhaupt stelen?
Ik kom daar bij dat ik dit toch vaak zie, studenten stelen vaak sneller dure spullen dan goedkope spullen? Ik zeg niet dat alle arme stelen maar ik vraag waarom een gedeelte eerder dure dan goedkope dingen stelen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2018, 11:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarschijnlijk omdat men graag iets wil hebben wat men zelf nooit kan kopen. En als je dan toch het risico neemt en iets steelt, dan kan dat eigenlijk maar beter iets zijn wat de moeite waard is. Dus liever iets speciaals dan het AH basic brood wat je normaal toch al eet. (Of wat je misschien al van de voedselbank krijgt, dat kunnen ook hele saaie dingen zijn, rijst, brood, macaroni - dan zal je dat niet meer stelen, want die dingen heb je dan al in huis).

Dat lijkt mij de logica er achter, maar ik weet uberhaupt niet hoeveel arme mensen daadwerkelijk gaan stelen (denk dat dat wel meevalt).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-12-2018, 13:03
Verwijderd
Waar zie je dat dan?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2018, 00:09
Verwijderd
Denk omdat geblikte zalm en duur vlees ook kleiner is dan brood en dus makkelijker mee naar buiten te smokkelen?

Fietsen zijn relatief simpel weg te nemen en leveren best een mooi bedrag op indien in goede staat.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 11:52
Verwijderd
Studenten stelen? Luxe dingen nog wel? Ik herken dit totaal niet. Je zwetst.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 15:51
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik herken dit beeld ook niet. Een oud-cliënt jatte wel eens trouwens. Niet omdat ze geen geld had voor eten, maar voor de 'extraatjes'. Dan jatte ze geen brood maar bijv. merkkleding omdat het producten van waarde zijn: een brood kun je niet inwisselen voor peuken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Het hoort bij het systeem'
Love & Peace
16 04-03-2010 00:37
Levensbeschouwing & Filosofie Gedwongen sterrilisatie voor een beter ras?
Magican
149 17-05-2007 09:13
Levensbeschouwing & Filosofie democratie ?
shibby almighty
180 20-01-2006 15:02
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap de communisten doen weer mee!
Isa
91 31-01-2003 12:51
Verhalen & Gedichten Die Arme Marokkanen
klootzak2001
10 06-11-2002 17:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.